Teinin seurustelu. Minkälaisia sääntöjä?
No tyttär käy nytten yläasteen viimeistä luokkaa ja vanha kaveri on tässä viimeisen vuoden aika muuttunut "vain" hengailu kaverista poikaystäväksi. (hänkin ysillä)
Siis pidetäänkö suhde siis vain "kädessäpito-suhteena" vai saako jotain intiiminpiä tehdä (esim: halimista, suutulua jne).
Sitten taas esim: juhlapyhät. Onko seurustelu kumppani tervetullut esim: jouluna, saako poikaystävän kanssa viettää aikaa vai pitääkö joulu vietää sen oikean perheen kanssa.
Sitten saako tytär mennä vaikka poikaystävän mökille jos pyydetään.
Miten teillä on ollut
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa harrastaa seksiä. Kaikki muu on sallittua. Näin meillä
Eihän ne tule sinulle ilmoittamaan tai lupaa kysymään .
No jos alkaa tyttären maha vähän pullottamaan niin kyllä me tiedämme mistä on kyse. Siinä tytär voi ihan yksin ongelmiensa kanssa olla jos on mennyt seksiä harrastamaan. Jos ei meidän sääntöjä kuuntele ei minulla ole mitään velvollisuutta auttaa tytär teiniäitiyyden kanssa, eikä se lapsi todellakaan ole meille tulossa. Näin olen tyttärelle sanonut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis seksi on tietenkin meilläkin kielletty. Luulen sen olevan aika itsestäänselvyys. Mutta esim: miten teillä on vaikka tämä mökkeily vai onko se aivan okei?
Ap
Ihanko siis tosissaan uskot että jos on seurusteltu 5-12 kk ei olisi harrastettu seksiä… tai jokatapauksessa ainakin tullaan harrastamaan. Sanot sinä mitä hyvänsä. Tai oli mitkä tahansa säännöt. Se vaan ei toimi niin.
No minä luotan tyttäreeni ja tähän poikaan. He tietävät että se on kiellettyä olen sen heille heti sanonut molemmille heti kun tytär kertoi että he seurustelevat ja senkin jälkeen molemmille sitä toistanut.
ap
ei saa harrastaa seksiä tai koskea toisen genitaaleihin. Ei yökyliä, muuten kaikki ok.
Se muuten on ihan turhaa kieltää yökyläilyjä siinä toivossa, että sillä estettäisiin seksin harrastaminen. Mullakin oli tosi tiukat kotiintuloajat, kun teininä seurustelin ekan kerran. Piti vaan hoidella sänkypuuhat illalla ennen kotiintuloaikaa. Tai ottaa vastaan huudot aamulla ja jäädä yöksi ilman lupaa. Lintsasin myös joskus koulusta, että voitiin tulla meille kotiin paneskelemaan, kun vanhemmat olivat töissä, hih. Tehtiin sitä myös vanhempieni parisängyssä.
No aika surullista että pitää noin aikaisin itseään jakaa
Sormettaa saa ja mies saa työntää elimensä naaras puolen elimeen. Lapsi olisi kiva yllätys.
Miten vahdit ettei harrasta seksiä? Sitä voi meinaan tehdä muuallakin kun yökylässä ja sängyssä 😁😁 meillä villeimmät pani jopa koulun vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Se muuten on ihan turhaa kieltää yökyläilyjä siinä toivossa, että sillä estettäisiin seksin harrastaminen. Mullakin oli tosi tiukat kotiintuloajat, kun teininä seurustelin ekan kerran. Piti vaan hoidella sänkypuuhat illalla ennen kotiintuloaikaa. Tai ottaa vastaan huudot aamulla ja jäädä yöksi ilman lupaa. Lintsasin myös joskus koulusta, että voitiin tulla meille kotiin paneskelemaan, kun vanhemmat olivat töissä, hih. Tehtiin sitä myös vanhempieni parisängyssä.
No niin kuin sanoin niin eivät yökylät ole meillä kielletty. Siinä että haluaa nukkua toisen vieressä ei ole mitään pahaa ja se on täysin normaalia, mutta tuon ikäisenä s-elämän aloittamista ei minusta tulisi mahdollistaa ja siksi olen tehnyt työtä sen eteen ettei näin kävisikään
ap
Vierailija kirjoitti:
Kasariteini kirjoitti:
Mill sinä sääntöjen noudattamista valvot?
Eli sanot ettei sääntöjä pidä olla jos en pysty tarkkailemaan niitä 247
Ap
Mökkeilyä voi vielä valvoa, mutta miten valvot seksikieltoa?
Vierailija kirjoitti:
Miten vahdit ettei harrasta seksiä? Sitä voi meinaan tehdä muuallakin kun yökylässä ja sängyssä 😁😁 meillä villeimmät pani jopa koulun vessassa.
No siis niin kuin selitin niin muistutan tästä heitä lähes joka kerta kun ovat meillä. Siis ihan normaalisti ei mitenkään häiritsevästi vaan ihan vain ohi mennen saatan vain tokaista heille jos ovat vaikka keittiössä koulun jälkeen tekemässä läipää niin että "muistattehan että seksin harrastaminen ei todellakaan ole ok" ja jatkan vain päivää. Kyllä minä luotan heihin erityisesti kun on satoja kertoaja muistuteltu. Fiksuja nuoria.
Ap
Minä olin 15 ja poikaystävä 16 kun oltiin ekaa kertaa yhdessä yötä.
Pyysin isältäni lupaa, jotta poikaystävä saisi olla yön meillä. Isäni vastasi: Hyvä on. Minä luotan sinuun. Toivon, että olet luottamukseni arvoinen."
Ei enempää kieltoja eikä kyttäystä.
Tuosta on nyt jo aikaa - vietimme kesällä 52-vuotishääpäivää :) Minä olin luottamuksen arvoinen.
Kyllä 15-vuotiailla on jo ihan muut jutut mielessä ku pelkkä kädestä pitely ja pussailu. Se on ihan normaali ja sopiva ikä aloittaa seksielämä. Varsinkin jos molemmat ovat samanikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis niin kuin selitin niin muistutan tästä heitä lähes joka kerta kun ovat meillä. Siis ihan normaalisti ei mitenkään häiritsevästi vaan ihan vain ohi mennen saatan vain tokaista heille jos ovat vaikka keittiössä koulun jälkeen tekemässä läipää niin että "muistattehan että seksin harrastaminen ei todellakaan ole ok" ja jatkan vain päivää. Kyllä minä luotan heihin erityisesti kun on satoja kertoaja muistuteltu. Fiksuja nuoria.
Ap
Syysloma näkyy palstalla näin huonoina provoina.
Kasariteini kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasariteini kirjoitti:
Ap
No olen aika moneen kertaan jo sanonut. Lue edellinen viestini. Totta kai en voi 100% sitä varmistaa, mutta olen varma siitä etteivät. Nykyajan nuoriso kyllä tietää seksin riskeistä ja eivät todellakaan toivo lasta tuon ikäisenä joten ehkäisy on heille aivan pakollinen. Olen ilmoittanut tytölle myös että jos nään / saan kuulla että on ostanut jotain seksiä mahdollistavaa tekiää (esim kumeja) niin viikkorahat lähtevät, mutta niin kuin olen jo sanunut monesti. Minä kyllä luotan heihin.
Ap
Itse harrastin sitä koulun vessassa poikaystäväni kanssa, koska äitini oli tuollainen tiukkapipo.
Ukko38 kirjoitti:
Minä en ole panemista kieltänyt, tekevät sitä kuitenkin, ei siinä kiellot auta.
Niin tein minä, isä, isoisä, isoisänisä jne aikoinaan ...
Seurustelukumppanit ovat meille aina tervetulleita, oli arki tai juhla. Kun otat nuoret osaksi perhettä, muodostuu luonnollinen suhde heihin.
Mielestäni kauheaa olisi sellainen tilanne mistä et kaverista tiedä muuta kuin että se on joku repe ja olet nähnyt hänestä vain lippalakin amisbemarin ikkunasta, thats all..
Jos lapsen kumppani on jouluna eri, kuin juhannuksena, mitäs sitten, ei ne aikuisillakaan ole aina samat?
Ansaitset 10 pistettä loistavana isänä.
Noin meilläkin toimittu. Meillä 2 tyttöä ja 2 poikaa.
Seurustelivat teineinä, tytär jo 14v.asti.
Kun seurustelu näytti vakiintuneen, juttelin tytön kanssa seksistä. Ja yhdessä käytiin gynekologilla joka kirjoitti pillerit. Hän myös sanoi että jos kaikki vanhemmat tekisi niinkuin sinä ei olisi eitoivottuja teiniraskauksia jne.. Myös sukupuolitaudit käytiin tytön kanssa läpi.
Nyt tytär nuori aikuinen ja naimisissa tämän teinipojan kanssa.
Toinen poikani aloitti seurustelun nuorena. Tyttö myös teini ja heti tervetullut meille. Keskustelin pojan kanssa halki seksi/ehkäisyasiat läpi. Luotin tyttöön ja hänen äitiinsä näissä asioissa. Nyt poikani 19v. Opiskellut ammatin ja töissä. Tyttö 18v
ja opiskelee. Yhä seurustelevat.
Meille on aina saanut tulla tytöt ja pojat, oli joulu tai juhannus. Kahden muun lapsen seurusteluista, jotka ei jatkuneet niin heidän ex-poika/tyttökavereisa tuli sielti meidän perheen hyviä ystäviä. Ja edelleen käyvät silloin tällöin kahvilla tai soittevat muuten vain.
Omasta nuoruudesta muistan että kyllä sitä toiset panivat missä vain/ milloin vain.
Välitunnilla pukukopissa, koulun jälkeen myös.
Rippileireillä, kavereiden autoissa, metsiköissä jne..Kyllä se luonto tikanpojan puuhun ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Kasariteini kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasariteini kirjoitti:
Ap
No olen aika moneen kertaan jo sanonut. Lue edellinen viestini. Totta kai en voi 100% sitä varmistaa, mutta olen varma siitä etteivät. Nykyajan nuoriso kyllä tietää seksin riskeistä ja eivät todellakaan toivo lasta tuon ikäisenä joten ehkäisy on heille aivan pakollinen. Olen ilmoittanut tytölle myös että jos nään / saan kuulla että on ostanut jotain seksiä mahdollistavaa tekiää (esim kumeja) niin viikkorahat lähtevät, mutta niin kuin olen jo sanunut monesti. Minä kyllä luotan heihin.
Ap
Jos olisin lapsesi, en uskaltaisi ostaa ehkäisyvälineitä. Luottaisin siihen etten tulisi raskaaksi. Jos olisin teini.
Ps. Äitien mielipidettä viimeisimpänä kuunnellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis seksi on tietenkin meilläkin kielletty. Luulen sen olevan aika itsestäänselvyys. Mutta esim: miten teillä on vaikka tämä mökkeily vai onko se aivan okei?
Ap
Ihanko siis tosissaan uskot että jos on seurusteltu 5-12 kk ei olisi harrastettu seksiä… tai jokatapauksessa ainakin tullaan harrastamaan. Sanot sinä mitä hyvänsä. Tai oli mitkä tahansa säännöt. Se vaan ei toimi niin.
No minä luotan tyttäreeni ja tähän poikaan. He tietävät että se on kiellettyä olen sen heille heti sanonut molemmille heti kun tytär kertoi että he seurustelevat ja senkin jälkeen molemmille sitä toistanut.
ap
Ihailtavaa sinisilmäisyyttä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuulostat ihan kamalalta kyylältä! Älä ihmettele, jos nuoripari alkaa mieluummin viettää aikaa mieluummin missä tahansa muualla.