7,5 mg Zopinox, auttaako unettomuuteen?
Tänään kokeilen ensi kertaa. Melatoniinia ja tuo 7,5 mg zopinox. Kellään kokemuksia.
Kommentit (71)
Ei hyvä lääke, uni katkonaista, söin kaikki jäätelöt zopinox päissäni. Paska lääke, ei toimi mulla.
Minulla olantzapiini reseptillä uniongelmiin ja hyvin on auttanut. Sain kaverilta 10kpl näitä 7,5mg zopinoxia niin katsotaan onko parempi kuin olantzapiini.
En ole kokeillut mutta mirtazapiinia olen. Toimii!
1/4 tabletti riittää.
On kokemusta. Aivan hirveitä painajaisia sain ja mikä vielä pahempaa, yöllisiä todella pelottavia hallusinaatioita. Muutamana yönä kokeilin. Toisen psykiatri (olen masentunut) sanoi ettei ikinä määrää zopinoxia juuri tuon vuoksi ja koska siihen syntyy riippuvuus nopeasti. Max pari viikkoa saa käyttää.
Leenakin veti näitä aikoinaan, jäi koukkuun ja menetti sekakäyttäjänä työnsä.
Ihan hyvin nukuttaa mutta voi tosiaan tuoda myös painajaisia, metallinen jälkimaku on aika paha.
Olin syönyt 9 kpl zopinoxia vaikka yhden otin nukkumaan mennessä , jäätelöpaperit lattialla, ilmeiseti syönyt jäätelöäkin. Tämä lääke vie muistin minulta.
Itselläni ollut jo vuosia ongelmana aamuyön herääminen muutaman tunnin unen jälkeen. Yleensä saan nukuttua ihan ok määrän (6 tuntia) arkena, ja viikonloppuna sitten vähän enemmän. Näillä unilla pärjään hyvin ilman lääkettä.
Mutta joskus kiireisimpinä aikoina elämässä, jää unet 4 tuntiin, ja tämä meinaa jäädä päälle, eikä viikonloppunakaan saa nukuttua enempää. Näihin vaiheisiin olen saanut avuksi Zopinoxin. Jos unettomuus jatkunut useamman yön, saatan yöllä esim klo 2-3 herätessä ottaa puolikkaan tai 1/4-osa tabletin.
Tämä toiminut itselläni tosi hyvin. Aamulla saattaa olla pientä tokkuraa, mutta menee nopeasti ohi. Ja tosiaan, en käytä Zopinoxia useasti. Nytkin 10kpl paketti ollut jo vuoden käytössä, ja vielä 2kpl jäljellä.
Jossain vaiheessa kokeilin Ketipinoriakin, mutta siitä tuli järkyttävä tokkura seuraavaksi päiväksi.
Mua se ei pidä unessa. Auttaa nukahtamaan ja yli "ensimmäisen heräämisajan" joka mulla on klo 1. Usein herään klo 3 kuitenkin. Ihan parhaimmillaan olen pysynyt unessa viitisen tuntia. sain pahan unettomuusongelman kortisonin käytöstä.
Jep, zopi on yksi koukuttavimmista unilääkkeistä tällä pallolla ja omaa suuren väärinkäyttöpotentiaalin.