Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hoitaa muutto, jos ei ole ketään joka auttaisi?

Vierailija
07.12.2014 |

Ollaan miehen kanssa eroamassa, ja ero on riitainen (miehen puolelta) joten mies ei auta muuttamisessa. Minä ja lapset muutetaan pois yhteisestä kodista, lapset on pieniä joten heistä ei ole mitään apua. Mulla ei ole vanhempia, tai on, mutta ovat ihan alkoholisoituneita enkä ole heitä juuri tavannut vuosikausiin. Mulla ei myöskään ole yhtään ystävää tai kaveria tai ylipäätään ketään. Eikä todellakaan ole varaa palkata mitään muuttofirmaa kantamaan tavaroita. Miten tällaisesta tilanteesta voi oikeasti selvitä? Olen pienikokoinen, hento nainen enkä todellakaan jaksa kantaa edes telkkaria...

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttorirmojakin on erilaisia, on kalliiimpia ja sitten niitä, jotka ilmoittlevat mies ja pakettiauto. Sellaiseslta voisi kysyä, mitä tekeminen maksaa. Etkö saa lainaksi jostain summaa, joka muuttoon menisi. Nyt täytyy kyllä sanoa, että miehesi on ääliö  ja samoin miehesi perhe. Hyvä kun pääset eroon heistä jo nyt.

Vierailija
22/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:04"]

Saisinko minäkin jonkun diakonin tänne siivoamaan?

En osaa kun olen mies yhy-yhyy.

[/quote]

Hei ihan oikeasti, en kaipaa tällaisia kommentteja nyt. Jos luulette että olen laiska tai en vain viitsi itse muuttaa niin olette kyllä väärässä. En mä tästä tilanteesta nauti, päin vastoin. Ahdistaa niin että oksennan monta kertaa päivässä, kaikki raajat on ihan tunnottomat, kyyneleet on silmissä kokoajan ja olen nukkunut lähiaikoina n.3h yössä ja senkin pätkissä. En tarvitse enää teidän vittuiluanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kiitos teille joilla oli oikeita neuvoja. Soitan sinne seurakuntaan ainakin heti huomenna.

Vierailija
24/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:04"]Saisinko minäkin jonkun diakonin tänne siivoamaan?

[/quote]

kyllä ne diakonit miehiäkin auttaa.

Vierailija
25/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulal on sama ongelma...kukaan kaveri ei ikinä ole ollut niin hyvä kaveri että olisi muutossa auttanut. Onneks oon jostain saanu rahat revittyä muuttofirmaan. Varasta rahat mieheltäsi.

Vierailija
26/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Et tasan varmaan ole  kukaan kunnioitettava parisuhteeseen pystyvä mies, vaan typerä vinoilija.  Onko miehen perustehtävä edes kunnossa? Arvaat varmaan mistä puhun.

Vierailija
27/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat yliopistolle jonkun ilmoituksen, olen varma, että vapaaehtoisia löytyy, ja ehkä sitä kautta tutustuisitkin muihin opiskelijoihin? :)

Vierailija
28/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:49"]

Missä asut, voin tulla avuksi?

[/quote]

Asun Turun seudulla

[/quote]

Harmi, asun kaukana, joten minusta ei ole avuksi. Mutta soita seurakuntaan diakoniatöhön, sieltä saat varmasti apua, tai ainakin neuvon mistä kysyä. Ja sosiaalitoimistosta kannattaa myös kysyä, jos omalla kunnalla olisi palveluita tällaiseen tilanteeseen.

Vierailija
29/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap välitä noista urpoista! :) Jaksamista sinulle!

Vierailija
30/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:55"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:50"]

Ihme saatanan kitisijä-prinsessoja nykyämmät. Luovuttaa ennen kuin on edes yritetty. Esiäitinne kantoi talousvedetkin pihalta. 

[/quote]

Ommeinaan aivan helvetin ärsyttävä piirre! Missä sisukkaat naiset, jotka repii sen pesukoneen seitsemänteen kerrokseen vaikka vaan vittuuntuneisuuttaan? 

LOL, olen nähnyt kun nainen nosti lastattua peräkärryä niin, että sai sen auton vetokoukkuun kiinni. Ei meinannut ensin onnistua ja olin menossa jo kysymään tarvitseeko apua, mutta kyllä se sen siihen sai. Ja oli ihan naisen näköinenkin.

Taitaa lorvikatari olla monen naisen - ja miksei nykymiehenkin - suurin heikkous. 
[/quote]

Selkä voi mennä paskaksi.

Vierailija
31/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelet, joten laita viestiä ainejärjestösi/muu opiskelijayhdistys sähköpostilistalle tai fb-rtmjään ja pyydä apua. Samalla tutustut niihin muihin opiskelijoihin ja saatat saada seuraa. Voi riittää että otat yhteyttä kyseisen organisaation pääjehuun (pj tai vastaava?) ja selität tilanteen, jolloin hän voi koota aktiiveista apuryhmän. Perusopiskelijoilla on kuitenkin aikaa ja luultavasti löytyy myös riuskoja miespuolisia, joille kantaminen ei ole ongelma.

Vierailija
32/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla todella paha olo ja oma elämä perseestä jos tähän ketjuun pitää tulla vittuilemaan!

Ap vain kysyi vinkkejä ja saa osalta pelkkää paskaa niskaansa HUH HUH!

Jos ero on riitaisa niin onko ap nyt ihan varma että on edes mitään muutettavaa eli onko miehen kanssa sovittu että saat kaikki nuo tavarat mukaasi?

Ja ei tarvitse itse olla työtön että saa apua jostain työttömien yhdistykseltä vaan ne työttömät auttaa muita kun ei ole muutakaan tekemistä. 

Vierailija
33/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:10"]

[/quote]

Et tasan varmaan ole  kukaan kunnioitettava parisuhteeseen pystyvä mies, vaan typerä vinoilija.  Onko miehen perustehtävä edes kunnossa? Arvaat varmaan mistä puhun.

[/quote]

Miehen perustehtävä? Kunnioitettava?

Ei minun tarvitse pystyä parisuhteeseen jos en itse halua tai hakea kenenkään "kunnioitusta". Ja "perustehtäväni" ei todellakaan määräydy sukupuoleni mukaan. Kömmi pois sieltä 1700-luvulta!

Vierailija
34/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap!

Olin samassa tilanteessa, mutta ilman lapsia. En saanut asuntoakaan heti, joten vuokrasin kilometrin päässä olevan varaston. Käytin kaksi vuorokautta siihen, että aamusta iltaan kannoin tavaroitani yksitellen varastoon.. Hissi oli onneksi, eikä ollenkaan pesukonetta, mutta viimeistään parisängyn kohdalla olisin voinut itkeä ja kovaa. Onnistuin kuitenkin, vaikka ikinä en olisi itsestäni uskonut. Urakan jälkeen tärisin, olin mustelmilla ja verisillä naarmuilla ja niin loppu, että en enää jaksanut edes itkeä.

Teille muutamalle valittajalle semmosia terveisiä, että pystyishän sitä vaikka mihin, mutta siinä ei ole mitään järkeä. Etenkään jos on mitenkään mahdollista saada apua. Ei kaikkeen vaan yksinkertaisesti tarvitse pystyä tai ryhtyä vaikka pystyisikin.

Vierailija
35/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:49"]

Missä asut, voin tulla avuksi?

[/quote]

Asun Turun seudulla

[/quote]

Voin tulla auttamaan riippuen hieman, että milloin muutto olisi. Voit sitten vastaavasti tulla auttamaan minun muutossani, jos joskus ikinä TYS:ltä yksiön saan, varmaan vasta keväällä.

Autoa ei ole, mutta ajokortti löytyy ja osaan ihan näppärästi ajaa vaikka pakettiautoa. Itse hoidin viimeisimmän muuttoni vuokraamalla Raisiosta pakettiauton ja siskoni matkusti Turkuun kantoavuksi.

- Nainen Räntämäestä

Vierailija
36/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sinulla on muuttopäivä? Onko muuttomatka pitkä? Jokin vapaaehtoisporukka voisi tulla porukalla apuun? Diakonia voisi tietää nuista :)

Vierailija
37/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kierrätyskeskus tai nuorisotyöpaja tekevät jollain paikkakunnilla muuttoja muuttofirmoja reilusti halvemmalla. Sossusta voi myös jossain tapauksissa saada rahallista avustusta muuttoon.

Vierailija
38/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa on ainakin nuorten työpajalla muuttopalvelua ihan pilkkahintaan. Kannattaa kysyä sitäkin!

Vierailija
39/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne muuttofirmat paljon maksa. Minä muutin 30 kilometrin päähän hissittömän kerrostalon kolmannesta kerroksesta, ja tilasin muuttofirman kantamaan ja tuomaan kaikki huonekalut ja kirjalaatikot ja muut painavat tavarat. Yksi iso pakettiauto toi kaikki kamat yhdellä kertaa. Itse sain tuotua omalla autolla jätesäkeissä liinavaatteet ja muut, keittiökamat kannoin pahvilaatikoissa myös itse. Muuttoauto maksoi satasen. Harmittelin siinä, miksi ihmeessä aikoinaan raahasin itse ne tavarat sinne kerrostalokämppään, kun ei tosiaan tuon enempää maksanut. Soita edes muuttofirmat läpi ja kysy hinnat. Jos olet täysin pa, pyydä muuttoavustustusta luukulta.

Vierailija
40/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2