Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joiden mielestä kuntosaliharjoittelu on tylsää..

Vierailija
10.12.2014 |

..minkä vuoksi näin?

Entä mitä olette kokeilleet sen parantamiseksi, että se ei olisi niin tylsää?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:57"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:48"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:28"]

Mun mielestä yksitoikkoista. Kokeilin kuunnella musiikkia samalla mutta ei se auttanut, silti pitkästytti. Tykkään esim tanssimisesta, sulkapallosta ja pyöräilystä.

[/quote]

Minä ajattelin myös ennen näin. Sitten kun teetin sellaisen kuntosaliohjelman (vapailla painoilla), jossa joutuu oikeasti joka liikkeeseen keskittymään, niin ei ole ollut enää kyllä tylsää. En silti ole mikään kuntosalihullu enkä käy salilla usein, sillä minulla on muitakin liikuntaharrastuksia, mutta jonkinlainen ahaa-elämys kyllä tuli.

Mutta ymmärrän myös tätä kirjoittajaa, sillä olen ollut itse samassa tilanteessa joskus.

[/quote]

No vähän tällaista epäilinkin joidenkin kohdalle. On tietysti hyvä asia, että aloittelija aloittaa yksinkertaisista liikkeistä ja tekee laitteilla, joilla saa tuntumaa oikeaan lihakseen, mutta tällainen voi muuttua tylsäksi jo ihan muutaman kuukauden päästä. Ehkä moni ei kyseenalaista sitä, millä tavoin salilla voi treenata vaan mieltää, että jos on kerran tehty se yksijakoinen saliohjelma, niin sillä voi sitten mennä loppuelämän ajan.

Vaikka totuushan on se, että jos haluaa kehittyä, niin pitäähän sitä ohjelmaa vaihtaa jossain vaiheessa.

ap

[/quote]

15 vielä kommentoi sen verran, että aloitin kuntosalilla käymisen yli 10 vuoden tauon jälkeen suoraan vapailla painoilla. Mutta toisaalta tanssiharrastuksesta on sen verran lihaskoordinaatiota ja kehontuntemusta, että osaa tunnistaa, miten liikkeet on tehtävä oikein. Varsinkin kun ne on käyty PT:n kanssa henkilökohtaisesti läpi ensimmäisellä kerralla.

Tuohon jonkun mainitsemaan "ajatuksen karkailuun kauppalistoihin" tms en ole itse vielä päätynyt, kun pitää toistomäärän ja painot sellaisena, että viimeiset pari menee sinnillä ja välissä pitää keskittyä toistojen laskemiseen.

Mutta oikeasti, onneksi me ihmiset olemme erilaisia. Jos kaikki pitäisivät kuntosaliharjoittelusta, niin sittenhän saleilla olisi vieläkin enemmän ruuhkaa ;-) Eikö se ole vaan hyvä, että kukin löytää oman liikuntamuotonsa jostain?

Vierailija
22/27 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ohjatuista tunneista (erityisesti erilaisista tanssillisia osuuksia sisältävistä) monestakin syystä:

Ohjatuilla tunneilla on pakko jatkaa vaikkei haluaisi, koska muutkin tekee ja ohjaaja sanoo että vielä kolme kertaa. Kuntosalilla lopetan heti kun väsyttää.

Ohjatuilla tunneilla on musiikkia, kivempaa.

Ohjatuilla tunneilla ohjaaja kertoo mitä tehdä, ei tarvi itse miettiä tai katsoa jostain kunto-ohjelmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan vielä: en ajattele, että kuntosaliharjoittelun pitäisi olla jokaikiselle se ainoa oikea tapa harjoitella. Se on kuitenkin mielestäni paras tapa kehittää lihaskuntoa, jos sitä tarvitsee. Tämän ketjun inspiraationa oli netistä löytämäni kysymys, jossa eräälle bloggaajalle esitettiin kysymys, että kuinka ratkaista ristiriita sen välillä, että ei tykkää kuntosaliharjoittelusta, kun samalla kuitenkin tiedostaa, että lihaskuntoa pitäisi saada. Siksi aloin itse miettiä asiaa ja päädyin siihen, että turhan moni ajattelee, että kuntosalilla pitää treenata vain yhdellä tavalla ja hinkata samaa ohjelmaa, mikä on tylsää. Niihin elementteihin voi siis vaikuttaa.

Kuitenkin olen samaa mieltä siitä, että jos on löytänyt ne mieleiset lajit, kannattaa tottakai harrastaa niitä.

ap

Vierailija
24/27 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautusten aikana on yleensä tylsää, jos yksin on treenaamassa. Toki noita supersarjoja voi välillä tehdä. Joillakin on Hesari mukana salilla, voisi kokeilla. :>

Vierailija
25/27 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään periaatteessa treenistä, mutta toisaalta sitten taas se siellä oleminen on vaan tylsää. Tykkään siitä, että saan tuloksia ja vahvistun koko ajan, mutta se itse tekeminen ei silti siitä mielenkiintoisemmaksi muutu. Saliohjelmann uusin aika ajoin ihan itse ja joskus PT:n avulla (no, kolmesti elämäni aikana olen niin tehnyt). Ehdottomasti enemmän tykkään vapaista painoista ja erityisesti tykkään kahvakuulasta. Siltikin se varsinainen tekeminen on mielestäni tylsää. Ei se muutu kiinnostavaksi sillä, että keskityn liikkeeseen (en oikein tiedä miten edes voisin olla keskittymättä, ei se muuten oikein onnistu) ja lasken toistoja. Tiedän heti vaikka kuinka monta mielenkiintoisempaa asiaa, johon olisi hauskempaa keskittyä! Ryhmäliikuntaa en nykyisessä elämäntilanteessani harrasta lainkaan, koska en pääse sopiville tunneille, mutta kiinnostavuudessaan nekin kyllä päihittävät kuntosalin mennen tullen. Salilla käyn kuitenkin siksi, että saan sieltä juuri sellaista tulosta, jota kropalleni haluan.  

Vierailija
26/27 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:46"]

Tarkennan vielä: en ajattele, että kuntosaliharjoittelun pitäisi olla jokaikiselle se ainoa oikea tapa harjoitella. Se on kuitenkin mielestäni paras tapa kehittää lihaskuntoa, jos sitä tarvitsee. Tämän ketjun inspiraationa oli netistä löytämäni kysymys, jossa eräälle bloggaajalle esitettiin kysymys, että kuinka ratkaista ristiriita sen välillä, että ei tykkää kuntosaliharjoittelusta, kun samalla kuitenkin tiedostaa, että lihaskuntoa pitäisi saada. Siksi aloin itse miettiä asiaa ja päädyin siihen, että turhan moni ajattelee, että kuntosalilla pitää treenata vain yhdellä tavalla ja hinkata samaa ohjelmaa, mikä on tylsää. Niihin elementteihin voi siis vaikuttaa.

Kuitenkin olen samaa mieltä siitä, että jos on löytänyt ne mieleiset lajit, kannattaa tottakai harrastaa niitä.

ap

[/quote]

Itse olen ratkaissut tämän ristiriidan siten, että teen muiden treenien yhteydessä edes vähän lihaskuntoa. Ei varmasti ole se tehokkain tapa, mutta olen asian järkeillyt niin että se on huomattavasti tyhjää parempi. Eli parempi vaikka tunti sulkapalloa ja muutama kymmentä vatsalihasta plus punnerusta kuin se, että pakottaa itsensä väkisin salille. Sinne kun kynnys lähteä on niin korkea, että helposti sohvalöhöäminen voittaa kokonaan.

Tuohon aiempaan kommenttiisi motivaatiosta tosin yhdyn, aikoinaan kun salilla kävin vähän enemmän niin palkitsevin osuus oli huomata, että pystyy tekemään vähän pidempää sarjaa tai isommalla painolla kuin edellisellä kerralla.

T:6

Vierailija
27/27 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:31"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:28"] Mun mielestä yksitoikkoista. Kokeilin kuunnella musiikkia samalla mutta ei se auttanut, silti pitkästytti. Tykkään esim tanssimisesta, sulkapallosta ja pyöräilystä. [/quote] Miten ehdit pitkästyä, jos keskityt liikkeissä parantamaan? Kyllä itse ainakin joudun keskittymään suoritukseen eli siihen, että jaksaako vielä ne vikat toistot.   [/quote] Kaikkia vaan ei kiinnosta hengailla peilin edessä ja pällistellä itteensä siitä, nostaa samalla rautaa ja "ihailla" hikistä kroppaansa. Ei vaan nappaa ei. Ei vaan kiinnosta ei.

Ei minun salillani ole peilejä.