Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vahinkoraskaus - elämä pilalla?

Vierailija
10.12.2014 |

meillä on yksi ihana tytär, jolla on ikään1v4kk. Tyttö on ihanan omatoiminen, osaa riisua monia vaatteita itse, syö itse, juo tavallisesta mukista, ei käytä tuttia enää ja nyt viimeisempänä on oppinu käymään potalla hädän tullen, eli vaipat eivät ole enää käytössä. Pidimme jo miehen kanssa pienimuotoiset juhlat, koska ainokaiseksi suunnitellun tyttäremme rasittava vauvailuaika on vihdoin ohi.

Viikonloppuna tein sitten positiivisen raskaustestin. Tuntui, että koko maailmani romahti. En halua toista lasta. En halua olla raskaana, en halua synnyttää, en halua kärsiä toista vauvavuotta enkä halua viettää seuraavaa 15vuotta erotuomarina lasten riidoissa.

Meillä on ollut ongelmia ehkäisyn kanssa, kun hormonaaliset eivät minulle sovi ja kuparikierukka aiheutti aivan hirveät vuodot. En kuitenkaan saanut lähetettä sterilisaatioon, koska olen "liian nuori". Kondomi on nyt sitten ollut meidän ehkäisykeinona, mutta eipä ole näköjään toiminut.

Ahdistaa, itkettää ja vituttaa. En kykene aborttiin, mutta en tiedä miten voin koskaan rakastaa tätä lasta. Tuntuu, että pilaan samalla tyttäreni elämän, kun vien hänen oikeutensa olla ainokainen.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti. Entäs käsivarteen laitettava ehkäisykapseli? Vasektomia?

Vierailija
2/55 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämäni olisi pilalla, mutta onneksi minä pystyisin tarvittaessa aborttiin. Todennäköisesti sinäkin pystyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muuhun en osaa sano mutta harvapa lapsi tuskin oikeasti katuu että on sisarus. Suurin osa lapsista haluaa sellaisen... mutta omaa jaksamista kannattaa todellakin miettiä ja pyytää tarvittaessa apua. Molemmat lapsesi, jos vauvan pidät, tarvitsevat huomiota bja rakkautta.

Vierailija
4/55 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:11"]

No muuhun en osaa sano mutta harvapa lapsi tuskin oikeasti katuu että on sisarus. Suurin osa lapsista haluaa sellaisen... mutta omaa jaksamista kannattaa todellakin miettiä ja pyytää tarvittaessa apua. Molemmat lapsesi, jos vauvan pidät, tarvitsevat huomiota bja rakkautta.

[/quote]

Ei tietenkään kadu. Ei sellaista voi katua, mihin itsellä ei ole osaa eikä arpaa. Vanhempien päätöshän se on.

Vierailija
5/55 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan ihan toisella puolella suomea kuin molempien perheet. Ei meillä ole täällä minkäänlaista tukiverkkoa.

Ap

Vierailija
6/55 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin teillä olisi vähintään kaksi lasta. Joko omia kaksi tai sitten yksi lapsi mankumassa kaveria kotiin leikkimään.

Meidän lapset hajaantuvat useammin iltaisin yksilapsisiin perheisiin kavereiksi. Kutsumme harvemmin meille, koska on aktiviteettiä näinkin kylliksi. Harrastukset vielä päälle ja vanhemmilla lapsilla loistavasti sujuva koulu. Isompien lastemme parhaat kaverit valittavat, kun tahtoisivat leikkiä enemmän lastemme kanssa, mutta meidän lapset taas haluavat olla välillä keskenäänkin. Viikonloppuisin varsinkin ja lomilla yksi lapsi kokee enemmän yksinäisyyttä.

5 v, 7 v ja 9 v

Vierailija
7/55 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:11"]

[/quote]

Ei tietenkään kadu. Ei sellaista voi katua, mihin itsellä ei ole osaa eikä arpaa. Vanhempien päätöshän se on.
[/quote]
meinasin että tuskin ovat siitä katkeria että on sisarus.

Vierailija
8/55 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarus on hieno juttu! Ja varmasti rakastat, jonain päivänä vaikket tänään. Alussa on vain tuo tunnemylläkkä. Ja teetä sterilointi itselle/miehelle kun tämä on syntynyt niin ei tarvitse enää murehtia ehkäisystä. Meillä on just tuo ikäero sisaruksilla, nyt ovat 3 ja 5v ja pääsee paljon helpommalla kun leikkivät ja touhuavat yhdessä :) Ja sisaruus on kuitenkin elinikäistä. Lapsilla on toisensa kun meistä aika jättää. No joo, monta hyvää puolta!

Vierailija
9/55 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, abortoi itsesi

Vierailija
10/55 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:08"]

Tuntuu, että pilaan samalla tyttäreni elämän, kun vien hänen oikeutensa olla ainokainen.

[/quote]

Siis aina on parempi että lapsella on sisaruksia. Oppii jakamaan asioita. Oppii sisaren kanssa arvoja ja sosiaalisuutta.

Ainoista lapsista kasvaa usein yksinäisiä minäminäminä-narsisteja.

Vierailija
11/55 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä oikeasti pidä lasta, jos et halua. Itse pidin ja kadun joka ikinen päivä. Typerää pitää lapsi vain sen takia, ettei halua aborttia.

Vierailija
12/55 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 lisää, että hoidan kyllä lapsen ja rakastankin häntä, mutta vain velvollisuuden tunnosta. Jos saisin valita uudestaan, tekisin abortin tai antaisin adoptioon. Lapsi saisi perheen johon hänet oikeasti halutaan. Haluaisitko itse olla lapsi, jota ei haluttu?

Vierailija
13/55 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:20"]Ja teetä sterilointi itselle/miehelle kun tämä on syntynyt niin ei tarvitse enää murehtia ehkäisystä.
[/quote]

Ei saada sterilisaatiota kumpikaan vielä pariin vuoteen, koska ollaan all 30v.

Vierailija
14/55 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptioon js sterilisaatioon.

Vierailija
15/55 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, se sun ainokaisesi on vain ihminen

Vierailija
16/55 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen olemaan kertomatta lapselle sitä, että häntä ei haluttu......

Vierailija
17/55 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla ainakin saa ja hyvästä syystä myös alle 30, mee jutteleen lääkärille uusiks ettet halua synnytellä lapsia joita et halua ja et kykene aborttiin.

Vierailija
18/55 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonkin verran itsekäs, kun en mielelläni ota ainoita lapsia meille kotiin leikkimään. Heistä on enemmän vaivaa, kuin muista, varsinkin leikki-ikäisinä! He eivät leiki yhteen niin hienosti kuin omat lapsemme tai lastemme jopa viisilapsisesta perheestä tulevat ystävät! Käyväthän he päiväkodissa, mutta kotonaan ovat tottuneet omimaan lelunsa itselleen ja sama käytös jatkuu kylässäkin. Yksilapsinen perhe kutsuukin monilapisen perheen lapsia kotiinsa, ellei lapsi ole muuten poikkeuksellisen fiksu ja haluttu kaveri! Monilapsisesta perheestä tuleva lapsivieras tietää miten olla kylässä olematta rasittava!

Vierailija
19/55 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kummastuttaa tuollaiset, joille ei mikään maailman ehkäisy sovi, abortti eettisesti mahdoton ja silti maataan jalat levällään? Mies ei sitten käyttänyt kondomia ja sinä luotit imetyksen tehoon?

Jos teillä ei ole turvaverkkoja - nyt on korkea aika ryhtyä niitä luomaan. Ja kahden lapsen kanssa teillä tulee pitemmän päälle olemaan helpompaa. Tyttärellesi tulee tästä uudesta sopiva leikkikaveri. Nyt hän ei vielä niitä kaipaa, mutta  parin vuoden sisällä kyllä yhä enevässä määrin.

Vierailija
20/55 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12, itse oon kyllä kuullu enemmän tapauksista joissa tehtytehty abortti on jäänyt ahdistamaan ja kaduttamaan loppuelämäksi. Olet ensimmäinen jonka en ole kuullut rakastavan lastaan, kun se on syntynyt.
Mutta mieti ennen kaikkea lapsen etua - jos et oikeasti häntä voisi edes kuvitella ottavasi vastaan niin sitten ei kannata. Jokainen tekee valintansa itse.