Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

justjuu.. tuttava sai lapsen alle kk sitten, nyt hehkuttaa facessa

Vierailija
10.12.2014 |

Kuinka aikoo lähteä baariin kännäämään vkloppuna, jolloin silloinkaan lapsi ei ole täyttänyt edes yhtä kuukautta. :( "äidin kulta pääsee mummulan luokse yöksi, lässytilääää" ihan oikeasti. Tuon ikäinen tarvitsee vielä äidin syliä eikä yökyläilyjä. Kamalaa. Olenko nipo, tiukkis, varajeesus...? Kun ajattelen näin ja olen jopa hieman järkyttynyt asiasta? Lapsi on hänen esikoisensa.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En järkyty tai tuomitse. Toisaalta taas käytös voi viitata siihen että tulevaisuudessakin lapsi on paljon hoidossa vanhempien menojen takia. Kyllä minäkin lähdin tupareihin vauvan ollessa 6vkoa, join pienen huppelinkin. Isänsä kanssa oli. Kehtasimme myös puolittaa VANHEMPAINvapaan.

Vierailija
2/91 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 07:43"]

Miksi et kerro tuttavallesi suoraan että hänen toimintansa on tuomittavaa? Itse en voisi olla kuittailematta tuollaiselle "äidille".

[/quote]

Varmaan kauheesti sun kuittailusi häntä hetkauttaisi suuntaan tai toiseen. :D Hitto kun mä en ymmärrä. Mitä se oikeesti sulle kuuluisi ja mikä sä olet ketään tuomitsemaan. Huolehdi niistä omista mukuloistasi ja anna toisten elää niinkuin parhaaksi näkevät. Ei tässä kuitenkaan mistään vakavasta ole kyse. Käytä tuo energiasi vaikka näiden oikeasti tuomittavien tuomitsemiseen. Vauvoja pakkasessa yms ja sä jaksat lässyttää kun joku vie vauvan hoitoon mummolaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen oli 2,5 kk kun menin baariin. Vauva jäi isälleen hoitoon, yhtälailla hän on lapsen vanhempi kuin minäkin. Hyvin meni. Olin poissa 19-04. Äitix2

Vierailija
4/91 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuorimmainen on 7kk, ei kävisi mielessäkään jättää häntä hoitoon ja lähteä bilettämään. Mä myös imetän yöt, joten sekin estää. Kyllä mä välillä haaveilen, että olisi ihanaa viettää railakas tyttöjen ilta ja vetää kännit, mut sit muistan krapulan ja ne haaveet jää :D kyllä ne baarit odottaa.

Vierailija
5/91 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 08:17"]

Ei oo vielä jälkivuotokaan loppunut kun mutsi ravaa kiskomaan viinaa veret pöksyissä, kohtu riekaleina, hormonit sekaisin ja väsyneenä synnytyksestä.. Mutta mitäs me pienistä, Kuhan saa vettää viinaa.. Right? Ei vissiin imetä vai meinaako lypsää omat maidot valkovenäläisen joukkoon?

[/quote]

Näissä kun tulee aina tuo imettäminen. Niin järkyttävää kun se teille varmaan onkin niin kaikki nyt vaan ei imetä. Tiedättehän kun kaikilta ei tule edes maitoa, ainakaan niin paljon että se vauva siitä hyötyisi yhtään mitään?

Vierailija
6/91 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 08:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 07:54"]

8 viikkoinen vauva, enkä ole jättänyt kertaakaan yksin edes isän kanssa. En vaan pysty olemaan erossa...

[/quote]

Miksi et pysty olemaan erossa. Kyllä se isi osaa ihan yhtä hyvin lasta hoitaa. Meillä lapsen äiti joutu sairaalaan takasi viikko lapsen kotiutumisen jälkeen jä mä hoidin sitä pientä vauvaa monta viikkoa yksin kotona. Kyllä ne isin vaistot herää kun on pakko. Miks äidit ei luota lasten isiin, yhtä hyviä vanhempia isitki on ja osaa lapsia hoitaa tissiä ei oo mutta voihan sitä senverran pullostaki antaa ku äiti on poissa. Meillä äiti käytti rintapumppua tuon sairaala ajan ja kun kotiutu pysty alkaa imettää taas...

Mutta miksi pienten lasten vanhempien pitää baareissa kulkea? Eikö joku ole vialla jos ei perhe elämä kiinnosta?

[/quote]

Yleensä vastasyntynyt menee äidin mukana sairaalaan. Varsinkin jos äiti oli niin hyvässä kunnnossa että jaksaa rintapumppuakin käyttää. Joten ihan ei nyt tämä tarina uppoa. 

[/quote]

Hänellä oli kohtu tulehdus ja tulehdusarvot niin korkealla että piti tipassa olla ja kuumetta parhaillaan 40. Maidon tuotto oli huonoa aluksi kävi kolme kertaa päivässä kotoa tipassa mutta sitte joutu sairaalaan ja ei hän sitä pumppua kokoajan käyttäny, mut senverran että ei kokonaan maidontuotto loppunut, jouduttiin senjälkeenki antamaan myös korviketta lisäksi. Olis voinu sairaalassa imettääkki mutta päätettiin ettei imetä ettei tuu ainakaan mitään masu kipuja vauvalle

Vierailija
7/91 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 08:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 07:54"]

8 viikkoinen vauva, enkä ole jättänyt kertaakaan yksin edes isän kanssa. En vaan pysty olemaan erossa...

[/quote]

Miksi et pysty olemaan erossa. Kyllä se isi osaa ihan yhtä hyvin lasta hoitaa. Meillä lapsen äiti joutu sairaalaan takasi viikko lapsen kotiutumisen jälkeen jä mä hoidin sitä pientä vauvaa monta viikkoa yksin kotona. Kyllä ne isin vaistot herää kun on pakko. Miks äidit ei luota lasten isiin, yhtä hyviä vanhempia isitki on ja osaa lapsia hoitaa tissiä ei oo mutta voihan sitä senverran pullostaki antaa ku äiti on poissa. Meillä äiti käytti rintapumppua tuon sairaala ajan ja kun kotiutu pysty alkaa imettää taas...

Mutta miksi pienten lasten vanhempien pitää baareissa kulkea? Eikö joku ole vialla jos ei perhe elämä kiinnosta?

[/quote]

Yleensä vastasyntynyt menee äidin mukana sairaalaan. Varsinkin jos äiti oli niin hyvässä kunnnossa että jaksaa rintapumppuakin käyttää. Joten ihan ei nyt tämä tarina uppoa. 

[/quote]

Mun kummilapsi oli mulla hoidossa muutaman viikon ikäisenä kun äitinsä joutui keuhkokuumeen takia sairaalaan. Eli ilman vauvaa sekin sinne meni.

Vierailija
8/91 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt ensimmäinen kerta kun äiti menee baariin. Vauva on menossa mummolaan jossa varmaan jo sormet syyhyten odotellaan lapsenlapsen vierailua :) Yksi parhaista hoitajista ainakin meillä oli oma äitini. Minulla oli kokemusta äitinä olosta 1kk ja äidilläni kolmen jo aikuisen lapsen verran.

Parempi että pistää vauvan turvalliselle hoitajalle kuin että vetäisi perseet kotona vauvan "kanssa".

Vierailija
9/91 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko superäidit nansopaidoissanne ajatelleet, että ehkä näitä mitä nyt ollaan saatu lehdistä lukea ei ehkä olisi tapahtunut jos äiti ois vaikka päässyt välillä bilettämään ilman että jotkut supermammat tuomitsisivat tai kuittailisivat. ;) Kannattaa itsekkin harkita välillä sitä erossa oloa vauvasta ettei vaan hermot mene.

Vierailija
10/91 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä menis tuomitsemaan ketään, kun ei ikinä voi tietää mitä toisella on elämässä meneillään. Mun koko raskausaika meni itkiessä ja tapellessa mt-ongelmaisen miehen kanssa, haukkui ja syytteli mua päivittäin ja uhkaili kaikella mitä tekis jos jätän sen. Paloin niin loppuun että lopetin työt kun oli 7 kuulla. Kun lopulta erottiin kuukausi lapsen syntymän jälkeen (siis minä muutin toiseen kaupunkiin kun en muuten päässyt pois siitä helvetistä), niin kyllä lähdin kavereiden kanssa ulos lapsen ollessa vaan 2 kuukautta. Siinähän tuomitset. Oon nyt yksinhuoltaja ja koko ajan kiinni vauvassa. mulla on nyytti mukana lähikaupassa, postissa, suihkussa, ruokaa tehdessä. Ei oo mahdollisuutta sanoa miehelle että hoidas tota nyt kun meen salille/päiväunille/viemään roskat. Ansaitsen viedä lapsen hoitoon mummille kerran 2 kuukaudessa ja mennä baariin ja juoda alkoholia ja nähdä kavereitani. Pointtini on siis että niin kauan kun et voi olla kärpäsenä katossa näiden ihmisten arjessa, niin älä tuomitse heidän tekemisiään.

Vierailija
11/91 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva menee luotettavaan paikkaan hoitoon yhdeksi illaksi en näe ongelmaa. Kunhan lapsen äiti ei juo itteänsä tajuttomaksi asti eikä imetä kännissä ja on huolehtinut, että maitoa on tallessa tai korvikkeena lapselle myös poissaolon ajan. Ja kun tuota ei tee joka viikonloppuna niin tuskin voi ongelmana pitää. Kyllä äitikin voi joskus tarvita oman lepohetkensä, esim ilta ulkona kavereiden kanssa. Itte en kyllä olisi pystynyt olla vauvasta erossa tuossa vaiheessa. Paha mieli tuli pelkästä lähikaupassa käynnissä kun vauva oli kotona isänsä kanssa, 400m välimatkan päässä.

Vierailija
12/91 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 09:59"]

Mä en kyllä menis tuomitsemaan ketään, kun ei ikinä voi tietää mitä toisella on elämässä meneillään. Mun koko raskausaika meni itkiessä ja tapellessa mt-ongelmaisen miehen kanssa, haukkui ja syytteli mua päivittäin ja uhkaili kaikella mitä tekis jos jätän sen. Paloin niin loppuun että lopetin työt kun oli 7 kuulla. Kun lopulta erottiin kuukausi lapsen syntymän jälkeen (siis minä muutin toiseen kaupunkiin kun en muuten päässyt pois siitä helvetistä), niin kyllä lähdin kavereiden kanssa ulos lapsen ollessa vaan 2 kuukautta. Siinähän tuomitset. Oon nyt yksinhuoltaja ja koko ajan kiinni vauvassa. mulla on nyytti mukana lähikaupassa, postissa, suihkussa, ruokaa tehdessä. Ei oo mahdollisuutta sanoa miehelle että hoidas tota nyt kun meen salille/päiväunille/viemään roskat. Ansaitsen viedä lapsen hoitoon mummille kerran 2 kuukaudessa ja mennä baariin ja juoda alkoholia ja nähdä kavereitani. Pointtini on siis että niin kauan kun et voi olla kärpäsenä katossa näiden ihmisten arjessa, niin älä tuomitse heidän tekemisiään.

[/quote]

Mulla sama paitsi että erosin miehestäni jo raskausaikana. Oli muuten yksi elämäni fiksuimmista päätöksistä! Kävin kerran viikossa harrastusryhmässä ja vauva oli hoidossa vanhemmillani tai isovanhemmilla.

Tätä harrastamassa käyntiä ei koskaan kukaan tuominnut. "hyvä vaan kun menet, olet muuten kokoajan kiinni vauvassa". Mutta varmaan olisi joku ap:n kaltainen pyöritellyt silmiään jos olisin kerran kahdessa kuukaudessa mennyt baariin. Sehän on ajallisesti vähemmän kuin kerran viikossa harrastus.

Kaikilla ei ole niitä miehiä. Jos on yksin lapsen/lapsien kanssa niin sitä ihan tosissaan on. 

Voin lohduttaa 53, elämä helpottuu henkisesti kunhan vauvasi kasvaa. Jos eksä kiusaa ja piinaa älä vastaa puhelimeen mutta säästä kaikki tekstarit, facebook yms. viestit. Silloin sinulla on todistus aineistoa häiriköinnistä ja henkisestä väkivallasta. Jos tilanne menee niin  pitkälle.

Vierailija
13/91 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuossa nyt on pahaa? Paheksuttavaa olisi ryypätä sammumiskuntoon kotona ja vauva heitteillä ilman ruokaa ja märissä vaipoissa.

Ihme moralisointia ja hurskastelua taas. Tottakai äitikin saa välillä mennä jos kokee tarvitsevansa tuuletumista pitkän raskausajan päälle. Hei haloo, äiti on ollut viihteellä drinkin kanssa viimeksi liki vuosi sitten. Ja sinä tuomitset? Ei sitä elämistä tarvitse lopettaa vauvan tuloon kunhan lapsista huolehtii muuten hyvin. Tuon ikäinen nukkuukin suurimman osan ajasta ja ei tiedä tuon taivaallista jos äiti on jonkun tunnin illalla/alkuyöstä pois. Maitoakin voi pumpata pulloon valmiiksi.

Minusta tämä äitien kyttäys ja tekemisten syyttely ja paheksuminen ajaa juuri siihen pisteeseen, että ei enää jakseta. Kun mitään et saisi tehdä ja kaikkensa pitäisi uhrautua ja valittamatta antaa, onko ihme jos voimat ja elämänilo palaa loppuun?! En puolustele tässä nyt ryyppäämistä ja örveltämistä. Lähinnä sitä, että kai esimerkiksi raskaan ja vaikean raskauden, synnytyksen ja ensimmäisten viikkojen myllerryksen jälkeen oikeasti on ihan ok hiukan päästä itsekin viettämään sitä omaa aikaa haluamallaan tavalla (kunhan nyt ei ihan jatkuva tapa)? Joku haluaa joogaan ja toinen baariin tanssimaan ja muutamalle rentoutuakseen. Vauvallekin on paras rento äiti, ei kalpea loppuunpalanut suorittajamarttyyri.

Tuntuu kummalta, että isän roolista aina puhutaan ihannoivaan sävyyn ja ihastellaan osallistumista jos jonkun kerran vaihtaa vaipan, menee puistoon tai vauvauintiin, herää aamulla ja antaa äidin nukkua. Pidetään normaalina, että lähtee poikien kanssa kalareissulle, baariin tai varpajaisiin, eikä tietenkään selvin päin. Kukaan ei kyseenalaista edes pulloruokitun lapsen kohdalla isän juomista näillä reissuilla, mutta annas olla jos äiti ottaa parit siiderit. Mikä siinä on, että vanhemmuuden tasa-arvoisuutta ja isän osallistumista aina toitotetaan, mutta sitten tämä rentoutumispuoli ja alkoholin käyttö (edelleen puhun jvain ärkevästä ja kohtuukäytöstä) kuitenkin kuuluu yksinomaan isälle ja on äidin kohdalla paheksuttavaa?

Ihan kuin äidin ei olisi sallittua poistua sieltä kotoa minnekään ilman lasta ja suotavaa olisi myös näyttää ryytyneeltä, siitä saa heti uhrautuvan äidin pisteet.

ps. En itse käytä alkoholia kuin pari kertaa vuodessa, siitä ei siis kiikasta.

Vierailija
14/91 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kukaan tätä oman ajanottoa paheksuukaan, vaan tapaa. Ehkä äiti on niitä (niin nuori?) joiden sosiaalinen verkosto ei tunne muuta tapaa rentoutua kuin baanalle lähtö. Ei kai siinä baanalle lähdössä silloin tällöin sinänsä mitään vikaa olekaan, mutta pakostakin tulee mieleen, että onko omaa elämää eletty tarpeeksi ennen perheen hankkimista? Lapsi on 18-vuotiaana lain mukaan aikuinen, mutta monien aivot eivät vielä tuossakaan iässä toimi, kuten aikuisten...

Toiset sanovat ettei lapsen tulo muuta mitään ja jatkavat ajankäyttöa entiseen malliin, toiset taas haluavat antaa aikaansa lapselle. Kumpien vanhempien lapset ovat niitä, jotka keskellä viikkoa alakouluikäisinä rikkovat julkisia paikkoja klo 3? 

Elämä on valintoja. Ainut, joka ei voi valita on lapsi.

Vierailija
15/91 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kun huomaa ettei krapulassa ole kiva hoitaa itkevää vauvaa niin ei mene toista kertaa.. Itse kävin kun oma lapsi oli 3kk, sen jälkeen en ole lähtenyt, nyt lapsi 9kk.

Koti-iltaa oman perheen kanssa ei voita milään:)

Vierailija
16/91 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko superäidit nansopaidoissanne ajatelleet, että ehkä näitä mitä nyt ollaan saatu lehdistä lukea ei ehkä olisi tapahtunut jos äiti ois vaikka päässyt välillä bilettämään ilman että jotkut supermammat tuomitsisivat tai kuittailisivat. ;) Kannattaa itsekkin harkita välillä sitä erossa oloa vauvasta ettei vaan hermot mene.

[/quote]

Jos ne hermot menee jo kuukaudessa nii ehkä kannattais sellasen miettiä onko valmis äidiksi. Vaikka olis kuinka hyvä isäkin hoitamassa lasta nii kyllä on jotain vialla jos pitää baariin lähtee noin pian ja sama koskee isiä myös. Eri asia jos ajattelis että käy vaikka kavereitten kans syömässä ja isi on sen aikaa lapsen kans. Kuulostaa just siltä että kun lapsi vielä vähä kasvaa nii jokatoinen vkl vähintään ollaan lykkäämässä lasta jollekki hoitoon että pääsee baariin. Ei sellanen oo lapsiperheen elämää milläänlailla. Ite en oo vielä kertaakaan käyny baarissa lapsen syntymän jälkeen ja meillä on kohta 2v lapsi, kävin nuorena baarissa ja näin kolmikymppisenä iskänä ei oo mitään tarvetta lähtee. Vaimon ja lapsen kans olo on parasta mitä vkl voi olla.

Vierailija
17/91 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin piti mennä baareilee kun vauva oli 3vko. Lähin ja tulin 15min sisään takas. Itse en kyennyt :D

Vierailija
18/91 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:20"]

[/quote]

Jos ne hermot menee jo kuukaudessa nii ehkä kannattais sellasen miettiä onko valmis äidiksi. Vaikka olis kuinka hyvä isäkin hoitamassa lasta nii kyllä on jotain vialla jos pitää baariin lähtee noin pian ja sama koskee isiä myös. Eri asia jos ajattelis että käy vaikka kavereitten kans syömässä ja isi on sen aikaa lapsen kans. Kuulostaa just siltä että kun lapsi vielä vähä kasvaa nii jokatoinen vkl vähintään ollaan lykkäämässä lasta jollekki hoitoon että pääsee baariin. Ei sellanen oo lapsiperheen elämää milläänlailla. Ite en oo vielä kertaakaan käyny baarissa lapsen syntymän jälkeen ja meillä on kohta 2v lapsi, kävin nuorena baarissa ja näin kolmikymppisenä iskänä ei oo mitään tarvetta lähtee. Vaimon ja lapsen kans olo on parasta mitä vkl voi olla.

[/quote]

Laitas osote niin laitan sädekehän postissa tulemaan. 

Kuvittele tuohon teidän täydelliseen perhe-elämään helvetilliset päivittäiset riidat puolison kanssa, ja mieti sitten uudestaan olisitko joskus halunnutkin pois sieltä helvetistä.

Vierailija
19/91 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:20"]

[/quote]

[/quote]

Laitas osote niin laitan sädekehän postissa tulemaan. 

Kuvittele tuohon teidän täydelliseen perhe-elämään helvetilliset päivittäiset riidat puolison kanssa, ja mieti sitten uudestaan olisitko joskus halunnutkin pois sieltä helvetistä.

[/quote]

Pitäskö sille parisuhteelle ja riitelylle tehdä jotain? Mennä terapiaan tms? Ei tuossa tilanteessa taida baariinmeno paljon auttaa. Tää teidän selittely menee aina vaan pahemmaksi. Kotona siis riidellään ja on täys helvetti. Pieni lapsi elää siinä keskellä. Ja päästäkseen helvetistä hetkeksi pois lähtee äiti pari viikkoa synnytyksestä ryyppäämään ja jättää lapsen mummolle. Jotenkin tuntuu että se lapsi oli teidän kohdalla melkoinen virhetikki. Sääliksi käy lasta joka tuollaisessa perheessä elää.

Koitas nyt ihan tosissaan laittaa se elämäsi järjestykseen, muillakin keinoin kun baariin menemällä.

Vierailija
20/91 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne äidit voivat ja saavat ottaa omaa aikaa mutta tuollainen baaribiletys kyllä jotenkin sotii sitä vanhemmuutta vastaan. Kyllähän minäkin kävin raskaana ollessani erään bändin keikalla ja muut siellä olivat enemmän tai vähemmän kännissä mutta en todellakaan heitellyt jokaiselle kylänmiehelle luettavaksi päivityksiä, että nyt ryyppäämään.

Baarit oli muutenkin nähty ja koluttu, harvemmin edes kaveriporukassa nähdään siellä vaan useammin käydään syömässä ihan ravintolassa, vaikka jotain siideriä sitten otettaisiinkin. Mielikuva tuollaisesta päivityksestä on negativiinen, siitä ei pääse mihinkään. Tulee mieleen lapsellinen, keskenkasvuinen ja päihteistä riippuvainen nainen.

Minä en hylännyt ystäviäni vauvavuoden takia. Vauva oli ekaa kertaa hoidossa, kun menin kavereiden häihin ja tuolloin vauvalla ikää 2 kk. Mummila oli hääpaikan vieressä ja kävin pari kertaa imettämässä välissä, muuten vauva nukkui nätisti. Toisen kerran vauva jäi hoitoon, kun pistäydyttiin ystäväpariskunnan tupareissa. Oltiin siellä klo 19-23. Ikää vauvalla 6 kk. Kolmannen kerran vauva oli isällään hoidossa päivän, kun tyttöporukalla mentiin kylpylään hoitoihin ja nautittiin hyvä päivällinen. Saatoinpa jokaisella kerralla juoda lasin tai kaksi, mutta eipä se ollut tässä itsetarkoitus vaan se, että rentouduin, vietin hauskaa iltaa ystävien kanssa ja latasin näin akkuja.

Jotenkin se, että latautuakseen pitää ryypätä, tuntuu käsittämättömältä kuviolta. 'Mielestäni tuossa alkoholi on jo ongelma. Sitä ei osata käyttää eikä sitä osata hallita ja se määrittelee, milloin vauva jää yksin.

Ongema ei siis ole se, etteikö kyseinen äiti saisi viettää ns. omaa aikaa tai nähdä ystäviään vaan se, millä tavalla hän aikoo sitä viettää. Onko ryyppääminen ryyppäämisen vuoksi oikeasti kivaa?