Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairasloma ilmoitukseen ei vastausta

Vierailija
10.12.2014 |

Jäin pitkälle sairaslomalle töistä yhtäkkiä, ilmoitin töihin sähköpostilla kolmelle eri esimiehelle. Kukaan ei vastannut mitään, ei tullut edes ok kuittausta. Sain sairaslomaan jatkoa ja ilmoitin taas, ei mitään vastausta. Onko outoa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
2/30 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 09:05"]

No nyt ei ollut kyse ilmeisistikkään ap:n ilmoitustavasta vaan siitä että kukaan ei vastannut ilmoitukseen. Moukkamaista jos pomo ei osaa kuitata, kiitos viestistä, vaikka hän ei sairausloman syytä saisikaan kysyä.

[/quote]

Niinkö?!  Kaikki työnantajat eivät hyväksy esim. tekstiviestillä tai sähköpostilla tapahtuvaa ilmoittamista poissaolosta. Miksi kiittäisin, jos työntekijää ei kiinnosta ottaa selvää miten on hyvän tapojen mukaista hoitaa omia asioitaan. Jos työpaikka, palkka yms eivät ole sen arvoisia, että henkilökohtaisesti otettaisiin yhteyttä, että nyt olen pitkään poissa ja kertoa mitä minulla on hoitamatta ja mitä pitäisi hoitaa poissaolon aikana jne. Takes two to tango.

[/quote]

Henkilökohtaisestihan hän on tuon sähköpostin lähettänyt, ei sitä mikään robotti lähettänyt. Miedän työpaikalla sähköposti on permpi kuin puhelin. Kaikki lukee sähköpostin, mutta puhelimella kiinni saaminen on vähän niin ja näin. Ja mikä parasta, sähköpostista jää mustaa valkoiselle ja sen voi lähettää vaikka yöllä kun tiettää että ei voi tulla aamulla töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä olin eilen aika tyrmistyny, ku mies oli toista päivää kotona mahataudin takia. Mä sit kysyin, että eikö enää tarvi todistusta siitä terveysasemalta. Tarvii. Mä sit sanoin, että käy hakemassa, nyt tulee jo kaks palkatonta päivää (rak.alalla eka s-lomapv. palkaton), sit kolme, jos et hae sita paperia. Mies kysy, että eikö s-lomatodistusta saa takautuvasti. Mä jäin suu auki katsomaan. Sit totesin, ettei hoitaja/lääkäri voi kirjoittaa todenneensa sairautta eilen, jos kuulee siitä tänään. Mies alko sit jahkailla, että jos kuitenkin on työkunnossa huomenna... Totesin, ettei s-lomaa ole pakko pitää, mutta jos ei olekaan työkunnossa, ni se tietää taas yhtä palkatonta päivää. Olin oikeasti ihan järkyttyny siitä, että melkein 20v työelämässä vakituisesti ollut voi olla noin pihalla käytännöistä. On siis ihan mahdollista, että sähköpostiaikakaudella elävä ei huomaa, että olis fiksua soittaa..

Vierailija
4/30 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskapostin saldo tänä aamuna 110kpl. Poistin lukematta.

Vierailija
5/30 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 09:36"]

No, mä olin eilen aika tyrmistyny, ku mies oli toista päivää kotona mahataudin takia. Mä sit kysyin, että eikö enää tarvi todistusta siitä terveysasemalta. Tarvii. Mä sit sanoin, että käy hakemassa, nyt tulee jo kaks palkatonta päivää (rak.alalla eka s-lomapv. palkaton), sit kolme, jos et hae sita paperia. Mies kysy, että eikö s-lomatodistusta saa takautuvasti. Mä jäin suu auki katsomaan. Sit totesin, ettei hoitaja/lääkäri voi kirjoittaa todenneensa sairautta eilen, jos kuulee siitä tänään. Mies alko sit jahkailla, että jos kuitenkin on työkunnossa huomenna... Totesin, ettei s-lomaa ole pakko pitää, mutta jos ei olekaan työkunnossa, ni se tietää taas yhtä palkatonta päivää. Olin oikeasti ihan järkyttyny siitä, että melkein 20v työelämässä vakituisesti ollut voi olla noin pihalla käytännöistä. On siis ihan mahdollista, että sähköpostiaikakaudella elävä ei huomaa, että olis fiksua soittaa..

[/quote]

Lääkärintodistus voidaan hakea jälkikäteenkin, jos työnantajalla ei ole perusteltua syytä epäillä lääkärinlausunnon luotettavuutta hänen on sairausloma hyväksyttävä.

Vierailija
6/30 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa, meillä ainakin pitää soittaa sairaslomista. Minkäänlainen muu ilmoittaminen ei ole sallittua.

Vierailija
7/30 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun en teidän käytäntöjä tiedä niin vaikee sanoo onko outoa. Meillä tuo olis outoa.

Vierailija
8/30 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaa pitää. Näin meillä ainakin. Ei kelpaa tekstari eikä s-posti.

Vierailija
9/30 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliasta on aina soittaa. Ei ole hyväksyttyä laittaa sähköpostia tai tekstiviestiä.

Vierailija
10/30 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kyllä aina pitää soittaa ja sitten kun ilmeisesti olet yli kolme päivää poissa niin sun pitäisi toimittaa työnantajallesi lääkärin todistus sairaudesta.

Vierailija
11/30 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ei ollut kyse ilmeisistikkään ap:n ilmoitustavasta vaan siitä että kukaan ei vastannut ilmoitukseen. Moukkamaista jos pomo ei osaa kuitata, kiitos viestistä, vaikka hän ei sairausloman syytä saisikaan kysyä.

Vierailija
12/30 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vähän outoa ilmoittaa asiasta sähköpostilla. Työnantaja osapuolena suosittelen aina käymään kun kyse on pitkästä sairaslomasta, koska haluan neuvotella korvaavan työn mahdollisuudesta.

Vierailija
13/30 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän se juuri siitä ilmoitustavasta johdu, miksei ole vastattu? Nyt ap:n kannattaa välittömästi soittaa ja tarkistaa, että varmasti ovat ilmoituksesi nähneet. Pahoittelet samalla, ettet tiennyt, että pitää soittaa.

Vierailija
14/30 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään koskaan tule kuittausta. Tuntuuhan se vähän kummalliselta. Meillä ohjeistus on, että mielellään soitto, mutta tekstiviesti tai sähköposti käy, jos ei voi soittaa.

Vierailija
15/30 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita. 

Vierailija
16/30 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita. 

Vierailija
17/30 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on ääni mennyt ja puhekiellossa, kuinka soitat?

Vierailija
18/30 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 09:07"]

Minusta on vähän outoa ilmoittaa asiasta sähköpostilla. Työnantaja osapuolena suosittelen aina käymään kun kyse on pitkästä sairaslomasta, koska haluan neuvotella korvaavan työn mahdollisuudesta.

[/quote]

No ei kai se lääkäri turhasta sitä sairaslomaa anna. Uskomaton kommentti, että jossain voi olla näinkin.

Vierailija
19/30 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aina tehokkaampaa se on variksen äänellä kraakkua olevansa sairas. Ainakin uskotaan.

Vierailija
20/30 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä ap on töissä, mutta kummalliselta ainakin meillä tuntuisi, että töiden alkaessa aamulla työnantajan edustaja joutuisi ruveta sähköpostistaan etsimään syytä, miksi joku ei ilmesty paikalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi