Mitä teen kun rinnoista valuu koko ajan maitoa..
Todella inhottavaa kun paidat koko ajan märkiä.. :/ synnytin viikko sitten.
Kommentit (8)
Laita parit imetyssuojat päällekkäin ja napakat liivit. Tai sido vaikka huivi rintojen ympäri. Ylipäätään jos nänniä painaa sisään, se lopettaa maidon vuotamisen. Eli tiukkaan paketiin tissit. Ja ole myös onnellinen että sulla tulee noin hyvin maitoa! Kyllä se tasaantuu kun vauva oppii säätelemään imemistä.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:33"]
Millaiset suojat sinulla on?
Onnea pikkuisesta.
[/quote]
mitä tarkoitat suojilla?
olen kotona pelkkä toppi päällä siis.. Ulos kun menen laitan rintaliivit ja äitiyspakkauksen liivinsuojat.. Ja kiitos!ap
Rintsikat pitää olla. Mulla tuli paljon maitoa, mulla oli yötä päivää liivit päällä ja liivinsuojat. Maitoa tuli niin paljon että luovutin sitä sitten poiskin. Muista suojata hyvin myös kylmältä ettet saa rintatulehdusta. Ilman liivejä maito olis suihkunnu koko ajan.
Kävin ostamassa myöskin rintapumpun niin kannattasko vähän tyhjentää ja laittaa pulloon säästöön? Vai?
Minä en pumppaisi jos rintoja ei pakota. Se nimittäin vain lisää maidontuloa. Toki jos rinta tuntuu liian täydeltä niin just ennen imetystä voi vähän tyhjentää. parasta on nyt antaa vauvan imeä aina kun haluaa, sillä tavalla maitoa alkaa tulla juuri vauvan tarpeisiin.
Osta maidonketääjät molempiin rintoihin (myydään ihan marketeissa) ja kaada kertynyt maito pulloon puolen tunnin välein. Saman 24h sisällä kerätyt maidot saa sekoittaa keskenään. Sitten kun on tarvis niin sulla on maitoa valmiiksi pakkasessa!
Niin ja onnea vauvasta!
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:38"]
Kävin ostamassa myöskin rintapumpun niin kannattasko vähän tyhjentää ja laittaa pulloon säästöön? Vai?
[/quote]
NImenomaan! Rintapumppu on äitiä, ei vauvaa varten.
Ja maidontuotantoa lisää se, että pumppaa rinnat tyhjiksi. Jos vain vähän tyhjää, niin rinnat mukautuu siihen - eli ei tarvitse tehdä maitoa ylenmäärin.
PS. pienet minigrip-pussit on käteviä pakastamiseen.
Millaiset suojat sinulla on?
Onnea pikkuisesta.