Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukevatko teidän lapsenne ja teinit kirjoja?

Vierailija
12.10.2021 |

Jos eivät, miksi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
2/12 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Yksi kirja vuodessa vai jopa useampi? Nykyään harva vaivautuu lukemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ekaluokkalaiset kaksostytöt eivät ihan vielä osaa lukea itse, mutta heille on aina luettu paljon. Olen joko itse lukenut tai ollaan kuunneltu äänikirjoja. Nyt olen noin viikon verran lukenut heille Harry Potter ja viisasten kivi -kirjaa. Pari ekaa Potterii voin lukea heille ja vähän isompana saavat lukea vaikka koko sarjan, koska se löytyy omasta kirjahyllystä. Kuin myös kaikki kahdeksan elokuvaakin, saavat katsella sitten isompina koululaisina.

Vierailija
4/12 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Yksi kirja vuodessa vai jopa useampi? Nykyään harva vaivautuu lukemaan.

Käydään joka lauantai kirjastossa.

Nyt on pitkät päivär lukiossa mutta äikässä lukee romaanin viikossa ja sen lisäksi lukee ruotsiksi koska vaihtoi a-ruotsiin.

Lomilla lukee sitten enemmän.

Vierailija
5/12 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät, ei kiinnosta heitä. Olen lukenut heille ääneen ihan valtavasti heidän ollessaan pieniä, mikä varmaan auttaa siinä, että heillä on hyvät sanavarastot. Kumpikin on ollut koulussa äikässä ihan hyvä. Itse luen todella paljon ja olen opiskellut mm. suomen kieltä ja kirjallisuutta. Joskus ne omenat vaan putoaa kauas. Pakottamistakaan en ymmärrä.

Vierailija
6/12 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kyllä lukee, vaikka mä en lue muuta ku av:ta.

Vierailija
7/12 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset ovat 7 ja 10.  Lukevat joka ilta kirjaa ennen nukkumaanmenoa. Lukevat toki muutenkin. Luen myös heille edelleen ääneen, mutten enää joka ilta.

Vierailija
8/12 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lukee jatkuvasti, toinen ei mitään. Jälkimmäisellä on lievä keskittymisen vaikeus.

Vierailija
9/12 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät, ei kiinnosta heitä. Olen lukenut heille ääneen ihan valtavasti heidän ollessaan pieniä, mikä varmaan auttaa siinä, että heillä on hyvät sanavarastot. Kumpikin on ollut koulussa äikässä ihan hyvä. Itse luen todella paljon ja olen opiskellut mm. suomen kieltä ja kirjallisuutta. Joskus ne omenat vaan putoaa kauas. Pakottamistakaan en ymmärrä.

Meillä kävi samalla tavalla. Itse olen aina lukenut paljon. Lasten kanssa on luettu iltasatuja ja juostu kirjastossa, mutta heille ei syttynyt lukukipinää koskaan. Hiukan harmittaa, mutta eipä sille enää mitään voi. Heiltä jää vaan niin monta ihanaa tarinaa kokematta. 

Vierailija
10/12 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaati juuri oikean kirjan.

10v tyttö innostui Percy Jacksoneista. Sitä ennen kokeiltiin kaikkia Nopoloita ja muita.

Poika innostui vasta 17v lukemaan, peleihin liittyvää kuten Witcher. Sitä myöden myös muuta mytologiaan perustuvaa ja ns historiallista.

Kumpikaan ei halua lukea suomeksi koska suomi on kuulemma tylsä kieli.

Tuosta välistä vielä yläkouluikäinen tyttö joka lukenut useammat pitkät kirjasarjat päästä päähän kirjastossa ja ostanut omakseen Potterit, Nälkäpelit jne.

Luettiin heille pienenä paljon ja loruttelivat silloin lahjakkaasti. Myöhemmin ei enää maistunut.

Vierailija
11/12 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukee, mutta lähinnä kauhu- ja scifikirjallisuutta. Kai siitä nykyaikana saa olla tyytyväinen, että tytölle kelpaa edes jonkinlaiset kirjat.

Vierailija
12/12 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lue kumpikaan. Pienenä luin molemmille paljon ja toinen luki muutaman vuoden lukemaan opittuaan paljon, mutta sitten kiinnostus lukemiseen lopahti. Toinen ei koskaan innostunut itse lukemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän