Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö miehesi pystyä suojelemaan sinua

Vierailija
10.10.2021 |

Pitääkö miehen olla sellainen, että pystyy suojelemaan sinua mahdolliselta päällekäyjältä?

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ja nainen kohtaavat ryöstäjän ja nainen on heistä se kovakuntoinen kamppailulajien mestari ja mies narukätinen arka ruipelo niin miksi sen miehen pitäisi ja miten hän voisi ketään suojella? Ihmiset ovat yksilöitä ja kaikkien voi odottaa tekevänsä voitavansa hätätilanteissa, ei muuta.

Vierailija
42/113 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En seurustele, mutta jos joku haukkuisi tyttöystävää lihavaksi tai jotakin, niin ihan varmana älähtäisin. Fyysistä voimaa en tosin käyttäisi. -Lauri

Miehen puhetta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä joku hyökkäisi kimppuuni? En liiku epämääräisillä alueilla epämääräisinä aikoina.

Aiemmin puolustin herkkää miestä, joka 192-senttisenä urheilijana pelkäsi erilaisia uhkia. 

Onneksi olen 160-senttinen ja rohkea.

N

Nuorempana sitä tuli enemmän käveltyä öisin. Kyllä kaikenlaista riidanhaastajaa on. Huumeet on myös aika yleisiä.

Yleensä miehet eivät vetäydy tilanteista, niin tulee ongelmia. Kyse on reviiristä.

Täysin toisenlainen kokemus miehistä. Kun vähän ärähtää ja alkaa tulla kohti niin ne nopeasti perääntyy, nostaa kädet ylös ja alkaa kaveri hei, hei ei täs mitään hei.. ja sitten luikitaan pois.

Minusta taas tuntuu, että kun näyttää empatiaa, se rauhoittaa monia ihmisiä. Kysyy vaikka, että mikä sulla on? ...tai jotain, niin tilanne menee ohi.

Liikuttavan idealistinen kirjoitus. Oletko koskaan ollut vastatusten todellisen mielipuolen kanssa?  Voin kertoa, että sinun esittämälläsi empatialla ei ole juurikaan positiivista vaikutusta. Se kertoo heille ainoastaan sen, että olet helppo ja heikko uhri.

Mielipuolesta en tiedä, mutta uhkaavia tilanteita on ollut. Olen jonkin vaiston varassa selvinnyt. Hyvin rauhallinen, myötäilevä ja ymmärtävä olen ollut. Jopa vitsikäs. Viimeinen asia olisi ollut maltin menettäminen ja puolustautuminen. Niin kauan, kun ihmiseen saa yhteyden, on vahvoilla. Ja myös silloin, kun toinen tuntee, että olen enemmän hänen puolellaan kuin vastaan.

Vierailija
44/113 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se tietoista suojelemisen toivetta ole, mutta kyllä mua sellaiset ominaisuudet miehessä viehättävät mitkä tekevät hänet varteenotettavaksi vastustajaksi jollekin uhkaajalle tai auttavat hätätilanteesta selviytymistä: äly, voima, hyvä kunto jne.

Vierailija
45/113 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä joku hyökkäisi kimppuuni? En liiku epämääräisillä alueilla epämääräisinä aikoina.

Aiemmin puolustin herkkää miestä, joka 192-senttisenä urheilijana pelkäsi erilaisia uhkia. 

Onneksi olen 160-senttinen ja rohkea.

N

Nuorempana sitä tuli enemmän käveltyä öisin. Kyllä kaikenlaista riidanhaastajaa on. Huumeet on myös aika yleisiä.

Yleensä miehet eivät vetäydy tilanteista, niin tulee ongelmia. Kyse on reviiristä.

Täysin toisenlainen kokemus miehistä. Kun vähän ärähtää ja alkaa tulla kohti niin ne nopeasti perääntyy, nostaa kädet ylös ja alkaa kaveri hei, hei ei täs mitään hei.. ja sitten luikitaan pois.

Minusta taas tuntuu, että kun näyttää empatiaa, se rauhoittaa monia ihmisiä. Kysyy vaikka, että mikä sulla on? ...tai jotain, niin tilanne menee ohi.

Liikuttavan idealistinen kirjoitus. Oletko koskaan ollut vastatusten todellisen mielipuolen kanssa?  Voin kertoa, että sinun esittämälläsi empatialla ei ole juurikaan positiivista vaikutusta. Se kertoo heille ainoastaan sen, että olet helppo ja heikko uhri.

En ole. Miksi olisin. Miten tällaiseen tilanteeseen joutuu

Siinäpä se onkin, koskaan ei voi tietää onko se päivä ei-koskaan vai tänään. Mielipuoli näet tekee valinnan ajankohdasta, et sinä.

Vierailija
46/113 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole miehen tehtävä

mies53v

Ei. Jokaisen ihmisen sukupuoleen katsomatta toki pitää tehdä voitavansa jos toinen ihminen on uhattuna/vaarassa. Ei nainen ole mikään "heikompi astia" joka on sankarillisen miehen suojelusta vailla.

No kyllähän nainen on se heikompi astia ja se suojelua tarvitseva osapuoli.

mies53v

Vierailija
47/113 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista feministi paska

Vierailija
48/113 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies53v

Ei. Jokaisen ihmisen sukupuoleen katsomatta toki pitää tehdä voitavansa jos toinen ihminen on uhattuna/vaarassa. Ei nainen ole mikään "heikompi astia" joka on sankarillisen miehen suojelusta vailla.

mies53v

Millonka täytät mies53 54? Koska olet aika friikki..

Vierailija
49/113 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää. En jää itsekään toimettomaksi.

Ja auttamisvelvollisuus on kaikilla mistään mieheydestä tai naiseudesta riippumatta. 

Vierailija
50/113 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tärkeintä olisi, että mies haluaa suojella, ei niinkään se, pystyykö hän käytännössä siihen.

Tuo oli hyvä pointti. Mitä olet mieltä, mitä asioita naisen tulisi haluta tehdä miestä varten? Jos nyt ei puhuta seksistä yhtään mitään, maailmassa on aika paljon muutakin ja sitä saa jokaiselta vastaantulevalta.

Vierailija
51/113 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies53v

mies53v

Millonka täytät mies53 54? Koska olet aika friikki..

Mitä tuolla on merkitystä?

mies53v

Vierailija
52/113 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen aukoo päätään niin katson vierestä kun se saa pataan.

Ei ole minun hommani suojella suurisuita.

Vierailija
53/113 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää. En jää itsekään toimettomaksi.

Ja auttamisvelvollisuus on kaikilla mistään mieheydestä tai naiseudesta riippumatta. 

Ei ole

Vierailija
54/113 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pystyn suojelemaan itseni lisäksi miestäkin. Olen tae kwon don Suomen parhaita...

Vierailija
55/113 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi. Vaikka olen ihan itsekin pärjäävä, niin haluan mieheltä semmosta perinteistä miehekkyyttä.

Vierailija
56/113 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies53v

mies53v

Niinkö? Äläpä kuule yleistä ja vähättele. Toki tyypillistä ajattelua ikäluokkasi ukoille.

Vierailija
57/113 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hiukan eri mieltä. En tosin tunne ketään ihan toopea. On minulla silti käynyt niin, että sisarukset ovat hölmöilleet kännipäissään. Heidän puolellaan olen silti aina, enkä anna kenenkään koskea heihin. 

Vierailija
58/113 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ja nainen kohtaavat ryöstäjän ja nainen on heistä se kovakuntoinen kamppailulajien mestari ja mies narukätinen arka ruipelo niin miksi sen miehen pitäisi ja miten hän voisi ketään suojella? Ihmiset ovat yksilöitä ja kaikkien voi odottaa tekevänsä voitavansa hätätilanteissa, ei muuta.

Luuletko, että kukaan tuollainen nainen seurustelisi hetkeäkään narukätisen ruipelon kanssa? Nämä teorisoinnit ovat usein hauskoja koska niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Vierailija
59/113 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojata miltä? Jos joku on vaarassa ja sitä voi ja on kohtuullista auttaa, niin sitten toimitaan oli kyseessä lokki tai naisystävä. Valkoritarointi on itsen nostamista

Vierailija
60/113 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Jos nainen ei osaa pitää suutaan kiinni, niin on ihan oikein, että saa turpaansa. M26