Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvissyöjä-avokki syö salaa lihaa?

Vierailija
23.05.2025 |

Kokemusta kellään? En mainitse sukupuolia, ettei tämä värity niiden mukaan. Eli ollaan eettisistä syistä kasvissyöjiä. Epäilen että toinen käy esim. safkiksella syömässä possunpihvit juustoperunoineen toisinaan. Sanoo syövänsä duunilounaalla ja tiedän kyseisen paikan ja siellä ei kasvispuoli ole kovin hyvä. Kun kysyn mitä tänään oli ruokana, vastaa ympäripyöreästi. Ei toki joka päivä syö siellä.

Välillä ottaa kyllä mun tekemät safkat mukaan. Joskus iltaisin vain on kovin "täynnä" sen duuniruokalan pöperöistä joten ihmettelyni on aiheellista.

Jos haluaa luopua tästä, miksi tuollainen esitys? Tosin pari kertaa jäänyt dokaamisestakin kiinni. Emme juuri käytä holia ja kerran oli yhdet mökki bileet mitkä piti olla alkottomat niin tuli hirveissä darroissa kotiin sunnuntaina. Ei jäänyt epäselväksi.

Saa myös anonyminä nyt myös kasvissyöjät/"Raittiit" avautua: syöttekö/juotteko puolisoltanne salaa? Ja nyt en tarkoita sekasyöjän jotain suklaapatukkaa joka on syöty salaa, vaan tätä että ideologisista syistä ei käytä esim. eläintuotteita niin sitten ollaankin selän takana syömässä possua ja juustoja. 

Hän ei ole opetellut näiden ruokien tekoa, sekin vähän puhuu epäilykseni puolesta. 

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kontrolloit puolisoasi? Onko tässä kyse sinun ideologiasta. 

Keho tarvitsee myös lihaa /rautaa / proteiinia.

Vierailija
2/55 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yrität muuttaa kumppaniasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu.

4/55 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ihmisen kanssa, joka yrittää vaikuttaa siihen, mitä syön, juon, miten paljon nukun tai milloin saan käydä vessassa. Nuo on sellaisia asioita, joita jokainen hallinnoi itse.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
5/55 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ollut täällä ennenkin.

Vierailija
6/55 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyseessähän ei tosiaan ole mikään rikos. Jokainen saa syödä, mitä haluaa. Jopa juoda alkoholia.

Mitäpä, jos löysäisit vähän pipoa.

Vierailija
7/55 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinulle kuuluu, mitä puolisosi syö ja juo! Lähtisin tuollaisesta suhteesta. 

Vierailija
8/55 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh ! 

Meidän naapurissa vaimo on , en tiedä tarkalleen, ruokasuunnittelija. 

Vaimo käy lapsineen paljon vanhempiensa luo ja mies usein päivystää, on joku it suunnittelija. 

Viikonloppuisin mies hakee varastosta pallogrillin ja tekee hamppareita.

Ollaan asuttu naapureina yli 10 v ja yhden kerran tää mies soitti ovekelloa yöllä ja pyysi kuskiksi. Oli ottanut pari olutta ja sanoi ei oysty ajamaan. Lupasi hyvät korvaukset. Mies lähti viemään, odotteli autossa. Kävivät 3 eri pisteessä ja oli klo 2 - 5 yöllä poissa. Maanantaina tuli ison viskipullon ja 500 euron kanssa. 

Tehtiin joku reissu rahalla. Syökää lihaa.

Vierailija
9/55 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotta ollaan oltu naimisissa ja kumppanini saa syödä ja juoda ihan mitä haluaa vaikka itse olenkin kasvissyöjä ja raitis. Ei puolisonikaan puutu minun syömisiin millään lailla.

Vierailija
10/55 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

En olisi ihmisen kanssa, joka yrittää vaikuttaa siihen, mitä syön, juon, miten paljon nukun tai milloin saan käydä vessassa. Nuo on sellaisia asioita, joita jokainen hallinnoi itse.

Aloitus on provo, mutta ihan mielenkiintoista, että tämä tulkitaan näin. Eihän aloittaja ole antanut missään vaiheessa kuvaa, että hän kontrolloisi puolisoaan. Enemmänkin hän ihmettelee, miksi puoliso mahdollisesti valehtelee.

Mielestäni tässä on isompi ongelma se, että onko puoliso rehellinen, eikä se onko vetänyt jonkun kaslerin jossain salaa.

Vierailija
11/55 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse on vapaaehtoisesti myöskin kasvissyöjä. En ole pakottanut. 

ap.

Vierailija
12/55 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä siis olet tehnyt päätöksen että olette jotain vegaaneja, mutta et voi muita pakottaa samaan muottiin. Se on vain sinun ideologia ei avokin.

Vierailija
13/55 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset joita tulisi aina miellyttää ovat tosi raskaita, sori vaan. Ei varmaan uskalla olla avoin, kun tietää mitä olisi vastassa.

Vierailija
14/55 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
15/55 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotioloissa vegaani, mutta kodin ulkopuolella voin syödä myös munia ja maitotuotteita koska se on yksinkertaisesti helpompaa eikä siihen kuole. Ehkä ap:n puoliso on myös rennompaa sorttia eikä uskalla tunnustaa tiukalle nipottajalle totuutta.

Vierailija
16/55 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

No tähän kyllä sanon että aika moni vaimo kyllä yrittää hillitä ukkonsa syöntejä ja juonteja ja ihan syystä. Siitähän tässäkin on kyse vaikka eri tasot.

Vierailija
17/55 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse on vapaaehtoisesti myöskin kasvissyöjä. En ole pakottanut. 

ap.

No mitä sitten märiset että käy syömässä pihvejä ? Mene itsekin niin aivosi saa sitä mitä tarvitsee ja tajuaisit ettet muiden syömistä määrittele.

Vierailija
18/55 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh ! 

Meidän naapurissa vaimo on , en tiedä tarkalleen, ruokasuunnittelija. 

Vaimo käy lapsineen paljon vanhempiensa luo ja mies usein päivystää, on joku it suunnittelija. 

Viikonloppuisin mies hakee varastosta pallogrillin ja tekee hamppareita.

Ollaan asuttu naapureina yli 10 v ja yhden kerran tää mies soitti ovekelloa yöllä ja pyysi kuskiksi. Oli ottanut pari olutta ja sanoi ei oysty ajamaan. Lupasi hyvät korvaukset. Mies lähti viemään, odotteli autossa. Kävivät 3 eri pisteessä ja oli klo 2 - 5 yöllä poissa. Maanantaina tuli ison viskipullon ja 500 euron kanssa. 

Tehtiin joku reissu rahalla. Syökää lihaa.

Heh! Mun naapurissa asuu just tollanen perhe. Voisin kuvitella tän kuvion siellä! Mä lähtisin kyllä kuskaan jos tuon korvauksen saisin :) Tosin jos jää kiinni myöhemmin, olisi siinä perheenäidille selitys. Voisi naapurisopu kärsiä. 

Vierailija
19/55 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää on, että ei tietenkään kuulu kontrolloida tai yrittää vaikuttaa kenenkään syömisiin. Mielestäni tässä ei ole tällainen tilanne kyseessä, vaan ilmeisesti toinen siis valehtelee olevansa kasvissyöjä ja raitis. Kyllä se vaikuttaa aika paljon suhteeseen, jos toinen esittää jotain mitä ei ole. Aloittajakin ihmetteli, että miksei sitten vaan luovu tuosta kasvissyönnistä, eli ei kuulosta että ketään olisi sellaiseen pakotettu. Yleensä valitettavasti miehet on tuollaisia, että ne esittää (huonosti ja läpinäkyvästi) jotain mitä eivät ole, kun luulevat että nainen tykkää siitä. Voihan se olla varmaan toisinkin päin. Ihan sama mitä syö, mutta tuollainen valehtelu ajaa toisen kyllä hulluuden partaalle.

Vierailija
20/55 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko aidosti yhdessä sopineet kasvisruokavaliosta ja alkoholittomuudesta. Eli olette molemmat halunneet sitä eikä vain niin että toinen on halunnut ja toinen on toisen mieliksi suostunut? Ehkä sinun kannattaisi puhua puolisolle ja kertoa että sinulle on ihan ok että hän voi halutessaan syödä myös lihaa ja käyttää alkoholia. Olettaen että tämä on siis sinulle ok.