TAMMIKUISET pinoutukaa tänne!
Noh, missäs aamuvirkut tammikuiset ovat? Vai enkä vain huomannut ketjua...
Kommentit (45)
Het alkuhu,se en ollu minä joka näin oli pätevä,vaan mun yks vanhempee nais ystävä(sol mun vara äitee,niin palio vanhee siis)
No,hänellä oli poika ulkomailla nuas rauhanturvaaa joukoos. Poika oli sitten ihan viimosia aikoja siellä ja piti lomiaan pois matkustamalla viäreesehen maahan ,josna oli tällä perheellä tuttuja asumas,sovitaan vaikka nimeltään Pirkko,oli rouvan nimi sielä ulukomailla.
No ,tää mun ystävä omisti ,tais olla siemensin kännykkä(?) johna on tua kirjoottelu erilaasta (ainaki silloo) ku nokialaasella.
Hää oli sitte laittanu poijallensa seuraavanlaisen viestin:[b]Naikko Pirkkoa??[/b] Oli kuulemma hieman poika ihmetelly viestiä,se Pirkko kun ei taatusti ollu kiinnostanut poikaa " siinä" mielessä!
Mutta vika olikin siinä ,ettei mun tää ystävä osannu laittaa Ä eikä Ö kirjaimia vaan korvas ne O:lla ja A:lla :D
Joten sanasta Näikkö tulikin Naikko :DD hyh hyh :)
Kirjoittelin jo päivällä yhden superpitkän viestin, mutta sepä katosikin jonnekin. Kyllä harmitti, enkä sitten enää ehtinyt uutta kirjoitella.
(.) tosi raskaana oleva olo on. Supistelee edelleen rasituksesta ja kävellessä varsinkin. Harmittaa niin vietävästi kun en pääse käveleen. Ja huolestuttaa nää supistelut. muutenkin maha tuntuu kipuilevan lähes koko ajan. Voiko ne olla ihan kasvukipuja? Ja toi selkä on ruvennut nyt renaan, mitä pelkäsinkin. Lydia, kyselit noista selkäjutuista joku päivä. Mulla on tosiaan alaselkä renannut ekasta raskaudesta lähtien, välillä enemmän ja vähemmän. Tk-lääkäriltä olen saanut purkittain buranaa ja lihasrelaksantteja( sirdaludeja) ja nyt kun sain viimein lähetteen röntgeniin niin teinkin sen plussatestin, joten asian selvittely jäi. Selkä on väliin aivan jumissa, ei pysty kovin pitkälle kumartelee, aamuisin se on pahimmillaan. Makaaminen vain pahentaa. Ja välillä siinä on sellaista inhottavaa jäytävää jomotusta, välillä se on niin kipeä, ettei pysty lattialla makaan kun sattuu. Itseäni saan tietysti syyttää kun en ole hoitanut sitä kuntoon. Mutta täytyy tän raskauden jälkeen sitten. Kun ei vaan menis pahemmaksi. Onneksi sinun selkäsi on ollut parempi ja toivottavasti pysyykin. Tukivyö on ollut käytössä.
Sitten galluppeihin.
Nimi olis ollut tytölle valmiina, mutta kun toi rääpäle on vissiin poika niin sitten voi tulla ongelmia kun mun ja miehen nimimaku ei tunnu kohtaavan. Kummeja ei tule kun ei tule ristiäisiäkään. ei kuuluta kirkkoon. Nimijuhla ajateltiin kuitenkin pitää.
Nimimerkkigalluppi oli hyvä. Itse aina mietin, että mistähän toikin on peräisin, varsinkin jos on jotain outoja nikkejä. Omani on ranskaa ja viittaa omaan nimeeni. Kyllä oli vaikea keksiä sopivaa kun tuntui että kaikki hyvät nikit on jo käytössä.
Yösyötöt hoidan minä niin kauan kun maitoo tulee. Esikoisen kanssa oli yhtä sähläystä koko yösyöttötouhu. Mies kyllä kultaisesti halusi auttaa syöttöjen kanssa, ja minä pumppasin yömaidot. mutta siitä huolimatta oltiin melkeen molemmat hereillä öisin. Heräsin pojan heräilyyn ja sitten omat rinnat oli niin täynnä maitoo, että en ois kuitenkaan saanut nukuttua keskeytyksettä. Muutenkin se pari ekaa kuukautta oli kyllä yhtä sumua. En osannut nukkua vaikka poika nukkuikin. Ja öiseen aikaan en usakltanut imettää makuultaan, kun pelkäsin, että väsyneenä nukahdan ja reppana litistyy mun alle. Mulla oli jopa hirveitä painajaisia asiasta, saatoin yöllä havahtua ihan kauhuissani ja etsiä poikaa peittojen välistä vaikka siellä se poika köllötteli omassa sängyssään tyytyväisenä. Pakotin itseni siis aina istualleen imettään, mistä seurasi sitten sitä, ettei uni tullutkaan heti kun poika oli syönyt ja nukahtanut. Kyllä sitä on ollut ihan sekaisin tuon esikoisen kanssa, nyt kun jälkeenpäin miettii omaa käytöstään. Sekookohan sitä taas vai jokohan nää hommat sujuu vanhasta muistista kun tää toinen tulee taloon. Kirjoittelin kerran ihan ylös kaikkia älyttömyyksiä mitä touhusin tai pelkäsin pojan vauva-aikana. Saa sitten aikuisena poikana naureskella, että kyllä äiti on ollut hölmö.
Olis kiva tietää mitä sählinkejä ja huolen aiheita muilla on ollut ekan vauvan kanssa?
Mitäs muita galluppeja oli? Syömisistä tais olla jotain. Mulle on ruvennut huolestuttavsti maistuun kaikki makea ja lihottava. Suklaa etenkin. Juuri vedin yhden pienen patukan ja ajattelin, että jos nyt ryhdistäytyisi. Harmittaa vaan sitten jälkikäteen ne turhat kilot ja varsinkin kun en pääse paljon liikkuun niin pitäis todella katsoo mitä suuhunsa laittaa.
Takkiostoksille pitäisi huomenna lähtee, tuskin talvitakitkaan mahtuu päälle, että kalliiksi tulee takkien suhteen. Onko kellään vinkkiä, mistä löytäisi suht halvalla syystakin? Ei viitsis niin kauheesti sellaiseen satsata. Elättelen kans toiveita, ettei joulukuussa vielä ole pahimpia paukkupakkasia, jos pärjäis vaan yhdellä takilla loppuajan. Vaatteisiin on tullut laitettua vähän liikaa. Oonpa ostanut jo rääpäleellekin muutamat vaatekappaleet, vaikka pojalle on vaatetta yllin kyllin. Mutta toisaalta poika syntyi huhtikuussa, että kauheesti ei ole sellaisia paksumpia vaatteita. Ja tosiaan toppahaalari tarvii hommata. Ajattelin nyt hillitä itseäni siihen 3d-ultraan asti, siellä kuulee ainakin varmaksi sen sukupuolen. 3 viikkoa pitäis vielä odotella. Että mä olen kans ihan toivoton noitten vaatteitten suhteen, lisää pitää roudata vaikka entisetkään ei meinaa kaappeihin mahtua.
En muista enää oliko muita kyselyjä...pää lyö tyhjää tässä vaiheessa iltaa. Että taidan mennä levittään luut lakanalle...hyvät yöt!
[color=teal]Ihmeen pirteänä tänä aamuna, vaikka hirveästi ei tullut nukuttua viime yönä... No, se ehkä kostautuu iltapäivästä.
[b]Äitiliini & Zatu[/b], mulle sopii myös Zeppelin ja lauantai. Onhan siellä kahviloita ja ainakin Lindexissä mammavaatteita, jos haluaa käydä kattelemassa. Ja ottakaa vaan lapsia mukaan, jos pystytte/haluatte. Mäkin ottaisn, jos olis... :) Ja sitten vaan päivämäärää miettimään.
[b]Haju-Gallup[/b], mulla ei enää eiryisemmin hajut lyö nokkaan. Toki herkempi hajuaisti on kuin yleensä, mutta alkuraskaudessa oli ihan älytön se kaiken haistelu. Raskauden aavistin kun haistoin toukokuun alussa sulan maan, ruohon ja suon tuoksut auton sisälle asti. Sitten ruokaa tehdessä parsakaali ja jasmiiniriisi tuoksui niiiiin ihanalle että piti tuoksutella koko ruuanlaiton ajan. Sen jälkeen mitään ihanaa ei enää haistanutkaan, jääkaapin avaus oli tuskaa ja ruokaostoksilla olo vielä tuskempaa. Loppui samoihin aikoihin kun pahoinvointi, noin rv 12.
[b]Talvitakki-G[/b], taisin jo aiemmin mainita kun löysin muuton jäljiltä vanhan toppapukuni, jonka luulin heittäneeni muuton aikana roskiin. Pari vuotta sitten ostin epähuomiossa miesten malliston L-koon toppa-asun (enkä ollut edes raskaana!! blondi...) ja se on aika reilu. Menee varmasti isonkin mahan kanssa, pitää vaan pestä se nyt kun se on ollut lähinnä tallikäytössä muutaman kerran ja pölyttyy nyt varastossa. Mutta menee mainiosti. Ja miehellä on useampi iso toppatakki käyttämättömänä kaapissa, kun saa töidensä puolesta mainostakkeja ym. Eli eiköhän niillä selvitä. Tuo oman asun löytyminen sai kyllä superonnelliseksi, kun aiemmin olin ajatellut että täähän menee hyvin sitten kun joskus on raskaana ja murehdin jo sitä että olin luullut heittäneeni sen roskiin.
Syksy tekeekin sitten tiukkaa, kun mulla on kevät/syystakki tosi niukkalinjainen. Ei varmaan mee edes nytten päälle. Aattelin käyttää toppaliivi/villapusero -yhdistelmää, aiemmin ehkä jotain ponchoa.
[b]Maito-Gallup[/b], ei oo tullu vielä tipan tippaa. Milloinkas sitä voi alkaa ootteleen näin niinku esikoisen ollessa kyseessä?
Heh, meillähän tulee tuosta KappAhlin beigestä haalarista kohta Tammenterhojen virallinen univormu ;)
[b]Kataya[/b], millanen maha sulla on jos mummos sanoi tyttömahaksi? Kun mäkin luulen että mulla ois ns. tyttömaha...?
[b]Köppäänen[/b], tervetuloa iloiseen joukkoomme!
[b]Ardisia[/b], asuitko sä jossain Göteborgin lähistöllä? Mulla asuu täti perheineen Sjuntorpissa Trollhättanin lähellä, aikomus olisi ehkä ensi kesänä mennä käymään. Ja tuuhan sääkin käymään täällä Oulussapäin, järkätään sitte uusi tapaaminen jos pääset mukaan.
[b]Nimimerkki-G[/b], mulla oli kaverilla koira nimeltä Sindi ja siitä tämä väännös ja syntymävuosi perään. Ei oikein tahtonut löytyä muutakaan... Eli ei sen mielikuvituksellisempi tarina tällä nikillä.
Huomenna onkin sitten ultra aika monella, mulla, Äitylillä ja Sunmomilla ainakin, oliko muita? Yksi yö enää ja työpäiväkin pitäisi ennen sitä kärvistellä (tai kaksi, jos tämä päiväkin lasketaan). Hui, jännitys nousee....
(.) Ennallaan. Mullakin alkanut tulla noita suonenvetoja, mutta en tiiä johtuuko enimmäkseen siitä että nukutaan vielä ikkuna auki ja varpaat on ihan jääkylmät. Mulla vetää helposti suonta jos varpaat kylmät ja useimmiten ne on. Seksistäkin oli juttua, meillä kyllä on ihan päin vastainen tilanne... Kai se on se keskiraskauden ihannetila, josta aina kerrotaan. Hormonit hyrrää ja saharasta ei tietoakaan, niagara pikemminkin... Mutta varmaan tilanne muuttuu vielä, pitää nyt ottaa kaikki ilo irti.
Onko teillä muilla alkanut ihmiset kattomaan mahaa? Mulla jotenkin hämmentää, kun ekaa kertaa tässä ollaan, niin kaupungilla tai kaupassa ventovieraat ihmiset luo katseen heti mahaan ja sitten vasta kasvoihin. Outoa. Ja monet hymyilee, tuntuu kuin olisi julkista riistaa ai suurennuslasin alla, vaikka ompa noita muitakin isomahaisia, niinku tässä ainut olis... Mutta kai siihen tottuu, pitää kantaa vaan ylpeänä massunsa. Jänskättää, kun miehen puoleinen suku ei vieläkään tiedä, jos joku sattuu tuleen vastaan kaupass atai muualla, niin voi olla hieman että ohhoh... No, ne kyllä tiesi näistä keskenmenoista, joten ei varmaan tuu hirveenä yllätyksenä.
Mutta nyt töiden pariin...
Sinda & Nipsu rv 20+4[/color]
[color=blue]Tuiskua [color=violet]ootpa sit vähän pärtsäilly ajatuksissas ;) mulla on kans joskus tullu mietittyä, ett hei mä oon jo täällä montahan mummoo kumosin huomaamatta matkalla :/
[color=blue]Maria-79 [color=maroon]heh äkkiä voi saaha ihan eri käsityksiä, ku vaihtaa äät ja ööt aaksi ja ooksi. Esimerkkis oli tosi osuva :D
[color=blue]Fable [color=violet]entä jos sulla ois vaan pahasti jumissa joku paikka selässä? Ookko käyny hierojalla? Mulla työ teki tepposet viime talvena. Säällä ku säällä piti lähtee jakaan sapuskaa eli toppaa päälle paksusti, ku ulkona -30 astetta ja sit hyppäät vähä väliä sisälle. .Siinä sai kivasti kylmää ja kuumaa niin, että riitti ja piisas. Yks työreissu sit alko sattuun tosissaan toiseen kylkeen eikä tienny miten päin ois siinä ajellessa istunu.
Sit selkä meni niin etten kärsiny yhtään olla selällään pötköllään. Löysin onneksi mahtavan vanhemman ukko hierojan ja se oli ensin tyyliin " eihän noin nuorella voi olla mitään jumissa. .OHO miten ihmeessä nämä kylkilihakset näin" . Kun kuuli työstä niin eipä ihmetelly enää. Vihjaili vähä ett ois parempi suojata selkänsä. Mulla sattu sillon toisen paian alla oleen lyhkäsempi toppi. Luuli kai mun töissä siten viuhahtelevan.
[color=blue]Sählinkejä/ja jotain ekasta vauvasta [color=maroon]mä huolehin usein, ett nukkuuhan akka kylellään. Pönkäsin selän taa vilttiä, mut eipä siittä aina ollu apua. Varsinki ku oppi pyörähtään esteistä huolimatta. Nukahettua tuli akan ollessa tissillä ja sit säikähti hirveesti!
Akka oli jotain kuukausia eli osas jo pyörähtää ympäri vai kuinka vanha sitä lapsi sillon on. . .no kummiski se ei oo nyt pääasia niin olin ottanu akan viereen tuhiseen kunnei ollu pinnikseen rauhottunu. Eiköhän se pyörähtäny lattialle mun nukkuessa! Hirvee huuto ja siinä itkettiin molemmat. Minä hätääntyneenä soitin heti neuvolaan, että mitä nyt ja hävetti, ku aattelin ettei kellekkään koskaan oo voinu sattua tällasta. Sain ohjeita seurata lasta ja varsinki sen unta. Onneks selvittiin säikähyksellä, mut sen jälkeen ei akka nukkunu varsinkaa laidan puolella eikä ilman, että ois ollu miljoona tyynyä lattian ja sen välissä.
[color=blue]Monttu [color=violet]ei meilläkään varmaan nyt niin kiireistä oo peiton alla, varsinki ku masu on alkanu kasvaa. Mun hormoonit lyö ylikierroksilla ja mitä kaikkee. Onneks usein on yhtä aikaa ns. haluttomat jaksot. Yleistä tuntuu olevan akoilla nää saharavaiheet ja se varmasti verottaa.
[color=blue]Sulina [color=maroon]vieskaan meiltä on matkaa lähemmäs sata tai sit jopa sata. .pätkii nyt vaihteeks. En viiti täs paljastaa tarkkaa sijaintia, ku täällä on niin pienet ympyrät juu nöy. Mut laita ihmeessä mulle privana mailia. Eilisessä kasautumassa on munki osote :)
[color=blue]Kokoontumisesta [color=violet]ett mulle käy ainaki paremmin lauantait, ku ukko kotiutuu viikolla vasta puol viien aikoihin. En pääsis ilman akkaa lähteen ehkä muuten. Tai no perjantaisin oon jo kahelta " vapaa" tarvittaessa. Että perjantaisin iltapäivisin tai sit tosiaan lauantai ois mulle mahollista.
Mielellään mä kans lähtisin ilman koekappaletta, ku se on sellanen tohottaja ettei mitään rajaa. Tai sit ujostelee ettei mistään sittenkää tuu mittää. Mut suunnitellaan :)
[color=blue]Beijaflor [color=maroon]bdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbd :)
[color=blue]Masun tuijottelusta [color=violet]ett on sitä ollu ilmassa. Täällä ku monet tietää/tuntee mut niin muutaman kerran oon huomannu turhan kiinnostuneita katseita. Ja mä kun tykkään, ett jokainen pitäs huolen omista asioistaan. Ja nyt oon ollu erityisen tarkkana tästä " salaisuuesta" , ku viime vuonna oli keskenmenoja.
[color=darkviolet](.) masu oli jotenki pinkeenä viime yönä. Syytän siittä simppoja. .tosin kukapa siittä tykkäis, jos oven takana käytäs kolisteleen ja sotkemassa. . ;D
Niin siittä puhe mistä ylitarjonta, eikös se näin mee.
Tällä viikolla näillä näkymin joudun jättään hyvästit mun ihanalle kumppanille, joka on niin uskollisesti ollu mun alla ja totellu mun jokaista liikettä. . .eli Sierralle :( Ukko kerpele meni sit tekeen niitä kauppoja ja vaihto toiseen kotteroon näyttäs aika varmalta kuulemma. Lauantaina tapahtuu tuo päikseen vaihto jollei kukaan tarjoo rahaa sille jätkälle sen kotterosta.
No, katteli ukko sit mun surkuttelun kuultuaan tilalle lähes toista samanlaista. Eipä tainnu löytää tarpeeks hyvää. Haluaisin vereksempää, mut ukko jarruttelee kunnei meillä oo tapana velalla pirssejä hankkia. Siinä on kyllä järkee, ku nyt mullekki kieltämäti riittää tää mökkivelka.
Pitää kipasta kahvinkeittimen tykö. .
Z ja Säde 19+5
Enpähän muista millon viimeks oon kerinnyt tänne kirjottaa jotain....
Ensinnäkin meil oli pitkä väli että ei päässy nettiin ja sit oltiin reissun päällä.
Täällä ilmottautuu yksi harva pää joukkoon myöskin. Tänään tapahtunutta. Menin kiireisenä pojan kanssa kauppaan ja keräilin ostokset ja painuin kassalle. Ja uups, kukkaro kotona... Eikun kurvailtiin kotiin takaisin kukkaroa hakemaan. Sitten mentiin maksamaan ostokset ja sitten kuohuksissani meinasin rutata toisen auton. Oli ihan milleistä kiinni. Onneks meitä vähäpäisiä joku suojelee...ainakin toistaiseksi. Tuosta kukkaroreissusta vielä sen verran, että olin jo mennyt takaisin kauppaan kukkaroni kanssa, kun tuli ihan kauhea ajatus, että apua, varmasti pankkikortti jäi jonnekin vielä, kun sain postissa juuri uuden ja laitoin vanhan jo menemään. Hullun tuurilla se oli lähtenyt kuitenkin mukaan.... Että tämmöstä. Kiire loppui kyllä sinne kassalle, kun olis pitänyt joutua harjoituksiin.
(.) Supistelee. Muutoin kaikki on ihan ok. Pikku sintti on varmaan temperamenttinen, kun ei yhtään kestä jos housun vyötärö painaa masua. Heti alkaa sellainen monottelu, että pitää vyötäröä siirtää alas.
Puhuin joskus, että meidän terkkari ei ole empaattisimmasta päästä. Onneks se on kuitenkin ottanut tosissaan tän supisteluasian ja tilannetta seuraillaan säännöllisesti. Viime kerralla mulla oli poitsu mukana ja se vähän vapautti ilmapiiriä. Luulen että terkka on vain hitaasti lämpiävää tyyppiä. Murehduttaa vain se, kun joka kerta neuvolassa terkkari on laittamassa poikaa hoitoon supistelujen takia. Saas nähä kuin tässä käy. Kyllä välillä saa ihan hermoheikkon seurata näitä supistuksia. Joku mainihti tuosta spermasta, ni mulla on halut menny ihan kokonaan sen takia, kun se aiheuttaa ihan synnytyssupistuksien voimakkaita supistuksia. Ihan saa keskittyä hengittelemään syvään ja rauhassa ja maha on kovana sen jälkeen useita minuutteja. Pelottavaa...
Talveksi en aio ostaa uutta takkia. Luulen pärjääväni entisillä ihan hyvin. Kylmillä ilmoilla mun pitää pakata rinnat kunnolla, kun muutoin nipistelee ja polttelee kunnolla. Maitoa on mullakin jo tullut niin kuin ekallakin tuli jo ennen puolta väliä.
Mitähän muuta sitä olis ollu....*miettii*
Täällähän on ollut oikein iloinen ja rempseä ilmapiiri. Mukavan vapautunutta jutustelua. Mukava lueskella iloisia juttuja. Varsinkin nuo aivojen kutistumisjutut on tullu kyl nii lähelle...Tuntuu että itestä on tullu aivan hajamielinen. Välillä puhunkin aivan mitä sattuu....:):)
Jossain vaiheessa oli puhetta, että miten kauan aikoo kotona olla. Minä olen ollut kotona esikoisen äitiyslomasta lähtien. Nyt ei ole ollut mitään mahdollisuutta lähteä takaisin koulun penkille, kun ei toi supistelu anna istua. Haaveena minulla on olla mahdollisimman kauan lasten kanssa kotona. En haluaisi laittaa ketään hoitoon ennen kolmea ikävuotta. Esikoisella on vielä infektioastma, joka voisi olla aikas hankala pitää oireettomana, jos veisi hoitoon. Ainakaan päiväkotia ei voisi ajatella.
Immeiset vuan törmäelyjä uatteloo, mut eepä sitä tiällä susjrajan paremmalla puolella taeja olla hyvin montoo meetä tammisia....No, joo en oikeesti paljoo käytä savon murretta, mutta kun täällä jotkut ´niin kivasti kirjottellee, että piti minunki jotai laittaa.
En muista enää muita kyselyjä yms Joten lopetan tämän löpinän nyt tähän ja painun järjestämään mökkiä edes jonkilaiseen kuntoon ettei aamulla masenna herätä....
Tuisku ja kirppu 22+6