Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri lähettelee töihin liittyviä viestejä hänen työvuorollaan, joka on minun vapaa-ajallani

Vierailija
13.10.2021 |

Niitä tulee aika usein, melkein päivittäin.
Miten suhtautuisit niihin?
Toki silloin tällöin työkaverin auttaminen on täysin ok, mutta joka päivä vapaa-ajalla työhön liittyvien viesteihin vastaaminen on rasittavaa, yleensä siitä seuraa muutaman viestin sarja.
Vai olenko huono työkaveri?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa. Jos kysyy mikset vastannut sanot että sulla oli vapaapäivä, etkä mieti silloin töitä. 

Vierailija
2/63 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa työhön liittyviin viesteihin muulloin kuin omalla työajallani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue mitään työviestejä vapaa-ajalla. 

Vierailija
4/63 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen vapaa-aikaa ja lepoa pitää kunnioittaa. Vain erittäin pakottavissa syissä voi olla vapaalla olevaan työkaveriin yhteydessä.

Vierailija
5/63 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän lähettää viestin hetkenä, jolloin se hänelle sopii, sinä luet sen ja reagoit hetkenä, jolloin se sinulle sopii.

Vierailija
6/63 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri tekee aina kun mun loma on lopussa sitä, että lähettää sunnuntai-aamuna viestiä mun omaan puhelimeen, että sulla on sitten tosi paljon sposteja ja odottavia tehtäviä huomenna.. juu, mä tiedän sen ilman muistutteluakin ja haluaisin viimeisen lomapäivän olla miettimättä asiaa.

Vierailija
7/63 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis, pitäis osata sanoa tuollaisille työkavereille että antaa toisten olla rauhassa lomalla ja vapaalla, todella ärsyttävää toimintaa.

Vierailija
8/63 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän lähettää viestin hetkenä, jolloin se hänelle sopii, sinä luet sen ja reagoit hetkenä, jolloin se sinulle sopii.

Just näin. Kyllä mullekin tulee viestejä, mutta vastaan niihin vasta palattuani töihin, ja se on ihan normaalia meillä. Jos on jotain todella kiireellistä, niin back-up hoitaa asian. 

Vierailija
9/63 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten usein toisella voi olla jotain sellaista kysyttyvää, ettei hän kykenisi itse ratkaisemaan tilannetta?

Vierailija
10/63 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs pakko niihin on vastata tai edes lukea niitä?

Vierailija
11/63 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö hänen siis lähettää viestejä omalla vapaa-ajallaan, jotta osuisi sinun työaikaasi? Jokainen viestittelee silloin kun on töissä, samoin jokainen lukee ja vastailee silloin kun on töissä, yksinkertaista.

Vierailija
12/63 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kukaan vastaa työviesteihin vapaa-ajallaan. Kalenteriin laitetaan poissaolo ja keneen voi ottaa yhteyttä tarvittaessa. Siis miksi ihmeessä vastaat työkaverin viesteihin? 

Vierailija
13/63 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikea muistaa milloin työkaverini on vapaalla koska tekee osapäiväistä viikkoa opintojensa vuoksi ja on muitankin työkavereita joilla on vaihteleviä työaikoja ja lomia.

Lähetän viestejä ja soitan omalla työajallani, mutta en odota hänen vastaavan jos hän on vapaalla.

Työpuhelin vaan äänettömälle ja työsähköposti kiinni.

Tästä syystä olen halunnut pitää ykstyis-ja työpuhelimen erilisinä ja en käytä työsähköpostia mihinkään yksityisaisan hoitoon.

Vierailija
14/63 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko antanu sun numeron sille? Kai sä voit blokata sen?

Vierailija
15/63 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis, pitäis osata sanoa tuollaisille työkavereille että antaa toisten olla rauhassa lomalla ja vapaalla, todella ärsyttävää toimintaa.

Eihän sähköposteja tarvitse lukea tai työpuhelimeen vastata kuin työajalla ? Mikä on ongelma ?

Useamman hengen työyhteisössä tai tiimissä voi olla vaikea muistaa kaikkien työvuoroja tai lomapäivä joten viestejä tulee silloin kun joku niitä muistaa lähettää.

Olennaista on että asiat tulevat hoidetuksi eivätkä unohdu.

Vierailija
16/63 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työkaveri tekee aina kun mun loma on lopussa sitä, että lähettää sunnuntai-aamuna viestiä mun omaan puhelimeen, että sulla on sitten tosi paljon sposteja ja odottavia tehtäviä huomenna.. juu, mä tiedän sen ilman muistutteluakin ja haluaisin viimeisen lomapäivän olla miettimättä asiaa.

Älä lue työviestejä sunnuntaina.

Ihan hyvä että sulla onjo maanantaina jotain tekemistä. Vapaan jälkeen voi muuten mennä hetki ennen kuin itse tajuaa mitä on tehtävä.

Vierailija
17/63 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu pomo palaveriin ja siinä määrittelette pelisäännöt työviestien lähettämiselle. Jos joudut päivystämään viestien takia, sinunhan tulee saada palkka tuosta ylityöstä. Ala sinäkin lähetellä hänelle sunnuntaiaamuna pitkiä viestejä, jossa pohdit toisaalta .... toisaalta ..... asioita. 

Vierailija
18/63 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on erikseen työpuhelin, on helppo olla vastaamatta vapaa-ajalla. Mutta jos ei ole työpuhelinta niin ilmoitukset viesteistä häiritsisi ainakin omaa vapaa-aikaani.  Olenkin mykistänyt työhön liittyvät keskustelut ja luen ne viestit, kun itselle sopii. Suosittelen siis mykistämään ilmoitukset tältä henkilöltä. 

Vierailija
19/63 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastaa työhön liittyviin viesteihin muulloin kuin omalla työajallani.

Kaikkialla missä työntekijän edellytetään vastaavan kännykkään tuleviin viesteihin, työnantajan pitää tarjota puhelin ja liittymä.

Ellei työsopimus edellytä tavoitettavissa olemista (valkokaulushommissa yleensä mutta ei tehtaan vuorotöissä) niin lyöt sen firman kännykän kiinni kun työaika päättyy ja jätät vaikka työpaikallesi niin se ei pilaa vapaa-aikaasi.

Vapaa-ajalla pidät mukana vain omaa kännykkääsi jonka numeroa sinulla ei ole mikään velvollisuus ilmoittaa työnantajalle kun sinulla kerran on työkännykkä josta sinut tavoittaa aina työaikana.

Vierailija
20/63 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni firma, pieni tiimi. Kysymykset tyyliin "mihin kansioon nää ja nää laskut laitetaankaan?" "Onko joku jo soittanut sinne Virtaselle?" "Täytyykö myös huomisia asiakkaita infota tästä?"

On suht uusi työntekijä, opittavia asioita paljon ja sujuu ihan hyvin, paitsi tällaisia ei voi vielä kaikkia tietää.

Ap