Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hoitaa muutto, jos ei ole ketään joka auttaisi?

Vierailija
07.12.2014 |

Ollaan miehen kanssa eroamassa, ja ero on riitainen (miehen puolelta) joten mies ei auta muuttamisessa. Minä ja lapset muutetaan pois yhteisestä kodista, lapset on pieniä joten heistä ei ole mitään apua. Mulla ei ole vanhempia, tai on, mutta ovat ihan alkoholisoituneita enkä ole heitä juuri tavannut vuosikausiin. Mulla ei myöskään ole yhtään ystävää tai kaveria tai ylipäätään ketään. Eikä todellakaan ole varaa palkata mitään muuttofirmaa kantamaan tavaroita. Miten tällaisesta tilanteesta voi oikeasti selvitä? Olen pienikokoinen, hento nainen enkä todellakaan jaksa kantaa edes telkkaria...

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttofirna

Vierailija
2/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun alueella esim. facebookryhmää, jossa voi vaihtaa palveluja? Eikö näitä ollut joskus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla ettei ole yhtään kavereita? Fb:hen ilmoitus että tarvitaan apua, soitto seurakuntaan tai työttömienyhdistykseen?

Vierailija
4/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:44"]

Muuttofirna

[/quote]

kirjoitin aloituksessa, ettei mulla ole varaa palkata mitään muutofirmaa

Vierailija
5/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita muuttofirmaan ja selitä tilanne..jos vaikka osamaksulla onnistuis?

Vierailija
6/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko pyytää jotain työkaveria? Ihan rehellisesti kerrot, että tarvisit apua muutossa, koska sinulla ei ole vanhempia tai ystäviä. Moni varmasti auttaa mielellään kunhan selität tilanteesi. Entä miehen vanhemmat? Jos ovat yhtään järkeviä, auttavat varmasti myös. 

Vierailija
7/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut, voin tulla avuksi?

Vierailija
8/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita seurakunnan diakonille, olisiko heillä esim. vapaaehtoisia.

Vierailija
9/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:47"]

Miten voi olla ettei ole yhtään kavereita? Fb:hen ilmoitus että tarvitaan apua, soitto seurakuntaan tai työttömienyhdistykseen?

[/quote]

Ei vaan ole yhtään kaveria, enkä tetenkään itsekään nauti tilanteesta. Olen aina ollut yksinäinen eikä mun ole lapsuuden kokemusten jälkeen helppo tutustua uusiin ihmisiin. Voisikohan seurakunta auttaa En ole työtön joten työttömien yhdistys tuskin voi auttaa...

Vierailija
10/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:49"]

Voisitko pyytää jotain työkaveria? Ihan rehellisesti kerrot, että tarvisit apua muutossa, koska sinulla ei ole vanhempia tai ystäviä. Moni varmasti auttaa mielellään kunhan selität tilanteesi. Entä miehen vanhemmat? Jos ovat yhtään järkeviä, auttavat varmasti myös. 

[/quote]

Mulla ei ole mitään työkavereita. Olen opiskelija, enkä tunne yliopistolta ketään. Miehellä olisi paljon sukulaisia, mutta he eivät auta sillä ovat luonnolliesti miehen puolella. Mies petti mua, ja miehen sukulaisten mielestä minä olen silti se paha koska haluan nyt erota. Pyysin jo apua miehen sisaruksilta ja vanehmmilta mutta mut suurinpiirtein naurettiin ulos. Tilanne on siis OIKEASTI se, ettei vaan ole ketään. Ei vaikka mistä kaivaisin...

Vierailija
11/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:49"]

Missä asut, voin tulla avuksi?

[/quote]

Asun Turun seudulla

Vierailija
12/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:50"]

Ihme saatanan kitisijä-prinsessoja nykyämmät. Luovuttaa ennen kuin on edes yritetty. Esiäitinne kantoi talousvedetkin pihalta. 

[/quote]

Ommeinaan aivan helvetin ärsyttävä piirre! Missä sisukkaat naiset, jotka repii sen pesukoneen seitsemänteen kerrokseen vaikka vaan vittuuntuneisuuttaan? 

LOL, olen nähnyt kun nainen nosti lastattua peräkärryä niin, että sai sen auton vetokoukkuun kiinni. Ei meinannut ensin onnistua ja olin menossa jo kysymään tarvitseeko apua, mutta kyllä se sen siihen sai. Ja oli ihan naisen näköinenkin.

Taitaa lorvikatari olla monen naisen - ja miksei nykymiehenkin - suurin heikkous. 

Vierailija
13/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin auttaa mielenterveys kuntoutujat jos muita ei oo.. Missä asut? Voin tulla auttamaan. Iso auto,peräkärry ja ajokortti:)

Vierailija
14/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossussa sanot,niin hommaa jostain apua

Vierailija
15/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:55"]

Ihme saatanan kitisijä-prinsessoja nykyämmät. Luovuttaa ennen kuin on edes yritetty. Esiäitinne kantoi talousvedetkin pihalta. 

[/quote]

Ommeinaan aivan helvetin ärsyttävä piirre! Missä sisukkaat naiset, jotka repii sen pesukoneen seitsemänteen kerrokseen vaikka vaan vittuuntuneisuuttaan? 

LOL, olen nähnyt kun nainen nosti lastattua peräkärryä niin, että sai sen auton vetokoukkuun kiinni. Ei meinannut ensin onnistua ja olin menossa jo kysymään tarvitseeko apua, mutta kyllä se sen siihen sai. Ja oli ihan naisen näköinenkin.

Taitaa lorvikatari olla monen naisen - ja miksei nykymiehenkin - suurin heikkous. 

[/quote]

Me asutaan kuudennessa kerroksessa vanhassa jugend talossa. Hissiin ei mahdu oikeastaan mitään. En todellakaan saa sänkyä, sohvaa, ruokapöytää, telkkaria, tv-tasoa, pesukonetta, lasten sänkyjä, lipastoja, kaikkea alas täältä yksin. Ainakaan niin että tavarat säilyisi ehjänä ja minä elossa... Voin taata, että olen kyllä tottunut pärjäämään aika yksin, mutta kaikkea ei vaan yksin voi tehdä.

Vierailija
16/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömienyhdistys/ vapaapalokunta/ Hopeyhdistys tms voisi tehdä muuton pienellä korvauksella, talkoina tai hyväntekeväiyytenä. Onko sun lapsilla kavereita? Pyydä niitä vanhempia

Vierailija
17/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:55"]

[/quote]

[/quote] Ei kannata rikkoa selkäänsä yrittämällä väkisin kantaa jotain, jonka kantamiseen ei ole resursseja!

Vierailija
18/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te epäempaattiset asian vierestä vinkujat voitte poistua tästä ketjusta, ette edistä asian ratkaisemista millään tavalla.

Facebook-ryhmä ja seurakunnan diakoni on rakentavia kommentteja, aloita niistä. Ja jos sulla on opiskelukavereissa edes hyvänpäiväntuttuja, joiden kanssa syöt lounasta tai teet ryhmätöitä tms. ehkä voisit avautua heille?

Vierailija
19/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:59"]

Työttömienyhdistys/ vapaapalokunta/ Hopeyhdistys tms voisi tehdä muuton pienellä korvauksella, talkoina tai hyväntekeväiyytenä. Onko sun lapsilla kavereita? Pyydä niitä vanhempia

[/quote]

Lapsilla on päiväkodissa kavereita, mutten ole koskaan edes tavannut heidän vanhempiaan

Vierailija
20/54 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko minäkin jonkun diakonin tänne siivoamaan?

En osaa kun olen mies yhy-yhyy.