Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taapero koirapuistoon?

Vierailija
08.12.2014 |

Onko mielestänne ihan ok viedä lasta koirapuistoon? Tänään oltiin koiran kanssa puistossa, ja puistoon tuli pariskunta koiran ja alle 2-vuotiaan lapsen kanssa. Siellä se lapsi sitten kipitti itsekseen kun vanhemmat katsoivat koiran perään. Sen verran komensivat, että lapsi saa juosta vain heidän oman koiransa perässä, että muiden koirien perään ei saa juosta.

Ihan sillä mietin, että mitä jos joku koira vapaana juostessaan kaataisi lapsen tai vaikka kävisi päälle? Kenen vastuulla se on? Tiedän että omistaja on vastuussa koirastaan, mutta miten kun ollaan tuollaisessa paikassa, jossa koirat saavat olla vapaana?

Tarkoituksenani ei ole nyt "haastaa riitaa" tai ottaa kantaa siihen mihin kukakin lapsensa vie ja onko tämä oikein. Mietin vain jatkon kannalta, jos vastaavassa tilanteessa jotain tapahtuisi? Ja onko "oikeus" pyytää viemään lapsi pois koirapuistosta? Jos vaikka jonkun koiralla on ongelmia pienten lasten kanssa, joutuuko hän sitten poistumaan kun ei kerran lasten kanssa tule toimeen?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo omaani uskaltanut viedä. Meillä on vielä se, että koira on hyvin suojeleva lasta kohtaan. Ei ihmisiä, mutta muita koiria vastaan ja siitä tulisi helposti konflikti (jonka keskellä se 2-wee sitten olisi...). Käydään välillä kattelemassa koiria aitauksen ulkopuolelta kun isäntä on koiran kanssa puistossa ja se menee kaikin puolin ok.

Meidän koira on myös niin pöljä, että suojelee kaikkien muidenkin lapsia muilta koirilta. Itse pyytäisin lapsiperhettä lähtemään sen takia, tai lähtisin itse jos olisin jo ehtinyt olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi