Miksi naiset eivät ole isänmaallisia?
Miksi naiset eivät ole isänmaallisia? Naiset ovat monikulttuurisuuden kannattajia eivätkä he ole kiinnostuneita säilyttämään suomalaista kulttuuria ja historiaa tai opettamaan lapsilleen isänmaallisuutta.
Naisia eivät kiinnosta Suomen historia, heimoaate tai perinteet. Kuka teistä tietää juurensa vaikkapa 1500-luvulle asti? Kuka teistä kertoo lapsilleen talvi- ja jatkosodasta, entä kuka punakapinasta ja itsenäistymisestä? Kuka lukee lapsilleen Topeliuksen Maamme-kirjaa? Se kaikki jää meidän miesten tehtäväksi.
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:48"]
Väitän, että minä vihreänä naisena rakastan tätä isänmaata sellaisella intohimolla, että sitä ei keskivertomies voi edes käsittää. Minä rakastan tämän maan metsiä, sen luontoa, sen maaperää. Ja kyllä, sen historiaa. Jatkuvuutta.
Ihmiset maan päällä vaihtuvat, mutta minä rakastan tätä MAATA. Tällainen rakkaus on ikivanha isänmaallisuuden ydin, joka on nykyään täysin hukassa useimmilta ihmisiltä.
[/quote]
et ole sitten mikään hellsinskiläinen cityvihreä, vieläkö teitä oikeitakin vihreitä muka on?
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:33"]Se johtuu jo sanasta isänmaa. Siis miehen mukaan nimetty asia. Pitäisi keksiä neutraalimpi termi, esim. äidnmaa.T. Naistutkija [/quote] Koska mammat on tämän maan puolesta taistellu?
[/quote]
Joka saatanan sodassa. Koskas sinä?
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:41"]
Olen puhunut tästä aiemminkin.
Naisille on ihan sama kuka tuo oravannahat luolaan - kunhan tuo. Naisille keskeisintä on oman ja jälkeläisten toimeentulon turvaaminen. Tälle on vahva evolutionäärinen tausta.
Miten muuten naisia olisi kautta aikojen voitu ryöstää vieraasta heimosta? Ja edelleen tänä päivänä 100 naista voidaan kaapata kylästä seksiorjiksi, mutta yritäpä samaa miehillä niin joudut tappamaan ne kaikki, koska miehet alkavat suunnitella kapinaa ja pakoa.
[/quote]
Olipa ihan helvetin hyvä ja läheltä liippaava vertaus ajatellen Suomen itsenäisyyttä.
[/quote]
Ei suomalainen nainen ole tänne sata vuotta sitten taivaasta pudonnut. Saman evoluution tuotoksia te olette kuin maailman muutkin naiset. Sadassa tai parissakaan sadassa vuodessa ei paljoa evoluution näkökulmasta tapahdu.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:49"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:33"]Se johtuu jo sanasta isänmaa. Siis miehen mukaan nimetty asia. Pitäisi keksiä neutraalimpi termi, esim. äidnmaa.T. Naistutkija [/quote] Koska mammat on tämän maan puolesta taistellu?
[/quote]
No enemmän se sotasairaalassa työskennellyt mummoni on tehnyt Suomen hyväksi kuin sinä ikinä.
[/quote]
toivottovasti sinusta ei ole tullut mitään vihervasemmistolaista aivokääpiötä.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:46"]
[/quote]
No enemmän se sotasairaalassa työskennellyt mummoni on tehnyt Suomen hyväksi kuin sinä ikinä.
[/quote]
Tai sinä. Luulit varmaan kirjoittajaa mieheksi, eipä ollutkaan.
Ihan muuten vain tuli mieleen: miksi naisten täytyisi taistella miesten aloittamissa sodissa?
Palstapersun anti tähän keskusteluun: vihervasemmisto, vihervasemmisto, vihervasemmisto. Nillin nillin, nirin narin. Ei mitään positiivista sanottavaa Suomesta, ainoastaan valitusta.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:50"]
Väitän, että minä vihreänä naisena rakastan tätä isänmaata sellaisella intohimolla, että sitä ei keskivertomies voi edes käsittää. Minä rakastan tämän maan metsiä, sen luontoa, sen maaperää. Ja kyllä, sen historiaa. Jatkuvuutta.
Ihmiset maan päällä vaihtuvat, mutta minä rakastan tätä MAATA. Tällainen rakkaus on ikivanha isänmaallisuuden ydin, joka on nykyään täysin hukassa useimmilta ihmisiltä.
[/quote]
et ole sitten mikään hellsinskiläinen cityvihreä, vieläkö teitä oikeitakin vihreitä muka on?
[/quote]
On kyllä, mutta aina vain vähemmän, kiitos teidän perusitsekkäiden rahauskovaisten, jotka vastustatte periaatteesta kaikkea luontoon liittyvää.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:46"]
[/quote]
Joka saatanan sodassa. Koskas sinä?
[/quote]
Mistäs sinä tiedät tulevaisuudessa mihin sotaan sitä vielä miehet ja naiset joutuu. Tätä ei tietenkään toivota. Sitäpaitsi tulkitsit "koska" sanan väärin.
Onpa taas ketju. Täällä isänmaallisuuttaan todistelee ne jotka ovat katsoneet toisella silmällä Tuntematonta ja juoneet siinä samalla Suomi-viinaa ja nyt ollaan niin kovin isänmaallisia. Enpä minä tiedä montakaan miestä joka olisi kiinnostunut sukunsa vaiheista edes 1950-luvulle asti saatikka että lukisi Topeliusta. Ihan turha nyt väittää miesten olevan jotenkin erityisen kiinnostuneita historiasta.
Miehet hankki Suomelle vapauden, naiset ovat surkimuksia ja tyhjännarisijoita.
Mun mielestä isänmaallisuuteen ei kuulu toisten ihmisten halveksunta, oman tai oman yhteisönsä muita parempana pitäminen tai syrjintä. Ap ei ole mikään isänmaallinen vaan nolo häpeäpilkku.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:59"]
Mun mielestä isänmaallisuuteen ei kuulu toisten ihmisten halveksunta, oman tai oman yhteisönsä muita parempana pitäminen tai syrjintä. Ap ei ole mikään isänmaallinen vaan nolo häpeäpilkku.
[/quote]
Samaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:46"] [quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:33"]Se johtuu jo sanasta isänmaa. Siis miehen mukaan nimetty asia. Pitäisi keksiä neutraalimpi termi, esim. äidnmaa.T. Naistutkija [/quote] Koska mammat on tämän maan puolesta taistellu? [/quote] No enemmän se sotasairaalassa työskennellyt mummoni on tehnyt Suomen hyväksi kuin sinä ikinä. [/quote] Tai sinä. Luulit varmaan kirjoittajaa mieheksi, eipä ollutkaan.
[/quote]
No oletpa sitten kovin isänmaallinen nainen kun dissaat naisten panosta maanpuolustukseen sodan aikana ja maan uudelleen rakentamiseen sen jälkeen, silloin kun suuri osa miehistä oli jäänyt rintamalle.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:53"]
Ihan muuten vain tuli mieleen: miksi naisten täytyisi taistella miesten aloittamissa sodissa?
[/quote]
Entä naisten aloittamissa?
Mieleen tulee sellaisia herttaisia rauhan naisia kuin Clinton, Albright, Tatcher, Merkel...
54 on oikeassa. Esim. veteraanit eivät koskaan puhu tuolla tavalla lotista.
Koska naisille on velvollisuus pitää yhteiskunta pystyssä. Pitää hoitaa lapset, työ ja kotityöt ja miehet. EI yksinkertaisesti ole aikaa. Ymmärrätkö?
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:50"]
[/quote]
[/quote]
Tottakai on! Minkälainen idiootti sinäkin olet kun kuvittelet että luonnosta välittää vain Helsinkinkiin/Turkuun/Tampereelle muuttaneet vihreät naiset? Vihreitä naisia on paljon opettajissa ja yrittäjissä, vihreät naiset ovat vahvoja, ja me pohjalaiset vihreät naiset varsinkin :)
24
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 18:01"]
54 on oikeassa. Esim. veteraanit eivät koskaan puhu tuolla tavalla lotista.
[/quote]
Totta. Jokainen joka on sitä historiaansa opiskellut tietää myös miten käy armeijalle jolla ei ole kunnon huoltojoukkoja ja kotijoukkoja tukena.
No huh huh. Olen opiskellut historiaa yliopistossa ja historia on minulle tärkeä kiinnostuksenkohde. Minä se tänään meidän 2-vuotiaallemme selitin, mitä tänään juhlitaan — ikätasoisesti, luonnollisesti. Meistä molemmat miehen kanssa olemme tehneet sukuselvitystä, minä 1500-luvulle Ranskaan ja toinen 1700-luvun Venäjälle saakka. Kynttilät odottavat sytyttämistä, joskin pelkän protestin lisäksi mieltäni kutkuttaa tarina suojapaikkojen merkkivaloista...
Ja pakolliselle persulle tässäkin ketjussa: vapaaehtoinen allianssi muiden maiden kanssa, josta voimme halutessamme erota ilman sotaa, on täysin eri asia kuin olla valloitettuna. Suomi on itsenäinen.