Mistä päin maailmaa tulee maailman paras ruoka?
Kommentit (316)
1. Suomesta
2. Venäjältä (slaavilainen keittiö yleensä)
3. Kreikasta
4. Turkista
5. Italiasta
Karjalasta, mummon keittiöstä ja lasten mielestä mummin.
Italia, Kreikka, Ranska. Mutta kyllä Suomessakin on hyviä "omia" ruokia ja itse tekemällä saa parasta. Esim. Karjalanpaisti, graavi lohi, lämminsavulohi, paistetut ahvenet, varhaisperunat kalan kanssa, kalakukko jne.
Nuo monet kalaruoat on toki tuttuja ulkomaillakin jossain, mutta ei samanlaista tai yhtä yleistä kuin Suomessa.
Mutta lähellä mun asuinpaikkaa on myös yksi kiinalainen ravintola ja siellä on tosi hyvät ruoat. Haen sieltä mukaani annoksen silloin tällöin.
Maailmassa on paljon erilaisia herkullisia ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Ranskasta. Italialainen keittiö on maalaiskeittiö verrattuna hienostuneempaan Ranskalaiseen keittiöön.
Ranskassa on varmasti aivan yhtä mainiot elintarvikkeet kuin Italiassa. Ranskalaiset vain hifistelevät liikaa ja siksi italialainen ruoka on aivan erinomaista, katselee sitä miltä kantilta tahansa. Koko maailma sen tietää.
Vierailija kirjoitti:
Italia, Kreikka, Ranska. Mutta kyllä Suomessakin on hyviä "omia" ruokia ja itse tekemällä saa parasta. Esim. Karjalanpaisti, graavi lohi, lämminsavulohi, paistetut ahvenet, varhaisperunat kalan kanssa, kalakukko jne.
Nuo monet kalaruoat on toki tuttuja ulkomaillakin jossain, mutta ei samanlaista tai yhtä yleistä kuin Suomessa.
Mutta lähellä mun asuinpaikkaa on myös yksi kiinalainen ravintola ja siellä on tosi hyvät ruoat. Haen sieltä mukaani annoksen silloin tällöin.
Maailmassa on paljon erilaisia herkullisia ruokia.
Luettelemasi suomalaiset ruoat ovat erinomaisia, lisään siihen vielä sillin ja maustesilakat.
Venläinen ruokakulttuuri on paras.
Konstailematonta, autenttisia makuja ja runsautta.
-blinit, smetana, mädit, venäläiset suolakurkut, sienisalaatti, hunaja
- borssikeitto
- savulohi- tai sienipelmenit
- stroganoffit
- Romanovin mansikat
- Charlotte russe
- pasha
- venäläinen teekulttuuri yleensä
Isoo-Jussi kirjoitti:
Pohojammaalta!
Niin ku muutki parahimmat asiat!
makkaraperuna
Maija-äidin keittiöstä Ylä-Savosta tuli maailman paras ruoka.
Nyt kun hän keittelee tuolla yläilmoissa, paras ruoka tulee Italiasta ja Libanonista.
Marokkolainen ruoka. Kuten kanatagine, Lammas couscous taikka rfissa 😝
En tiedä mistä, mutta jos kriteerinä on väestön terveys, niin Japani tulisi mieleen. Aikamoinen tehtävä ottaa selvää koko maapallon väestön kansanterveydestä,
Ainakin voisi etsiä puhtaita elintarvikkeita ja aitoa ruokaa.
Onko Italaliassa muuta hyvää kuin pitsa
Karjalanpiirakat,kukkoset,sultsinat,vatruskat,lanttukukko....vesi herahtaa kielelle jo pelkästä ajatuksesta...itäisestä Suomesta nämä ja päihittää vaikkapa italiaisen ja kreikkalaisen ruuan kuitenkin...nam
moon samaa mieltä tietää ainaki mitä syö