Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa viisaat miksi paino ei tipu

Vierailija
12.10.2021 |

Olen havahtunut siihen, että painoa on kertynyt 10kg viimeisen 1,5v aikana ja minusta on tullut ylipainoinen ja vyötärölihava.

Alkoholin jätin pois heti ensimmäiseksi (siitä luultavasti johtuu 99.9% liikakiloista) ja olen siistinyt ylimääräiset herkuttelut harkittuihin hetkiin. Olen lisännyt liikuntaa (kävelylenkit+kevyt jumppa+koiralenkit maastossa). Silti paino ei ole liikkunut mihinkään kuukauden aikana. Siis sadan gramman tarkkuudella täsmälleen sama paino kk sitten ja nyt.

Ennen ruokavalio ja -rytmi oli seuraava: 5 kaljaa kahtena iltana viikossa (on ongelma, tiedän), ei aamupalaa, päivällä napostelua, illalla tuhti ruoka ja yöllä kasa juustoleipiä. Paljon eineksiä. Todella epäsäännöllistä syömistä.

Nykyään:
- aamupalalla puuro+hedelmiä, kananmuna/pähkinöitä yms
- lounaaksi raejuustoa, hedelmiä, pähkinöitä
- päivällä välipala (esim viiliä, ruisleipää)
- illallisella kunnon lämmin kotiruoka (kasvispainotteisesti, välttäen punaista lihaa)
- iltapalaksi hapankorppua ja kofeiinitonta teetä.
- Vettä juon usein. Unta on riittävästi, en stressaa. En näe kohtuutonta nälkää.

Kyllä tällä ajalla nyt jotain pitäisi tapahtua. Mutta ei. Tarkoitus on aloittaa terveellinen elämä ja olenkin nauttinut lisääntyneestä energiasta. Pikadieetit ei ole missään nimessä se juttu. Olisi kuitenkin mukava, jos myös peilistä näkyisi muutos. Minulla on suuret määrät sisäelinrasvaa ja sen haluaisin tietenkin pois. Muussa tapauksessa riittää, että saisin edes vähän raikkaamman ja solakamman olemuksen ja painon normaalipainon puolelle.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viljatuotteet, peruna ja hedelmät on hiilihydraattipitoisia ja lihottaa jos niitä syö päivittäin.

Väärin. Ne on osa terveellistä ja monipuolista ruokavaliota. Ei ihminen jaksa mitään ilman riittävää määrää hiilihydraatteja. Laihduttajakin tarvitsee niitä, että jaksaa liikkua.

Vierailija
82/87 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et laihdu tuolla syömisellä, niin tee muutoksia. Itse sun on kokeiltava, minkälainen ruoka sinulla sen panon pudottaa.

Yhden neuvon voin kuitenkin antaa: vältä kaikkea keinotekoista ja "kevyttuotteita"

Perusruokaa. Ruoka rytmi. pois kaikki missä sokeria. Hyötyliikuntaa. Jos et tiedä mitä edellä mainitut tarkoitaa,tilaa aika terveyden hoitajalle: Opastaa kädestä pitäen sinua ja neuvoo sinua,niin että ymmärrät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Olen nyt laskenut kaloreita ja joka päivä on mennyt noin 500 kcal miinukselle. Ei vieläkään mitään muutosta painossa!

Mielestäni olen solakoitunut kaulan alueelta ja vyötärökin tuntuu hieman sirommalta, mutta puntarissa ei näy mitään. En ymmärrä!

Söin itse asiassa aiemmin liian vähän enkä liikaa, mikä tuli ilmi kun aloin laskea kaloreita. Se voisi ehkä selittää miksi paino junnasi itsepintaisesti paikallaan ja miksi se tarraa nyt saatuun energiaan sitkeästi kiinni. Olen nyt myös nostanut kuntoilun tasoa ja määrää, että lihaksissakin voi olla nestettä.

Olet mun mielestä vähän liikaa miinuskaloreilla, kroppa ei jaksa mitään ja alkaa pidemmän päälle olla henkisestikin liikaa. Hiukan enemmän ruokaa ja myös treeniä. Laihtuminen ottaa aikaa kuukausia pikkuhiljaa.

Vierailija
84/87 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttia ruuasta ajan kanssa. Esim.

Paistaa silakoista ruodot näkymättömäksi.

Juurekset pehmeiksi. Vahvat mausteet

kokeiluun.

Sitten ruokatunti.

Vierailija
85/87 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemialliset makeutusaineet kuten askor... jne tuovat miljardivoitot juomateollisuudelle. Ne kuitenkin sotkevat elimistön normaalin toiminnan. Oletko nähnyt laihaa salaattiruokalassa? Siis ihan perusasiat. Juot vettä raanasta kun se ei tapa ja ostat muuta kuin herkkuja. Soodavesi sotkee elimistön.  Lasket kalorit ja noudatat niitä. Aloita olemaan syömättä 4 pv koska sen verran maksassa on sinulle ravintoa. Viinaakin voi ottaa mutta kerran pari kuussa. Peruna lienee paras sillä enne niiden käyttö oli kaksinkertainen ja lihavuusongelmaa ei ollut. Liha samoin eli puolet pois.

Vierailija
86/87 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt aivan liikaa. Laihtuminen vaatii reilun kalorivajeen, sillä ihmisen keho pitää kynsin hampain kiinni saavutetusta vararasvasta.

Liikunta kuluttaa naurettavan vähän kaloreita mutta lisää ruokahalua. Heivaa siis se ja keskity alussa vain ruokavalioon.

Puolet tuosta ruokamäärästä pois nyt alkuun ainakin. Vähähiilarista ruokavaliota ei voi kuin suositella, itselläni tippui sen avulla 10 kg kahdessa kuukaudessa enkä nähnyt nälkää tai lisännyt liikuntaa.

-500kcal päivässä ei ole ”aivan liikaa”.

Kun aiemmin energiaa on tullut niin paljon yli tarpeen että rasva on varastoitunut, 500 kalorin vajaus ei todellakaan laihduta.

Voi luoja. No kyllä laihduttaa, kun se lasketaan ihan peruskulutuksesta + liikunta eikä siitä edellisestä kalorimäästä. Joku tumpelo voisi näillä sun ohjeilla pilata terveytensä ja mahdollisesti jopa sairastua syömishäiriöön. Puolet ruokamäärästä pois? Että alle 1000 kcal/päivä pitäisi aktiivisen ihmisen tiputtaa painoa terveellisesti? Varmaan olet myös sitä mieltä, että vähintään kilon pudotus viikossa on hyvä tavoite?

Ei laihduta, kuten aloittajakin on saanut huomata. Aikuisen riski sairastua syömishäiriöön on häviävän pieni, joten sillä seikalla ei voi syöpöttelyään perustella.

Kilo viikossa on mainio tavoite, 1.5 kg järkevämpi.

1,5kg painon pudotusta viikossa? Okei sun riski häiriintyä on 100%

Vierailija
87/87 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Olen nyt laskenut kaloreita ja joka päivä on mennyt noin 500 kcal miinukselle. Ei vieläkään mitään muutosta painossa!

Mielestäni olen solakoitunut kaulan alueelta ja vyötärökin tuntuu hieman sirommalta, mutta puntarissa ei näy mitään. En ymmärrä!

Söin itse asiassa aiemmin liian vähän enkä liikaa, mikä tuli ilmi kun aloin laskea kaloreita. Se voisi ehkä selittää miksi paino junnasi itsepintaisesti paikallaan ja miksi se tarraa nyt saatuun energiaan sitkeästi kiinni. Olen nyt myös nostanut kuntoilun tasoa ja määrää, että lihaksissakin voi olla nestettä.

Olet mun mielestä vähän liikaa miinuskaloreilla, kroppa ei jaksa mitään ja alkaa pidemmän päälle olla henkisestikin liikaa. Hiukan enemmän ruokaa ja myös treeniä. Laihtuminen ottaa aikaa kuukausia pikkuhiljaa.

Kroppa kyllä jaksaa treenit hyvin. Minulla on ongelmana enemmänkin jaksaa syödä tarpeeksi, kuin rajoittaa liikasyömistä. Vatsalaukku on tosi pieni ja vetää kerralla vähän.

Päivityksenä, että jätin eläimproteiinin kokonaan pois ja paino lähti tippumaan. Saan yhtä paljon proteiinia ja kaloreita kuin aiemmin. Jaksan vetää myös treenit yhtä hyvin kuin ennenkin ja kehitystä tapahtuu koko ajan. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi