Sano omalla murteellasi
Minä otan kahvia, maitoa ja pullaa. Katson televisiosta Tuntematonta sotilasta ja muistelen sodan veteraaneja.
Kommentit (81)
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 08:42"]Minä otan kahvia, maitoa ja pullaa. Katson televisiosta Tuntematonta sotilasta ja muistelen sodan veteraaneja. [/quote] Mä drikkaan borkkaa, mölöö ja lendistä biitin. Tsekkaan telkusta Tuntematonta solttua ja muistelen veteraaneja.
[/quote]
Mitä vittua! Onko tuo edes suomea?
[/quote]
Stadin slangia...
Ihan jokapäiväisessä käytössä jollain tapaa puheessa. Kirjoittamisessa ei :-)
Mä otan kahvii, maitoo ja pullaa. Katon telkkarista tuntematonta sotilasta ja muistelen sodan veteraaneja.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 08:42"]
Minä otan kahvia, maitoa ja pullaa. Katson televisiosta Tuntematonta sotilasta ja muistelen sodan veteraaneja.
[/quote]
Otan kahvii ja pullaa, katson teeveestä Tuntematonta sotilasta ja muistelen sotaveteraaneja.
Hki
Mää ota kaffet, maitto ja pulla. Katon telkust Tuntematont sotilast ja miäti sora veteraaneit.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 12:24"]
Mää ota kaffet, maitto ja pulla. Katon telkust Tuntematont sotilast ja miäti sora veteraaneit.
[/quote] telkust-> telkkarist
Mie otan kahvvii, maettoo ja pulloo. Katon telekkarista Tuntematonta sotilasta ja muistelen sojan veterraaneja.
Mä juon kaljan ja luen Tuntematonta.
Mä otan kahvii, maitoo ja pullaa. Katon telkkarist tintematont sotilast ja muistelen sodan veteraaneja. T. Lahest
Mää otaan kahvia, maitoo ja pullaa. Katon teleekkarista Tuntematonta sotiilasta ja muistelen sodaan veteeraaneja. (Jyväskylä)
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 08:42"]Minä otan kahvia, maitoa ja pullaa. Katson televisiosta Tuntematonta sotilasta ja muistelen sodan veteraaneja.
[/quote]
Otan kahvin, maitoa ja pullan. Katon teeveestä Tuntematonta sotilasta ja muistelen sodan veteraaneja
Miä otan kahvia, maitoo ja pullaa. Kahon telkkarista tuntematonta sotilasta ja muistelen sodan veteraaneja
(Savo-puhekieli sekotus)
Mää otan kahavia, maitua ja nisua. Kahton televisiosta Tuntematonta sotilasta ja muistelen sojan veteraaneja. - Keski- ja Pohjois-Pohjanmaan rajaseutu
Mä otan kahvia, maitoo ja pullaa. Katon telkkarista Tuntematonta sotilasta ja muistelen sodan veteraaneja.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 13:16"]
Mää otan kahavia, maitua ja nisua. Kahton televisiosta Tuntematonta sotilasta ja muistelen sojan veteraaneja. - Keski- ja Pohjois-Pohjanmaan rajaseutu
[/quote]
Lisäys. Parempi näin: Motan...
Mä otan kahvii, maitoo ja pullaa. Katon teeveest Tuntematonta sotilasta ja muistelen sodan veteraaneja.
Mää otan kahvetta, maitoo ja pullaa. Katton telkkarista Tuntematonta sotilasta ja muistelen soran veteraaneja.
T. Eräs hämäläisistä
Minä otan kahvie, maetoa ja pulloa. Katon telekkarista Tuntematon sotilas-elokuvvoa ja muistelen soan veteraanie.
Mä ota kahvii, maitoo ja pullaa. Kato telkkarist tuntematont sotilast ja muistele soda veteraanei.
Otan kahvee, maetoo ja pulloo. Katon televisiosta Tuntematonta sotilasta ja muistelen soan veteraaneja.
2