Vaate, mikä ei tule koskaan menemään pois muodista, ehdotuksia?
Kommentit (145)
Pipo, sormikkaat, lapaset, kaulaliina, kengät.
Kaikki vaatteet menevät pois muodista, sillä aika määrittelee kulloinkin ”oikealta” ja ”väärältä” tuntuvat mittasuhteet, materiaalit ja istuvuuden. Tämä siis pätee myös klassikoihin, kuten trenssit, farkut ja pikkumustat.
Ainoat mitkä keksin tähän on mustat nahkahanskat ja ehkä musta klassinen kasmirkaulaliina. Nämä ei vaan koskaan voi tuntua vääriltä.
Simmarit, sammarit, kummarit ja pio.
Valkoinen paita(pusero).
Ajaton.
Saunatakki. Käytetään toki muutenkin kuin saunareisujen yhteydessä. Esim. alakoulun jeesus-näytelmissä.
Vierailija kirjoitti:
Rintaliivit. Alushousut.
On ollut rintaliivityömiä kauksian ja nytkin on toppit menneet rintaliivien edelle.
Mutta muoti on eri asia kuin käyttövaate.
Muoti tulee ja menee. Farkkujen ja t-paitojen mallit muuttuu, vaikka ne aina on jollain tavoin mukana muodissa. Nyt leveät laatikkomaiset. Aikaisemmin muotoillut ja kapeat.
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen paita(pusero).
Ajaton.
Oli joskus läpinäkyvän muotia, mutta ajaton ei ole muotia.
Aloitus pitää muotoilla eri tavalla, esim vaatteita jotka eivät koskaan mene suosiosta pois.
Muoti on nimenomaan sellaista joka muuttui jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Musta nahkatakki
Mennyt jo.
Napapaita, trumpettihousut, kansitakki ja purkkarit.
Korkealaatuiset ja ajattomat, kuten StJamesin Bretton paidat. 501 Levis farkut, valkoinen t-paita,Blund Stone bootsit. Burberryn trenssi. Haluaisin, mutta liian kallis minulle. Tässä muutama esimerkki . Ostan harvoin vaatteita, mutta silloin olen valmis maksamaan laadusta ja käyttöikä on äidiltä tyttärelle parhaassa tapauksessa.
Koskaan muodista ei poistu napapaidat vaikka niitä kaikki vihaa niin kyllä niitä joku käyttää mutta itse en ikinä laittaisi päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vihreä bolero
kääri is best..
......no tietysti sadetakki...jee...