Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7,5 mg Zopinox, auttaako unettomuuteen?

Vierailija
10.10.2021 |

Tänään kokeilen ensi kertaa. Melatoniinia ja tuo 7,5 mg zopinox. Kellään kokemuksia.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan satunnaisesti 1/4 tabletin ja nukahdan sillä. Kun unettomuus oli pahimmillaan otin puolikkaan. Se koukuttaa kyllä nopeasti, joten en ottaisi ainakaan kokonaista vaan kokeilisin pärjääkö pienemmällä annoksella ja koittaisin pitää välipäiviä alusta asti.

Vierailija
42/71 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy lyhyenä kuurina hyvin, mutta pitkäaikaisessa käytössä menettää tehonsa kun elimistö tottuu. Olen hoitajan urani aikana nähnyt tapauksia joissa annostusta on lisätty, kun entinen ei enää tepsi. Ja kohta pitäisi taas lisätä. Annostusta on alettu pikkuhiljaa purkaa, sillä keinotekoinen uni on keinotekoista ja unilääkkeet vain altistavat kaatumisille ja muille tapaturmille.. Haitat ohittavat hyödyt.

Kannattaa ennemmin kartoittaa syyt, mitkä aiheuttavat unettomuutta. Niitä on paljon; fyysiset syyt, sairaudet, kivut, levottomat jalat, huono sänky, liika valo, liika iltasyönti, liika somen käyttö, telkkarin katselu, myöhäinen tai liika kahvin juonti, närästys, melu, liika valo, huolet, stressi...

Moni huomaa että nukkuu mökillä hyvin tai lomareissulla..

Hoitaja käy vähän hitaalla, kun ei näe heitä, ketkä eivät annosta nosta. Tai heitä, joka eivät lomalla nuku yhtään sen paremmin kuon kotonakaan. Hoitaja kun ei itse koe asiaa vaan hoitaa pelkästään työasioita, niin ei ihme että osa kokemuksista unohtuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee päivä pihahommia ja lämmitä illalla sauna. Nukut kuin tukki.

Toinen keino on hankkia henkinen väsymys. Opettele illalla pari tuntia jotain haastavampaa. Taas tekee mieli nukkua.

Vierailija
44/71 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zopinox on nukahduslääke, antaa unen ainakin 4-6 tunniksi.

Alkaa vaikuttamaan nopeasti alle 10:ssä minuutissa.

Jos otat melatoniinia myös, joka kolmiolääke niin ne vahvistavat toistensa vaikutusta.

Melatoniin avulla yöunesi pitenee.

Eivätkä vahvista, vaan molemmilla on unta parantavia (nukahtamista nopeuttavia, unta pidentäviä) vaikutuksia jotka ovat toisestaan itsenäisiä.

Noita tsopikloneja ja muita ei myöskään kannata käyttää kuin akuutin vaiheen ohi jotta saa edes jotenkin nukuttua. Vaikuttavat unen rakenteeseen ja mm. vähentävät REM-unta. Uni ei one yhtä palauttavaa kuin luonnollinen.

Miksi sitten lääkkeellä nukuttuna jaksaa paremmin, jos se kerran ei ole yhtä laadukasta? Miksi työ sujuu paremmin lääkkeellä jos oma uni on parempaa kuin pilleriuni? Mulla nukahtamisviivekin lyhenee vuorokausia.

Vierailija
45/71 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan mun melatoniineissa ole kolmioita :D ostettu S-marketista

Ei kaupan melatooneissa kolmiota olekaan.

Lääkärin respalla saa vahvempia, 3mg ja 5mg, joisaa kolmio.

Itsellä käytössä nuo ja kyllä uni tulee.

Aamulla välillä tokkurainen olo noista.

Ei se resepti kolmiota tee. Sama 5mg:n pakkaus käsikaupassa sisältää myös kolmion. Katsele vaikka netistä kuvia.

Vierailija
46/71 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin koukkuun!? Eikö se ole yhdentekevää, jääkö 90-vuotias johonkin koukkuun, kunhan saa unta , ekä tarvi pyöriä lakanoissaan kuin pieru molskihousuissa? En ole vielä koskaan ottanut koko pilleriä ja olen nukkunut hyvin  sekä herännyt virkeänä. Päässä ei ole tuntunut sekavaa oloa. Lääkäri vaan katkaisi uusimisen ja siinähän pyörin yökaudet.

Vierailija
47/71 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut päiväkäyttöön joskus noita ei ne väsytä.

Vierailija
48/71 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kesy unilääke ainakin mulle. Ei auttanut mua vaikka otin kolminkertaisen annoksen aluksi. Päätin jättää sen käytön pois kun ei auttanut unettomuuteen. Ketipinor + olantsapiini on auttanut unettomuuteen. Nukun hyvin eikä mitään aamupöhnää enää ole. Tosin alussa saattoi olla aamutokkuraisuutta. 

Vierailija
49/71 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehoa minuun zopinox. Katkonainen uni.koko yön. Ja jos ottaa useampia tabletteja, alkaa tekee kaikenlaisia asioita eikä muista niistä mitään.

Vierailija
50/71 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla kuule sairaaloissakln menee ihmisillä samoja lääkkeitä vuositolkulla. Uni- nukahtamislääkkeitä. Nukkumattomuus ja unettomuus on paljon vaarallisempaa terveydelle, vaikka oliskin sih vähän koukussa unilääkkeisiin.

Vierailija
51/71 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kesy unilääke ainakin mulle. Ei auttanut mua vaikka otin kolminkertaisen annoksen aluksi. Päätin jättää sen käytön pois kun ei auttanut unettomuuteen. Ketipinor + olantsapiini on auttanut unettomuuteen. Nukun hyvin eikä mitään aamupöhnää enää ole. Tosin alussa saattoi olla aamutokkuraisuutta. 

Kovat on mömmöt. Noihin vasta pahasti jääkin fyysisesti koukkuun, kokemusta on. Koitappa mitä tapahtuu jos yrität olla ilman.

Vierailija
52/71 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kokeilen tätä Zopinoxia ...Ketipinor turvottaa,kerää nesteitä,ummettaa yms.

Vierailija
53/71 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä auttaa nukahtamaan, mutta huomenna sulla on metallinen paskanmaku suussa. On tullut naposteltua kauan. Hyvää paskaa. Ulkomailta toin kerran itselleni satoja tabletteja käsimatkatavaroissa, kun lääkäri meni lopettamaan ne multa liian nopeasti.

Vierailija
54/71 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen unettomuus ja nukahtamisvaikeus todettu jo 4-vuotiaana. Zopinox on hyvä; saan nukuttua (alkaa vaikuttaa 20 - 30 min. sisällä ottamisesta). Otan myös melatoniinia n. 1 h ennen Zopinoxia. Metallinen maku suussa voi häiritä, mutta kahvi ja aamupalaleipä auttavat. Ei tee tokkuraiseksi eikä haittaa työntekoa tms.

Vierailija
55/71 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari pitkää päälle niin mukava pelailla tietokoneella.

Vierailija
56/71 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä auttaa nukahtamaan, mutta huomenna sulla on metallinen paskanmaku suussa. On tullut naposteltua kauan. Hyvää paskaa. Ulkomailta toin kerran itselleni satoja tabletteja käsimatkatavaroissa, kun lääkäri meni lopettamaan ne multa liian nopeasti.

Hyvä että myönnät riippuvuutesi.

Vierailija
57/71 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että myönnät riippuvuutesi.

Sinulla niitä ongelmia vasta onkin. Tai ainakin tulee.

Vierailija
58/71 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pssst. Mistä toit?

Vierailija
59/71 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta vastaan silti. Itse otan 1/4 tablettia ja nukun sillä hyvin. Ikinä en ole ottanut kokonaista. Tälla annoksella mennyt jo pitkään eikä ole ollut tarvetta kasvattaa annosta. Välipäiviä pidän silloin tällöin.

Vierailija
60/71 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pssst. Mistä toit?

Kröh.. Fug.. köhöm... Fuge. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan