Minkä rotuisia kissoja teillä on?
Itse haluaisin persialaisen, mutten tiedä mistä niitä saa.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:33"]Ei ole korrektia puhua roduista.
[/quote]
Eksyitkö matkalla homma-foorumille?
Ite ostin lopulta rotukissan kun yritin Rekkurescuen kautta kattoa 1.5vuotta sopivaa kisua ja vihdoin kun löyty niin ei ne luovuta alle 20-vuotiaille, itse olin 18v kun kisun hommasin.. Ehkä kisu saa myöhemmin toverin. Lisäksi mietin sitä että ei olisi ollut kiva jos kissa olisi ollutkin tosi pelokas huonojen kokemuksien takia esimerkiksi aina kun nousee nopeasti sohvalta tai jotain tippuu niin pelästyisi ja juoksisi piiloon. Ekaksi kissaksi sain rotukissasta täydellisen kumppanin :)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:43"]Ite ostin lopulta rotukissan kun yritin Rekkurescuen kautta kattoa 1.5vuotta sopivaa kisua ja vihdoin kun löyty niin ei ne luovuta alle 20-vuotiaille, itse olin 18v kun kisun hommasin.. Ehkä kisu saa myöhemmin toverin. Lisäksi mietin sitä että ei olisi ollut kiva jos kissa olisi ollutkin tosi pelokas huonojen kokemuksien takia esimerkiksi aina kun nousee nopeasti sohvalta tai jotain tippuu niin pelästyisi ja juoksisi piiloon. Ekaksi kissaksi sain rotukissasta täydellisen kumppanin :)
[/quote]
Etsitkö 1,5 vuotta tietyn näköistä kissaa vai mikä kesti ja miksi et kääntynyt löytöeläinkodin puoleen?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:20"]Kaksi matukkaa. Onko normaalia valita kissa ulkonäön perusteella? Mikset ota mieluummin löytökissaa?
[/quote]
Miten se on sulta pois jos joku haluaa kauniin kissan?
[/quote]
Miksi sen kissan täytyy olla kaunis? Ja saako kissa elinikäisen kodin vai joutuuko kiertoon jos kyllästytte?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:43"]Ite ostin lopulta rotukissan kun yritin Rekkurescuen kautta kattoa 1.5vuotta sopivaa kisua ja vihdoin kun löyty niin ei ne luovuta alle 20-vuotiaille, itse olin 18v kun kisun hommasin.. Ehkä kisu saa myöhemmin toverin. Lisäksi mietin sitä että ei olisi ollut kiva jos kissa olisi ollutkin tosi pelokas huonojen kokemuksien takia esimerkiksi aina kun nousee nopeasti sohvalta tai jotain tippuu niin pelästyisi ja juoksisi piiloon. Ekaksi kissaksi sain rotukissasta täydellisen kumppanin :)
[/quote]
Etsitkö 1,5 vuotta tietyn näköistä kissaa vai mikä kesti ja miksi et kääntynyt löytöeläinkodin puoleen?
[/quote]
Siis olin vaihto-oppilaana niin lähinnä haaveilin ekat puolisen vuotta tarkkailen joka päivä kissasivuja ja sitten suomeen tultaessa oli kämppä remontissa, mutta silloinkin etsin samanaikaisesti täydellistä ja laitoin viestejä ja soittelin mutta aina oli mennyt! Ja yritin ettiä pentukissaa (eka kissa, joten ajattelin että helpompi aloittaa pennusta ja pienestä pitäen totuttaa minun arkeeni) mökiltä, rekkurescuesta, hesyltä, löytöeläintaloista monelta paikkakunnalta, vierailin viikissä, katastrorikeskukselta ja ihan kaikkialta, mutta aina kun pistin viestiä niin ne oli jo mennyt. Sitten ajatelin että ainakin menee koteihin nopeesti ja toi nuori ikä hankaloitti myös ja sitten jotenkin eksyin rotukissoja kattomaan ja rakastuin ensisilmäyksellä.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:43"]Ite ostin lopulta rotukissan kun yritin Rekkurescuen kautta kattoa 1.5vuotta sopivaa kisua ja vihdoin kun löyty niin ei ne luovuta alle 20-vuotiaille, itse olin 18v kun kisun hommasin.. Ehkä kisu saa myöhemmin toverin. Lisäksi mietin sitä että ei olisi ollut kiva jos kissa olisi ollutkin tosi pelokas huonojen kokemuksien takia esimerkiksi aina kun nousee nopeasti sohvalta tai jotain tippuu niin pelästyisi ja juoksisi piiloon. Ekaksi kissaksi sain rotukissasta täydellisen kumppanin :)
[/quote]
[/quote]
Siis olin vaihto-oppilaana niin lähinnä haaveilin ekat puolisen vuotta tarkkailen joka päivä kissasivuja ja sitten suomeen tultaessa oli kämppä remontissa, mutta silloinkin etsin samanaikaisesti täydellistä ja laitoin viestejä ja soittelin mutta aina oli mennyt! Ja yritin ettiä pentukissaa (eka kissa, joten ajattelin että helpompi aloittaa pennusta ja pienestä pitäen totuttaa minun arkeeni) mökiltä, rekkurescuesta, hesyltä, löytöeläintaloista monelta paikkakunnalta, vierailin viikissä, katastrorikeskukselta ja ihan kaikkialta, mutta aina kun pistin viestiä niin ne oli jo mennyt. Sitten ajatelin että ainakin menee koteihin nopeesti ja toi nuori ikä hankaloitti myös ja sitten jotenkin eksyin rotukissoja kattomaan ja rakastuin ensisilmäyksellä.
[/quote]
Tai siis etsin alle vuoden ikäistä, et en mitenkään niitä ihan pienimpiä
Ainiin ja halusin kanssa aika tarkkaan tietää kissan luonteen, joten pelotti myös hieman ensimmäiseksi kissaksi ottaa maatiainen, lisäksi rotukissa oli tosi arvostetusta "kennelistä", mikrosirutettu, sydänfilmattu, rokotettu moneen kertaan ja eläinlääkärillä ollut ja tiesi jotenkin tosi tarkkaan millanen terve kisu on tulossa.. T.21 ja aiemmat
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:29"]Kaksi maatiaista/kotikissaa. Hauskan erinäköisiä keskenään, on se "kotimainen" niin monikasvoinen. Ovat löytöeläinkodista ja kyllä minä ne valitsin myös "ulkonäön perusteella". Olen aina halunnut sinisen kissan.
[/quote]
Pointsit sulle löytöeläinkodista, mutta tuntuis silti oudolta valita lemmikki muun, kuin persoonan vuoksi. (Ihan vaan mun mielipide...)