Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhoja pidetään töissä?

Vierailija
08.12.2014 |

65 ja yli sen? Miks ei niitten paikat anneta nuorille? 

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan alastakin. Miettikää vaikka yläasteen opena joku vanhuudenhöperö mummo.

Vierailija
62/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 18:17"]

Minä olen 52-vuotias hoitoalan työntekijä, mielelläni jäisin eläkkeelle vaikka heti ja luovuttaisin paikkani jollekin nuoremmalle ja innokkaammalle. Mutta kun eduskunnan kaikkitietävät edustajamme päättivät nostaa meikäläisen eläkeiän 65-vuoteen asti. Näillä mennään vielä 13-vuotta, katsotaan kuka hoitaa ja ketä , kun ikää on 65. Hoitaja hoitaa rollaattorilla hoidettavaansa.

[/quote]

Minä olen 60-vuotias lähihoitajamies. Toimin henk.koht. avustajana ja teen saman työn (siirrot yms. raskas), jonka kaksi kunnan hoitsua yrittää tehdä (on niiiiiin raskasta ). Jatkan vielä ainakin kymmenen vuotta. Kunto on kova! Lisäksi avustettavani joutuisi laitoshoitoon, sillä kotihoito ei kuitenkaan pärjää, se on nähty, koska raskas työ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat jatkaa niissä duuneissa joita nuoret kermaperseet ei viitsi tehdä.Nuoret tahtovat olla vain jotain ohjelmointikonsultteja,ideapäälliköitä,tuottavuustutkijoita ym.Vanhemmat ihmiset on hoitajia,raksamiehiä-ja naisia,taksikuskeja,opettajia,siivoojia ym. konkreettisen työn tekijöitä.

Vierailija
64/80 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä pääsisin nyt 45v töihin niin pysyisin siellä vaikka väkisin 70v asti, että saisin kerrytettyä itselleni edes auttavan eläkkeen. ( mutta ei huolta, en tule pääsemään jos en itse itseäni työllistä ja sitä en uskalla tehdä)

Vierailija
65/80 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, että milloinkaan et tee oikein. Jos jäät kuusikymppisenä eläkkeelle, niin sitten valitetaan, että kyllä tuon sukupolven kelpaa, kun pääsevät nuorena eläkkeelle.

Jos taas on töissä 65-vuotiaaksi, niin silloin on ahne ja vie nuorilta työpaikat.

Hävytön Niinistökin jatkaa vielä, vaikka on jo 65 täyttänyt. Puhumattakaan 88-vuotiaasta kuningatar Elisabethistä, joka ei anna kruunuaan nuorelle pojalleen Charlesille(67v).

Vierailija
66/80 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikot on parhaimmillaan iäkkäämpinä kuten myös esim. lääkärit, tutkijat, proffat. Niillä on erikoisosaaminen.  Tavisduunarsta, jolla ei ole mitään erikoisosaamista, tässä on kyse. Miten valtio sallii yli 65 vuotiaiden työsuhteiden jatkamisen, aikana jolloin tarvitaan työpaikkoja ja aikana jolloin myös julkisen sektorin kulut pitäisi keventää? Vaihtamalla nuorempiin palkatkin laskisivat. 

Vierailija
67/80 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niillä ei ole sairaspoissaoloja. Ne jotka on siinä vaiheessa sairaanloisia menevät eläkkeelle.

Vierailija
68/80 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:01"]

Koska niillä ei ole sairaspoissaoloja. Ne jotka on siinä vaiheessa sairaanloisia menevät eläkkeelle.

[/quote] 

Nuorilla olis viel vähempi

Vierailija
69/80 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 18:56"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:21"]

Näyttää siltä, että varsinkin korkeat virkamiehet ovat jopa 68v. asti töissä. Esim. yliopistojen proffat melko yleisesti. Saavat kyllä hyvät eläkkeet. Akateemisessa maailmassa on niin vähän töitä, että voisivat proffat antaa tietä nuoremmille mielestäni.

[/quote]

Mun tuntemat proffat on eläkkeellä, mutta jatkaa tieteentekoa. Opiskelijat ei edes tiedä, että ne äijät on eläkkeellä.

[/quote]

Itse kun googletin tietämiäni 40-l. lopussa syntyneitä proffia, niin kyllä ne vaan ovat ihan virallisesti vielä töissä, ei tietenkään kaikki.

Vierailija
70/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo nyt sitten oikein? 

Vierailija
71/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
72/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 52-vuotias hoitoalan työntekijä, mielelläni jäisin eläkkeelle vaikka heti ja luovuttaisin paikkani jollekin nuoremmalle ja innokkaammalle. Mutta kun eduskunnan kaikkitietävät edustajamme päättivät nostaa meikäläisen eläkeiän 65-vuoteen asti. Näillä mennään vielä 13-vuotta, katsotaan kuka hoitaa ja ketä , kun ikää on 65. Hoitaja hoitaa rollaattorilla hoidettavaansa.

Vierailija
73/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa yli 65-vuotiaista kokopäivätyössä on vain muutama tuhat. Oma isäni(DI) jäi eläkkeelle 63-vuotiaana, mutta jatkuvasti häntä pyydetään töihin, koska hänellä on niin pitkä kokemus tekniseltä erikoisalaltaan.

Hän on tällä hetkellä Yhdysvalloissa yhden projektin tiennoilta ja Saudi-Arabiassa hän oli viime kuussa. Aina on joku nuori inssi mukana oppimassa, mutta koska isäni tunnetaan vuosikymmenten ajoilta maailmalla, niin häneen luotetaan ja kauppoja syntyy.

Äiti on opettaja ja hänellekin olisi sijaisuuksia vaikka kuinka paljon. Hän on vain lupautunut marras- ja helmikuuksi, koska haluaa olla mökillä ja hoitaa lapsenlapsia.

Vierailija
74/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2012 niitä oli yli 20 tuhatta. nyt niitä olis melkein saman verran tullut lisää 

Vierailija
75/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 18:34"]

Itse asiassa yli 65-vuotiaista kokopäivätyössä on vain muutama tuhat. Oma isäni(DI) jäi eläkkeelle 63-vuotiaana, mutta jatkuvasti häntä pyydetään töihin, koska hänellä on niin pitkä kokemus tekniseltä erikoisalaltaan.

Hän on tällä hetkellä Yhdysvalloissa yhden projektin tiennoilta ja Saudi-Arabiassa hän oli viime kuussa. Aina on joku nuori inssi mukana oppimassa, mutta koska isäni tunnetaan vuosikymmenten ajoilta maailmalla, niin häneen luotetaan ja kauppoja syntyy.

Äiti on opettaja ja hänellekin olisi sijaisuuksia vaikka kuinka paljon. Hän on vain lupautunut marras- ja helmikuuksi, koska haluaa olla mökillä ja hoitaa lapsenlapsia.

[/quote]

Sairaalassakin kutsutaan eläkeläisiä tuuraamaan sairastuneita.

Vierailija
76/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat töissä pelkkää saituuttaan ja miettivät kuinka kerryttävät superkarttumaansa..

Omalta työpaikaltani ei millään meinata saada yhtä naista eläkkeelle vaikka kuinka vihjaillaan. Myös nainen vihjailee itse koko ajan eläkkeellejäännistään, mutta ei silti suostu laittamaan päivää lukkoon niin että voitaisiin esim miettiä työntekijä ja työnjakojärjestelyitä.

Vierailija
77/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:21"]

Näyttää siltä, että varsinkin korkeat virkamiehet ovat jopa 68v. asti töissä. Esim. yliopistojen proffat melko yleisesti. Saavat kyllä hyvät eläkkeet. Akateemisessa maailmassa on niin vähän töitä, että voisivat proffat antaa tietä nuoremmille mielestäni.

[/quote]

Mun tuntemat proffat on eläkkeellä, mutta jatkaa tieteentekoa. Opiskelijat ei edes tiedä, että ne äijät on eläkkeellä.

Vierailija
78/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:12"]Tilanteeseen on usein hyvin järkevä syy.

He osaavat tehdä työt eivätkä ole koko ajan krapula- tai "sairaat lapset" -sairauslomilla.
[/quote]
Meillä nämä kuusikymppiset ovat juuri eniten poissa. Koko ajan saa muutenkin olla paikkaamassa näiden "kokeneiden" tekemiä virheitä.

Vierailija
79/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon kuusikymppisestä, millaista jälkeä tekee. Mulla on työkaveri joka ei ole enää aikoihin oikein tajunnut uutta tietotekniikkaa ja tekee yhtenään siksi virheitä. Sitten taas toinen samanikäinen nainen on huippuasiantuntija ja osaa käyttää joitain ohjelmistoja paremmin kuin nuoremmat!

Vierailija
80/80 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 12:58"]

Ei saada ikinä tuota isoa ikäpolvea eläkkeelle. Niillä on sitäpaitsi ne kovimmat palkat. 

[/quote]

Ja ne jotka haluaisi eläkkeelle, ei päästetä. Työkyvyttömyyseläkkeellekin on kai nykyään tosi vaikea päästä, "vanhukset" halutaan pitää kuolemaan asti töissä, pitäähän jonkun pystyä elättämään nuoriso joka on syrjäytynyttä kun eivät ole ikinä päässeet ensimmäiseenkään työpaikkaansa. On kyllä melko nurinkurista. Itselleni ei tulis mieleenkään tehdä töitä eläkeikään asti.