Miksi pikkulasten piirretyt ja mainokset on hirveää melua, riehumista ja kaahotusta?
Legomainokset ja kaikki on kauhean nopeatempoista häröilyä, riehumista, huutamista, metelöintiä ja kamalan kovaa vauhtia ja kaahotusta. Miksi? Valot vilkkuu, autot ajaa tuhatta ja sataa, samalla ruudussa vilisee ohi lentäviä juttuja, välkkyviä valoja ja viidennet asiat vielä heiluu eri suuntaan ja kuudennet hyppii ja pomppii ylös alas eri tahdissa nopeasti. Ja kaikki huutaa päällekkäin ja musiikki pauhaa. Itsellä tulee sekunneissa stressaantunut ja levoton olo heti kun sellaista hetkenkin näkee. Eiköhän lapsillakin. Miksi melkein kaikki lasten videot on nykyään tuollaisia?
Kommentit (71)
...toisaa,ta nykyään noista puuttuu idän propaganda. Nukkumatti ja muut tšekkiläispiirretythän aivopesivät meitä oikein kunnolla ja sen tuloksia nähdään edelleen. Kumpi sitten parempi?
Vierailija kirjoitti:
...toisaa,ta nykyään noista puuttuu idän propaganda. Nukkumatti ja muut tšekkiläispiirretythän aivopesivät meitä oikein kunnolla ja sen tuloksia nähdään edelleen. Kumpi sitten parempi?
Nukkumatin avaruusaluksen kyljessä komeili Lenin sedän kuva 🤣
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Nukkumatti_(animaatio)#/media/Tiedosto%…
Vierailija kirjoitti:
Sukulaislapsi ei jaksa seurata Pelle Hermannia ja Rölliä. Vänisee, kiemurtelee ja haluaa puhelimen. Meille 90-luvun lapsille nuo olivat niitä lempiohjelmia.
Pelle Hermanni oli silloin uusintaa. Pelle Hermanni oli alun alkaen 80-luvun lasten ohjelma.
Vierailija kirjoitti:
Oliko entisajan pamputuspiirretyt sitten yhtään sen kummempia?
Niitä ei koskaan tarkoitettukaan pikkulapsille. Siis nämä Maantiekiitäjät, Tom&Jerry yms
Meitä totutetaan uudenlaiseen kulttuuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sontaahan ne on nuo nykyajan lasten ohjelmat.
Kommenttisi on sukupolvi ajattelua.
Nykypäivän lapset voivat ajatella taas sinun lapsuutesi ohjelmien olevan tylsiä ja pitkäveteisiä.Oman lapsuuden jutut ovat lähes aina kultaa.
Hienoa womenspleinaamista taas. Mutta kiitos tiedosta!
Tuommoisia ne oli jo ysärillä kun itse olin lapsi.. Onneksi meidän lapset tyytyy vielä ihan perus pikkukakkosen katsomiseen, siinä suurin osa ohjelmista on vähän hidastempoisempia eikä ainakaan niin väkivaltaisia, eikä ole mainoksia. Mainoskanavien ohjelmat on rasittavaa katsottavaa, no Muumeja katsotaan joskus ja Palomies Samia mutta nekin netistä.
Tämä uusinkin McDonald’sin mainos, missä isä loikoilee rauhassa lapsen kanssa lukien, niin hetken päästä toinen sisarus hiipii häiriköimään ja se on sitten hauskaa. Not.
Se edellinen automainos rääkyvine lapsineen veti jo pohjat.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään miksi adhd-diagnoosit ovat yleisiä. Joka luokalla on keskimäärin 5-10 erityistukea tarvitsevaa lasta. Amerikasta tuo hirveä nopeatempoisuus ja samalla mieletön herkkujen syönti arkena on tänne tullut. Mua ahdisti jo lapsuudessani 00-luvun alussa amerikkalaiset piirretyt ja lelumainokset. Karkkia ei kuitenkaan syöty joka päivä kuten nykyään Nyt jo Pikku Kakkonen on pelkkää riehumista.
Millaisissa piireissä oikein liikut, jos lapsetkin syö karkkia joka päivä? En tiedä yhtään semmoista perhettä, päinvastoin joissain perheessä vältellään sokeria ym jopa liiankin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaislapsi ei jaksa seurata Pelle Hermannia ja Rölliä. Vänisee, kiemurtelee ja haluaa puhelimen. Meille 90-luvun lapsille nuo olivat niitä lempiohjelmia.
Ysärillä suosikkeja oli myös Turtlesit, prätkähiiret, pokemonit, my little ponyt, ja näissä kyllä huudettiin ja hilluttiin, muitakin oli mutta en vaan muista kaikkea. Lisäksi esim ruohometsän kansassa söpöt pikku puput muuttui verenhimoisiksi ja söi toisiaan. Itse en tuommoista väkivaltaviihdettä ole lapsille halunnut näyttää. Onneksi nykyään on vaihtoehtoja ja voi laittaa näkymään juuri sen ohjelman jonka itse katsoo sopivaksi. Rölli on meidän 3- ja 6-vuotiaiden ihan suosikki edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Muumi piirretyt ovat toista maata
Ysärilasten sukupolvikokemus oli nähdä painajaisia möröstä, taikurista tai haisulista. Oma lapsi ei enää suostu edes katsomaan Muumeja kun haisuli on kuulemma liian ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sontaahan ne on nuo nykyajan lasten ohjelmat.
Kommenttisi on sukupolvi ajattelua.
Nykypäivän lapset voivat ajatella taas sinun lapsuutesi ohjelmien olevan tylsiä ja pitkäveteisiä.Oman lapsuuden jutut ovat lähes aina kultaa.
Hienoa womenspleinaamista taas. Mutta kiitos tiedosta!
Tarkoitus oli, että miksi haukkua eri sukupolvien juttuja, kun jokainen pitää omia hetkiä parhaimpina?
Osa isompaa agendaa. Kansasta pitää tehdä tyhmää ja keskittymiskyvytöntä jo pienestä pitäen. Eliitti hyötyy kun kansalla kärsivällisyys riittää vain kymmenen sekunnin Tiktok -videoihin tai siihen puolen minuutin pätkään missä Asiantuntija sanoo mitä mieltä milloin mistäkin pitää olla
Ja huvittavaa, että kuinka piirretyt ovat myös yhdenlainen propagandan väline. Nykyajan piirretyissä on aina lapsijoukko, jossa on lukuisia eri etnisyyksiä ja kaikki ovat kavereita keskenään
Hmm. Mitkäs olikaan omat suosikkini lapsena?
Niitä oli:
Ihan pienenä
- Tao tao
- Peukaloisen retket
Vähän vanhempana lapsena:
- Pokemon
- Digimon
- Matka maan ympäri 80 päivässä
- What's new Scooby Doo
- Teenage Mutant Ninja Turtles (2003)
Aika meneviä ohjelmia minäkin olen katsellut mieluusti ja vieläkin noi ohjelmat tuntuvat olevan kultaa.
M28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ysärillä suosikkeja oli myös Turtlesit, prätkähiiret, pokemonit, my little ponyt, ja näissä kyllä huudettiin ja hilluttiin, muitakin oli mutta en vaan muista kaikkea. Lisäksi esim ruohometsän kansassa söpöt pikku puput muuttui verenhimoisiksi ja söi toisiaan. Itse en tuommoista väkivaltaviihdettä ole lapsille halunnut näyttää. Onneksi nykyään on vaihtoehtoja ja voi laittaa näkymään juuri sen ohjelman jonka itse katsoo sopivaksi. Rölli on meidän 3- ja 6-vuotiaiden ihan suosikki edelleen.
Itse ysäri lapsena en nähnyt Ruohometsän kansaa, mutta vastikkeena tuli nähtyä Kauka metsän pa kola iset -sarjaa. On meitä ysäri lapsia koeteltu.
Vierailija kirjoitti:
Koska nykylapset on ylivilkkaita ja niillä on päästäisen keskittymiskyky
Ei ihme jos tuollaisia katsovat...
On vaan ollu pakko tottua siihen, että lastenohjelmat nykyään on tuollaisia. Ja ääninäyttely on rasittavaa kimitystä ja My Little Ponyt on pilattu.
Oon omille muksuilleni yrittänyt näyttää niitä kasarilasten suosikkeja, joita itsekin rakastin, mutta eivät suostu katsomaan, tylsiä ovat. Ei kelpaa nykylapsille enää peukaloisenretket, maijamehiläiset ja tohtorisykeröt.
Vierailija kirjoitti:
On vaan ollu pakko tottua siihen, että lastenohjelmat nykyään on tuollaisia. Ja ääninäyttely on rasittavaa kimitystä ja My Little Ponyt on pilattu.
Oon omille muksuilleni yrittänyt näyttää niitä kasarilasten suosikkeja, joita itsekin rakastin, mutta eivät suostu katsomaan, tylsiä ovat. Ei kelpaa nykylapsille enää peukaloisenretket, maijamehiläiset ja tohtorisykeröt.
Ei tuo My little pony vaikuta ennenkään olevan hyvän laatuista:
Koska taitavat mielen manipulaattorit tietävät, että paras lopputulos särkeä ihminen saavutetaan, kun manipulaatio aloitetaan mahdollisimman varhain eli lapsena. Tarkoitus on siis hajottaa ihminen jo lapsena.