Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAMMIKUISET pinoutukaa tänne!

05.09.2006 |

Noh, missäs aamuvirkut tammikuiset ovat? Vai enkä vain huomannut ketjua...

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8259888&p=1&tmode=1&smode…

Minä olen muuttunut vainukoiraksi. Hajuaisti on herkistynyt ja haistan kaikki hajut tosi voimakkaana. Tämä on johtanut siihen, että myös mausteiset ruuat maistuu mausteisemmilta. Ei puhettakaan, että pystyisin syömään voimakkaita chili-ruokia, jotka kuuluvat lempiherkkuihini. Aivan liian voimakasta.

Naisen kropassa taitaa tapahtua kaikenlaista raskauden aikana. Jostain luin, että palautumiseen menee 12-18 kk, usein kauemminkin. On tässä varmasti ollut kroppa aika kovilla viimeiset neljä vuotta, raskauksia kolme, imetyksiä kaksi. Kroppa-parka! Ja johan se on todistettu, että ei sitä ihan kaikki osat palaudukaan entiselleen. Ainakin tuo rintavarustus näyttää olevan katoava luonnonvara.

Ja töihin! Aurinkoista (vaikka meillä kyllä sataa) tiistaita! M

Vierailija
2/45 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nenn:

Tapaamisesta sen verran, että hyvin voisin mäkin tulla, vaik se seinäjöki tietysti on aika " perällä" =) =)

Matkaan menee multa täältä tunti ja vartti ja se ei ole paha kun rakastaa autolla ajelua, kuten minä! samalla voisi käydä mumman ja paapan luona Härmässä! Että eikun sopimaan tapaamisesta niin mää tuun, vaikka en tota e-p:n murretta osaakaan niin hyvin =) =)

[b]Olis sukki hiano nähä oikein livenä,kun ollaan " tunnettu" jo mitä,pari vuotta pian??

Niin,muillekki tiedoksi että meidän junioreilla kun ei oo ikä eroo ku kk,kuumeiltii samaa aikaa ja vaikka välimatkaakin on,löytyy jotain yhteistä: meidän paapat tunsi toisensa,sotivat aikanaa samassa paikassa ja olivat senkin jälkeen yhteyksissä,että niin pieni tämä maailma on :)[/b]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#C71585][b]Huomio kaikki likempänä tai kaukempana seinäjokia asuvat!

Pidetääs oma miitinki! Ilimoottautumiset tällä palstalla ja kahtellaa aikaa ja paikkaa sitten yhyres![/color]

Vierailija
4/45 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin se on,kroppa ei oikee enää palaudu ja uskon 100% sen amerikkalais tutkimuksen,jonka mukaan raskaana olevan aivot kutistuu! mä oon elävä todiste siitä! Alkavat kuulemma olla entisillään noin vuosi synnytyksen jälkeen.

Eli mulla tilanne on paha,kun aloin odottaa enne ku junior täytti vuodenkaan,eli palautuminen ei ollu päässy loppuu..ai ai ja senhän jokaanen huomaa mun jutuustakin jo ;D

[color=68228B]Arvakkaas mistä löysin juniorin illalla?? No hää oli keksiny että osaa kiivetä tuolille ja siitä pöydälle ja näin ollen istui tässä näytön edessä ja hihitteli! kiasus kun mää säikährin![/color]

[color=8B475D]( . )Illalla oli kova potku jumppa menossa,mää aina sit tälle " flikalle" taputin takaasin :) ihana:)[/color]

[b]Nyn täytyy mennä syättää tuo kukka-kaakkuu-kukka-kaakkuu-Mies...[/b]

[color=8B2252]Maria ja himpula 21+2[/color]

Vierailija
5/45 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Just tulin viemästä akkaa hoitoon. Täälläki satelee. En viittiny viel liiteristä kantaa puita, ku aattelin kastuvani. Sokerista tehty ;)

Sumppi ois valmiina, mut ei kerta kaikkiaan oo virtaa nousta tästä vielä mihinkää. Ihmeesti pari yötä oon nyt nukkunu heräämättä pisulle aamuyöllä ja mulla ku siitä reissusta on tullu rutiini jo ennen raskautumista. Niin ja siis vaikka oon sellaset 8 tuntia heräämättä tursottanu niin ei jaksa singahella aamusta.

Inhottavaa unta näin, ku tuli verta vehkeestä :/ eiks se oo niin ku unen kertoo niin se EI toteuvu. Jos etelän hetelmiä kiukuttaa tää murre niin sanoo vaan, mie en ainakkaa suutu. (mikshän laitan mie vaikken oikeesti niin sanos ääneen). .

Mulle tuo Seinäjoki on turhan kaukana tai en nyt muista mitä sinne on matkaa, mut en jaksa masukkaana aatella reissaavani useempaa tuntia. Ja saamattomuuski vaivaa ;)

[color=blue]Rintavarustuksesta [color=darkviolet]ett pitiki jo eilen kertoo tää -> huomasin ekoja maitotippoja!! Parisen päivää ollu jotenki sen näkösenä, ett kohta varmaan tapahtuu jotain. Liekkö sillä kaverin vauvalla ollu näppisä pelissä, ett sai käymään mun hormoonit ylikierroksilla. Muutenki varustus pönöttää koko ajan hyökkäävänä. .

Nyt ei ajatus enää luista. Hakee sitä sumppia ja mokkapala kyytipojaksi.

Z ja Säde 19+4

Vierailija
6/45 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#66CDAA]Kokeillaas nyt näitä värejä niillä koodeilla, meni syteen tai saveen...[/color]

[color=#20B2AA][b]Mary[/b], voi mahoton mitä kohtelua olit saanut terveyskeskuksessa! Melko tumpelo lääkäri, kai se nyt mahan koon

perusteella tajuaa tyhmempikin että näillä viikoilla keskenmenoon

tarvitaan muutakin kuin jotain kalvonpalasia... Eri asia kun ois jollain 6-8 viikolla. Hyvä että laitoit palautetta neuvolan kautta. Eikös se muuten ollut sulla silloin alkutaipaleella kun ultrattiin, etteivät muka edes kohtua saaneet näkyviin ultralla? Oliko se samassa TK:ssa (sama lääkäri kenties...?). Tosi kivaa säikyttelyä, vielä tämmöisille " meikäläisille" (vanhoille ensikertalaisille :)), höh. Mutta kiva että kaikki oli ok.[/color]

[color=#40E0D0][b]Äitiliini-78[/b], minä ainakin tulen mielellään tapaamiseen! Oulun seudulta on ainakin Zatu, Mellum, AliinaK. Saattaa olla muitakin, sori jos unohtui. Oottekos muuten kukaan käyneet niissä Oulumasujen kokoontumissa? Tekayn palstallakin on vissiin melko aktiivisia oululaisia. Mutta tapaamista pystyyn, ehdottomasti! Mites muuten sulla meni neuvola? Oliko sulla MM terkkana? Mulla se oli tokassa neuvolassa sijaisena, ihan kiva vaikka melko hössöttäjä, tosin meidän perheen tuttu, joten sekin varmaan vaikutti. On muistaakseni ollut jo munkin vauva-aikana neuvolassa, kun siellä eteläpuolella äiti on mua käyttänyt :) Ja toinen, vauvaneuvolan puolella oleva terkka oli AA, onkohan se vielä? Minäkin otan aina

aamuajan, kun tuntuu huono omatunto, vaikka työajalla saa käydä. Mulla kun on työmatkaa 80 km, niin neuvola + työmatka vie aina sen 1,5 h.[/color]

[color=#008B8B][b]Sunmom[/b], sulla oli vissiin se Brunon ultra torstaina? Mulla on silloin rakenneultra, enää kaksi yötä... Onko sulla mihin aikaan? Mulla vasta työpäivän jälkeen. Hui, jännittää.[/color]

[color=009ACD][b]Mary, Lydia, Maria[/b]Voi, mäkin haluaisin sinne E-P:lle kuuntelemaan teirän murretta :) Pitäisköhän hurauttaa sillä pendoliinolla... :)[/color]

[color=#6495ED][b]Sulina[/b], mistäs päin Pohjois-Pohjanmaata oot? Ei tietenkään pakko kertoa, mutta pisti vaan silmään...Itse asun siis heti Oulun

pohjoispuolella. Missäs päin Suomea sää sitten nykyään majailet?[/color]

[color=00688B](.) Kohta saa laittaa jo leveämmän masun kuva, maha paisuu varsinkin iltaa kohden ihan mahottomiin mittoihin (omasta mielestä). Yhtään kuvaa en oo ehtiny ottaa, pitäisi ehtiä niin voisi sitten loppuajasta nauraa kun oli muka " iso" maha tässä vaiheessa.[/color]

[color=1874CD]Kävin eilen ostaan toiset mammahousut H&M:ltä, ihan kivat sellaiset ruskeat kahisevaa kangasta ja tosi napakka resori. Mulla on muutamia viikkoja ollut jo Tua Rintamäeltä ostetut PreMaman farkut, tosi hyvät just tähän vaiheeseen. Niissäkin on napakka resori. Mammapaitoja ei vielä oo tullut ostettua, kun omat menee hyvin. Mutta Henkka-Maukalle oli tullut aivan ihania neuleita....rakastan muutenkin villapuseroita, voisin pukeutua aina vaan farkkuihin ja villapuseroihin :) Doris/Nicky&Nellyssä kävin kans kattomassa kun sinne on tullut Mama Licious mallistoa, mutta kovin on pieni valikoima. H&M tuntui olevan parhaiten.[/color]

[color=8470FF]Päätin myös ostaa sen pikkuhaalarin, kun pitää Nipsulle saada kunnon toppis jo tammikuuksi. Ä-pakkauksessa on niin iso. KappAhlissa oli aivan ihania beigejä haalareita, valkoisella vuorella ja hupussa oli " korvat" . Taidan käydä vielä tällä viikolla sen 56 cm ostamassa... menee kummalle vaan, kun oli beige. Teki niiiiin mieli jo ostaa jotain vauvalle, tähän asti pelko on hillinnyt shoppailuintoa, mutta jos sitten torstain

rakenneultran jälkeen. Jos vaikka tietäis minkä värisiä.... Stockmannilla oli ihania vaal-pun ja vaal-sin unipusseja, pehmeän oloisia, kuin olisi untuvatäyte. Semmoinenkin olisi ihana.... Nyt kun esikoinen tulossa, haluan kyllä ostaa kaikkia juttuja, joista varmaan puolet osoittautuu tarpeettomiksi :) Mutta olen tätä ihanuutta

joutunut

odottamaan niin monta vuotta, että olen miehelleni sanonut että nyt sitten saa jarruttelunsa vuoksi " kärsiä" kun siitä hyvästä (monen vuoden odottelusta) laittaa kaikkein parasta ;) Paitsi, no ehkä en kuitenkaan Stockmannilta hoksattua Burberryn asua; 50 cm valkoinen neule 99 euroa ja 50 cm farkut 80 euroa (!!), jossain raja menee kuitenkin... ;) Eniten odotan Emmaljungan uusien mallien julkaistamista lokakuussa.[/color]

[color=1C86EE]Hmmm, tulipa taas tekstiä. Pikkuhaalarin palaan varmaan tällä viikolla vielä hakemaan, oli se niin söpö :)[/color]

[color=#00BFFF]Tiistaiterkuin Sinda & Nipsu rv 20+3[/color]

[color=hotpink][size=4]♥♥♥♥♥♥♥

Vierailija
7/45 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=551A8B]Näköjänsä nuo koodit pelittää, risuaidalla tai ilman. Kivaa! Nyt saa liudan uusia värejä käyttöön.

Linkki siis väreihin vielä kertaalleen, vaikka Maria sen jo yks päivä tännw laittoi...

http://www.saunalahti.fi/wpoet/fin/colorhuge.htm

Sinda[/color]

Vierailija
8/45 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]En tiiä oonko maininnu sen kummemmin, mut kerran omassa avauksessa tuskailin ku pitää kerpele käyttää kumiukkoja!! Ukolla määrättiin Roaccutania niin ei ollu etes pätevä lekuri osannu sanua, ett pitääkö harrastaa suojattua muhinointia vai ei. Oli aikonu jonnekki lekurisivuille laittaa kysymyksen.

Tklekuriin en luottanu, ku se muka niin " pätevänä" oli tietävinään asiasta (nuori pojan kloppi). Neuvolatätin mielestä ois saanu varsinki näin 16 viikon jäläkeen nakuna muhinoia. Kuulemma tuon viikon jälkeen beibi on ns. valmis paketti jo. Silti mua jotenki jarrutteli. Ukoltaki oon pitäny salassa tuon edellisen neuvolassa käymän keskustelun ja se on muuten harvinaista, ett saan piettyä asian itelläni ku omasta ukosta on kysymys. Mikähän siinäki lie. .

NIIN soitin äskön teratologiseen tietopalveluun ja ei oo mitään syytä suojautua :) :) :) En malta oottaa, ett pääsen yllättään ukon. .pitääköhän mun lähtee samantien kidnappaan se töistä pikku tauolle ;)

[color=blue]Sindan kysymykseen [color=maroon]etten oo ikinä käyny missään masukkaitten kokoontumisajoissa. Ei oo ikinä ollu tilaisuutta " oman" porukan kans. En ihan uppo-outojen sekaan viittis lähtee. Ujo mie. .

Mie haaveilen kans pikku toppapuvun ostamisesta. Ehottomasti pitää sellanen saaha. Kaikista ihanin ois kyllä, jos tietäs minkä värisen ostaa. En tiiä pitääkö vähä ennen h-hetkee tilata jostai kahta väriä ja palauttaa sit toinen. Tää onnistuu vain, jos tietää tarkkaan kyseisen tapahtuman. Meillä ehkä voi käyä niin.

Oonko sanonu, ett akan kans ostettiin Zeppeliinistä sellaset söpöt v.siniset puputöppöset eli ihan pupunpäät on siinä töppösten päällä :) Ei ehkä käytännölliset, mut syötävän söpöt.

[color=darkviolet]Ja nyt sinne liiteriin. .

Vierailija
9/45 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin on raskauksien myötä rintavarustus vain kasvanut.

Juuri kun olin taas onnellinen kun päälle mahtui kokoa pienemmät liivit 3 viikon ajan niin taas ne ei sitten mahdukkaan.

Minullahan edellinen lapsi on nyt 10kk ja imetin häntä vielä kun tulin raskaaksi, liekö siitä johtunut vai siitä että neidille tuli samaan aikaan hampaat kun hän puri rintani rikki enkä voinut enää jatkaa imetystä.

Mutta pienempää kuppikokoa odotellessa taas käytetään jättiliivejä. ja kärsitään niska- hartiakivusta.

Minullakin on hajuaisti kohentunut, olen kummastellut sitä kun aiemmissa raskauksessa hajuaisti jylläsi alkuraskaudesta täydellä teholla, mutta nyt olen kärsinyt hajuista vasta keskiraskauden aikaan. Kummallista.

Kaikki aika meinaa mennä lasten kanssa, että nyt olen jotenkin säikähtänyt kun maha työntyi näkyviin ja neuvolassa todettiin puolivälin ylittyneen. Hurjaa. KUn en edelleenkään käsitä kunnolla että olen todella raskaana ja että lapsi on tulossa, vaikka se kaiketpäivät jyllää masussa.

JA sitten leuhotusta - me päästään miehen kans yölomalle kahen viikon päästä kun sisko hoitaa lapsiamme! EKA kertaa sitten lasten syntymän menemme johonkin ihan kahestaan. -Osataankohan me ollakaan?

Käydään kylpylässä löhöilemässä ja rentoutumassa, voi miten odotankaan sitä jo! (toivottavasti mahdun silloin vielä uikkareihin!)

:)

Treema

Vierailija
10/45 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas eiliseltä taas piitkä pino.

Murjaani: Saatko päivällä levättyä, kun yöt on huonoja? Miten oikein jakselet? Jaksamista!

YösyöttöG: Minä hoidan yösyötöt, mies käy päivät töissä. Ykkösen vauva-aikana nousi yöllä keittelemään rintakumeja ja vaihtamaan vaippaa, mutta kakkosen aikana sitä ei olisi herättänyt enää pommikaan. Ja kaikki vanhemuuslomat pidän minä.

Mary: tuosta edessä olevasta istukasta sen verran, että mäkin oon ihmetellyt kun liikkeitä tuntuu niin harvakseltaan. Eilen ultrassa näkyi, että istukka on tässä vaiheessa vauvan kanssa saman kokoinen, joten aika hyvä patjahan se on vaimentamaan vauvan liikkeitä. Ja soot sitten kans meiltä päin! Kyllä son hyvä, jotta on tältä pualen maataki hyvä erustus! Molin mutten aivan yllättyny neuvolas, ku lääkäri sanoo, jotta kyllä Puranaa saa syörä raskauren aikana, Panarolli on vaa kaikista käytetyyn. Mullon kans ollu raskauksis kauhiat issiasvaivat ja oon välillä ollu peris sen takia. Ny se tohtori kirijootti valamihiksi Panacod-repsun, jotta saa hakia, jos meen jalaattomaksi johonakin välis. Nyt on selekä ollu ihimehyväs kunnos. Tänä päivänä laitoon vasta tukivyän ensimmäästä kertaa. Onhan sulla se käytös jo? Son kyllä helevetilline vaiva tuo selekävaiva. Pirä ny ittes lämpöösenä äläkä rasita selekääs! Äläkä vaan sauno! Ja ps. kyllä se aika kuluu kummasti sielä kotonaki sitte. Siitä pitää pikkuune huale. :)

Syömisistä: mulla on tässä raskaudessa ollut erityisen kova lihan ja kaljan himo. Hmm, kumpikohan masussa köllii? :) Ja kaikkea hapanta tekee mieli. Karkeista voisin syödä missä äxsiä vai ässämixejä, niitä suolasia kumminkin vaikka kieleni vereslihalle.

Sinda: veit jalat suustani. Olinkin seuraavaksi kysymässä, että onnistuukohan varhennettu ä-loma vuoden 2004 tuloilla. Onko sulla varma tieto asiasta? Yritin eilen soittaa Kelalle, mutta enhän mä päässy läpi. Mun ei tarvis aloittaa varhennettua kuin muutamaa päivää aikaisemmin, niin se alkais tämän vuoden puolella. Muuten polikäynnistä: mä vielä sulattelen " varmaa" tietoa sukupuolesta. Pidetään se salaisuutena läheisiltä, mutta kyllä mun varmaan tulee täällä sitä hehkuteltua:) Mä tiesin, että se on se, näin viikonloppuna untakin siitä. Aika ihana ajatus! Tiedätkö muuten, kumpi teille on tulossa? Ajattelin vaan, jos sun teköö makoosta nii mieli? ;)

Ardisia: Mulle sanoi neuvolalääkäri ekalla käynnillä, että laskettua aikaa ei siirretä muuta kuin sitten vasta, kun se poikkeaa 2viikkoa lasketusta ajasta! No, tämä kätilö oli toista mieltä. Onko sulle kerrottu aikaisemmin vauvan sukupuoli vai onko sulla vain niin voimakas mutu-tuntuma? Itse ihan samaa ajattelin tuosta vauvan sukupuolen tietämisestä. Oli kumpi oli, kerkee sitten sulatella tietoa vielä muutaman kuukauden. Kätilö sanoi, että tästä tapauksesta ei voinut erehtyä..

Mary: Vielä SEKS-kokemuksia (heh): mullakaan ei aikaisemmin oo ollut mitään valittamista. Nyt olin menossakin sinne jo niin tympiällä mielellä. Eilinen tais olla tämän raskauren viires lääkärikäynti! Ja joka kerta tietysti eri lääkäri, aina kuka kulloonki. Harkitten jo yksityyselle siirtymistä. Sattui meille muuten kammottava/hassu juttu siellä kylpyhuanehes vuonna 2002. Mä kärvistelin kylyvys ja mies luki seiskaa rottinkituolis. Sattuupa justihin siinä seiskas olohon juttu SEKSissä tapahtunehesta synnytystapaturmasta, johona vanhemmat syytti hoitohenkilökuntaa. Minen muista kuinka vakava juttu soli ja seiskamaisehen tapahan kirijootettu, mutta me ihimeteltihin miehen kans, jotta kuinkei kukaan ollu sitä lehtiä sieltä pois kuskannu. Molin onneksi siinä vaihees nii takus, joten olsi osannu murehtiakaan tuollaasia. Olipa muuten koomisenoloone tua sunki ultrakokemus, vaikkei sitä oo varmahan sillä hetkellä ollu. Osasit sen nii hyvin tuas kertoa, jotta aiva mua nauratti :) Aiva sialuni silimin näin tuan tapahtunehe! Ja olippa osannu tyäkaverilles sanua hyvääsesti! :D Tarina ei kertonu, mitä tyäkaveri vastas?! Kyllä tuloo ny pitkä kappales, mutta laitan ny tämän samahan. Totta jukelihtähäre, oli sulla tk-reissu. Eksollu aivan pois tolaltas? Onneksi kaikki oli sitte hyvin. Mutta kyllon rasittavaa ku lääkärin pitää aukaasta suunsa, vaikka vaan luulis tietävänsä. Ja kattoosivat vähä mitä raskahana olevalle ihimiselle puhuvat!

Ja tuasta viisahien poholaasäireitten tapaamisesta: hyvä irea on, kannatetahan! Ja tänne Hannahan ja Kerttuhun leivoskaffiille vai kuinka? Sielon kaupungin parhaat nisut ja muut leivonnaaset! ;) Koskahan saataas äntihin, jotta kaikille sopiis?

Kyllä nyt tuli taas tekstiä, herran tähäre, eihän tälläästä jaksa kukaan tavata.

UltraGallupia vielä: Ootteko kuinka moni käyneet jo rakenneultrassa? Miten on köynyt lasketun ajan kanssa? Onko siirtynyt vai pysynyt entisellään? Mulla siis siirtyi viikolla eteenpäin, sama se toisaalta on. Jos vanhat merkit paikkansa pitää, se syntyy viikkoa aikaisemmin kuitenkin. Ehkäpä..

Nyt mukavaa masupäivää taas ja hyvän paksuja vointeja! Mukavia neuvolareissuja!

L, viikoistansa ei enää nii selevillä..

Vierailija
11/45 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä taustalla kuikuillut ja käynyt seurailemas aiheita ja nyt pisti silmään tuo tapaaminen seinäjoella. Elikkä sieltä päin kotoosin olevana voisin tulla samassa jamassa olevia tapaamahan! Sovitahan päivä vaan riittävän aijoos!

Vierailija
12/45 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Lydi@:[/b]Sama homma,molin varsinki alaku raskaues aivan kauhiasti kaljan perähä ja viäläki,ostin sitten itelleni sitä perhekaliaa,sai pahimpaa himua pois :) Yhtä holitoontakin ostin,otin hörpyn ja sylykääsin pois! aivan kaamiaa litkua..!

Samoo suolaanen on ny ihan eherotoonta!

Mullon kovaa flikka fiilis..kuis sulla?

Ai nii,saikko sää kotia rakennes ultrasta kuvia yhtää?? Meil on se tosiaan ny perijantaina...

takas siivuamaan,morjens!

[color=#800000][b]Niin ja kaukempana olevat,teirän pitää tulla tosiaan semmoosella junalla,joka kulukoo lujaa ja junan päällä istuu kypärä päisiä miähiä,mää näin semmosen telekkaris..! :D[/b][/color]

Vierailija
13/45 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinda: veit jalat suustani. Olinkin seuraavaksi kysymässä, että onnistuukohan varhennettu ä-loma vuoden 2004 tuloilla. Onko sulla varma tieto asiasta? Yritin eilen soittaa Kelalle, mutta enhän mä päässy läpi. Mun ei tarvis aloittaa varhennettua kuin muutamaa päivää aikaisemmin, niin se alkais tämän vuoden puolella. Muuten polikäynnistä: mä vielä sulattelen " varmaa" tietoa sukupuolesta. Pidetään se salaisuutena läheisiltä, mutta kyllä mun varmaan tulee täällä sitä hehkuteltua:) Mä tiesin, että se on se, näin viikonloppuna untakin siitä. Aika ihana ajatus! Tiedätkö muuten, kumpi teille on tulossa? Ajattelin vaan, jos sun teköö makoosta nii mieli? ;)

[color=firebrick]Kyllä mun käsittääkseni äitiyslokan voi aloittaa ihan milloin tahansa 30-50 arkipäivän päästä lask.ajasta. Itse aloitan just hati kun on mahollista eli 50 pvää ennen. Ja mun mielestä jos aloitat äippäloman koska tahansa vuoden 2006 puolella, menee ä-raha vuoden 2004 tulojen mukaan. Käy kuokkimassa ja kyselemässä tuolla helmikuisten pinossa, heillä luulisi olevan tietoa. Muistelen niitten kerran spekuloineen sitä että ovat hyvässä saumassa kun voivat tolla 30-50 päivän skaalalla päättää minkä vuoden verotuksen mukaan ä-raha tulee eli kumman vuoden puolella aloittelis äitiyslomaa.

En tiiä vielä kumpi on tulossa, aluksi oli vahva poikaolo, mutta nyt herkkuja mättäneenä alan olla tytön kannalla. Myös 2 tyttöä saanut kaverini sanoi että selvä tyttö ja maha on muodostunut ns. tyttömahaksi (pitkä ja leveä möhömaha, ei mitään pientä ja sievää rantapalloa).

Sinda[/color]

Vierailija
14/45 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, iltavuoropäivä edessä. oon yrittänyt käydä salilla aina ennen iltavuoroja, mutta tänään ei tuu kyllä mitään. ilmeisesti tuo eilinen kävely pitkästä aikaa sai aikaan sen että paikat ihan jummissa. ja sellanen inhottava tunne tuolla alapäässä, et josko sitä ihan lepopäivän noista harrastuksista pitäs. ja massukin tuntui eilen kaksinkertaistuvan sen kävelyn jäljiltä... siinäpä se oma napakin tuli kerrottua samalla.

zatu: mä kanssa huomasin sunnuntaina että oli ekaa kertaa tullut rinnoista jotain, jäi paitaan sellainen läntti...

sukupuolioloista on tainnut olla puhetta. mun vieläkin hirvittävän vaikea kuvitella että simppis ei olisi poika. mut senhän näkee sitten, toivottavasti ennen synnytystä...

mulla ainakin aivot sen verran vinksallaan, et ei meinaa enää tekstiä irrota.

tikru ja simppis 23+4

Vierailija
15/45 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kävin ja kaikki oli ok. Hb oli 120 (eli yllättävän hyvä), rautaa ei käskenyt syömään (en tosin kysynytkään), mutta sanoi, että d-vitamiinia koko perheen pitäisi alkaa viimeistään lokakuun alusta syömään. Pitää yrittää muistaa (erityisesti itselle ja lapsille, mies tuskin sellaisesta " hömpästä" välittää). Sindalle tiedoksi, että kyllä neuvolassa oli MM ja lastenneuvolassa siellä on AA. Eli samat tädit siellä jatkavat, jotka ovat kaiketi olleet siellä jo pitkään ;) Vaikkeivat niin kovin vanhoilta näytäkään.. Painoa oli tullut yli 600 grammaa/viikko, mutta lohdutteli sillä, että tässä vaiheessa raskautta pitääkin tulla painoa (siis puolen välin paikkeilla), kun vauvalla on kasvuvaihe menossa. Toisaalta raskauden alusta on tullut painoa 4-5 kiloa (riippuen siitä, että mihin painoon vertaa), joten ehkä tämä ei nyt vielä ihan katastrofaalinen tilanne ole. Ensi viikolla on sokerirasitus ja sen mukaan edetään, että mikä sieltä on lopputulos. Joko lähete äitipolille tai sitten neuvolalääkärille aikaa neuvolaan.. No, ensi viikolla nähdään, että miten sokerit tällä kertaa ovat mukana tässä kuviossa..

Mä olen huomannut myös parina iltana, että paita on kastunut, eli maitotippoja tulee jo ;) Onhan se hyvä huomata, että sekin tuotanto on jo joltain osin valmiina/harjoittelussa. Jospa sitä maitoa sit tulisi myös vauvan syntymän jälkeen ja pienokainen pääsisi syömään heti äidin maitoa ihan oikeesti.. Esikoiselta maito nousi rintoihin vähän hitaasti ja sairaalassa oli pakko antaa pullosta maitoa, kun lapsi huusi muuten koko ajan, mutta onneksi kun kotiin päästiin, niin maitoa tuli jo niin paljon, ettei korvikkeita tarvittu. Kakkoselle maitoa riitti jo sairaalassa ja sitä tuli reilusti, pelottaa, että jos se vielä tämän kohdalla lisääntyy, niin hulluksi tulen niiden koko ajan kivikovien rintojen kanssa, joista maito vaan valuu, kun ei se vauva onneksi koko ajan ole syömässä.. Mutta eiköhän se siitä sit ajan kanssa tasoitu.

Niin vielä tuosta tapaamisesta Oulun seudulla. En ole koskaan käynyt missään ouluseudun mammojen tapaamisissa. En ole aiemmin seurannut mitään tällaisia palstoja, enkä muutenkaan ole ollut kovin aktiivinen.. Mutta nyt tuntuu, että pitää olla jotain, kun ei ole oikeen omia ystäviä lähellä, kun kaikki ovat muuttaneet niin kauas ;( Nyt haen sit osittain ystävän korviketta täältä palstalta, kun täällä seudulla ei asu kuin siskot, vanhemmat jne.. Tietty asuu paljon vanhoja kavereita, mutta ei ketään sellaista, jonka kanssa olisin enemmän viime aikoina pitänyt yhteyttä.. Joten senkin puolesta tapaamiset olis tosi kiva tavata muita " samanlaisia" niin ei tarttis yksin murehtia, vaikka kyllä tämä listakin on aivan loistava ;) Mutta onko siis muita innokkaita Oulun seudun mammoja osallistumaan kuin Sinda ja Zatu?? Kahville (en tosin itse juo kahvia, mutta kuitenkin) jonnekin tai mitä nyt ikinä keksimmekin??? Ideoita tähänkin??

Mutta ehkä teen taas välillä töitä ja jatkan illalla jos ehdin (on nimittäin tytön jumppailta) ;)

-äitiliini78 ja masukki 23+0

Vierailija
16/45 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Lämmitin kattilaa, leivinuunia ja ihan pikkusen hellaa. Ukko varmasti valittaa iltasella, ett liian kuuma. .mut onpa ainaki lupa viuhahella. . Äiti tulee torstaina leipoon ainaki rieskaa ja ehkä hapanleipääki meille, joten oonpa nyt jo esilämmittäny uunin.

[color=blue]Tapaamisesta [color=purple]ettei mua ainakkaa haittaa vaikkei kauheen isoo porukkaa saataskaa kasaan. Helpomminhan se on porista ja saaha suunvuoro ;) Niin millasia näitten kokoontumisten " kuuluu" olla? Käydäänkö sillon mammapaikoissa (mitä ne onkaan) vai tavataan vaan jossai? Mietiskelin, ett jossei erityistä kaavaa oo " pakko" noudattaa niin miten ois Zeppeliini?? Jos sattuu meinaan kurja ilima niin siellä saman katon alla vois liikuskella. Tosin siellä ei taia olla masukkaitten erityisliikkeitä, mut haittaako se? Ehotuksia kehiin vaan kaikilta halukkailta ja sääntöjä, ett saako lapsia ottaa mukaan vai ei jne.

[color=darkviolet]Nyt päiväsumpille. .

Vierailija
17/45 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple1] Tulin pikaisesti moikkaamaan ja katsastamaan teitin kuulumisia.

Sama tilanne täälläkin että aivot ei oikein toimi. Olen kamalan hajamielinen ja usein tulee aika tyhmä fiilis. Suihkussa en koskaan muista olenko jo pessyt hiukset ja sitten pesen ne uudestaan. Jne..

Mullakin maitoa tulee jo. Inhottavaa. Olis saanu alkaa vasta Nasun syntyessä.

Kaljaa mullakin tekee mieli. Juonkin usein viikonloppuna pari-kolme alkoholitonta Nikolaita ( nam ). Tutut vitsaileekin jo että tuskin se vauva maitoa huutaa kun syntyy.

Poikafiilis on kokenut kovan kolauksen. Mummo sanoi että tyttömaha mulla olis.

RV 21+0

Vierailija
18/45 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ku hauska huomata kuin paljon tääl on pohjanmaalta päin porukkaa.Mun mieshän on tosiaan kotosin tuolta etelä-pohjanmaalta ja siellä tulee aika ajoin pyörähdeltyä.Ja murre kuullostaa kivalta ku anopin ja muitten sukulaisten suusta sitä kyllä kuulee alvariinsa =)

Luin tuos kyl pinon läpi mutta ei mitään muistikuvia enää kuka sano ja mitäkin ja miks,enkä jaksanu ees uuteen ikkunaan aukasta tätä :) Eli kaippa tuo pitää paikkaansa että aivoille tapahtuu jotain kummaa raskauden aikan.Mieskin kysy kaupassa yhten päivän et jätitkö sä aivot kotio ku kierrettiin kolmatta kertaa kauppaa ympäri kun tulin kahta tuotetta ostamaa =)

Joku haju/maku kysely ehkä oli.Nyt enää tässä keskivälissä ei oo ollu mitään erityisii poikkeavuuksii,alussahan mun nenä haisto mitä ihmeellisempii hajuja mitä kukaan muu ei tuntenu,niin ku esimerkiksi se että melkein kuukauteen en pystyny jääkaapil käymään,mikä on aikamoinen suoritus kotiäidiltä :D

Jos sitä lähtis laittaa lapsille välipalaa ja kahtoon mitä he tuol tuohuaa sen sijaan et istuu koneella :)

On kyllä aivan mahtava tammikuisten porukka.Yahooseen rekisteröidyin mut en oo ku kaks kertaa vissiin kerinny siel käymään,tuntuu välillä et en pysy ajan tasalla tänkään pinon kanssa ku ootte niin aktiivisii.

Kahtellaa myöhemmin!

T:Isa ja Masukki 20+2

Vierailija
19/45 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=EE7600]Kello on vasta vähän ja nyt jo kaksisivuinen pino. Mahtavaa, kun ollaan kaikki näin reippaita kirjoittelijoita :) [/color]

Mitähän mun piti kirjoittaa... Siis täällä on kans yksi hajamielinen..

[color=EE7942]Niin noista hajuista :(

Mä taisin jo pari viikkoa sitten kirjoittaa ku mua piti yöllä hereillä joku haju ;) Siis mies ei tuntenut mitään, mut mun oli pakko hakia ranteeseen vähän lempparituoksua ja sen tuoksuun sitten sain nukahdettua. Hullua ;) Mäkään en alkuraskaudessa pystynyt käymään jääkaapilla enkä tyhjentää roskista. Töissä teki kans aika tiukkaa vaipanvaihdot ja oikein mätäset haavahoidot jne..

Tän aamun olen jatkanut paikkojen raivailua. Oon vienyt kellarista kamaa kierrätyskeskukseen (vai mikä se on minne viedään roskia, mm. lasia ja pahvia??). Isot kasat kertynyt kesän aikana maitotölkkiä yms. mitkä sitten litistin --ja voi kauhia sitä lemua. Oli pakko käydä oksentamassa, pitkästä aikaa.

Toivottavasti maha ei ärtynyt noista pikkukanteluista. Vein kyllä hyvin pikkasen aina kerrallaan autoon tavaraa, painavat lehtikassit ja lasipurkit saapi mies kantaa illalla.

Eilen illalla supisteli taas kunnolla... Ei onneksi kipiästi, mutta sillein, että tuolla alapäässä on tänään tuntunut sellainen kummallinen painontunne. [/color]

Vai että meinaat [color=#FF4500]Zatu illalla viuhahdella. Liittyykö se kenties jotenni siihen " vehtailua ilman kumiukkoa" - ylläriin ;) ???[/color]

[color=#DC143C]Mullakin on tullut vähän maitotippoja. Ei mikään yllätys, oon nimittäin kunnon lehmä kun imetys lähtee käyntiin. Maitua riittäis vaikka koko kulman kakaroille ;)

Normaali a- kuppikoko on vaihtunut pieneksi c:ksi..[/color]

[color=CD5B45]Lydi@: Mulla on aina ollut hirveän vahva tunne sukupuolesta raskausaikana. Tokaa oottaessa kyllä ympäristön " tyttö" - kommentit (oli muka kaikki tyttö-oireet) sai vähän epäröimään, mutta ei ollut mitenkään yllätys, että poika tuli :)[/color]

[color=FFAEB9]Mäkin tahtoisin ostaa sen toppahaalarin pikkuiselle, vaikken tiedä kannattaako se. Täällä kuitenkin alkaa ilmat lämmetä jo maaliskuussa. Uskon pärjääväni pari kuukautta leudossa talvi-ilmassa (kun vertaa keski-suomen pakkasiin :) ohuemmalla haalarilla. vaunuissa on kunnon lämpöpussi sekä talja. On ne kyllä niin suloisia ne haalarit... [/color]

Mutta tytöt: G: [color=#32CD32]MITEN TE PÄRJÄÄTTE PAKKASET?[/color] Ostatteko uuden talvitakin vai lainaatteko kenties?

Mä ajattelin ostaa toppaliivin, pidän sitä sitten villatakkien ja fleecen kanssa.

Nyt leipoon mustikapiirasta...

Hej då!

Vierailija
20/45 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vaasassa mehiläisessä prick-testissä tuon kuopuksen kanssa, mutta ei se näyttänyt mitään, eli nyt alkaa salapoliisityö, pitää itse keksiä mikä se voisi olla. Mukana oli 1 vee ja 3 vv ja sit kun käytiin vielä kaupoissa, huh(!) kuinka hiki mulle tuli! Yhteen kertaan kun selasin vauvanvaatteita omissa mietteissäni niin tuo 3 vv poika katosi, löysin hänet rullaportaitten luota yrittämässä työntää käsiään sinne rullaportaitten sekaan =( Se oli aika traumaattinen näky, koska lapsena kerran kun oltiin ensiavussa pikkuveljen haavaa ompelemassa, sinne tuotiin n. 3 vuotias lapsi jonka käsi oli jäänyt rullaportaitten alle ja en ikinä unohda sitä shokkia minkä sain kun näin sen kädentyngän ja sen kaiken veren... Vieläkin tulee melkein itku kun ajattelen sitä, se oli niin kauheaa.. Eli kyllä äidin sydän tänään melkein pysähtyi, oli taas suojelusenkeli mukana, eikä ekaa kertaa.

Käteen tarttui taas vauvanvaatteita, oon mä hullu! Kaapit pursuaa vaatteita, viikonloppuna vietiin monta laatikollista pelastusarmeijalle ja kuitenkin mulla on 3 äitiyslaatikollista tytön ja pojan vaatteita kokoa 50-80. Siis minäkö vaateholisti? No tulipa taas törsättyä. ostin sekä vaaleanpunaista että vaaleansinistä, name it:iltä oli tullut aivan ihania plyyssipotkuhousuja, ja lisäksi ostin bodyn ja puolipitkät housut, kolmen kappalein ja kahden värein.. No jos nyt vähän rauhottuisin...

Äitys-ja vanheimpainlomat pidän minä, mies on yksityisyrittäjänä perhefirmassa.

Nyt pitää mennä tekemään 9 vuotiaalle tyttärelle henk.koht. opetus suunnitelma koululle, mies tulee hoitamaan nuo juniorit!

ja tapaamisesta, ihanaa, odotan sitä jo!!