Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa olette ostaneet vauvalle tarvikkeet?

Vierailija
08.12.2014 |

Olen siis nyt viikolla 12+6, kaikki toistaiseksi hyvin minulla ja vauvalla. Löysin ihanat rattaat netistä, uskaltaako ostaa jo, vai missä vaiheessa te olette tehneet näitä isompia hankintoja (sänky, rattaat, hoitopöytä, kantokoppa yms.)?
T. Esikoista odottava

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika.

Minä aloin hankkia kaikkea lapselle kun Predigtor näytti kahta sinistä viivaa. Ensimmäinen ostos oli iso valkoinen pupu, joka on lapsella /tai siis aikuisella lapsellani yhä.

Vierailija
2/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:34"]Voi hyvänen aika.

Minä aloin hankkia kaikkea lapselle kun Predigtor näytti kahta sinistä viivaa. Ensimmäinen ostos oli iso valkoinen pupu, joka on lapsella /tai siis aikuisella lapsellani yhä.
[/quote]
Joo on mullakin jo muutama pehmolelu ja viltti.:) Tarkoitinkin nyt näitä isompia ostoksia, esim nämä vaunutkin maksaa 600 €, sillä tuntuu että olenkohan liian aikaisin liikkeellä.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me ostettu mitään tarvikkeita, ennen kuin vauva syntyi. Äitiyspakkauksen kanssa pääsee hyvin alkuun, siinä on kaikki tarvittava.

Kannattaa ensin katsoa ihan rauhassa, eteneekö raskaus hyvin ja syntyykö lapsi elossa tai edes terveenä. Meillä olisi vaatehankinnat menneet hukkaan, koska vauvalle laitettiin lonkkalasta ja tarvitsi leveitä potkareita.

Äitiyspakkaus toimii sänkynä ensi alkuun, jos ei halua nukuttaa vauvaa vieressä. Vaunujen hankintaa voi harkita ihan rauhassa, että tarviiko niitä ylipäätään. Kantoliina on oikeastaan ainoa, mikä tarvii hankkia ennen synnytystä.

Vierailija
4/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osannut hankkia oikein mitään ennen kun vauva oli jo maailmassa. Onneksi sukulaiset hankkivat kilvan erilaista tavaraa ja kysyivät mikä on mieluinen.

Sänkyä vauvalla ei ollut ensimmäiseen kolmeen kuukauteen, nukkui siihen asti vieressä. Ensimmäinen turvaistuin ostettiin käytettynä, siitä luovuttiin kun saatiin lahjaksi uusi kaukalo.

Kai kaikilla on erilainen se pesimisvietti, minulla tuli myöhempään, toiset ostaa jo heti. Teet niin kun itsestä hyvältä tuntuu. Jos löydät jotain kivaa hyvään hintaan niin anna mennä vaan!

Hoitopöydästä sen verran että jotkut kokevat tarpeelliseksi, meillä jäänyt vähemmälle käytölle. Enemmän oli käytössä kun vauva oli pieni mutta nykyään useimmiten vaipat vaihtuu olkkarin lattialla kun siellä satutaan olemaan. Kannattaa hommata joku lipasto ja siihen päällinen niin on enempi käyttötarkoitusta jos sitä ei tule käyttämään (meillä myös lipasto tässä tarkoituksessa)

Vierailija
5/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:37"]Ei me ostettu mitään tarvikkeita, ennen kuin vauva syntyi. Äitiyspakkauksen kanssa pääsee hyvin alkuun, siinä on kaikki tarvittava.

Kannattaa ensin katsoa ihan rauhassa, eteneekö raskaus hyvin ja syntyykö lapsi elossa tai edes terveenä. Meillä olisi vaatehankinnat menneet hukkaan, koska vauvalle laitettiin lonkkalasta ja tarvitsi leveitä potkareita.

Äitiyspakkaus toimii sänkynä ensi alkuun, jos ei halua nukuttaa vauvaa vieressä. Vaunujen hankintaa voi harkita ihan rauhassa, että tarviiko niitä ylipäätään. Kantoliina on oikeastaan ainoa, mikä tarvii hankkia ennen synnytystä.
[/quote]
Äitiyspakkausta en ota, samoja vaatteita saan paljon sukulaisilta. Enpä ole ennen kuullut, ettei mitään ole hankittu ennen lapsen syntymää. Ja luulen että helpommin lapsi menee vaunuissa kuin kantoliinassa, omalla kohdalla.
Ap

Vierailija
6/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:39"]Itse en osannut hankkia oikein mitään ennen kun vauva oli jo maailmassa. Onneksi sukulaiset hankkivat kilvan erilaista tavaraa ja kysyivät mikä on mieluinen.

Sänkyä vauvalla ei ollut ensimmäiseen kolmeen kuukauteen, nukkui siihen asti vieressä. Ensimmäinen turvaistuin ostettiin käytettynä, siitä luovuttiin kun saatiin lahjaksi uusi kaukalo.

Kai kaikilla on erilainen se pesimisvietti, minulla tuli myöhempään, toiset ostaa jo heti. Teet niin kun itsestä hyvältä tuntuu. Jos löydät jotain kivaa hyvään hintaan niin anna mennä vaan!

Hoitopöydästä sen verran että jotkut kokevat tarpeelliseksi, meillä jäänyt vähemmälle käytölle. Enemmän oli käytössä kun vauva oli pieni mutta nykyään useimmiten vaipat vaihtuu olkkarin lattialla kun siellä satutaan olemaan. Kannattaa hommata joku lipasto ja siihen päällinen niin on enempi käyttötarkoitusta jos sitä ei tule käyttämään (meillä myös lipasto tässä tarkoituksessa)
[/quote]
Hieman vaan arveluttaa iso raha tässä vaiheessa laittaa niihin vaunuihin. Ja niin Meinasikin ostaa sellaisen hoitopöydän, josta saa lipaston/ hyllyn kun haluaa.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo löytänyt kivaa, niin kyllähän niitö kannataa tasaisemmin ostella ettei sitten yhtäkkiä isoa menoerää tule

Vierailija
8/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:51"]Jos olet jo löytänyt kivaa, niin kyllähän niitö kannataa tasaisemmin ostella ettei sitten yhtäkkiä isoa menoerää tule
[/quote]
Juuri tätä ajattelinkin, ettei kaikki kasaannu samalle palkkapäivälle ja sitten paniikissa ja stressaantuneena ostelemaan niitä :D enköhän mä nyt juttele miehen kanssa vielä ja osta mun unelma-vaunut !<3 :D
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:36"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:34"]Voi hyvänen aika. Minä aloin hankkia kaikkea lapselle kun Predigtor näytti kahta sinistä viivaa. Ensimmäinen ostos oli iso valkoinen pupu, joka on lapsella /tai siis aikuisella lapsellani yhä. [/quote] Joo on mullakin jo muutama pehmolelu ja viltti.:) Tarkoitinkin nyt näitä isompia ostoksia, esim nämä vaunutkin maksaa 600 €, sillä tuntuu että olenkohan liian aikaisin liikkeellä. Ap

[/quote]

Tarkoitin kyllä, että aloin ostelemaan vaunuja ja sänkyjä ja syöttötuoleja ja vaatteita heti kun Predigtor näytti kahta sinistä viivaa.

Vierailija
10/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:36"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:34"]Voi hyvänen aika. Minä aloin hankkia kaikkea lapselle kun Predigtor näytti kahta sinistä viivaa. Ensimmäinen ostos oli iso valkoinen pupu, joka on lapsella /tai siis aikuisella lapsellani yhä. [/quote] Joo on mullakin jo muutama pehmolelu ja viltti.:) Tarkoitinkin nyt näitä isompia ostoksia, esim nämä vaunutkin maksaa 600 €, sillä tuntuu että olenkohan liian aikaisin liikkeellä. Ap

[/quote]

Tarkoitin kyllä, että aloin ostelemaan vaunuja ja sänkyjä ja syöttötuoleja ja vaatteita heti kun Predigtor näytti kahta sinistä viivaa.
[/quote]
Ahaa okei :D ymmärsin väärin sitten :)
Ao

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meillä kävi tuuri vaunujen kanssa ja sain siskopuolen pojan vanhat käyttöön. Ei ihan sellaiset kun olisin itse valinnut mutta hyvin tasokkaat ja kyllähän näillä mielellään työntelee.

Hommaa ihmeessä ne unelmavaunut jos siltä tuntuu!

-5

Vierailija
12/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mikä nostalgia :D olin toissa kesänä ihan samassa tilanteessa, löysin aivan unelma vaunut ja mietin sitten että viitsinkö ostaa jo vai en. Aikalailla samat viikotkin taisi olla. Ja ostin, onneksi niin. Siitä se sitten lähti, ja pikkuhiljaa alkoi koti täyttyä kaikella enemmän ja vähemmän tarpeellisella vauvakrääsällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:59"]Joo meillä kävi tuuri vaunujen kanssa ja sain siskopuolen pojan vanhat käyttöön. Ei ihan sellaiset kun olisin itse valinnut mutta hyvin tasokkaat ja kyllähän näillä mielellään työntelee.

Hommaa ihmeessä ne unelmavaunut jos siltä tuntuu!

-5
[/quote]
Kiva kuulla :) itseäkin helpottaa se että nyt jo tähän mennessä on viisi pariskuntaa/perhettä ilmoittaneet lahjoittavansa meille vaatteita ja muuta tavaraa :) lähes kaikilla kun lapsiluku jo täynnä :)
Ap

Vierailija
14/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teimme hankinnat, kun jäin äitiyslomalle. Vaunut kannattaa ehdottomasti hankkia ja esim. pitkän toimitusajan vuoksi voi joutua tilaamaan ne vähän aikaisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:00"]Voi mikä nostalgia :D olin toissa kesänä ihan samassa tilanteessa, löysin aivan unelma vaunut ja mietin sitten että viitsinkö ostaa jo vai en. Aikalailla samat viikotkin taisi olla. Ja ostin, onneksi niin. Siitä se sitten lähti, ja pikkuhiljaa alkoi koti täyttyä kaikella enemmän ja vähemmän tarpeellisella vauvakrääsällä.
[/quote]
Mullakin varmaa tän ekan kunnon ostoksen jälkeen aukeaa se kunnon "vauva-kuume-hömpötys-hamstraus-vaihde". :D tähän asti käynyt kaikki liikkeet läpi hypistelemässä vaan :D vielä kun sukupuolen saisi selville, niin vaatteitakin olisi helpompi ostaa :D
Ap

Vierailija
16/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:03"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:00"]Voi mikä nostalgia :D olin toissa kesänä ihan samassa tilanteessa, löysin aivan unelma vaunut ja mietin sitten että viitsinkö ostaa jo vai en. Aikalailla samat viikotkin taisi olla. Ja ostin, onneksi niin. Siitä se sitten lähti, ja pikkuhiljaa alkoi koti täyttyä kaikella enemmän ja vähemmän tarpeellisella vauvakrääsällä.
[/quote]
Mullakin varmaa tän ekan kunnon ostoksen jälkeen aukeaa se kunnon "vauva-kuume-hömpötys-hamstraus-vaihde". :D tähän asti käynyt kaikki liikkeet läpi hypistelemässä vaan :D vielä kun sukupuolen saisi selville, niin vaatteitakin olisi helpompi ostaa :D
Ap
[/quote]
Jep, se on ihanaa aikaa :) hypistellä kaikkia pienen pientä ja söpöä. Voi että, nautihan :)

Vierailija
17/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:59"]Joo meillä kävi tuuri vaunujen kanssa ja sain siskopuolen pojan vanhat käyttöön. Ei ihan sellaiset kun olisin itse valinnut mutta hyvin tasokkaat ja kyllähän näillä mielellään työntelee. Hommaa ihmeessä ne unelmavaunut jos siltä tuntuu! -5 [/quote] Kiva kuulla :) itseäkin helpottaa se että nyt jo tähän mennessä on viisi pariskuntaa/perhettä ilmoittaneet lahjoittavansa meille vaatteita ja muuta tavaraa :) lähes kaikilla kun lapsiluku jo täynnä :) Ap

[/quote]

Juu ota ihmeessä vastaan mitä saat (kohtuuden rajoissa, ei välttämttä tarvitse ihan kauheaa vuorta pienimpiä vauvanvaatteita). Varsinkin just noista vaatteista kun ne kasvaa niin nopsaan pois.

Me päädyttiin sitten vauvan sängyn kanssa (miehen isä osti) sellaiseen vaihtoehtoon joka toimii myös pitemmän aikaa, etuseinän saa pois ja siinä voi sitten nukkua monta vuotta. Tohon saa myös viidellä kympillä laajennusosan että muuttuu ihan täyskokoiseksi sängyksi. Olen tosiaan yrittänyt miettiä kaiken kanssa että ostetaan sellaista mikä kestää pitkään :)

-5

Vierailija
18/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:06"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:03"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:00"]Voi mikä nostalgia :D olin toissa kesänä ihan samassa tilanteessa, löysin aivan unelma vaunut ja mietin sitten että viitsinkö ostaa jo vai en. Aikalailla samat viikotkin taisi olla. Ja ostin, onneksi niin. Siitä se sitten lähti, ja pikkuhiljaa alkoi koti täyttyä kaikella enemmän ja vähemmän tarpeellisella vauvakrääsällä.
[/quote]
Mullakin varmaa tän ekan kunnon ostoksen jälkeen aukeaa se kunnon "vauva-kuume-hömpötys-hamstraus-vaihde". :D tähän asti käynyt kaikki liikkeet läpi hypistelemässä vaan :D vielä kun sukupuolen saisi selville, niin vaatteitakin olisi helpompi ostaa :D
Ap
[/quote]
Jep, se on ihanaa aikaa :) hypistellä kaikkia pienen pientä ja söpöä. Voi että, nautihan :)
[/quote]
Voi kiitos, ja niin yritän kyllä :)
Ap

Vierailija
19/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv25+4 ja vaunut ja turvakaukalo tuli perjantaina postissa. :) eipä muuten olekkaan osteltu mitää. :D kaverilta saatu pari lootaa vauvanvaatteita ja siinä kaikki. :D tarpeenvaatiessa sitten ostellaa lisää. :)

Vierailija
20/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin joskus viikoilla 25-35 vaatteet, rattaat ja turvakaukalo. En olis osannut ostaa aikaisemmin, kun raskaus ei vielä näkynyt eikä liikkeitä tuntunut. Se ei vielä tuntunut todelliselta.
Mutta jos olisin uudelleen raskaana, hommaisin varmasti kaiken aikaisrmmin, kun tietää, miten nopeasti aika menee. Sinuna siis ostaisin rattaat jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä