Miten hoitaa muutto, jos ei ole ketään joka auttaisi?
Ollaan miehen kanssa eroamassa, ja ero on riitainen (miehen puolelta) joten mies ei auta muuttamisessa. Minä ja lapset muutetaan pois yhteisestä kodista, lapset on pieniä joten heistä ei ole mitään apua. Mulla ei ole vanhempia, tai on, mutta ovat ihan alkoholisoituneita enkä ole heitä juuri tavannut vuosikausiin. Mulla ei myöskään ole yhtään ystävää tai kaveria tai ylipäätään ketään. Eikä todellakaan ole varaa palkata mitään muuttofirmaa kantamaan tavaroita. Miten tällaisesta tilanteesta voi oikeasti selvitä? Olen pienikokoinen, hento nainen enkä todellakaan jaksa kantaa edes telkkaria...
Kommentit (54)
Voi, olet kyllä vaikeassa tilanteessa. Itse tulen olemaan noin vuoden päästä samassa jamassa. Ajattelin nyt ruveta säästämään muuttofirmaan. Lapsi muuttaa kotoa, ja minun pitää muuttaa pienempään, ja lähemmäksi palveluita. Tämä muuttoasia on stressanut minua jo tosi kauan. Itselläni ei ole edes ajokorttia, ja terveys on huono.
Sait jo yhden avuntarjouksen, ehkä tätä kautta saat vielä muutaman lisää. Nelisteen sitä muuttaa paljon sujuvammin kuin yksin. Me asumme valitettavasti liian kaukana, muuten meidän pojat ois voineet tulla kantoavuksi. Muistavat itsekin, miten me saimme apua, kun muutimme pois väkivaltaisen isän luota aikanaan.
Onko lapset kuitenkin nykyisen miehesi? En vaan jaksa ymmärtää, millaisen kuvan sukulaiset haluavat itsestään pienille sukulaislapsille antaa. Ihan hullua.
Ota yhteyttä Turun Hope-yhdistykseen, uskoisin että saat sieltä apua.
Koska sinulla on muuttopäivä? Voisin tulla auttamaan, asun Turussa. Minulla ei ole ajokorttia ja pienikokoinenkin olen, mutta jos kelpaa!
10v sitten kun muutin Turkuun, sain jostain hyvin edullisesti yhden miehen muuttoavuksi. Ellen ihan väärin muista, niin Turun vapaapalokunnan kautta. Kysy sieltä :) Jos saat yhden jampan kantamaan raskaat tavarat ja vuokraat pakettiauton, niin sitten jo pärjäät.
Olisiko parempi, että mies muuttaisi, hänellä olisi itsensä ja sukulaiset apuna, sinä ja lapsesi saisitte jäädä kotiinne asumaan.
Hei!
Millaisia tavaroita pitäisi kuljettaa?
Pelkästään työntökärryjen vuokraaminen muuttofirmasta helpottaa kovasti. Näiden avulla saa siirrettyä raskaampiakin tavaroita.
Asun Turussa ja voin tulla avuksesi. Kovin painavia en saa nostaa, mutta yhteistyö on voimaa.
Mäkin voisin tulla auttamaan jos päivä(t) vaan sopii. Oletko tekemässä muuttoa jo nyt keskellä kuuta vai joulu-tammikuun vaihteessa?
Useampi kantaja - ei-bodarikin - saa kyllä kuudennesta kerroksesta alas yhden hengen sängyn, pöydän jne. Painava sohva, pesukone ja lipastot voi kyllä olla ongelmallisia, niitä varten voisi olla hyvä kaksi raavasta miestä.
Turun seudulla on useampiakin pikkuhommia tekeviä tyyppejä, hinnat taitaa olla n. 30 e / h. Jos saat rekryttyä täältä esim neljä naista, jotka tuo mukanaan pakun, ja maksettua parin tunnin työstä kahdelle "vuokramiehelle", hinta ei jäisi kauhean korkeaksi.
Edullisemmin tietty pääset, jos uudessa asunnossasi on tilava hissi tai asunto 1. kerroksessa (tällaisiin paikkoihin ei-bodaritkin saisivat roudattua sohvan, pesukoneen jne muuttopakusta).
Onko sulla jo tiedossa aikatauluja tai sitä, millainen käynti uuteen asuntoon on?
Jos oikeasti haluat pyytää ihmisten apua, voit esim. luoda uuden s-postiosoitteen ja laittaa sen tänne. En usko että kukaan pahastuu jos haluat pyytää avunantajien sos.turvatunnukset tms ylös, kun tuntemattomista ihmisistä on kuitenkin kyse :)
Apua ja tukea sekä vertaistukea voi saada erilaisten yhdistysten kautta. Esimerkiksi YVPL eli Yhden vanhemman perheiden liitto tai Pienterheyhdistys auttavat juuri sinun tilanteessa olevia perheita.
Mieskö on maksanut asumisen ja elämisen siinä hienossa jugendtalossa, eikä ap:lla ole yhtään omaa rahaa?
No, ei auta sinun kuin muuttaa pois ilman tavaroita.
Väsähtänyt provo jo aloituksesta lähtien.
Miksi ihmeessä olet hankkinut lapsia jos mitään tukiverkkoja ei ole? Miten voi olla tilanne ettei ole opiskelukavereita, lapsuusajan ystäviä, sukulaisia, äitikavereita, työkavereita, harrastuskavereita eikä lasten kavereiden vanhempiakaan tunne? Kannattaisiko hoitaa itseään jotenkin, että pystyy muodostamaan edes jotain tuttavuussuhteita? Miten ihmeessä aiot eron jälkeen selvitä arjesta jos koskaan ei pysty mistään etkä keneltäkään saamaan apua? Mene nyt johonkin toimintaan mukaan jossain ( vanhempainyhdistys, lasten harrastustoiminta, äiti-lapsikerho, opiskelujärjestö, Punainen Risti, seurakunta tms. ) vaikka aluksi kuinka pelottaisi. Tulet tarvitsemaan apua jatkossakin ja tarvitset tukiverkkoja tavalla tai toisella.
Ja juu, ikävä viesti jota et tarvitse mutta nyt sun on pakko löytää jostakin edes tuttavia. Mitä teet jos sairastut ja jonkun pitäisi auttaa lasten kanssa?
ap, miten päädyit ratkomaan tilannetta? Milloin muutto on?
2