Silmiä kirvelee aina kun meikkaan
Ilmeisesti kuivat silmät. Mikähän tähän auttaisi? Jo kasvorasva kirvelee vaikka en laita silmänympärysiholle.
Jotkut meikit aiheuttavat myös iho-oireita. Minulla on atooppinen iho. Tykkäisin kuitenkin meikata. Puhdistan kasvot aamuin illoin ja aamulla laitan päivävoiteen tai seerumin ja yöllä yövoiteen.
Kommentit (11)
Joo, silmätippoja ja herkille tarkoitettuja tuotteita.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:41"]
Joo, silmätippoja ja herkille tarkoitettuja tuotteita.
[/quote]
Meinasin ehdottaa samaa. Jos ei auta niin tehtävä kuten minä, lopetettava meikkaaminen tai alettava pandaksi jolta mä näytän jos yritän silmiin meikkiä laittaa.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:24"]Vaihda kosmetiikkamerkkiä. Mulle tulee tuota esim estee lauderista, lancomesta ja lumenesta, etenkin meikkivoiteista ja puutereista, sekä kosteus- ja aurinkovoiteista. Luulin myös ensin, että se oli silmien kuivumista ja esim vanhoihin ravintoloihin jäänyttä tupakansavua (sen haistaa vielä vakkei sisällä ole saanut plttaa vuosikymmeneen),mut se oli sittenkin vain väärä meikkimerkki.
Jo luulet, että se on vain kuivumista, kokeile apteekin suolavesisilmätippoja.
[/quote]
Lumenen tuotteita käytän ja niistä just tulee. Mikähän olis parempi merkki?
ap
Etsi sensitive ja tuoksuttomia tuotteita. Itse lopetin kaikkien hajustettujen puhdistus- ja meikkituotteiden käytön. En tajua, miksi niitä pitää hajustaa. Nykyään jos joudun käyttämään jotain voidetta jossa hajuste, tuntuu inhottavalta ja teennäiseltä.
Myös oma hajuvesi tuoksuu paremmalta, kun ei kävele missään tuoksujen sekavassa sinfoniassa päästä jalkoihin. (Siis mieti kun on hajustettu shampoo, hoitoaine, hiuslakka, suihkugeeli, vartalovoide, kasvojenpuhdistusaine ja -voide, meikkivoide, hajuvesi ja vielä pyykinpesuaine vaatteissa...yök.)
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 10:08"]Etsi sensitive ja tuoksuttomia tuotteita. Itse lopetin kaikkien hajustettujen puhdistus- ja meikkituotteiden käytön. En tajua, miksi niitä pitää hajustaa. Nykyään jos joudun käyttämään jotain voidetta jossa hajuste, tuntuu inhottavalta ja teennäiseltä.
Myös oma hajuvesi tuoksuu paremmalta, kun ei kävele missään tuoksujen sekavassa sinfoniassa päästä jalkoihin. (Siis mieti kun on hajustettu shampoo, hoitoaine, hiuslakka, suihkugeeli, vartalovoide, kasvojenpuhdistusaine ja -voide, meikkivoide, hajuvesi ja vielä pyykinpesuaine vaatteissa...yök.)
[/quote]
En itsekään pysty käyttämään mitään hajusteita kun tulee migreeni, mutta ei kai meikeissä ja puhdistusaineissa ole hajusteita?
ap
Myös voiteiden öljyt voivat ärsyttää silmiä. Kokeile geelimäisiä voiteita.
Ei ne meikit sinun silmiäsi kuivata. Tuo sattuminen on allerginen reaktio. Lopeta meikkaaminen hyvän sään aikana. Jos väkipakolla aiheutat silmillesi vaurioita, niitä ei millään laasereilla saa enää kuntoon.
Voit kokeilla myös luonnonkosmetiikkaa. Mulle käy nämä, vaikka osa tavallisista merkiestä aiheutti huulien rohtumista, ja ijon ja silmien kutinaa.
Vaihda kosmetiikkamerkkiä. Mulle tulee tuota esim estee lauderista, lancomesta ja lumenesta, etenkin meikkivoiteista ja puutereista, sekä kosteus- ja aurinkovoiteista. Luulin myös ensin, että se oli silmien kuivumista ja esim vanhoihin ravintoloihin jäänyttä tupakansavua (sen haistaa vielä vakkei sisällä ole saanut plttaa vuosikymmeneen),mut se oli sittenkin vain väärä meikkimerkki.
Jo luulet, että se on vain kuivumista, kokeile apteekin suolavesisilmätippoja.