Olen kuurosokea. Kysyttävää?
Kommentit (31)
Aika harhaanjohtavaa aloittaa tällainen keskustelu ja sitten todeta näkevänsä :D
Onko sinulla mielenkiintoa sisäkorvaistutteen hankintaa kohtaan? Niitä kuulemma asennetaan nykyään myös molemminpuolisina.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 17:40"]
Aika harhaanjohtavaa aloittaa tällainen keskustelu ja sitten todeta näkevänsä :D
[/quote]
Ei suinkaan. Kuurosokeiksi luokitellaan ihmisiä, joilla voi olla jäljellä sekä kuuloa että näköä tai vain toista. Olennaista lienee se, kuinka paljon aistia on jäljellä ja miten sitä voi käyttää.
Mitä sä haluat itseltäsi kysyttävän?
Minä myös, mutta kuulen vielä kuulolaitteilla. Ilman en kuule juuri mitään. Mulla ei oo yhteistä diagnoosia kuulo- ja näkövammalle vaan kummallekin eri.
Saitko diagnoosin usherista lapsena vai vasta myöhemmin?
Tuliko identiteettikriisi jossain vaiheessa, että miten pärjäät sairauden kanssa tulevaisuudessa kun se etenee?
Paljon maksaa kilo porkkanoita s-marketissa?
Kuin usein vaikkapa kaupassa joku lähestyy sua takaapäin ja pelästyt? Oletko ollut tilanteessa että esim palohälytin soi ja ihmettelet kun ympärillä alkaa tapahtua muttet kuule mistä se johtuu? Tai yleensäkin vaikka kaupan kassa sanoo jotain muttet kuule? Luetko huulilta? Katsotko ulkomaalaisia viittomakieliohjelmia ja ymmärätkö esim american sign languagea? Ahdistaako sokeutuminen? Kuinka selkeästi puhut? Onko lapsillesi periytynyt mitään?
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 17:37"]Sitten et ole sokea.
[/quote]
Sairastan etenevää kuurosokeutta aiheuttavaa Usherin syndroomaa.
-ap