Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinin seurustelu. Minkälaisia sääntöjä?

Vierailija
10.10.2021 |

No tyttär käy nytten yläasteen viimeistä luokkaa ja vanha kaveri on tässä viimeisen vuoden aika muuttunut "vain" hengailu kaverista poikaystäväksi. (hänkin ysillä)

Siis pidetäänkö suhde siis vain "kädessäpito-suhteena" vai saako jotain intiiminpiä tehdä (esim: halimista, suutulua jne).

Sitten taas esim: juhlapyhät. Onko seurustelu kumppani tervetullut esim: jouluna, saako poikaystävän kanssa viettää aikaa vai pitääkö joulu vietää sen oikean perheen kanssa.

Sitten saako tytär mennä vaikka poikaystävän mökille jos pyydetään.

Miten teillä on ollut

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta huvittunut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hys hys... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi katsella sitten vanhoja valokuvia, kun niissä on joku exä, jonka näkeminen pilaa tunnelman. Joten miettikää sitä juhlien kohdalla.

Juuh itsekkin mietin tätä, mutta he ovat olleet kavereita käytännössä aina sekä ovat nyt seurustelleet jotain 5-12kk joten heillä on edes jonkinlaiset mahdollisuudet pysyä myös yhdessä

Ap

Siis sä et tiedä onko ne seurustellut puolvuotta vai vuoden, mutta silti olet täysin vakuuttunut ettei ne ole hässineet?

No niin kuin olen jo sanonut että minä luotan heihin. Eivät he ole

ap

Miksi he paneskelustaan sinulle kertoisivat? En minäkään äidilleni seksistä, tupakanpoltosta tai viinanjuonnista kertonut. Eikä kertoneet sisaruksenikaan. Äiti oli uskovainen ja luuli meidän noudattavan hänen vakaumuksensa mukaisia neuvoja. Kuuli totuuden vasta kun oltiin jo yli kolmekymppisiä.

No tytär (ja tämä poika) kyllä tietävät että jos saan selville että ovat harrastaneet niin se ei tarkoita kovin hyvää heille ja heidän suhteelle

ap

Vai uhkailulla ajattelit paneskelun estää. 😂

Joo. Eivät he ole

ap

Vierailija
82/130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöthän ovat vain Sinulle

1, Keskustele suhteesta mahdollisimman usein tyttäresi kanssa ja muista, että olet kuunteleva osapuoli ja tyttö on tasavertainen keskustelukumppani.

2. Olethan muistanut sukupuolivalistajan roolisi jo hyvissä ajoin? Kukista ja mehiläisistä on turha puhua.

3. Huolehdi, että nuoriulla on ehkäisy kunnossa. Osta heille tarvittaessa kondomeita.

4. Älä saarnaa ttytölle säännöistä, hän elää jo omaa elämäänsä, Et voi kuitenkaan valvoa sääntöjen noudattamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöthän ovat vain Sinulle

1, Keskustele suhteesta mahdollisimman usein tyttäresi kanssa ja muista, että olet kuunteleva osapuoli ja tyttö on tasavertainen keskustelukumppani.

2. Olethan muistanut sukupuolivalistajan roolisi jo hyvissä ajoin? Kukista ja mehiläisistä on turha puhua.

3. Huolehdi, että nuoriulla on ehkäisy kunnossa. Osta heille tarvittaessa kondomeita.

4. Älä saarnaa ttytölle säännöistä, hän elää jo omaa elämäänsä, Et voi kuitenkaan valvoa sääntöjen noudattamista.

No minä mielelläni keskustelen suhteessa tyttären kanssa. Melkein päivittäin hänelle jotain asiasta mainitsen.

No olen kertonut ettei seksiä tulisi harrastaa, joten käytännössä tehty

Minusta ehkäisyn antaminen tai sen saamisen mahdollistaminen on huono asia, koska se antaa vihjeen siihen suuntaan että heidän seksi olisi jotenkin hyväksytävää. Nykynuoret ovat fiksuja ja esim: lapsen saaminen on monelle nuorelle pahin painajainen. He eivät kyllä harrasta seksiä ilman ehkäisyä ja kieltämällä ehkäisyn saannin niin se itseasiassa tekee vain hyvää nuorille kun eivät pääse harrastamaan seksiä vielä pariin vuoteen.

No en yleensä saarnaa tytölle (tai tälle pojalle) vaan ilmoitan joitain asioita vain ohi mennen. Ja en kyllä pysty 100% sääntöjä tarkkailemaan, mutta ei se tarkoita etteikö niitä voisi olla

Ap

Vierailija
84/130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita kondomi kurkkuun

Vierailija
85/130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anaaliseksi kiellettävä. Paitsi jos poika haluaa tekopeniksen peppuunsa, se hänelle suotakoon mutta tytön peppu jätetään rauhaan. 

Vierailija
86/130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olarin Teppo kirjoitti:

Anaaliseksi kiellettävä. Paitsi jos poika haluaa tekopeniksen peppuunsa, se hänelle suotakoon mutta tytön peppu jätetään rauhaan. 

Okei teppo

Vierailija
87/130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sääntöjä. Annat kumeja ja sanot, ettet vielä halua isovanhemmaksi.

Yksinkertainen sääntö: pidä Jumala mielessä ja housut jalassa! Ei ennen papin aamenta.

Vierailija
88/130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sääntöjä. Annat kumeja ja sanot, ettet vielä halua isovanhemmaksi.

Yksinkertainen sääntö: pidä Jumala mielessä ja housut jalassa! Ei ennen papin aamenta.

Tämä on hyvä ( :

Ap

Vierailija
89/130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

buyhelmet

Vierailija
90/130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on kakkapää

Vierailija
91/130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap on kakkapää

okei 

ap

Vierailija
92/130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten tule tänne valittamaan, kun sinisilmäisyytesi keskellä heräät siihen, että tyttären torvet on täytetty tulevalla elämällä. Se tapahtuu vääjäämättä, halusit tai et.

Vierailija
93/130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten tyttären aikuistuessa tule tänne itkemään, kun lapsi ei pidä yhteyttä, vieraile tai halua olla tekemisissä. Mitä kontrolloivampi vanhempi, sitä rajumpi irtaantuminen.

En minä ole siis mitenkään erityisen tiukkapipo tai kontrollaiva vanhempi. Haluaisin siis vain sopia lapsen kanssa jotkut rajaehdot

ap

Sekaisin sinä olet.

Vierailija
94/130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sä, ap, tiedät, että nuoret saa monissa kunnissa ilmaiset pillerit ja kortsut kouluterkalta tai ehkäisyneuvolasta. Ei sulle kukaan edes kerro.

Vierailija
95/130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten tule tänne valittamaan, kun sinisilmäisyytesi keskellä heräät siihen, että tyttären torvet on täytetty tulevalla elämällä. Se tapahtuu vääjäämättä, halusit tai et.

En tule en tule

Ap

Vierailija
96/130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kai sä, ap, tiedät, että nuoret saa monissa kunnissa ilmaiset pillerit ja kortsut kouluterkalta tai ehkäisyneuvolasta. Ei sulle kukaan edes kerro.

No siis eikö tälläisiin ohjelmiin voi ilmoittaa että jos tulee tämän ja tämän nimisiä niin ei saa antaa?

Ap

Vierailija
97/130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan voi. teinin ehkäisy ei kuuly sulle pätkääkään.

Vierailija
98/130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei todellakaan voi. teinin ehkäisy ei kuuly sulle pätkääkään.

Ei, mutta olen kuullut jostain joskus aikoinaan että tämä olisi mahdollista ja tytär on minun lapseni joten hänen asiansa kuuluvat minulle

ap

Vierailija
99/130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hys hys... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi katsella sitten vanhoja valokuvia, kun niissä on joku exä, jonka näkeminen pilaa tunnelman. Joten miettikää sitä juhlien kohdalla.

Juuh itsekkin mietin tätä, mutta he ovat olleet kavereita käytännössä aina sekä ovat nyt seurustelleet jotain 5-12kk joten heillä on edes jonkinlaiset mahdollisuudet pysyä myös yhdessä

Ap

Siis sä et tiedä onko ne seurustellut puolvuotta vai vuoden, mutta silti olet täysin vakuuttunut ettei ne ole hässineet?

No niin kuin olen jo sanonut että minä luotan heihin. Eivät he ole

ap

Miksi he paneskelustaan sinulle kertoisivat? En minäkään äidilleni seksistä, tupakanpoltosta tai viinanjuonnista kertonut. Eikä kertoneet sisaruksenikaan. Äiti oli uskovainen ja luuli meidän noudattavan hänen vakaumuksensa mukaisia neuvoja. Kuuli totuuden vasta kun oltiin jo yli kolmekymppisiä.

Jäi hieman kiinnostamaan, että osasiko äitisi jo tuossa vaiheessa ottaa tiedon tyynesti vastaan?

Vierailija
100/130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini voi sekstailla, ehkäistä, tehdä abortin, päättää rokotuksistaan ihan itse. get over it.