Mitä teille tulee mieleen 50 vuotiaasta naisesta?
Eli, mikä kuva on päällimmäisenä, kun teette oletuksen ?
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vanha. Mutta niin tulee myös 50-vuotiaasta miehestä.
N35
Viini ja maito ikääntyvät niin kovin eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tätä säälin määrää. Kaikki naiset viittasivat poikkeuksetta ulkonäköön, ettei ole rupsahtanut tai välitä enää ulkonäöstään. Kauheeta! Olisko teillä 50-kymppisillä naisilla jotain muuta, kuin se, että ulkonäkö ei ole enää ykkösprioriteetti. Minua lähinnä kiinnostaa, missä ammatissa vielä olette ja mitkä ovat työnne vastuualueet, mikä on taloudellinen positio, onko teillä tiimissänne mikä merkitys vai oletteko suurin osa vain käskyjen noudattajia. Miten on?
Heh, missä ammatissa ”vielä” olen :)
Olen 49-vuotias ja ammatillisesti urani huipulla. Johtajana ja johtoryhmän jäsen isossa ja merkittävässä organisaatiossa, vedän yhtä osastoa. Myös palkka kohdillaan.
Itse koen, että tässä positiossa voin vihdoin hyödyntää ihan kaikkea mitä olen aiemmin työelämässä oppinut ja saanut kokemusta - täydellistä!
Mahtavaa, yläpeukkua sulle! Olen tuo aiemmalta sivulta kirjoittanut, jolta korona vei työt. En minä silti lannistu, vaan tunnen, että meistä viisikymppisistä on vaikka mihin. Työnantajat ovat toista mieltä näköjään, mutta minä en lannistu!
Kumma juttu. Nuorena ajatteli, että viisikymppinen on ikäloppu. Jostain syystä nyt viisikymmpisenä moni viisikymppinen nainen näyttää oikein hyvältä. Vaimokin on niin kaunis ja aina yhtä leikkisä kuin nuorena.
Ei yhtän mitään! Aikuinen nainen lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Säälittää. Siinä vaiheessa kauneus on kadonnut ja pessimismi usein ottanut mielen vallan. Onneksi itsellä on matkaa tuonne vielä noin 20v.
Jotkut eivät ole kauniita edes nuorena ja syntymäkaunis on sitä loppuun asti. Sanotko noin, kun itse olet 50v?
Viisikymppisenä on niin huvittavaa lukea nuorten kommentteja. Luulevat että eivät vanhene koskaan, tai että se on niin kaukana, että ei jaksa miettiä. Jokaisessa ikävaiheessa on kuitenkin ne hyvät (ja huonot) puolensa, eikä parikymppinen vielä tiedä niistä mitään.
Turhaan pelätään ikääntymistä! Oikeesti on ihanaa, kun lapset on muuttaneet pesästä, talous on vakaa ja on aikaa itselle ja harrastuksille. On jo kokemusta elämästä sen verran, että ihan pienestä ei hätkähdä. Ei tarvitse enää juosta jokaisen muotioikun tai virtauksen perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 53 v. ja mieheni sanoo että on mukavaa käydä kaupassa kanssani, koska käännään edelleen miesten päät. Jopa nuorempien. On kuulemma edelleen tosi ylpeä minusta. Ei me 5kymppiset vielä hämähäkinseittiä kerätä pään päälle. Ollaan itsevarmoja ja se kiehtoo miehiä, eikä meidän tarvitse haukkua muita nostaaksemme itsetuntoa.
Onko kananperse? Väitän ettei muuten käännä kenenkään päätä oli sitten sen alla ihan mitä vaan.
Ai katkeruus mikä kuuluu läpi 😁 Toivon sulle elämään enemmän kaikkea hyvää. Mulla on ruskea, lapaluihin asti ulottuva, luonnonkihara, paksu ja hieman karhea hius. Siitä riittäisi sullekin. Ja toi kananpersejuttu on jo niin passee, tuu sinäkin jo 2020-luvulle ja keksi jotain muuta.
50-vuotias nainen on vanha, vaihdevuosi-ikäinen, ikääntyvä ja hedelmätön. Usein 50-vuotias nainen on myös ylipainoinen ja fyysisesti huonokuntoinen. Monella on myös mielenterveysongelmia kuten ahdistusta, uupumusta, työuupumusta ja eriasteista masennusta. Työpaikalla yli 50-vuotiaat ovat usein sairauslomalla ja "sairauslomalla". Osa harrastaa lusmuamista ja on usein pois töistä tekosairaana. "Sairauslomalla" he kokevat usein nykyajan ihmeparantumisen. 50-vuotiaan naisen se##ielämä on jo hiipunut, jos sellaista on ollut.
Moni 50-vuotias nainen on perussairas ja syö reseptilääkkeitä, käsikauppalääkkeitä, luontaistuotteita ja kaikenmaailman muka ihmeitä tekeviä rohtoja. Laihduttaminen, liikunta, tupakanpolton ja alkoholinkäytön lopettaminen auttaisivat monia ikääntyviä.
Vierailija kirjoitti:
Hiukset leikattu kuin kanan perseeksi. Kaikilla. Ja sit tosiaan joku hirvee punanen kestoväri. Ihan hirveetä kattoo.
Mulla on oma väri. Tumma pitkä tukka. Että haista sinä kukkanen.
51v.
Ryppyinen vaihdevuosihullu joka kilahtaa milloin mistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet.
Se tulee ensimmäisenä mieleen. Nainen, jonka seksuaalisuus on jo hävinnyt.
Ei kuitenkaan vielä vanhus.
Toisaalta: työntekijä parhaassa työiässä. Lapset eivät häiritse, työyhteisö ja työkaverit entistä tärkeämpiä. Osaa ja tekee työnsä kunnolla, nopeasti ja keskittyneesti. Monen työpaikan kantava voima, uurastaja; piinkova duunari tai osaava asiantuntija. Tai molempia.
Täh, eihän seksuaalisuus häviä vaihdevuosiin?
Vierailija kirjoitti:
50-vuotias nainen on vanha, vaihdevuosi-ikäinen, ikääntyvä ja hedelmätön. Usein 50-vuotias nainen on myös ylipainoinen ja fyysisesti huonokuntoinen. Monella on myös mielenterveysongelmia kuten ahdistusta, uupumusta, työuupumusta ja eriasteista masennusta. Työpaikalla yli 50-vuotiaat ovat usein sairauslomalla ja "sairauslomalla". Osa harrastaa lusmuamista ja on usein pois töistä tekosairaana. "Sairauslomalla" he kokevat usein nykyajan ihmeparantumisen. 50-vuotiaan naisen se##ielämä on jo hiipunut, jos sellaista on ollut.
Moni 50-vuotias nainen on perussairas ja syö reseptilääkkeitä, käsikauppalääkkeitä, luontaistuotteita ja kaikenmaailman muka ihmeitä tekeviä rohtoja. Laihduttaminen, liikunta, tupakanpolton ja alkoholinkäytön lopettaminen auttaisivat monia ikääntyviä.
Viisikymppiset suomalaisnaiset ovat usein myös mentaalisesti ihan vinksahtaneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vielä nuori.
Ihmiset kuoli ennen vanhaan tuon ikäisinä. Biologia mukaan ei ole myöskään enää nuori. Ihmisenä nuoruus on teini-iästä parikymppiseksi. 30v on jo nuori aikuinen. 40 v on jo keski-ikää lähestyvä. Nämä siis vain faktoja.
EI ihmiset kuolleet viisikymppisinä.
Valtava lapsikuolleisuus vääristää keskimääräistä elinajanodotetta. Kyllä aikuiseksi selvinneet ihmiset elivät monesti todella vanhoiksi. Eivät tosin olleet yhtä "nuorekkaita" kuin nykyään, koska elämä oli raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet.
Toisaalta: työntekijä parhaassa työiässä. Lapset eivät häiritse, työyhteisö ja työkaverit entistä tärkeämpiä. Osaa ja tekee työnsä kunnolla, nopeasti ja keskittyneesti. Monen työpaikan kantava voima, uurastaja; piinkova duunari tai osaava asiantuntija. Tai molempia.
Häviää se siinä muodossa noilta naisilta että miehiä ei kiinnosta viiskymppiset joiden alakerta on kuiva kuin saharan autiomaa. Ja saattaapi se kulahtanut ulkonäkökin vaikuttaa.
MItä pitäisi tulla mieleen? t. 50-vuotias.
Ei mitään. Ei mulle tule mitään mieleen kenenkään iästä. Pelkästään.
Se, että on nainen ja 50v ei ole kovin informatiivista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet.
Häviää se siinä muodossa noilta naisilta että miehiä ei kiinnosta viiskymppiset joiden alakerta on kuiva kuin saharan autiomaa. Ja saattaapi se kulahtanut ulkonäkökin vaikuttaa.
Elämä ja ihmisyys on muutakin kuin seksi. En määritä ihmisiä seksin kautta.
Sama juttu! Äitini on nykyään tosi hyvässä kunnossa ja enemmän viisikymppisen oloinen kuin seitsemänkymppisen.
Itse asiassa äitini oli 50-vuotiaana enemmän 70-vuotiaan oloinen kuin nyt :D Avioero, eläkkeelle jääminen, stressittömyys ja kuntoilu ovat tehneet ihmeitä.