Kukaan hyötynyt mäkikuismasta masennuksessa
Sain kevättalvella dg:n keskivaikea masennus. Vajaan puolen vuoden aikana kokeilin 3 eri mielialalääkettä läpi (fluoksetiini, citalopraami ja fluvoksamiini). Mieliala juu tasoittui, mutta menetin yöunet ja olin päivällä hyvin väsynyt. Seksihalut lähti täysin. Koska sivuvaikutukset ylittivät positiiviset vaikutukset ja mieliala oli kesällä hyvä, jätin lääkeet. Nyt taas masentaa tämä kaamos ja kaikki muukin. Asiat ovat menossa pikkuhiljaa parempaan suuntaan ja elämässä on paljon hyviäkin asioita. Käyn terapiassa. Kuitenkin tuntuu, että tarvitsisin jotain lääkettä, koska elämä on "pakkopullaa" ja sinnittelyä. Mulla on ollut aina myös todella pahat PMS-oireet, olen kytännössä itsarifiiliksissä ennen kuukautisia. En ole koskaan mitään itsetuhoista kuitenkaan tehnyt. Töissäkin olen käynyt tuosta dg:sta huolimatta ja lapsetkin parhaani mukaan miehen kanssa hoitanut.
Johdanto oli aika pitkä, mutta onko kukaan kokeillut mäkikuismaa, jos on ollut puheena jo tällainen vaikeusasteeltaan kohtalainen ja pitkittynyt masennusoireisto? Tai onko vielä joku lääke, jota uskaltaisin kokeilla? Saan myös mielialalääkityksen aloitusvaiheessa aina kamalat paniikki- ja ahdistusoireet, joten taidan olla aika herkkä noille aineille.
Kommentit (26)
Särmäkuisma on yleisempi ja teho on sama. Helpompi löytää. Heinäkuussa alkaa olla kukassa.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 21:50"]
Samoin gaba, jota oli jossain keskestelun tuotteessa mukana. Siis jos pistokokeessa tuote jää kiinni, se tuhotaan tullissa, joutuu kuulusteluun ja maksamaan kohtalaiset sakot. Tekö olette vaivattomasti saaneet ostettua iherbistä ilman tulliongelmia? Mulla on niin huono tuuri, että varmasti jäisin kiinni. Kyse ei ole suuresta rikoksesta, mutta sakot ovat tuntuvat siihen verrattuna, että ostaa tuotteen Suomesta.
Minä olen se joka suositteli tuota iHerbin tuotetta, ja olen tilanntu sitä useita kertoja, ilman mitään ongelmia. Se Suomen tuotteiden GABA ei muuten vastaa tuon tuotteen samaa, koska iHerbin tuotteessa GABA on muunnettu niin että se ohittaa veri-aivoesteen. Tällainen muunnettu GABA tunnetaan myös nimellä phenibut, ja google-haulla 'iherb phenibut' tuleekin ko. tuote myös listalle, vaikka ainesosalistassa aine on mainittu vain yleisnimellä GABA.Miksi suomen tuotteissa gaba ei ohita veri-aivoestettä ja miten sen saa muunnettua sellaiseksi että ohittaa veri-aivoesteen?
Mäkikuisman kanssa tulee muistaa, että sillä on joidenkin lääkkeiden kanssa yhteisvaikutuksia. Mm. joistan e-pillereistä voi teho heikentyä tai kadota.
Lisäksi suosittelisin pms-oireisiin kilpirauhashormoneja. Jos sulla on kilpirauhasarvot hiukankin huonot, niin siitä voisi olla apua. Se, miten niitä sitten saa onkin vaikeampi juttu.
Koittaisin pms oireista kärsivänä boostata kilpirauhasta jodilla, seleenillä ja l-tyrosiiniaminohapolla, jos en lääkkeitä saisi. Niin ja rauta! Erittäin tärkeä, että siitä ei ole puutetta!
Minä olen kokeillut mäkikuismaa keskivaikeaan masennukseen, ei auttanut ja sivuoireena sain hehkuvan punaiset ja kirvelevät posket. Mutta etukäteen ei voi koskaan tietää, täytyy kokeilla.
Jos olet kokeillut puolessa vuodessa kolmea eri mas.lääkettä, yksikään ei ole ehtinyt tehota kunnolla.