Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inman Aligner

Vierailija
07.12.2014 |

Millaisia tuloksia olette saaneet kyseisellä oikomishoidolla? Oliko vinot hampaat vai ylipurenta? Itselläni on ylipurenta joka koitetaan saada pois tai ainakin pienemmäksi kyseisellä vehkeellä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia tänne!! Itsellä ei purentavikaa mutta hampaat vinossa. Oon käynyt kaikki oikomisvaihtoehdot läpi ja vaikuttaa siltä, että päädyn inman aligneriin. Ei riitä kantti pitämään kiinteitä rautoja, ja invisalign on liian kallis. Oonkin miettinyt vaikuttaako purentaan, jos oikoo vaan yläetuhampaat suoriksi.. Alahampaatkin vinossa, mutta eivät häiritse niin paljoa, että laittaisin toiset kakstonnia niiden oikomiseen.

Vierailija
2/11 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo Inman ja Clear Aligner- kauneusoiontoja!

Aloitin viitisen kuukautta sitten Clear Aligner-oikomisprosessin ja olen siinä pisteessä, että keskeytin koko oikomisprosessin! Ei vain aikaani mennyt hukkaan, vaan myös olivat tehdä peruuttamattoman virheen, jonka ehdin estää keskeyttäessäni hoidon. Reklamoin hammashoitolaa ja sain onneksi rahani takaisin uhattuani ottaa yhteyttä potilasasiamieheen.

Clear Aligner ja Inman- kauneusoionnassa ja vastaavissa on suunnattomia ongelmia. Ymmärtäkää ensinnäkin, että tämäntyyppisistä kauneusoionnasta, että oikoja ei ole virallinen, sertifikoitu, usean vuoden koulutuksen saanut oikojahammaslääkäri, vaan oikojana voi toimia kuka tahansa, jolla on päivän oiontakoulutus takana! Mutta ei tätä asiakkaalle kerrota.

Ongelma tämän tyyppisissä hoidoissa on erityisesti se, että ne sopii joillekin potilaille, (mutta ei valtaosalle), joten siksi niitä ei voida lailla kieltää!

Kun aloitin Myyrmäessä Länsi-Vantaan Hammaslääkärissä Clear Aligner- oionnan, minulle ei kerrottu kaikki puolia oionnasta konsultaatiossa, kuten onnistuuko hoito 100%:sti. Annettiin kyllä ymmärtää, että kaikki menee hyvin, mutta ei sitä saavutetaanko haluttu lopputulos. Sain vasta viiden kuukauden jälkeen tietää, ettei hampaitani pystytä suoristamaan kun olin tyhjentänyt kukkaroani lähes tuhannen euron edestä.

Hammaslääkäri oli aina kiireinen ja kuunteli heikosti minua asiakkaana. Hammaslääkärini pahoitteli kommunikaatiokatkosta, kun ihmettelin, miten oli mahdollista, ettei hän ollut kuullut pyyntöäni saada hampaani oiottua myös pituussuunnassa. Hän puhui vain kiertoliikkeisestä oionnasta, vaikka toistin yhtenään, että eikö niin, että myös pituussuunnassa tulee hampaani myös oikoa. Ihan kun ei välittänyt, vaan oli koko ajan tietoinen, ettei oiontaa voida tehdä haluamallani tavalla. Lisäksi ihmettelen, kuka ihmeessä voi kuvitella, ettei oionta myös pituussuunnassa olisi olennaista!? Kaikilla oiontaan menijöillä on tavoite saada lopputuloksena suorat hampaat!

Aioin aloittaa myös alahampaiden oionnan mutta ihmettelin miksi alkuperäinen suunnitelma takahampaiden loitontamisesta oli kadonnut, kun aikoivat oikoa vain kulmahampaitani, jotta etuhampaat mahtuvat riviin. Ihmettelin heidän ratkaisuaan toteamalla, kuinka kulmahampaiden siirtyessä on vaara, että ne osuvat ylähampaisiin aiheuttaen kulumaa. Yleensä lääkäri tässä vaiheessa puolustaisi omaa näkemystään, mutta alkoikin pohtia toista vaihtoehtoa. Minä amatöörinä tunnuin tietävän enemmän kuin itse lääkäri.. Mutta mitä virallinen oikojahammaslääkäri totesi käydessäni häneltä pyytämässä arviota: Kulmahampaitani ei edes saa missään nimessä lähteä loitontamaan, sillä vaarana on juurien esille tuleminen. Järkyttävää! Siinä vasta olisi ollut edessä useamman vuoden kirugiset toimenpiteet.

Myöskään kauneusoionnan takana ei ole kunnon suunnitelmaa! Hammaslääkärini totesi tyynesti, kuinka hän konsultoi asiassa heidän omaa oikojaa KAHVIHETKILLÄ. Aivan käsittämätöntä kommentti!

Kiertäkää kaukaa tämäntyyppiset oionnat!! Minulla kävi tuuri, että sain rahani takaisin.. Samaa onnea ei kaikilla ole..

Aion jatkaa oiontaa mutta virallisen oikojan vastaanotolla Helsingin Dentassa, jossa tuntuu olevan todella pätevä oikojahammaslääkäri Vivian Visnapuu. Hän määritti ylä- ja alahampaiden oionnan yhteishinnaksi maksimissaan 4000 euroa eli on vain 400 euroa kalliimpi kuin mitä tämä kauneusoionta olisi tullut maksamaan! Sain kuulla hänestä ystävältäni, joka suositteli todella hyvänä oikojana. Ja sitä tuntuu olevan! Suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/11 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/11 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvät kokemukset. :) Ylähampaat olivat vinot. Koko prosessiin meni muistaakseni 4 kk ja ihanaa oli ettei rautoja tarvinnut pitää töissä tai sosiaalisissa tilanteissa.

Vierailija
6/11 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinot ylähampaat, nyt 5kk ollut inman käytössä. Suorat alkaa olemaan ja hammaslääkärin mukaan tän kuun lopussa vois mahdollisesti olla valmista.. Oon ollut kyllä tyytyväinen! Ihan omaa laiskuuttani tää on vähän kesrätanyt kun en oo pitänyt tätä kojetta kyllä niin paljoo kun ois pitänyt.. Nyt loppuvaiheessa melkeinpä vaan öisin. Mut silti nopeita tuloksia

Vierailija
7/11 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inman on todella hyvä!

Etuhampaani oli vinksin vonksin enkä koskaan hymyillyt kuvissa.

Medidentissä hoito keski kolme kuukautta ja nyt on täysin suora rivi.

Ei ole paikka turhaan palkittu laadustaan. Kiitos!!

Vierailija
8/11 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut inman nyt 6 kk ja aivan loppusuoralla ollaan. Alkutilanteessa toinen yläetuhampaista oli osin toisen päällä ja yhdestä paikasta sain jopa arvion, ettei inman soveltuisi minulle mutta onneksi kävin useammassa paikassa näyttämässä hampaitani! Kannattaa huomioida, että ilmoitetut hoitoajat eivät kaikkien kohdalla ole niin lyhyitä ja ainakaan minulla puhe ei ole missään vaiheessa onnistunut kunnolla näiden kanssa, töissä en ole näitä voinut pitää. Lopputulos on ehdottomasti kaiken vaivan arvoinen!

Vierailija
9/11 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on positiivisia kokemuksia Inmar alignerista! Erityisen hyvä siitä syystä, että prosessi oli melko nopea ja lopputulos on ollut erittäin kaunis. Itse kävin smile designissa, täältä voi lukea lisää http://www.smiledesign.fi/smiledesign/inman-aligner

Vierailija
10/11 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla noin huonoista kokemuksista inman alignerin kanssa. Itsellä hoito onnistui hyvin ja olen ollut tyytyväinen. Kyllä se aligner ihan toimiva hoitomuoto on kun sen tekee asiansa osaavalla oikomishammaslääkärillä. Itse tein oikomishoitoni http://www.aboadent.fi hammasklinikalla Turussa. He ovat käsittääkseni ensimmäisiä Suomessa, jotka inman aligner-hoitoa tarjosivat. Hinta heillä on siinä 2000-2500 €. Suosittelen!

Vierailija
11/11 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kans toiminut Inman Aligner tosi hyvin, enää ilmeisesti pari vikkoa ja sitten saan pois (ollut 2,5 kk)! Hyvälle ja luotettavalle teijälle, sama pätee varmasti koko hammashoitoon. Onhan niitä kaikenlaisia huijari hammaslääkäreitäkin. Ammattilainen osaa kyllä arvioida, kenelle hoito sopii ja kenelle ei. Aina on erilaisia vaihtoehtoja, myös laminaateilla korjaaminen.