Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin oppia tuntemaan Helsinkiä!

Vierailija
12.01.2015 |

Mistä aloitan? Haluaisin tuntea katuja nimiltä, muistomerkkejä, alueita.... paikalle matkustaminen ei onnistu :/

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut täällä yli 30v enkä muista kuin joitain pääkatujen nimiä + joitain osoitteita joissa on tullut käytyä useammin. Paikat toki tunnen mutta ei minua yleensä kiinnosta ajanko eerikinkatua tai rantatietä tai mitä nyt milloinkin jos määränpää ei ole sillä kadulla.

Aloita keskustasta rautatieaseman lähistöltä. Siinähän sitä on teatteria, töölönlahtea, museota, ateneumia, eduskuntaa, musiikkitaloja yms. Sitten voi kiertää kauemmas torille, tähtitorninmäelle, kaivariin, hietsuun, suomenlinnaan, mitä noita on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Matti Yrjänä Joensuun Harjunpää-romaaneja kartan kanssa, Joensuun kirjoissa Helsinki on suorastaan yksi henkilöistä. Kts. esim. Harjunpää ja poliisin poika, Harjunpää ja rakkauden nälkä, Harjunpää ja kiusantekijät. 

Rimminen (etunimi hukassa) kirjoittaa Pussikaljaromaanissa Kalliosta, Mika Waltarin Palmut sijoittuvat mikä Eiraan, mikä Katajanokalle. Mene kirjastoon ja kysy hyviä Helsinki-romaaneja. Niitä on paljon ja kirjastonhoitaja auttaa. 

Vierailija
4/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan pikaista paranemista.

Vierailija
5/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vaikka minulta.

Vierailija
6/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä Google Mapsia ja Street View-toimintoa! Itse katselen usein paikkoja ympäri maailman sen avulla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä