Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En lahjoita enää mitään. Mikään ei kelpaa.

Vierailija
08.12.2014 |

Merkkikamaa ja pleikkareita pitää saada, muu ei kelpaa.
Itse olen lahjoittanut omista vähäisistä varoista useampaan keräykseen rahaa, mutta ei kiinnosta enää kun mikään ei kelpaa.
Hankkikoon omat lahjansa ja ruokansa jos muiden lahjoittamat ei kelpaa.
Hyvää joulun odotusta!

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käsittänyt niin, että jos ihmiselle haluaa antaa jotain mitä hän tarvitsee, kysytään ensin että mitähän se mahtaisi olla. Eikö muille ole tullut tällaista mieleen? :D

Meillä on suvulla yksi yhteinen "hyväntekeväisyyskohde" joka esittää sen suurimman tarpeensa, ja siihen sitten annetaan rahaa. Viime vuonna ne olivat uudet talvirenkaat autoon (jota tosiaan tarvitaan kun julkista liikennettä ei alueella ole). Todennäköisesti tänä vuonna autoon on edessä joku remontti. Tällaisia asioita oikeasti köyhät tarvitsevat, välineitä jotka mahdollistavat sen arjen sujumisen. Mikä ihmeen vaikeus on lopettaa se märinä siitä, että se kympin paita ei sitten jollekulle kelvannut (joka sitä alunperinkään ei halunnut) kun sen kympin ois voinut antaa johonkin mihin ihminen sitä tarvitsee? Ja miksi pitää lahjoittaa ollenkaan, jos siitä tulee itselle vain paha mieli?

Vierailija
82/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja? Hammaslääkäri? Hyvä kun mulla työssä käyvälläkään ei ole varaa semmoisiin, miksi köyhällä Pitäis olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
84/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:19"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:13"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:01"]

^ koska on köyhä? Jos saa uutta. Ei kannata ponnistella pois "köyhyydestä".

[/quote]

Suomen suurimmat vähävaraisten ryhmät taitavat olla opiskelijat ja pienellä eläkkeellä elävät eläkeläiset. Miten tarkalleen ottaen ajattelit, että esmes 80-vuotis mummeli ponnistelee pois köyhyydestä?

[/quote]

Ainahan hänellä on mahdollisuus luoda yritys, yrityshautomosta vaan tuet pois ja homma pystyyn. Mummolla on aikaa miettiä vaikka vanhuksille suunnattuja appseja ja kehitellä niitä sitten joutessaan.

[/quote]

Toisaalta sillä mummolla voi olla rautainen kokemus eri lääkkeistä viime vuosikymmeniltä ja varmasti paljon kehittämisideoita. Mummeli vaan opiskelemaan suitsait muuntokoulutuksella vaikka biokemistiksi tai farmaseutuksi, ja kehittelemään superlääkettä. Se on tahdosta kiinni!

Vierailija
85/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:32"]

Kampaaja? Hammaslääkäri? Hyvä kun mulla työssä käyvälläkään ei ole varaa semmoisiin, miksi köyhällä Pitäis olla?

[/quote]

Jos sulla ei ole varaa kumpaakaan, niin sun palkka mättää ja pahasti. Myös työssäkäyvä voi olla köyhä, ja sinä taidat siitä olla aika hyvä esimerkki. Paljonko tienaat? 

Vierailija
86/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:00"]

miksi köyhien pitäisi tyytyä muiden käytettyihin jämiin, ettehän te itsekään tyydy???

[/quote]

Olisko siksi, että me lahjoittajat teemme niska limassa töitä sen eteen että saamme jotain. Lahjasta pitäisi olla kiitollinen (lahjahevosen suuhun ei katsota). Lahjasta ei koskaan pitäisi olla riippuvainen..

[/quote]

Älä anna lahjoja jos on noin vaikeaa. Äläkä tee töitä niska limassa. Anna vaikka työpaikkasi työttömälle. Sanonta muuten menee niin, ettei lahjahevosen suuhun ole katsomista eli tarkoittaa sitä, että lahja voi olla vähän mitä sattuu. Se ei tarkoita sitä, että lahjan PITÄÄ olla vähän mitä sattuu.

Raamatun sanan mukaan, iloista antajaa Jumala rakastaa sopii tähän todella hyvin. Älä anna jos et oikeasti halua.

[/quote]

Mä annan aina lahjoituksia, enkä ole ikinä kuullut valitusta. Tänä vuonna annan köyhälle perheelle teinille nätin purkillisen huulirasvaa, harjan ja muuta käyttötavaraa, ja kahdelle muulle pienemmälle leikkiastiat ja toiselle nuken. Rahaa meni 20 euroa, mutta kun tiedän ettei se kuusenalusta muuten täyty. :( Jos on heidän mielestään huonot lahjat niin voi voi. Minulla on sukulaisia ja omat lapset joille pitää myös ostaa joten kaikkeen ei ole varaa.

Tunnut ajattelevan, että "jos ei ole halua ostaa iloisella mielellä uutta pleikkaria niin jätä ostamatta". Kyllä voi kuule tuntua ihan mukavalta köyhistä lapsista, jos jokainen sukulainen, tuttu ja kaveri ostaa ihan pienen kivan lahjan, joita onkin sitten jo monta aattona avattavaksi. Hyvää joulua sinulle, löysää vähän tonttulakkia kuoma. ;)

Vierailija
87/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ostanut paketin joka vuosi joulupuukeräykseen, mutta en aio enää ostaa. Valitettavasti muutama valittaja on saanut minut käsittämään, että toimeentulotuella elävillä taitaa olla lähes yhtä paljon käyttörahaa, kun meillä. Lapsillemme kelpas vallan mainiosti alle 10 euron lahjat, mutta näköjään vähävaraisille eivät. Siis en osta enäö mitään.

Vierailija
88/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:07"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:00"] miksi köyhien pitäisi tyytyä muiden käytettyihin jämiin, ettehän te itsekään tyydy??? [/quote] No on se kumma, että se vaate, jota minä vielä voisin pitää ja ne vaatteet, joita kirpputorilta minä ostan, ei kelpaa köyhälle, mutta minulle tavalliselle palkansaajalle kyllä kelpaa. Eli minun, joka ihan itse tienaamillani varoilla ostan itselleni käytettynä, pitäisi lahjoittaa köyhälle kaikki uuutena ja merkkikamana. En ole kenellekään väkisin mitään vanhoja huonekaluja tms kippaamassa, mutta onhan se nyt ihan helvetin väärin, että ihmiselle, joka ei tikkua minkään eteen ristiin laita, pitäisi saada kaikki ilmaiseksi, uutena ja kotiin kuljetettuna. [/quote]Oletpas katkera ja kiukkuinen. No, usein juuri nämä peräsuoli pitkällä orjatyössä juoksevat ovat. Kannattaisi miettiä oisko sittenkin mukavampaa olla työtön ja tehdä mitä lystää

[/quote]

Jos ihminen "juoksee peräsuoli pitkällä orjatyössä" hän ei hengaile arkiaamuna av:lla. :) Todennäköisesti tälläkin kirjoittajalla on vähän vähemmän aineksia marttyyrimaiseksi työn sankariksi mitä hän haluaa antaa ymmärtää.
[/quote]

Niin joo, kaikkea työtähän tehdään vaan ma-pe klo 8-16. Ihan unohdin. Ohis.

Vierailija
89/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vaikka siksi, että sitten tämä voi mennä työhaastatteluun siistimpänä. Ja huonot hampaat on terveysriski eli tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi pitää laumoittain huonohampaisia ihmisiä.

Vierailija
90/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt että autan tuttua yh äitiä jolla raha tiukas. Sitten muistin että hänen etuutensa on luokkaa 25 000 vuodessa ja itse olen opiskelija 5000 euron vuosituloilla. Miten voi olla silloin köyhä jos minäkin pärjään. Holtiton rahankäyttö ja kaikki pitäisi olla viimeisen päälle ja merkkiä. Mielummin autan siis jotain palkansaajan perhettä jolla jää vähemmän käyttörahaa.

Vierailija
91/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
92/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:00"]miksi köyhien pitäisi tyytyä muiden käytettyihin jämiin, ettehän te itsekään tyydy???
[/quote]

Ehkä siksi että on köyhä? Jos ei kelpaa niin voi olla ilman :)

Vierailija
93/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku siis suoraan sulle valittanut? Vai vaikuttaako nämä av-mammojen kitinät sinuun oikeesti?

Vierailija
94/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:30"]Minä olen käsittänyt niin, että jos ihmiselle haluaa antaa jotain mitä hän tarvitsee, kysytään ensin että mitähän se mahtaisi olla. Eikö muille ole tullut tällaista mieleen? :D

Meillä on suvulla yksi yhteinen "hyväntekeväisyyskohde" joka esittää sen suurimman tarpeensa, ja siihen sitten annetaan rahaa. Viime vuonna ne olivat uudet talvirenkaat autoon (jota tosiaan tarvitaan kun julkista liikennettä ei alueella ole). Todennäköisesti tänä vuonna autoon on edessä joku remontti. Tällaisia asioita oikeasti köyhät tarvitsevat, välineitä jotka mahdollistavat sen arjen sujumisen. Mikä ihmeen vaikeus on lopettaa se märinä siitä, että se kympin paita ei sitten jollekulle kelvannut (joka sitä alunperinkään ei halunnut) kun sen kympin ois voinut antaa johonkin mihin ihminen sitä tarvitsee? Ja miksi pitää lahjoittaa ollenkaan, jos siitä tulee itselle vain paha mieli?
[/quote]

Toki, jos köyhä tarvitsee ruokaa ja lämpimiä talvivaatteita niin lahjoitan ilomielin. Mutta jos hän omasta mielestään tarvitsee merkkivaatteita ja konsoleita niin saa ruinata ne muilta.

Vierailija
95/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei tässä puhuttu työttömistä, vaan vähävaraisista. Sinä myös olet vähävarainen, vaikka oletkin töissä, jos sulla ei ole rahaa perusasioihin. Oletko ajatellut, että itse ilmoittautuisit noihin keräyksiin saajaksi? Kun saisit sieltä tarpeellista tavaraa, pääsisit myös sinne hammaslääkäriin (joka on oikeasti tärkeää, koska hampaista voi lähteä koko elimistöä vahingoittavia tulehduksia, eikä niitä aina huomaa kuin hammaslääkäri)

Vierailija
96/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

F

Vierailija
97/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:00"]

miksi köyhien pitäisi tyytyä muiden käytettyihin jämiin, ettehän te itsekään tyydy???

[/quote]

Minä maksan melkein 40% veroa tuloistani, joten kai minulla on oikeus vaatiakin uutta!!?

Eri asia jos makaisin toimeettomana kotona, sitten en pahemmin kehtaisi mitään uutta alkaa keltään vaatimaan.

Vierailija
98/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole antanut enkä anna mihinkään keräyksiin mitään juuri tästä syystä. Lahjoitan omille lapsilleni mieluummin

Vierailija
99/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo... Siitä yhestä ketjustako tän sait päähäs. Eiköhän se ollut provo minkä tarkoitus oli just saada ihmiset vihasiks köyhille...

Vierailija
100/105 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:07"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:00"] miksi köyhien pitäisi tyytyä muiden käytettyihin jämiin, ettehän te itsekään tyydy??? [/quote] No on se kumma, että se vaate, jota minä vielä voisin pitää ja ne vaatteet, joita kirpputorilta minä ostan, ei kelpaa köyhälle, mutta minulle tavalliselle palkansaajalle kyllä kelpaa. Eli minun, joka ihan itse tienaamillani varoilla ostan itselleni käytettynä, pitäisi lahjoittaa köyhälle kaikki uuutena ja merkkikamana. En ole kenellekään väkisin mitään vanhoja huonekaluja tms kippaamassa, mutta onhan se nyt ihan helvetin väärin, että ihmiselle, joka ei tikkua minkään eteen ristiin laita, pitäisi saada kaikki ilmaiseksi, uutena ja kotiin kuljetettuna. [/quote]Oletpas katkera ja kiukkuinen. No, usein juuri nämä peräsuoli pitkällä orjatyössä juoksevat ovat. Kannattaisi miettiä oisko sittenkin mukavampaa olla työtön ja tehdä mitä lystää

[/quote]

Olisi kauheaa olla työttömänä. Olen valinnut itselleni kutsumusunelmatyön, jossa viihdyn todella hyvin. Rahaa tulee vaihtelevasti sesonkien mukaan, mutta vaikka köyhää olisi ja toisinaan kiireistä, niin mieluummin työ, kuin työttömyys. Suosittelisin sinullekkin pohtimaan, mistä tykkäisit ja lähde siihen suuntaan. Ei kannata luulla, että kaikki työ olisi jotenkin elämänlaatua heikentävä asia ja kaikki unelmoisivat joutenolosta.