Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taapero koirapuistoon?

Vierailija
08.12.2014 |

Onko mielestänne ihan ok viedä lasta koirapuistoon? Tänään oltiin koiran kanssa puistossa, ja puistoon tuli pariskunta koiran ja alle 2-vuotiaan lapsen kanssa. Siellä se lapsi sitten kipitti itsekseen kun vanhemmat katsoivat koiran perään. Sen verran komensivat, että lapsi saa juosta vain heidän oman koiransa perässä, että muiden koirien perään ei saa juosta.

Ihan sillä mietin, että mitä jos joku koira vapaana juostessaan kaataisi lapsen tai vaikka kävisi päälle? Kenen vastuulla se on? Tiedän että omistaja on vastuussa koirastaan, mutta miten kun ollaan tuollaisessa paikassa, jossa koirat saavat olla vapaana?

Tarkoituksenani ei ole nyt "haastaa riitaa" tai ottaa kantaa siihen mihin kukakin lapsensa vie ja onko tämä oikein. Mietin vain jatkon kannalta, jos vastaavassa tilanteessa jotain tapahtuisi? Ja onko "oikeus" pyytää viemään lapsi pois koirapuistosta? Jos vaikka jonkun koiralla on ongelmia pienten lasten kanssa, joutuuko hän sitten poistumaan kun ei kerran lasten kanssa tule toimeen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri joutuu tuomaan taaperon mukanaan (on yh!). MUTTA.. Lapsi saa konttailla/taapertaa maassa VAIN ja AINOASTAAN silloin, jos meidän koira on siellä oman koiran lisäksi. Meidän koira nimittäin rakastaa lapsia, osaa väistää lapsen ym. Ainoastaan käy välillä ohi kulkiessa pussailemassa.

Jos puistossa on joku muu (täysin vieras tai joku muu kaveri), niin lapsi pysyy joko rattaissa tai äidin sylissä koko ajan. Ja rattaat on sellaisessa paikassa ettei koirat saa niitä nurin.

Ollaan myös oltu muutaman kerran vieraan taaperon kanssa puistossa, äiti on joka kerta kysynyt, että saadaanko tulla ja haittaako taapero ym. Jos puistossa on ollut meidän lisäksi muitakin ja heidän vastaus on ollut ei, niin äiti on jatkanut matkaansa.

Meidän koiran ollessa pentu yksi äly ja välkky toi 3 vuotiaan lapsenlapsen mukaansa useamman kerran, kun oltiin puistossa. Aina sanoin, että jos lapsi juoksee, tämä kyllä lähtee perään (=pitää sitä leikkinä) ja saattaa hyppiä ja siinä sitten voi käydä vahinko, koira kuitenkin painoi puolisen vuotiaana sellaiset 17 kiloa ellei enemmänkin. Ekan kerran, kun pentu jyräsi lapsen alleen ja pölli lapsen tupsupipon, pappa vetäisi sellaiset kilarit, ettei mitään rajaa. Sanoinkin silloin, että olen varoittanut asiasta.

Seuraavalla kerralla lapsi meni maahan makaamaan ja tottahan toki meidän pentu piti sitä kivana leikkinä, silloin pappa ei kyllä vetänyt enää kilareita, mutta ei kyllä moittinut lastakaan.. 

Sen jälkeen lapsi sitten istui kuin paska tatti penkillä, kun joka kerta muistutin, että älä juokse ja älä tee sitä ja tätäkään. Kun pappa ei viitsinyt lasta mitenkään ohjeistaa.

Vierailija
2/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperot eivät kuulu koirapuistoon silloin, kun siellä on oman perheen koirien lisäksi muiden koiria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi järkeviä kommentteja tullut. Olen sekä koira- että lapsirakas, eli en missään nimessä ajattele että lapsia ei saisi tuoda koirapuistoon ollenkaan. Täytyyhän sitä koirien päästä koirapuistoon, ja jos on vaikka yh-perheessä koira, niin jos lapsi ei sinne koirapuistoon saisi tulla niin koirahan siinä kärsii. Mutta tietysti olisi hyvä että silloin paikalla ei olisi kymmentä muuta koiraa.

Mutta se että lapsi juoksee itsekseen pitkin puistoa ei ole hyvä juttu. Onneksi ei käynyt mitään. Ap.

Vierailija
4/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielipide on, että lapsen kanssa voi mennä koirapuistoon JOS siellä ei ole ketään. Vaikka simme tulisi lapsiystävällinen koira, voi suojeluvietti (löytyy muiltakin kuin palveluskoirilta) aiheuttaa tappelun. Koirapuistot ei myöskään ole hyviä konttaavalle taaperolle. Vaikken mikään ylihygieeninen ole, niin en nyt tieten tahtoen halua lapseni syövän koiranpaskaa.

Vierailija
5/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungeissa ei tarttua pitää koiria lainkaan. Koirapuistot vois lopettaa kokonaan. Se on sitä itsekkyyttä ihmiseltä kun kerrostalossa pidetään koiraa.

Vierailija
6/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:02"]

Kaupungeissa ei tarttua pitää koiria lainkaan. Koirapuistot vois lopettaa kokonaan. Se on sitä itsekkyyttä ihmiseltä kun kerrostalossa pidetään koiraa.

[/quote]

Siis toi oli jo niin tyhmä kommentti että menin sanattomaksi.

Vierailija
7/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös tehnyt sitä, että pidän lasta sylissä tai rattaissa. En päästä lasta taapertamaan edes yksin ollessa, koska siellä on niin paljon koirien jätöksiä, etten halua ottaa sitä riskiä että lapsi lyö hanskan sontaan tai vähintään koiran kuseen ja imeskelee sitten sitä lapasta. Tällä ei kaikki kerää jätöksiä ja jäähän siihen maahan vaikka keräisi. Kerran eräs nainen pyysi meitä poistumaan, kun hänen koira oli arvaamaton lapsille. Tietysti lähdettiin, mutta miettisin tuona naisena veisinkö koirapuistoon koiraa, joka ei kunnioita ihmistä sen vertaa, että saattaisi käydä sylissä olevan lapsen päälle.

Vierailija
8/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat saavat leikkiä vapaasti koirapuistossa ja lapset leikkipuistossa. Jos lapsi on koirapuistossa "irrallaan", on hän silloin pelkästään vanhempiensa vastuulla, ei muiden koiranomistajien.

Vierailija
9/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin että kyllä se lapsi siellä on vanhempien vastuulla jos käy joku vahinko kuten esim leikkivä koira vahingossa lapsen kaataa.

Vierailija
10/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos koira puree lasta? Kenen vika silloin. Itse vien joskus jos puisto on tyhjillään mut aina sinne joku tunkee samaan aikaa. Kerran melkein puri, nyt en oo enää vienyt.

Vierailija
11/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:12"]

Entäs jos koira puree lasta? Kenen vika silloin. Itse vien joskus jos puisto on tyhjillään mut aina sinne joku tunkee samaan aikaa. Kerran melkein puri, nyt en oo enää vienyt.

[/quote]

Sitäpä tässä juuri kysyinkin.. Menee koko koirapuiston idea, jos sielläkin joudut pitämään koirasi kiinni ettei pääse vieraiden lapsien lähelle.

Ja vaikka sen lapsen sinne koirapuistoon ihan "omalla vastuulla" toisikin, niin jos jotain lapselle tapahtuisi, koira puree yms, niin kuinka moni näistä vanhemmista olisi ihan oikeasti niin että hei, tää oli meidän moka, ei mitään ongelmaa. Kyllä siinä varmaan aika nopeasti oltaisiin vaatimassa vaarallista koiraa piikille tai vahingonkorvauksia. Ap.

Vierailija
12/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirapuisto on koirille tarkoitettu, ei se ole mikään lasten leikkipaikka. Itse menisin koiranomistajana sanomaan että koirani pelkää lapsia ja voi olla arvaamaton jos lapsi koskee. 

Vierailija
13/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:12"]

[/quote]

Ai kauheeta. Joku kehtaa koiransa kanssa tunkea koirapuistoon kun olet siellä lapsesi kanssa.

Vierailija
14/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:12"]

[/quote]

Ai kauheeta. Joku kehtaa koiransa kanssa tunkea koirapuistoon kun olet siellä lapsesi kanssa.
[/quote]

No ihan oikeasti ei mielestäni tarvitsisi tuoda koiraa, joka saattaa purra. Tai sitten vois vaikka sanoa et hei kannattaisko viedä se muksu veke täältä. Ihan mielellään siinä kohtaa lähtis..

Vierailija
15/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koiramme ei ole tottunut lapsiin. Jos koirapuistossa juoksentelisi joku taapero, lähtisi koira aivan varmasti sitä jahtaamaan. Ei purisi, mutta rähjäisi. Ei ehkä lapselle se kivoin kokemus. Me käymme koirapuistossa jotta koira saa juosta vapaana ja leikkiä muiden koirien kanssa. Ei lapsia sinne, kiitos.

Vierailija
16/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:12"] Entäs jos koira puree lasta? Kenen vika silloin. Itse vien joskus jos puisto on tyhjillään mut aina sinne joku tunkee samaan aikaa. Kerran melkein puri, nyt en oo enää vienyt. [/quote] Ai kauheeta. Joku kehtaa koiransa kanssa tunkea koirapuistoon kun olet siellä lapsesi kanssa. [/quote] No ihan oikeasti ei mielestäni tarvitsisi tuoda koiraa, joka saattaa purra. Tai sitten vois vaikka sanoa et hei kannattaisko viedä se muksu veke täältä. Ihan mielellään siinä kohtaa lähtis..

[/quote]

Koirapuistot ovat sitä varten, että koirat saavat olla vapaana ja tavata muita koiria. Sun mielestä koirapuistoon ei tarvis tuoda koiraa joka saattaa purra lasta. Mun mielestä koirapuistoon ei tarvii tuoda sitä lasta. Miten joku voi ottaa niin ison riskin, että vie oman lapsensa paikkaan joka on täynnä vapaana olevia vieraita koiria?

Koirapuistot ovat ainoita paikkoja johon sen koiran kanssa voi mennä, ilman että joku koiranvihaaja on heti vinkumassa. Ei siellä pitäisi joutua varomaan pieniä juoksevia lapsia.

Vierailija
17/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taapero aina mukana. Ihan joka kerta. Koskaan ei mennä puistoon jos siellä on joku. Mut jos se on tyhjillään niin miksei se koira sais ottaa muutamaa juoksuaskelta joskus. Täytyykö sen olla joku hemmetin periaatepäätös et muksuja ei saa tuoda.

3&7

Vierailija
18/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:46"]

Mulla on taapero aina mukana. Ihan joka kerta. Koskaan ei mennä puistoon jos siellä on joku. Mut jos se on tyhjillään niin miksei se koira sais ottaa muutamaa juoksuaskelta joskus. Täytyykö sen olla joku hemmetin periaatepäätös et muksuja ei saa tuoda. 3&7

[/quote]

No nyt on taas kyse ihan eri asiasta! Sanoit itse että menette koirapuistoon VAIN jos se on tyhjä. Miten ihmeessä voi syntyä vaaratilanne vieraiden koirien kanssa, jos siellä ei ole muita kuin te? Ei minulla ole mitään ongelmaa sen suhteen mitä siellä puistossa tapahtuu kun emme itse siellä ole. Mutta kyse on nyt siitä, että tuodaan lapsi koirapuistoon, jossa oli sillä hetkellä useita muita koiria. Kyllä siinä sitten olikin tekemistä, kun sai kipittää oman koiransa perässä ettei vaan mene lähellekään lasta, joka taapersi itsekseen pitkin puistoa, jossain vaiheessa yli 10 metrin päässä vanhemmistaan. Ap.

Vierailija
19/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vaikka se on mennessä tyhjä ni äkkiä siellä kuitenkin on joku muu. Ja mä lähtisin kyllä pois alta jos tuleva koira ei olisi lapsiystävällinen. Mun kaikki tuntemat koirat on, niin en ehkä oo hiffannut et oletus on ettei ne ole.

Vierailija
20/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:55"]

Koska vaikka se on mennessä tyhjä ni äkkiä siellä kuitenkin on joku muu. Ja mä lähtisin kyllä pois alta jos tuleva koira ei olisi lapsiystävällinen. Mun kaikki tuntemat koirat on, niin en ehkä oo hiffannut et oletus on ettei ne ole.

[/quote]

Eli on ok pyytää lapsi perheineen poistumaan, jos oma koira ei tykkää lapsista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi