Mikset tee itse vauvasi ruokia?
Jos kaikki muutkin perheessä saavat kotiruokaa, miksi vauvalle syötetään valmisruokaa? Söisitkö itse pelkkää valmisruoka koko ajan, viikosta toiseen? Mikä vaiva on muun perheen ruoasta soseuttaa vauvalle oma annos?
Ymmärrän jos perheessä ei muutenkaan kukaan tee ruokaa niin eikai sitä vauvalle jaksa erikseen alkaa kokkamaan kun muu perhe pärjäisi Saarioisilla.
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:19"]
no ku vauva menis vähän sekaisin kaikesta siitä sipulista, valkosipulista, chilistä yms mausteista mitä me käytetään todella paljon.
[/quote]
Mekin käytetään paljon mausteita ruoassa, mutta siitä ruoasta voi napata osan syrjään ennen kuin lisäilee mausteita, sipuleita yms.
Meillä kyllä esikoiselle kokattiin vauvana soseet itse, vaikka miehen kanssa sorruttiin usein valmisruokiin. Nyt kun lapsi syö muutakin kuin soseita, me kaikki syömme itsetehtyä kotiruokaa, ja se on tehnyt hyvää myös vanhemmille. :)
Suutarin lapsella ei oo kenkiä
Terkuin ravintolakokki
Mä ymmärrän myös sen, että jos ei olla kotona vaan reissun päällä niin silloin on helpompi napata piltti-purkki mukaan vauvalle, mutta ihan arkena jos ollaan koko perhe kotona niin miksi silloinkin vauva syö purkkiruokaa? ap
Miksi sua ap kiinnostaa muiden tekemiset?
Minä tein vauvan kaikki ruuat itse, mutta ärsyttää ap:n kaltaiset pätijät, jotka tuputtavat omia näkemyksiään muille. Keskittyisit omaan perheeseesi ja antaisit muiden hoitaa omansa.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:25"]Mä ymmärrän myös sen, että jos ei olla kotona vaan reissun päällä niin silloin on helpompi napata piltti-purkki mukaan vauvalle, mutta ihan arkena jos ollaan koko perhe kotona niin miksi silloinkin vauva syö purkkiruokaa? ap
[/quote]
Miksi sinun pitäisi ymmärtää tai hyväksyä vieraiden ihmisten vauvojen syömiset?
No koska vauva aika oli meillä tosi rankkaa ja stressiä tuli kaikesta. Piltti soseet oli sellanen asia missä pystyin helpottamaan arkea. Miksi pitää tulla arvostelemaan taas sitä miten muut tekee asiat? Tuliko hyvä mieli kun nyt pääsit sanomaan että oot parempi äiti kun teet soseet itse? Eikä noita vauvoille tarkoitettuja soseita voi verrata mihinkään saarioisten pizzaan.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:21"]
no ku vauva menis vähän sekaisin kaikesta siitä sipulista, valkosipulista, chilistä yms mausteista mitä me käytetään todella paljon.
[/quote]
Mekin käytetään paljon mausteita ruoassa, mutta siitä ruoasta voi napata osan syrjään ennen kuin lisäilee mausteita, sipuleita yms.
[/quote]
Haloo, eihän mausteita loppuvaiheessa ruokaan lisätä!
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:30"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:21"]
[/quote]
[/quote]
Haloo, eihän mausteita loppuvaiheessa ruokaan lisätä!
[/quote]
No kyllä sä voit vaikka jättää ne mausteet lisäämättä ihan sen takia, että saisi lapsesi tuoretta kotona tehtyä ruokaa. Mutta ei, kun minä tahdon mausteita, minä tahdon valkosipulia.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:28"]
No koska vauva aika oli meillä tosi rankkaa ja stressiä tuli kaikesta. Piltti soseet oli sellanen asia missä pystyin helpottamaan arkea. Miksi pitää tulla arvostelemaan taas sitä miten muut tekee asiat? Tuliko hyvä mieli kun nyt pääsit sanomaan että oot parempi äiti kun teet soseet itse? Eikä noita vauvoille tarkoitettuja soseita voi verrata mihinkään saarioisten pizzaan.
[/quote]
No täällä av:llä on tapana heittää mm. kysymyksiä ilmaan. Kysyin kysymyksen, johon toivoin jonkinlaista vastausta, koska itse en ymmärrä valmisruokien syöttämistä kotona. Reissussa ymmärrän. Mutta näköjään oli liian arka aihe kysyä. Mistäköhän täällä enää uskaltaa keskustella kun vauvanruokakin on tabu. ap
Ap, vastaa, miksi sinua kiinnostaa tämä asia?
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:34"]
[/quote]
No täällä av:llä on tapana heittää mm. kysymyksiä ilmaan. Kysyin kysymyksen, johon toivoin jonkinlaista vastausta, koska itse en ymmärrä valmisruokien syöttämistä kotona. Reissussa ymmärrän. Mutta näköjään oli liian arka aihe kysyä. Mistäköhän täällä enää uskaltaa keskustella kun vauvanruokakin on tabu. ap
[/quote]
Niinpä, kaikki kyllä ymmärtävät, jos vauva-aika on ollut erikoisen rankka, niin jaksaminenkin on koetuksella. Mutta kaikilla purkkiruokien käyttäjillä ei ole tällaista syytä taustalla.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:34"]
[/quote]
[/quote]
Kannattaiskohan sun hakea apua tuohon sun vajaiseen ymmärryskykyyn?
Voisiko ap vielä kertoa, mikä siinä itsetehdyssä ruuassa on vauvalle parempaa kuin purkkiruuassa?
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:28"]
[/quote]
[/quote]
Et kysynyt kysymystäsi neutraalisti, vaan syytävästi ja tuomiten. Ja se että arvostelee toisen tapaa hoitaa kotia ja lapsia on arka asia useimmille.
No just eilen tein pakasteeseen ruokaa vauvalle. Porkkanaa soseutin, sekavihanneksia ja jauhelina ruskistin. Lisäksi tein osan valmiita ruokia joihin sekoitin kasviksen, lihan ja makaronin. Peruna menee niin ällöksi pakastettaessa että se keitetään sitten suoriltaan mukaan.
Tässä nyt syödään porkkanaa, makaroonia ja jauhelihaa. Mutta meillä on myös aina hätävarana pilttejä, jotka voi ottaa mukaan jos lähetään esim. kylään tms. Mielyttävämpia kuskata ko itetehyt eväät.
Vielä ois kukkakaali valmistettavana ja kalkkunan jauheliha. Olis taas kuukauden eväät.
Miksi te ette voi luopua niistä mausteista vauva-ajaksi? Ette te voi kovin voimakasta ruokaa 1-vuotiaallekaan syöttää, mutta ei sen ikäiselle enää voi mitään purkkiruokaakaan pelkästään antaa, kun pitäisi alkaa siirtyä jo muun perheen ruokia syömään.
En ole tehnyt vauvalle soseita itse, koska en jaksa. Tässä on muutenkin hommaa pyörittää kolmen lapsen ja kahden aikuisen taloutta, voin oikaista jossain. Eikä mun tarvi siitä potea huonoa omaatuntoa. Pääasia että lapsi saa syödäkseen, ja plussaa on vielä, että se niistä tykkää.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:19"]no ku vauva menis vähän sekaisin kaikesta siitä sipulista, valkosipulista, chilistä yms mausteista mitä me käytetään todella paljon.
[/quote]
Ääliö! Vauvan annos laitetaan sivuun ennen maustamista.