Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikset tee itse vauvasi ruokia?

Vierailija
07.12.2014 |

Jos kaikki muutkin perheessä saavat kotiruokaa, miksi vauvalle syötetään valmisruokaa? Söisitkö itse pelkkää valmisruoka koko ajan, viikosta toiseen? Mikä vaiva on muun perheen ruoasta soseuttaa vauvalle oma annos?

Ymmärrän jos perheessä ei muutenkaan kukaan tee ruokaa niin eikai sitä vauvalle jaksa erikseen alkaa kokkamaan kun muu perhe pärjäisi Saarioisilla.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:45"] Meillä syödään usein sellasia ruokia, että niistä on hankala ottaa vauvalle sivuun mitään, kuten thairuokaa (niitä chili- ja currytahnoja yms ei vaan voi lisätä lopuksi), kalakeittoa, lasagnea...aika harvoin syödään vaan keitettyä perunaa tms., joka olisi helppo vetää soseeksi. Meillä syödään Hipp-merkin luomuruokia ja musta ne on ihan ok. Uskon, että lapsi saa niistä monipuolisempaa ruokaa kuin jos vain muussaisin koko ajan sitä perunaporkkanaa. En ymmärrä mikä niissä niin huonoa on? Eihän niitä voi verrata mihinkään rasvaisiin, lisä- ja säilöntäainemössöihin, joita aikuisten valmisruuat on. Ne Hipp-safkat tuoksuukin ihan hyvälle, välillä tekis itekin nälkäisenä mieli vetäistä naamariin, jos niissä olis jotain mausteita. :) [/quote]

Meillä on kyllä kalakeitosta otettu sivuun vauvalle. Ja tekö ette selviäisi puolta vuotta ilman thairuokaa? [/quote] Kyllä varmaan, mutta kertoisiko joku, mitä niin hirveän pahaa tai huonoa noissa purkkiruuissa on? Eroaako hirveästi ravintoarvoltaan muka itse soseutetuista? Toki itsetehty on tuoreempaa, mutta ei ne purkissa olevatkaan pilaantuneita ole tai säilöntäaineilla yms. pilattu.

[/quote]

voin kertoa sinulle: ravintoarvot ovat purkkiruuissa aivan kuraa itsetehtyyn verrattuna. Purkkimuonassa pääraaka-aine on vesi, kasviksia tms. on vain nimeksi ja koko höttö saostetaan tärkkelyksellä. Ainoastaan nuo Hippin ruuat ei ole vesipommeja. Harmi, että mutsit ostaa niitä halvimpia ja ravintoarvoiltaan surkeimpia purkkeja. 

Tuttavistani kaikki, jotka imettivät, tekivät soseetkin itse. Korvikemutsit taas suosivat purkkeja. Ovatko muut huomanneet samaa?
[/quote]
Imetin 8kk ja vauva syönyt purkkiruokia.

Vierailija
82/91 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:28"]

Tuttavistani kaikki, jotka imettivät, tekivät soseetkin itse. Korvikemutsit taas suosivat purkkeja. Ovatko muut huomanneet samaa?

[/quote]

Olen huomannut saman. Mutta ilmeisesti ja onneksi havaintoni on väärä, koska av:n purkkiruokailijoista kaikki ovat myös imettäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti mitä sekavaa sössötystä! Mausteiden lisääminen ruokaan viimeisenä ja mausteiden oletysarvoinen vältteleminen imetysaikana! Te ootte sekasin, tai oikeammin uskon, että nämä mausteneuvot ovat provoja, koska eivät ne voi tottakaan olla.

Kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee. Ekan lapsen kohdalla tein soseetkin pääsääntöisesti itse, mutta käytin jonkin verran kaupan ruokia. SItten, kun vauvan saattoi panna istumaan, syötin lähinnä sormiruokaa. Tällä tokalle vauvalle en ole tehnyt vielä soseita itse, mustikkaa olen hienontanut sauvasekoittimella, mutta viimeistään sormiruokavaiheessa aloitan taas vauvanruuan valmistuksen. Mutta en todellakaan "nappaile" tekeillä olevasta maustamattomasta ruuasta mitään vauvalle, koska ei ruokaa sillä tavalla laiteta. Paitsi tietenkin pahaa ruokaa.

Vierailija
84/91 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:52"]Jouduttehan te voimakkaimmista mausteista luopumaan jo imetysajaksi, kai sinä aikana olette keksineet jotain korvaaviakin ruokia perheelle? Vai hetkinen, ovatko purkkiruokailijat ja korvikeruokailijat samaa porukkaa? [/quote] En ole joutunut luopumaan voimakkaista mausteista raskauden tai imetyksenkään takia. Mistä sinä tämän keksit? Niistä ei tarvitse luopua oletusarvoisesti vaan vasta jos vauvan maha ei kestä.

[/quote]

No sama juttuhan koskee myös vauvan ruokia. Mausteet pois vain, jos vauvan vatsa ei kestä. Mutta hienoa, että sinulle mausteet ovat tärkeämpiä, kuin lapsesi kivennäis- ja hivenaineiden saanti.
[/quote]

Hienoa että oletat minun tarjoavan purkkiruokaa vain sillä perusteella että kommentoin tuohon asiaan. Jos se nyt sinua niin kovin huolettaa, niin juuri olen parin päivän sisällä vääntänyt niitä soseita pakkaseen annospusseihin.

Vierailija
85/91 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 14:18"]

Tämän luettuani en voi ajatellakaan syöttäväni vauvalleni pelkkää purkkiruokaa. Soseiden tekeminen itse on sitä paitsi helppoa ja halpaa. Pelkkä tyhjien kaupan sosepurkkien kierrätys stressaisi jo enemmän. http://safkatutka.fi/lasten-purkkiruoka-monikansallisten-yritysten-tuottama-ravinnekoyha-valmiste/

[/quote]

Linkin tekstistä:

"Mikäli lapsi syö ainoastaan purkkiruokia on todennäköistä, että hän saa alle viidesosan suositellusta määrästä magnesiumia, kalsiumia, sinkkiä, rautaa ja muita mineraaleja."

Lukekaa tuo juttu, ja miettikää sen jälkeen, onko teidän pakko itse saada sitä thai-ruokaa ja muuta mausteista pienen vauvanne kustannuksella.

[/quote]

Kertokaa nyt joku, että miksei sitä thai-ruokaa voi antaa lapselle? Meinaatteko, että vaikka ne thai-lapset elää pyhällä hengellä?

Vierailija
86/91 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vellikin ostetaan hyllystä. Kertakaikkiaan olemme äimistyneitä tästä älykkyyden laskusta.

Vierailija
87/91 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt joku, miksi ne mausteet ovat teille tärkeämpiä, kuin lapsenne mahdollisimman monipuolinen ruokavalio?

Yksi ainoa selitys on tässä ketjussa tullut, ja se oli se äiti, jolla oli vauva-aika ollut todella rankka. Muut vain haluavat mausteista ruokaa.

Vierailija
88/91 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas vouhottajat, ensinnäkin tämä keskustelu on täysin naurettava. Toisekseen ootteko miettineet minkä määrän stressihormoneja vauvanne saa, jos jo pelkästään tällainen asia, kuin mitä joku toinen syöttää lapselleen vs miten itse toimii, aiheuttaa tällaisen paatoksen ja verenpaineen nousun. Voin vain kuvitella miten helkutin vaikeaksi teette oman elämänne. Säälittävää.

Vierailija
89/91 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:03"]

Vähän ot, mutta eikö teflon-pannulla saa tosiaan paistaa lapselle tulevaa ruokaa?

[/quote]

Noh tuo nyt oli enemmän vittuiluksi tarkoitettua. Mutta, Ehjä Teflon-pannu on ihan ok. Ongelma on siinä että teflon kiinnitetään pannuun ikävällä aineella.Kun pannu vaurioituu, naarmuttuu, kärtsähtää jne tätä kiiinnikettä joutuu ruokaan. En nyt muista sen polymeerin nimeä...yksi proffa tästä viime vuonna vouhkasi.

Vierailija
90/91 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 19:46"]

Kuulkaas vouhottajat, ensinnäkin tämä keskustelu on täysin naurettava. Toisekseen ootteko miettineet minkä määrän stressihormoneja vauvanne saa, jos jo pelkästään tällainen asia, kuin mitä joku toinen syöttää lapselleen vs miten itse toimii, aiheuttaa tällaisen paatoksen ja verenpaineen nousun. Voin vain kuvitella miten helkutin vaikeaksi teette oman elämänne. Säälittävää.

[/quote]

Et siis pysty vastaamaan muuten kuin haukkumalla meitä muita säälittäviksi. Eikö sinulla siis ole syytä purkkiruokien syöttämiseen? Muuta kuin se, että haluat niitä mausteita? :)

Vierailija
91/91 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jaksaa aina hämmästyttää se, minkälainen taistelutanner voi äitiys olla - nimenomaan toisten äitien välillä. Okei, varmasti on ihanteellista imettää vauvaa mahdollisimman pitkään, viedä hänet päivähoitoon ennestään kolmivuotiaana (jos silloinkaan), tehdä kaikki ruoat itse, ulkoilla joka ikinen päivä jne... Aina ei vain elämäntilanteet anna myöten tehdä kaikki itse ja täysin ihanteita noudattaen, syystä tai toisesta. Ja jos lapset olisivat kuolleet korvikkeisiin ja pilttiruokiin, ne olisi jo aikapäiviä sitten vedetty markkinoilta, eikös vain? 

Jos joku tehoäiti tosiaan pystyy tekemään kaiken ulkoilusta, itsetehdyistä ruoista, imettämisestä ja kahden leikki-ikäisen ja vielä naapurin muksujen kaitsemisesta siinä sivussa lähtien ilman mitään ongelmia, hieno juttu! Me muut ehkä joudumme luistamaan jostakin, jättämään jonkin tietyn ulkoilun väliin tai kaivamaan ihan silkasta mukavuussyystä purkin esiin ja syöttämään vauvalle pilttiä. Siltikin, vaikka tehoäiti tietäisi sata helpompaa konstia suorittaa sitä äitiyttä prikulleen oikein.

Vauvan selviäminen aina aikuisuuteen tuskin riippuu siitä hitsin pilttipurkista. Tässä nyt taitaa olla ihan muut asiat kyseessä kuin vauvan hyvinvointi, ja minä kutsun sitä Ylemmyydentunteeksi muiden (luuseri)äitien rinnalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi