en saa unta
Ollut stressiä töissä ja kotona. Otin unilääkkeen minkä lääkäri oli määrännyt. En silti saa unta. Olen liian vähillä unilla ollut jo pitkään. Haittaako ja mitä pitää tehdä?
Kommentit (4)
Niin ja määrätty unilääke oli Zopinox, raskaus ehkä toiveissa
ap
Sama ongelma. Tällä viikolla olen nukkunut ehkä yhteensä 10 tuntia ja yhdet päiväunet, joihin vain vajosin yhtenä päivänä sohvalle istuttuani. Mutta vaikka miten väsyttää, niin sänkyyn meneminen saa heti heräämään ja virkistymään.
Mulla tää johtuu talvesta, joka vuosi on samat ongelmat, jotka sitten keväällä kun yö ja päivä muuttuvat selkeämmiksi, loppuvat melkein heti. Kokeilin monta vuotta eri unilääkkeitäkin, ja niihin ehti kehittyä sellainen toleranssi, että ne eivät väsytä enää lainkaan. Pitäisi vain jotenkin jaksaa sitkutella kevääseen, tämä on jotenkin vain se hetki talvesta kun tuntuu ihan toivottomimmalta.
Laita nyt se kone ekana kiinni. Koita tehä jotain rauhottavampaa, lue kirjaa? Kirjota päiväkirjaa? Älä syyllisty siitä ettet saa nukuttua, kyllä se uni sit joskus tulee, jossain kohtaa nukuskelet taas enemmän ja pidempiä pätkiä, nyt on vaan sellanen hetki ettet nuku niin kovin hyvin. Elä syyllisty siitä. Et voi suorittaa nukkumista vaikka haluaisit.
Runkkaa sillä siitä selviää!