Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu kylpylässä voi hajottaa perheeni

Vierailija
07.12.2014 |

Halusin yllättää paljon töitä tekevän mieheni ja varasin (+ maksoin) meille jouluksi 5 vrk loman suomalaisesta kylpylästä. Mukaan lähtisi luonnollisesti myös 5 v lapsemme, joka nauttii ylikaiken uimisesta.

Kuvitelmissani oli rentouttava joulu yhdessä tärkeiden ihmisten kanssa rentoutuen..

Mies vaan ilmoitti ettei lähde, haluaa olla joulun kotona.

Itselleni joulu ei ole paikkaan sidottu vaan joulun tarkoitus on olla yhdessä läheisten kanssa. Kotona tämä aito yhdessäolo ei onnistuisi, koska miehelläni on paha tais tuoda työt kotiin lomallakin.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:09"]

Meillä sama, että mies pitää raahata pois kotoa jotta se oikeasti rentoutuu, juurikin kylpyläloma olisi täydellinen kun ei tarttis miettiä ruokia eikä ohjelmaa, sais nukkua ja mennä valmiiseen pöytään, lapsella olisi hauskaa rennon isin kanssa. Paras hetki meillä on lomilla kun auton nokka kääntyy pois kaupungista. Kotona ei oo välttämättä helppoa lomailla tai rentoutua. Kotona on pyykit ja tiskit ja ruuat joka päivä. Kaupassa käytävä ja suunniteltava mitä syödään, keksittävä ohjelmaa lapsille. kun ollaan poissa kotoa voi ihan hyvin sulkea puhelimen ja jättää työstressin pois kokonaan :-) harmi kun mies ei tajua että hyvää tarkoitit ja kaikkia ajattelit. tuollaisiin kylpyläpaketteihin ei kaikilla ole varaa edes.. ja ihan eri tavalla mulla mies osaisi myös arvostaa tuollaista yllätystä..

[/quote]

Sinähän luettelit tuossa asioita, joista ennen muuta ITSE pääset eroon kylpylässä. Varmaan vielä ihan erityisesti "rohkaiset" isää olemaan lapsen kanssa - jotta saat itse vetää lonkkaa. Eihän siinä mitään, mutta voishan sen tunnustaa reilusti, että juuri sinä sitä kylpylälomaa haluat.

Vierailija
42/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pidän kylpylöistä, olisi tuo ihan kauhea lahja.

Joulu ei ole oikea aika yllättää tuollaisella. Lähtisin kyllä mielelläni johonkin muuhun aikaan vuodesta, vaikka jo heti tammikuussa, mutta jouluksi en. Toisaalta 5 päivää kylpylässä, jossa voi vain vähän uida ja käydä ylihintaisella kosmetologilla, on oikeasti aika pitkä aika. Eihän siellä voi edes naida, kun on noin pieni lapsi menossa mukana.

Ehkäpä vanhempasi tai appivanhempasi tahtoisivat lähteä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:33"]

Kotona kerkeää piereskellä nyrkkiin 340 päivää. Onneks mulla ei ole tollasta riippakivi vässykkää. Tai onhan mulla mies, mutta hän saa vietellä joulunsa keskenään.

[/quote]

Vuodessa on 365 päivää, joten miten sait tulokseksi 340, jos otetaan pois 5 päivää kylpylässä? Eikös se tee 360 päivää kotona... Vai mikä ajatus sulla tossa oli?

Vierailija
44/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:38"]

Vaikka pidän kylpylöistä, olisi tuo ihan kauhea lahja.

Joulu ei ole oikea aika yllättää tuollaisella. Lähtisin kyllä mielelläni johonkin muuhun aikaan vuodesta, vaikka jo heti tammikuussa, mutta jouluksi en. Toisaalta 5 päivää kylpylässä, jossa voi vain vähän uida ja käydä ylihintaisella kosmetologilla, on oikeasti aika pitkä aika. Eihän siellä voi edes naida, kun on noin pieni lapsi menossa mukana.

Ehkäpä vanhempasi tai appivanhempasi tahtoisivat lähteä?

[/quote]Ei voi naida? Miksi ei voisi? Eiköhän se lapsukainen nuku hyvinkin 10 h yössä? Mitä ap sitten tekee kotona? Ilmeisesti niinkuin mies haluaa, eli pesee pyykkiä, tekee ruokaa, pyyhkii pöytää, käy kaupassa, siivoaa taas, hoitaa asioita ja ihmisiä, juoksee, stressaa jne. Ihana joulu, tulevan sieltä nopeasti!

Vierailija
45/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tekisit ruuat yksin? Jos mies haluaa välttämättä olla kotona on varmaan ihan ok olettaa, että osallistuu myös puhteisiin.

Vierailija
46/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:46"]

Ei voi naida? Miksi ei voisi? Eiköhän se lapsukainen nuku hyvinkin 10 h yössä?

[/quote]

Ei me asuta yksiössä, joten 5-vuotias ei ole kanssamme jatkuvasti samassa huoneessa. Eikä minua ihan kauheasti kiihota ajatus touhuta mahdollisimman hiljaa ja liikkumatta peiton alla.

Vierailija
47/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaisko kommunikoida, ts. kysyä etukäteen mieheltä mitä hän jouluna haluaa. Hän olisi vaikka saattanut sanoa ettei halua kylpylään. Rahat olis voinu käyttää sitten vaikka siihen, että tilaa pitopalvelusta valmiina ruokia.  Tai palkkaa siivoojan jouluksi. Ottaa itse ihan rennosti vaan.

Jaa äitisi on sairas? Onko mahdollista, että on viimeistä joulua luonanne? Hmm.

Vierailija
48/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi olla 5 vrk kylpylässä.

Vierailija
49/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajoittaa perheen? 

Itse en tykkäis myöskään kylpylästä, joten ymmärrän miestäsi. Kopromissi asiaan lienee olemassa, sillä 5 vrk kylpylässä on järkyttävän pitkä aika, jos sellaisesta ei tykkää. Haluaisitko itse olla sinulle vastenmielisessä paikassa 5 vrk jouluna? Jos kokkaaminen rasittaa, niin voi mennä vaikka ravintolaan jouluna - kiitos muistutuksesta, pitääkin varata taas joulupäivälle ravintola.

Vierailija
50/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin aika ikävän tempun teit. Ethän sä nyt voi yksipuolisesti päättää miehesikin puolesta että joulu vietetäänkin tänä vuonna kylpylässä! Et olisi itsekään tykännyt vastaavasta ylläristä. Jos perhe tuosta hajoaa niin sinä olet se joka sen hajottaa.

Vierailija
51/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ikävä ihminen ap nyt onkaan.Yllättää nyt miehensä kylpylälomalla. Hyhhyh. Annakin olla sitten viimeinen kerta! 

Vierailija
52/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi viideksi päiväksi kylpylään. Olisi kyllä todella tylsää. 

Toiseksi en ole koskaan ymmärtänyt tätä joulustressiä. Käyn kaupassa, ostan laatikot ja rosollot ja kalat ja kinkun. Kinkun paistan edellisenä päivänä ja aattona keitetään potut ja lämmitän ruoat.

Siivous käsittää imuroinnin, ei sen kummepaa. Mitä ihmettä te stressaatte joulusta. Jouluna syödään hyvin valmisruokia ja köllötellään yöpuvuissa ja maataan ja luetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän