Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies loukkaantui syntymäpäivälahjastani

Vierailija
11.10.2021 |

Annoin sen hänelle eilen, kyseessä oli tunnetun merkin miesten tuoksu. Todella arvokas ja hänkin taisi tunnistaa sen. Mutta hän ei vaikuttanut yhtään ilahtuneelta ja kysyin että eikö hän pidä siitä niin sanoi suoraan että ei. Häntä loukkaa että "johonkin niin turhaan laitetaan niin paljon rahaa". Lähdin siitä sitten kotiin ja emme ole keskustelleet sen jälkeen. Mitä tässä pitää tai edes voi tehdä?

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuohi kehtysmaalaiselle alkuasukkaalle tai kaivo kehitysmaalaiskylään olisi ollut humanitäärisempi lahja.

Monelle ei todellakaan hyvä lahjavaihtoehto, mutta minulle olisi hyvä lahja. Olen krääsää inhoava mies, jolla on jo kaikki tarpeellinen.

Vierailija
42/129 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika riski ostaa tuoksu. Jokaisella on ne omat suosikkinsa. Ja miehet yleensä haluaa lahjaksi juuri sen tietyn. Ymmärrän hyvin harmituksen rahan tuhlaamisesta, mutta olisi kai hän lahjan voinut ottaa vastaan ihan kauniisti, kun se kerran oli jo hankittu, ja jutella lahjoista vaikka sitten yleisesti myöhemmin. Jos kyse ei ollut pelkästään rahasta, vaan myös siitä, ettei kyseisestä tuoksusta välitä, niin kyllähän sekin pitää pystyä kertomaan, ettei toiste tule samaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaanko täällä akat kehtaa valittaa jos joku tuo lahjan mikä ei miellytä? Alatte kiukuttelemaan siinä lahjanantajan edessä ja murjotatte? Herätkää. Ap saa olla loukkaantunut ja itse olisin myös, jos kumppanini käyttäytyisi noin moukkamaisesti. Lahjat nyt monesti on sellaisia, että ne tulevat yllätyksenä ja vastaanottaja ei itse saa valita lahjaansa. Maailma on mennyt kyllä niin nipotukseksi ja näitä herkkähipiäisiä riittää. Perus käytöstavat on selkeästi unohtuneet monelta. Itse repeäisin päin naamaa jos jollekin ostaisin lahjan ja hän kehtaisi kiukutella siitä, ettei ollutkaan lempparijuttu siellä paketissa. Hemmoteltu kakara.

Vierailija
44/129 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei käytä tuoksuja/ei tosissaan pidä mistään kalliista ja häntä loukkasi kun et tuntenut häntä ollenkaan? Kun annetaan lahjoja pitää miettiä mistä se lahjan saaja pitää eikä mikä itsestä olisi kiva. Onhan se ikävää kun lahja menee pieleen ja voisihan se lahjan saaja kohteliaisuudesta teeskennellä pitävänsä lahjasta .. itse monesti teeskentelen. Mutta kyllä ihmettelen myös miten huonosti minut tunnetaan jos annetaan esim. auringonkukka lahjaksi vaikka en voi sietää niitä.

EI ei ei ja vielä kerran ei. Ei lähdetä tuolle linjalle että teeskennellään pitävänsä jostain mistä ei pidä, varsinkaan sille rakkaimmalle ihmiselle. Teeskentely on ok jollekin puolituttavalle, jotta ei halua loukata mutta puolisolle pitää olla rehellinen. Muuten se johtaa siihen että sitä sitten paljastaa totuuden viimeisen eroriidan ollessa kesken ja toinen saa tietää että olet valehdellut vuosikausia.

M43

Onpa hirveä valhe, että ei halua loukata toista ja ei tyrmää saatua lahjaa!

Miten ihmeessä eroriidassa selviää jos näin kamala, salattu valhe paljastuu?

Sanotko sinä lapsen piirustuksestakin, että onpa ruma jos oikeasti olet sitä mieltä vai valehteletko?

Vierailija
45/129 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on epäkohtelias törppö. Lahjasta pitää kiittää aina. Jos ei pidä siitä, niin jätetään se komeroon pölyttymään. Miten aikuinen(?) mies voi olla noin hölmö? Alkeellisetkin tavat puuttuvat.

m56

Vierailija
46/129 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit hänelle kauniin lahjan, jolla halusit osoittaa hänen arvoaan, millaiseksi sinä hänet koet. Se on kaunista.

Miehesi oma ajatus ja tunne on hänen. Se ei ole sinun syysi, että hän ajattelee näin.

Arvosta omaa lahjaasi, jonka hänelle annoit. Halusit antaa. Olet kaunis ja ihana nainen 🥰

Ihanaa syksyä 💜

Vierailija
47/129 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin kerran lapseni isälle partakoneen ja hän käski viedä sen takaisin kauppaan. Miehet on hankalia.

Jos mies kasvattaa partaa, niin ei mikään ihme. Tai jos on jo hieno partahöylä, vaahto ym. tykötarpeet. Enkä puhu nyt mistään Lidlin höylistä, vaan esim. oikeasta partaveitsestä. Eli jos on hifistelijä, niin sama kuin ostaisi kahviharrastajalle jotain Saludoa - ei mitään käyttöä ja tuntuu loukkaavalta.

Enhän minä tietenkään totuutta tiedä, mutta kunhan spekuloin, että yleensä on syynsä noihin. Oma mies on kyllä pitänyt (kauan sitten) ostamastani tuoksusta, mutta kun olen nykyään herkistynyt tuoksuille, en enää ostaisi enkä ilahdu, jos mieskään ostaa mitään voimakkaan tuoksuista sen enempää itselleen kuin minulle. Peruspoikaystäväbokserit saa riittää :D

Vierailija
48/129 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli niinpäin, että jouduin pyytämään miestä olemaan ostamatta minulle kalliita hajuvesiä. Miehellä oli tapana ostaa minulle lahjaksi kallita hajuvesiä, joita en kuitenkaan voinut käyttää miehen hajuherkkyyden vuoksi. Sen vuoksi katsoin järkeväksi kertoa hänelle, että jatkossa jättää hajuvedet ostamatta. Meillä tämä ei onneksi aiheuttanut ongelmia. Muutenkaan meillä ei ole mikään pakko ostaa lahjoja. Jos on jotain toiveita, niin sen voi kertoa. Mutta syntymäpäivälahjat eivät ole mitenkään pakollisia, sillä kaikkea on ja jos ei ole, niin sen voi hankkia.

Vierailija
49/129 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mies piti lahjaasi ylellisenä turhakkeena. Silti olisi kohteliasta kiittää ja pitää analyysit omana tietona.

Mun tekis mieli ostaa viikoittain imuroivalle miehelleni robotti-imuri, mut epäilen, että hinta ärsyttäisi häntä. Siispä en osta. Ehkä Tappara -villasukat miellyttäis enempi 😉

Vierailija
50/129 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin miehelle suhteen alkuaikoina joululahjaksi suihkugeelin, joka oli jotain kallista miesten tuoksusarjaa. No enpä tiennyt vielä silloin, että mies on vannoutunut palasaippua-mies. Jäi käyttämättä, mutta otin opiksi.

Vierailija
51/129 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kehtaisi kiukutella 😩

Ajatus kuitenkin se tärkein.

Niinpä niin. Joka ystävänpäivä, syntymäpäivä ja joulu täällä on haukkumisketjuja, kuinka tyhmä mies on kun ei taaskaan osannut ostaa mitään mitä nainen halusi. Tai pahimmassa tapauksessa, ei ostanut mitään.

Aikuiset voi ostaa itselleen mitä haluaa. Lahjat kyllä lämmittää mieltä mutta keksimällä keksitty turha ja tarpeton tavara ei. Eli siinä asiassa olen sinun kanssasi täysin eriävää mieltä että ajatus on se tärkein. Antakaa mielummin kallisarvoista aikaanne kuin hukuttamalla tavaroihin. Mikään tavara ei ole läheisyyttä arvokkaampaa.

Vierailija
52/129 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap halusi huomioida rakastaan lahjalla, mutta mies oli tyytymätön ja antoi sen myös kuulua.

Uhmaikä?

Vierailija
53/129 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
54/129 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin miehelle suhteen alkuaikoina joululahjaksi suihkugeelin, joka oli jotain kallista miesten tuoksusarjaa. No enpä tiennyt vielä silloin, että mies on vannoutunut palasaippua-mies. Jäi käyttämättä, mutta otin opiksi.

Meillä sama juttu. Nykyään kysyn mitä haluaa lahjaksi tai mistä merkistä pitää. Toki yllätys jää pieneksi mutta eipähän jää turhaa roinaa kaappeihin eivätkä rahani mene hukkaan.

Vierailija
55/129 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap halusi huomioida rakastaan lahjalla, mutta mies oli tyytymätön ja antoi sen myös kuulua.

Uhmaikä?

Rehellinen ei siis saa olla, ettei lahjan antajan loukkaantuisi? Tokihan se mies nyt on mulkero kun saa jotain mitä ei halua/tarvitse.

Vierailija
56/129 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex mieheni osti minulle joululahjaksi kattilan ja keittokirjan, en tykännyt.

Olin kyllä puhunut kattilasta, mutta joululahjaksi ?????????????— ei hyvä ajatus !

Itse kyllä olisin arvostanut jos olisin saanut kattilan ja keittokirjan joululahjaksi tai vaikka kodinkoneen. Olisitko halunnut barbien joululahjaksi?

Vierailija
57/129 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miesystäväni pitäisi tuoksuja turhana rahanmenona niin ei olisi mun tyyppinen mies. Puhumattakaan siitä miten moukkamaista olisi loukkaantua toisen antamasta lahjasta. Vaihtoon!

Täysin samaa mieltä.

Jos jo tuossa vaiheessa moittii rahanmenosta turhuuksiin ja vielä moittii lahjaakin niin ei jatkossa hyvältä näytä.

Kouluttaminen ja moukkamaisuus on alkanut jo nyt.

Kaksi "turhaa rahanmenoa, aikuiset ei osta lahjoja, väärä/turha lahja" "ihmistä sopii yhteen.

Mutta ihminen joka haluaa ilahduttaa toista, itsekin tykkää saada lahjoja ja on kohtelias toiselle vain rikkoo ja loukkaa itsensä tuonkaltaisen miehen kanssa.

Saat vielä monta pahaa mieltä jos jatkat tuon miehen kanssa.

Tai joudut muuttamaan itsesi toiseksi miehen kanssa ollessasi, mikä ei ole sekään hyvä vaihtoehto.

Vierailija
58/129 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäpäivälahjastani = sinun lahjasi.

Syntymäpäivälahjastaan = sinun antamastasi lahjasta.

Eli painotat sitä, että lahja oli sinun ostamasi. Miksi ihmeessä sitten yllätyt, jos hän ei pitänyt lahjastasi???

Vierailija
59/129 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjojen hankinta on vuosi vuodelta yhä vaikeampaa. Nyt kun on pitänyt elokuvat ja musiikkikin muuttaa striimiksi, ei voi ostaa esim. DVD tai Blu-Ray elokuviakaan lahjaksi :/

Vierailija
60/129 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä murheet ja ajattelemisen aiheet ihmisillä :) Voi kamala. Elämän vastoinkäymiset :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi