Lue keskustelun säännöt.
paino ja kehonkuva synnytyksen jälkeen
13.10.2021 |
Miten teillä on paino tippunut synnytyksen jälkeen?
Raskauden aikana painoni nousi 11 kiloa. (50 kg / 165 cm) Nyt minulla on kaksi viikkoa synnytyksestä ja paino on laskenut kahdeksan kiloa. Muutama kilo siis vain lähtpainoon. Kaiken järjen mukaan minun ei siis pitäisi näyttää miltään sotanorsulta, mutta peilistä ja valokuvista näen siitä huolimatta turvonneen, levinneen ja lösähtäneen naisen. Tunnen itseni äärimmäisen epäviehttäväksi, suorastaan rumaksi ja lihavaksi.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (2)
Vaikka palauduin synnytyksestä ihan ok, palkinnoksi jäi taiknamainen olemus, josta en ole päässyt eroon sen paremmin laihduttamalla kuin jumpallakaan.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
On. Mulla ensimmäisen jälkeen paino nousi saman verran kuin sullakin ja palauduin siitä jo synnytyksessä ihan normaalimittoihini ja normaaliin ulkonäköön. Sen jälkeen kolmen seuraavan kohdalla painoa tulikin jokaisen kohdalla muutama kilo lisää ja vaikka väleissä pääsin lähelle entisiä mittoja niin silti jokaisesta raskaudesta jäi pari ylikiloa lisää ja vähän turvonneempi ulkonäkö, vaikeampi ja pidempi palautumisaika. Nyt kun nuorin on eskarissa niin ylipainoa on enää n. 5 kg ja turvotukset lähteneet mutta olen tosiaan tarvinnut aika paljon liikuntaa, ulkoilua, ravitsemusneuvontaa ja jopa reseptilääkettä laihdutukseen. Nyt on hyvä olo ja hyvä ulkonäkö ja lapsiluku täynnä. Jaksaminenkin parempi kuin tuossa synnytysputkessa. Mulla on lisäksi kilpirauhasen vajaatoiminta, johon sain ensimmäisten lasten kohdalla lääkitystä raskasuajalle ja kolmosen kohdalla se jäi pysyväksi.