Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi raskaudessa lihoa yli 20 kg?

Vierailija
09.12.2014 |

Jos omien sanojen mukaan ei syömällä ole lihonut. Voiko hormonaaliset muutokset tämän aiheuttaa?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun paino nousi 18 kg kaksosraskaudessa, 12-15 kg yksösraskauksissa

Vierailija
22/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin 25kg, 5kg tuli heti kärkeen kun lopetin röökaamisen. viimesillä viikoilla ihan huimat nousut -> kesähellettä ja nestettä kertyi, iltapäivästä lähtien  oli käveltävä avojaloin, ei mahtunu samat kengät jalkaa töistä lähtissä mitkä oli tullessa ollu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks tuttu turposi vielä synnytyksessäkin niin että painoi monta kiloa enemmän synnytyksen jälkeen kuin ennen sitä. Oli huonossa kunnossa, kuumetta oli ja joku tulehdus yms. 

Vierailija
24/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 15:12"]Jos omien sanojen mukaan ei syömällä ole lihonut. Voiko hormonaaliset muutokset tämän aiheuttaa?
[/quote]

Hyvin, kiitos kysymästä. Muita (outoja) kysymyksiä?

Vierailija
25/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena pupu lelu. Sillä oli kai keltaiset henkselihousut. En tiedä missä se nyt on

Vierailija
26/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yritäppäs synnyttää kolmoset ilman ekstrakiloja! Varsinkin kolmoset jotka synty kolmosten mittakaavalla aika isokokosina. Nyt reilu 4 vuotta synnytyksestä alan pikkuhiljaa olemaan (ihoa myöten) takaisin normimitoissani :)

Vierailija
27/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varsinkin hoikat lihoaa, lapsi tuo painoa n. 3,5kg, lapsivesi pari kiloa, istukka puolitoista ja äidin verenkiertoon tulee aika paljon lisää verta raskauden aikana, ja tietysti turvotusta, eli nestettä kertyy aina jonkin verran. Läskiä ei varmaan kellään yli kymmentä kiloa voi niin lyhyessä ajassa tulla. Tissit kasvaa vähintään yhden kuppikoon, lantio levenee ym. kyllä se kroppa muuttuu eri näköiseksikin.

Jos on alunperin lihava, niin yleensä alkuraskauden aikana laihtuu muutaman kilon, vararavinto eli se läski on juuri siihen tarkoitettu että kroppa käyttää sitä raskauden aikana.

Vierailija
28/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 16:01"]

miten joku voi lihoa 50 kg olematta edes raskaana?

[/quote]

Pikkuhiljaa vuosien saatossa, pari kiloa vuodessa, niin kyllä se vaan 20-30 vuoden päästä näkyy.

Vierailija
29/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin 25 kg, olin oikea nestemöllykkä. Ja ei ollu ruokavaliosta kiinni. Jouduin kävelemään Crocseilla(!!) koska muut ei jalkaan mahtunu. Laitokselle jäi ainoastaan ne kilot mitkä poistu vauvan, istukan yms mukana (tai tietty vauva lähti kotiin, ei jätetty laitokselle :D) En pystyny melkein puoleen vuoteen harrastamaan mitään liikuntaa kun oli kaikenmaailman tulehduksia. Mies silti sai mut tuntemaan oloni siedettävän näköiseksi (vaikka kumpiki tiedettiin että olin kaukana siedettävästä :D) Nyt vauva on 9kk ja oon saanu pudotettua painoa 10kg, vielä on matkaa!

Vierailija
30/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
31/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä... Sitä olen itsekin ihmetellyt. Takana kolme raskautta ja kaikissa painoa tuli parikymmentä kiloa.

Lähtöpaino on aina ollut 55 kg, pituus 168. Aina on paino kivunnut tuonne 75 kilon tietämille ja käsi sydämellä vannon, etten ole ruokailutottumuksia pahemmin muuttanut. Enkä syönyt kahden edestä.

Lisäksi muhun ei koskaan pätenyt sanonta, että imetys laihduttaa. Kilokaan ei tippunut imetysaikana. Mutta auta armias, kun imetys loppui, alkoi paino putoamaan, vaikken edes laihduttanut. Ja taas ollaan 55 kilon lähtöpainossa.

Vierailija
32/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 15:46"]20 kiloa ei tule paino edes raskauden aikana. Ylensyömisen kanssa yhdistettynäkin mahdoton yhtälö. Ainoastaan juomalla voi onnistua. Siitä onkin surullisia käytännön esimerkkejä nuorten naistenkin ja odottavien alkoholisoitumisesta.

Kysykää vaikka TEHY:ltä.
[/quote]

Hanki elämä. Suurimmalla osalla tulee 20 kg ja se ei tosiaan millään juopottelulla tule.

Vierailija
33/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
34/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se onnistuu. Alkupaino alipainon puolella, raskausmyrkytys sekä hormonaaliset tekijät. Kolme lasta ja joka kerta järjettömät raskauskilot.

Vierailija
35/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 16:53"]

Niinpä... Sitä olen itsekin ihmetellyt. Takana kolme raskautta ja kaikissa painoa tuli parikymmentä kiloa.

Lähtöpaino on aina ollut 55 kg, pituus 168. Aina on paino kivunnut tuonne 75 kilon tietämille ja käsi sydämellä vannon, etten ole ruokailutottumuksia pahemmin muuttanut. Enkä syönyt kahden edestä.

Lisäksi muhun ei koskaan pätenyt sanonta, että imetys laihduttaa. Kilokaan ei tippunut imetysaikana. Mutta auta armias, kun imetys loppui, alkoi paino putoamaan, vaikken edes laihduttanut. Ja taas ollaan 55 kilon lähtöpainossa.

[/quote]

Kuulostaa mun tarinalta. Vuoden imetin kumpaakin lasta ja imetyksen lopettamisen jälkeen kilot lähti tosi nopeasti ja itsestään.

Vierailija
36/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille tuli lähemmäs 30kiloa ja nesteitä keräänty valtavasti joka paikkaan, niin että teki kipeää. Mulla oli myös kova pahoinvointi ja oli useamman kuukauden paastossa, kun ei mikään pysyny sisällä. Sen jälkeen painoa sit tulikin valtavasti. Mutta 32kiloa lähti neljässä kuukaudessa. :)

Vierailija
38/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Molemmista järkyttävä turvotus ja +20kg. Molempien kohdalla lähtöpainossa 4-6kk synnytyksestä. Ja normaali painoinen molempien raskauksien alussa.

Vierailija
39/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut joka raskaudessa yli 20kg. Olen ollut jokaisen raskauden alkaessa hoikka. Terveydenhoitaja väitti johtuvan hormoneista ja siitä kun mulla ei ole ollut ennestään rasvavarastoja. Tosin yhtä hoikalla siskollani ei ole tullut kuin noin 10kg. Tiedä sitten mistä johtuu.

Mutta koskaan ei ole ylimääräisiä kiloja jäänyt, kaikki tippunut ennen vauvan yksivuotissynttäreitä.

Vierailija
40/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans joka kerta noussut paino heti testin teon jälkeen. Alussa varmaan pahoinvointi ollut syynä, joka helpittanut sillä ettei vatsalaukku ole tyhjä. Myöhemmin tavannut tulla n. Kilo/vk, vaikka tarkkailinnhyvin paljon syömisiäni. Synnärille mennessä taisi viimeks painoa olla 78 kg ja viikon jälkeen n. 65. Lapsen ollessa n. Vuoden olin taas omillani eli 54 kg. Mutta eipä tuosta painonnoususta kukaan ole koskaan valittanut.. Kuulemma toisille sitä vain tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi