Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Piparit "nousivat päähän", allergiaa vai verensokeriongelmia?

Vierailija
06.12.2014 |

Avasin tuossa kaupasta ostamani piparipaketin ja muutaman (5) syötyäni tuli sellainen päätä huippaava fiilis joka vaan nyt pysyy vaikka en syönyt niitä enempää. Nytkö iski tyyppi 2 diabetes?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumariini kumisee päässäsi.

Vierailija
2/12 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostit sitten niitä alkoholipitoisia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se oli se piparien kanssa nautittu Alkon glögi?

Vierailija
4/12 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein jaksa uskoa, että kakkostyypin diabetes puhkeaa viidestä piparista...

Vierailija
5/12 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Vai kumariini kumisee... en ole mitään alkoholipitoista nautiskellut ja ihan normaalisti syönytkin olen. ap

Vierailija
6/12 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässä huippaaminen on minulle tuttua hypoglykeemikkona, jota pahentaa sokerin syöminen (eli minulla on yleensä epänormaalin alhainen verensokeri, ja kun syön sokeria, verensokeri nousee hetkellisesti, sitten romahtaa alemmas kuin normaalisti). Siinä on tosin yleensä muitakin oireita. Oletko muuten saanut oireita sokerista?

Ei liity sokeriin mutta minulle tulee esim. huimausta ja päänsärkyä myös teollisista ruuista, jotka sisältävät akryyliamidia. On käsittääkseni ihan yleinenkin reaktio. Olisikohan kaupan piparkakuissa sitä?

Vierailija
7/12 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:59"]

En oikein jaksa uskoa, että kakkostyypin diabetes puhkeaa viidestä piparista...

[/quote]

No ei tietenkään, mutta jos se on ollut tulollaan? 20 vuoden vuorotyöläisen unirytmit ja olen kova syömään suklaatakin )´: . ap

Vierailija
8/12 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 18:03"]

Päässä huippaaminen on minulle tuttua hypoglykeemikkona, jota pahentaa sokerin syöminen (eli minulla on yleensä epänormaalin alhainen verensokeri, ja kun syön sokeria, verensokeri nousee hetkellisesti, sitten romahtaa alemmas kuin normaalisti). Siinä on tosin yleensä muitakin oireita. Oletko muuten saanut oireita sokerista?

Ei liity sokeriin mutta minulle tulee esim. huimausta ja päänsärkyä myös teollisista ruuista, jotka sisältävät akryyliamidia. On käsittääkseni ihan yleinenkin reaktio. Olisikohan kaupan piparkakuissa sitä?

[/quote]

Sain kerran vastaavan olon kun join jossain kaupungilla ollessani limonadia tyhjään vatsaan. Mutta nyt ei ollut tyhjä vatsa. En ole muuta sokeripitoista syönyt koko päivänä ennen noita pipareita vaan normaalia ruokaa ja vihanneksia, aamulla jonkun hedelmän.

En tiedä liekö sitten sitä akryyliamidia muodostunut noihin pipareihin. Päätä kieltämättä tässä on alkanut särkeäkin sen jälkeen kun piparit söin, sattuu ihan tuonne hartioiden päälle asti. Tosin se huippaus on hälvennyt jonkin verran. Minulla on kummallinen piileskelevä migreenitaipumus josta en ole vielä paikantanut kaikkia ruokia jotka sitä aiheuttavat, joten voihan tämä olla muuten sitäkin.

Vierailija
9/12 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9=ap

Vierailija
10/12 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Akryyliamidi pompahti pinnalle viime keväänä, kun ruotsalaistutkimus kertoi paistettujen ja friteerattujen peruna- ja viljatuotteiden, kuten sipsien, lisäävän runsaasti syötynä riskiä sairastua syöpään. Elintarvikeviranomaiset huolestuivat ja ryhtyivät mittaamaan suomalaisesta ruuasta akryyliamidipitoisuuksia. Tuloksena oli, että kotimaiset piparit ja perunalastut sisälsivät melko korkeita pitoisuuksia tätä myrkkyä."

Lähde:

http://www.tohtori.fi/?page=7874754&id=1290853

(vuodelta 2003, mutta kyllä sitä siis pipareissa taitaa olla, kuten perunalastuissakin edelleen)

Vierailija
11/12 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. En syö ikinä perunalastuja, mutta joulun aikaan kaupan pipareita on yleensä mennyt.

Kielen pintakin meni kipeäksi pipareista, taisi tähän jäädä minulta teollisten pipareiden nakertelu. ap

Vierailija
12/12 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko tyhmä. ei diabetes ihan noin synny. Kun haima ei enään toimi ja ei  anna insuliinia niin veren sokeri jää normaalia pidempään korkeana kun normaalin ihmisen haiman tuottama insuliini laskee ruokailujen jälkeen veren sokeria .... ja ei voi syntyä parista piparin syönnistä. yleensä vaaditaan runsaan sokerin nauttimisen vuosia ja sitten on vielä perintötekijöinä joka lisää diabete 2 syntyä.