Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinkertaiset ohjeet Joulupuu-keräykseen lahjoittavalle

Vierailija
08.12.2014 |

1. Lahjan tulee olla uusi, joko käsin tehty (esim. villasukat) tai kaupasta ostettu. Antamasi lahja voi mahdollisesti olla ainoa uusi lahja, jonka lahjan saaja tulee koko lapsuudessaan saamaan. Kunnioita siis lahjan saajaa. Nyppyyntyneitä sukkahousuja ja pureskeltuja pehmoleluja on jo valmiiksi kaatopaikat täynnä.

2. Älä paketoi lahjaa, ellei sitä erikseen kehoteta tekemään. Näin kerääjät voivat varmistua siitä, että lahja on asianmukainen ja siisti, jolloin lahjan saaja ei joudu pettymään jouluna (tyyliin kolmevuotiaan paketista paljastuukin räikkäsarja tms.).

Siinäpä se. Jos tämä on liian vaikeaa ymmärtää, kannattaa auttaa ihmisiä jotain muuta kautta. Käytettyä tavaraa voi antaa ilmaiseksi eteenpäin esim. tori.fi:n tai FB-ryhmien kautta.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:34"]

Kiitos vinkeistä. Jätän 20 pakettia lahjoittamatta.

[/quote]

Hyvä, jos olivat "koulimislahjoja".

Vierailija
22/108 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:34"]

Kiitos vinkeistä. Jätän 20 pakettia lahjoittamatta.

[/quote]

Ei olleet mutta annan ne ennemmin omille lapsilleni, eipä tule liian pientä legopakettia tms.

Hyvä, jos olivat "koulimislahjoja".

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi olisi ainakin todella onnellinen värityskirjasta ja kynistä. Nehän on tosi hyvä lahja.

Itse olen hyvin vähävarainen yh, mutta en lähtenyt pyytämään apua mistään, jotenkin koen sen noloksi. :(

Vierailija
24/108 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
25/108 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:44"]

Mun lapsi olisi ainakin todella onnellinen värityskirjasta ja kynistä. Nehän on tosi hyvä lahja.

Itse olen hyvin vähävarainen yh, mutta en lähtenyt pyytämään apua mistään, jotenkin koen sen noloksi. :(

[/quote]

Älä nolostele yhtään, katso netistä onko paikkakunnallasi tätä keräystä ja ota kerääjiin rohkeasti yhteyttä :) Voin sanoa, että kaikki keräystä järjestävät sekä (...lähes kaikki) lahjoja antavat ovat tässä mukana sydämellään.

Vierailija
26/108 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:44"]Mun lapsi olisi ainakin todella onnellinen värityskirjasta ja kynistä. Nehän on tosi hyvä lahja.

[/quote]
Varmasti lapset olis ilosia pienemmästäkin lahjasta, harmi vaan että moni jättää nyt lahjottamatta sen takia että ne lytätään liian halvoiksi ja turhiksi.

Vierailija
27/108 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin yksi 20 euron lahja kuin 10 kpl 2 euron lahjaa.

Vierailija
28/108 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin suht asiallinen viestiketju, hienoa! Olisi ehkä hyvä, että lahjoja ei tosiaan lainkaan paketoitaisi ennen vientiä niin ei tulisi niitä epämieluisia ylläreitä. Hyvä olisi myös, että enemmän lahjottaisiin teinejä koska pikkulapsille tulee paketteja liikaakin. Esim meillä kävi niin, että sossu sanoi, että tulkaa hakemaan lahja, totesivat sitten että ei täällä nyt ole mitään pojallesi sopivaa mutta ota tää. 12v poika sai 3vuotriaan lelun :(    Onneksi nyt on varaa ostaa itse mutta silloin oli rahat todella vähissä.

Niin ja älkää ostako tytölle meikkejä jos niitä ei toivota, on paljon koteja joissa ei innostuta tytön meikkauksesta ja nykyään myös paljon allergioita!

Vierailija
29/108 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:51"]

Mieluummin yksi 20 euron lahja kuin 10 kpl 2 euron lahjaa.

[/quote]   JUURI NÄIN!

Vierailija
30/108 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:21"]

Minä aion kyllä vähän koulata vaativia kakaroita. Otin tahallani pari toivetta, mihin oli laitettu joku peli. Muahahaa, laitan villasukat ja pantteripussin. Oppivatpa olemaan toivomatta liikaa meiltä, jotka elätämme heidät veroeuroillamme. Maksan niin ison veron, että siitä riittää heidänkin asumiseen ja ruokaan, joten en helvetissä mitään pelejä enää ostele.

[/quote]

jos oot tosissas, niin elämä vielä sutkin "koulaa"

Vierailija
31/108 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin, että minulla ei ole tänä vuonna rahaa lahjoittaa Joulupuukeräykseen. Tällä paikkakunnalla lapuissa oli valmis lahjatoive ja koska haluan, että saaja saa hyvän mielen ja toivotun (mahdollisesti ainoan) lahjan, en ottanut lappua. Oma budjettini olisi ollut n. 10-15 euroa ja vaikka lapuissa oli ihan kohtuullisiakin toiveita, ei oma rahani nyt tällä kertaa riittänyt siihen.

Sen sijaan vein meiltä kotoa kassillisen uudenveroisia vaatteita ja leluja seurakunnan lahjakeräykseen jonne kelpasi käytettykin tavara. Kympin lahjoitin Pelastusarmeijan keräykseen.

Näin joulun alla auttamistapoja on lukuisia. On seurakunnat, Pelastusarmeija, Joulupuu ja netissä Jouluapu, ja ties mitä muita. Etsikää sellainen lahjoitustapa, joka on teidän perheellenne ja rahatilanteellenne paras - ei se ole mitään auttamista tai joulumieltä, jos lasten lahjakeräykseen lahjoitellaan sukkia kun on pyydetty lelu tai lahjakortti. Joku muu voi haluta lahjoittaa sen lahjakortin ja niille sukille on arvostava vastaanottaja jossain muualla.

Vierailija
32/108 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:26"]Pitäisi olla alahintaraja lahjoituksille. Alin hinta voisi olla vaikka 25 euroa. Lisäksi kerääjän kyllä pitäisi avata kaikki paketit, ettei joku saa jotain parin euron värityskirjaa. [/quote] Tämäkin ketju osoittaa taas sen että ei kiittämättömille kannata ostaa yhtään mitään. Ei edes pienintäkään.

[/quote]

Mitä helvettiä? Ostan omialle lapselleni EHKÄ max. yhden yli 25 euron hintaisen lahjan ja aina olen saanut kuulla "äiti, oli ihana joulu!"

Taitaa nuo keräyksessä valittavat olla siis ainakin minua varakkaampia, kun ei alle 25 euron lahjat kelpaa. Minulle ei tosin tulisi ikinä mieleenkään pyydellä almuja.

Vierailija
33/108 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö saa lahjoittaa vanhaa, mutta täysin käyttämätöntä ja hyväkuntoista tavaraa?

Vierailija
34/108 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:26"]Pitäisi olla alahintaraja lahjoituksille. Alin hinta voisi olla vaikka 25 euroa. Lisäksi kerääjän kyllä pitäisi avata kaikki paketit, ettei joku saa jotain parin euron värityskirjaa. [/quote] Tämäkin ketju osoittaa taas sen että ei kiittämättömille kannata ostaa yhtään mitään. Ei edes pienintäkään.

[/quote]

Mitä helvettiä? Ostan omialle lapselleni EHKÄ max. yhden yli 25 euron hintaisen lahjan ja aina olen saanut kuulla "äiti, oli ihana joulu!"

Taitaa nuo keräyksessä valittavat olla siis ainakin minua varakkaampia, kun ei alle 25 euron lahjat kelpaa. Minulle ei tosin tulisi ikinä mieleenkään pyydellä almuja.

[/quote]

Höpö höpö, ei kyse ole oikeasti lahjan hinnasta, tuo nyt oli jonkun oma mielipide vain. Enemmän on väliä sillä, että lahja on a) uusi ja b) toiveiden tai lahjan saajan iän mukainen.

Mutta jos muutenkin suhtaudut näihin keräyksiin noin kielteisesti ("almuja"), niin ehkä on parempi ettet lahjoita etkä ole myöskään lahjoja saamassa.

Vierailija
35/108 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:08"]

Ajattelin lahjoittaa joulupuu keräykseen. Sitten luin täältä valituksia miten paketissa oli ihan paska tavara ja valitetaan vaan miten roskiin joutaa koko lahja, niin en lahjotakkaan yhtään mitään, niin ei lahjan saajallekkaan tule paha mieli.

[/quote]

Jos nyt joukossa on joku tyytymätön, niin en sen takia jätä lahjoittamatta. Ylivoimainen enemmistö varmasti on lahjoista iloisia.

Vierailija
36/108 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:21"]

Minä aion kyllä vähän koulata vaativia kakaroita. Otin tahallani pari toivetta, mihin oli laitettu joku peli. Muahahaa, laitan villasukat ja pantteripussin. Oppivatpa olemaan toivomatta liikaa meiltä, jotka elätämme heidät veroeuroillamme. Maksan niin ison veron, että siitä riittää heidänkin asumiseen ja ruokaan, joten en helvetissä mitään pelejä enää ostele.

[/quote]

Sairasta. Vaikka olisi provo.

Vierailija
37/108 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntö nro 1: Jos haluat vain kostaa lapselle tämän perheen taloudellisen tilanteen vuoksi, niin jätä väliin lahjakeräykset. Eihän se lapsi ole siihen tilanteeseen halunnut.

Vierailija
38/108 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:07"]

Sääntö nro 1: Jos haluat vain kostaa lapselle tämän perheen taloudellisen tilanteen vuoksi, niin jätä väliin lahjakeräykset. Eihän se lapsi ole siihen tilanteeseen halunnut.

[/quote]

No mutta eiväthän nämä Kokoomusta äänestävät "heikompi aines loisii lapsilisillä"-ihmiset vaan halua tajuta tätä.

Minä olen sitä mieltä, että jos halutaan antaa ja ilahduttaa niin panostetaan sitten omissa rajoissa kunnolla. Eli ei mitään vanhoja sukkia ihan vaan "antamisen ilosta". Ihmiset eivät yksinkertaisesti tajua, kuinka paljon porukka yrittää laittaa ihan p*skaakin tavaraa eteenpäin vähävaraisille, aivan kuin kaatopaikkoja ei olisi keksitty.

Vierailija
39/108 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla löytyisi kyllä koulattavaa lähempääkin. Aloita vaikka itsestäsi. joka sinulla vaikuttaisi luonnollinen kohde olevan noin yleensäkin.

Vierailija
40/108 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi