Jouduitko lopettamaan pitkät automatkat jollain rv:llä?
Olen rv32 ja selkä vihoittelee pahasti varsinkin pidemmillä automatkoilla. Osa lähipiiristä ei tunnu ymmärtävän sitä, että olen todennut, etten ehkä pysty osallistumaan kaukana pidettäviin sukujuhliin 4vko päästä. Onko joku muu joutunut lopettamaan pidemmät autoilut loppuraskaudesta?
Kommentit (15)
En minäkään mutta ystäväni on. Et ole ainoa.
No ekassa raskaudessa en, pysähdyimme vain usein , että sain kävellä. Tokassa raskaudessa ei puettakaan, että olisin pystynyt istua autossa pitkään. Ja kurisiteettina se, että viimeisillä viikoilla jouduin lopettamaan myös ajamisen, koska olin ihan muissa maailmoissa.
On typerää tietää muka paremmin, pystyykö joku toinen matkustamaan vai ei. Tiedät itse miltä sinusta tuntuu ja mihin sinä kykenet. Itse lopetin autoilut rv34 (Siis yli tunnin matkat..).
Ihana kuulla etten ole ainoa, vaikkeivat nämä kivut nyt niin ihania olekaan. Toki jollain tavoin perille varmasti selviäisimme ja 3h ajomatkaan kuluisi varmaan tuplaten aikaa.. Sitten makaisin ja kipuilisin perillä pari päivää ja sitten taas sama rumba takaisin. Paremmalta tuntuu tällä hetkellä lepo. Toinen raskaus kyseessä ja ekasta tiedän, että ei nää olot tästä eteenpäin mentäessä helpottamaan päin ole.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:34"]
Ihana kuulla etten ole ainoa, vaikkeivat nämä kivut nyt niin ihania olekaan. Toki jollain tavoin perille varmasti selviäisimme ja 3h ajomatkaan kuluisi varmaan tuplaten aikaa.. Sitten makaisin ja kipuilisin perillä pari päivää ja sitten taas sama rumba takaisin. Paremmalta tuntuu tällä hetkellä lepo. Toinen raskaus kyseessä ja ekasta tiedän, että ei nää olot tästä eteenpäin mentäessä helpottamaan päin ole.
[/quote]
Raskaudessa veritulppariski kasvaa, joten pitkiä matkoja ei varmaan edes suositella.
En ole joutunut. Ajoin synnyttämään itse autolla 45min kun synnytys oli jo käynnissä ja supistukset tulivat 5-8min välein.
En. Ajoin ihan itse vielä vko 37 noin 700 km ja takaisin kahden päivän aikana ja nautin suunnattomasti ajamisesta.
Kokeile jos tuolin tuunaaminen voisi auttaa. Tukea ristiselkään ja pehmikettä penkin etureunaan, voi auttaa jos tuolin säädöt loppuvat.
Tokassa raskaudessa jouduin joskus 30 rv jälkeen. Supisteli niin pirusti että ajattelin synnyttäväni just. Ekassa ei mitään ongelmia.
Jouduin lopettamaan pitkät matkat. En enää muista raskausviikkoja, mutta toisen raskauden loppuviikoilla lapsi painoi niin pahasti oikean puolen alimpiin kylkiluihin (?) tai johonkin muuhun kohtaan siellä, että istuin lyhyetkin matkat vasemmalle kallellaan. Ajamaan en tietysti itse pystynyt tuossa asennossa. Tuli 58 senttinen lapsi sitten.
Jouduin lopettamaan just jollain +30 rv koska oli todella tukala olo ja selkä kipeytyi. Aina voit sanoa, että neuvola ei suosittele sulle nyt matkustamista. Omaa kroppaa kannattaa kuunnella nyt yli muiden.
Oon aloittaja ja niin kiitollinen vastauksista, enää ei ole kauhea petturi olo, kun perun juhliin osallistumisen :)
Ekassa raskaudessa ei ollut ongelmaa, toisen kohdalla en halunnut lähteä rippijuhliin pari kk ennen laskettua aikaa, kun istuminen oli niin tuskallista (myös kyläillessä saattoi olla riippuen lapsen asennosta, tuoleista tai jostain). Muistaakseni töissä pärjäsin ihan ok. Sitten minulla kyllä loppua kohti vähän helpotti, koska n. neljä viikkoa ennen synnytystä (syntyi rv 38) aikaa muutimme 200 km päähän ja ajoin auton itse uuteen kotiin (mies muuttoauton). Että voi myös helpottaa riippuen siitä missä asennossa ja kuinka alhaalla se lapsi milloinkin on. Kolmannen kohdalta en muista miltä autossa istuminen tuntui - muistan vain, että raskaus kaikkineen oli jotenkin vaivalloisempi kuin muut.
No syytä olisi kyllä. Ehkä nyt jätänkin jo. Yhden 5h suuntaansa reissun jouduin perumaan jo rv23 kun olisin yksin joutunut lähtemään, silloin en enää kärsinyt itse ajaa kuin noin tunnin putkeen, tai siis kaasujalka alkoi puutua tunnottomaksi.
Rv28 tein kyytiläisenä tuon 5h matkan eestaas ja ihan tuskaa oli poistullessa puolet matkasta, kärsin todella ja kesti pari päivää toipua.
Rv31 eli eilen olin silti taas noin 3h suuntaansa reissussa, tuskaa oli taas poistullessa.
Ehkäpä en lähde enää. Tai no, suunniteltiin kyllä joululomalla menevämme 2,5h päähän....ehkä voin mennä kun perilläoloa kuitenkin olisi pari päivää välissä. Esim tuo la reissu oli samana päivänä 3h+3h.
En ole joutunut.