Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaveilen Fanny ja Alexander tyyppisestä sukujoulusta

Vierailija
05.12.2014 |

OLen lapsellisen kateellinen niille joilla on lämmin sukuyhteys ja sukujoulu monine sukupolvineen. Itse vietän joulua miehen ja lapsen kanssa kolmestaan. Tosin joulupäivänä käymme syömässä apin ja anopin luona. Mistä tämä tunne ja onko muita pienperhejoulun viettäjiä? Aattona appi ja anoppi on miehen veljen perheen luona johon emme koskaan ole jostain syystä tervetulleita.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin, ei tulisi meidän joulusta sellaista. Joku suuttuisi, joku murjottaisi ja joku tölväisisi jotain loukkaavaa jollekin. Ei kiitos. 

Vierailija
2/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Kaunaa ja vihaa ja pettämistä siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse unelmoin myös joulusta jossain suuressa talossa, mielellään maalla. Siellä olisi paljon sukulaisia. Koko talo olisi koristeltu. Paljon hyvää ruokaa. Musiikkia. Rekiajeluja lähistön suuressa metsässä. Kiva unelmoida, vaikka tuollainen ei ole mitenkään mahdollista.

Vierailija
5/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu! Mulla ihan hirveä sukulaistäti jolla rahaa muttei sydäntä. On pilannut omien lastensa välit, ja mä en hakua omia lapsiani hänen lähelleen.

Vierailija
7/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vois olla. Äitin suvulla on isohko maalaistalo ja sukua paljon.
Joskus ollaan oltu sisarukseni perheessä osan joulua ja on sekin ihanaa.
Tai kaverin luona ja lapsemme yhdessä.

Vierailija
8/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:54"]

OLen lapsellisen kateellinen niille joilla on lämmin sukuyhteys ja sukujoulu monine sukupolvineen. Itse vietän joulua miehen ja lapsen kanssa kolmestaan. Tosin joulupäivänä käymme syömässä apin ja anopin luona. Mistä tämä tunne ja onko muita pienperhejoulun viettäjiä? Aattona appi ja anoppi on miehen veljen perheen luona johon emme koskaan ole jostain syystä tervetulleita.

[/quote]

Ymmärrän, että ette ole tervetulleita. Kun menimme naimisiin ja ostimme talon, miehen sisarukset ja isä tuli viettämään meille joulua. Lapset oli pieniä ja minä raadoin tekemällä isoa joulua ja ruokkimalla ison porukan. Olin aattona aina niin väsynyt, että itkeä pillitin lopulta.

Onneksi miehen sisarukset perustivat omat perheet ja viettävät nyt joulunsa kotonaan. Onneksi eivät meille tule puolisoineen ja lapsineen. Se isolle porukalle ruoan tekeminen, siivoaminen, tiskaaminen yms. on aivan helvetin iso homma emännälle

Vierailija
9/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:04"]

[/quote]

Ymmärrän, että ette ole tervetulleita. Kun menimme naimisiin ja ostimme talon, miehen sisarukset ja isä tuli viettämään meille joulua. Lapset oli pieniä ja minä raadoin tekemällä isoa joulua ja ruokkimalla ison porukan. Olin aattona aina niin väsynyt, että itkeä pillitin lopulta.

Onneksi miehen sisarukset perustivat omat perheet ja viettävät nyt joulunsa kotonaan. Onneksi eivät meille tule puolisoineen ja lapsineen. Se isolle porukalle ruoan tekeminen, siivoaminen, tiskaaminen yms. on aivan helvetin iso homma emännälle

[/quote]

Mitä jos olisit kertonut rehellisesti, ettet jaksa laittaa? Meillä on sukujulu, mutta kaikki laittaa jotain.

Vierailija
10/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:04"]

[/quote]

[/quote]

Mitä jos olisit kertonut rehellisesti, ettet jaksa laittaa? Meillä on sukujulu, mutta kaikki laittaa jotain.

[/quote]

kerroinkin muutaman joulun jälkeen ja sitten sai kuulla ap.n tyylistä, että jostain syystä emme huoli meitä meille. Meinasi mennä välit poikki. Ja suostuessani ensimäisinä jouluina en tajunnut, mikä työ siinä on, kun sinkkunuoret nyt eivät vain ymmärtäneet, että olisivat voineet tuoda ruokaa matkassaan ja auttaa. Äitinsä oli kuollut, joten ajattelivat minun olevan uusi äiti, joka hoivaa heille ihanan sukujoulun.

Mutta asia on ratkennut ja emme kutsu heitä perheineen meille joulunviettoon. Mutta ymmärrän todella, miksi jostain syystä miehen veli perheineen ei halua lisäperhettä passattavaksi heille jouluksi.

Vierailija
11/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin jostain syystä kaivaa ettei appi ja anoppi edes voi pistäytyä joulukahveilla ja lahjat tuomassa silloin aattona. Olen pyytänyt joskus ja kieltäytyivät. Asumme 4 km päässä ja heillä on auto. Tunnen perhettämme syrjittävän ja halutaan tahallaan jättää jouluaatto meille yksinäiseksi. Olenko typerä kun märehdin tätä? Tämä on jatkunut jo todella kauan. Välimme on asialliset enkä koskaan ole loukannut heitä.

Vierailija
12/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:14"]

sekin jostain syystä kaivaa ettei appi ja anoppi edes voi pistäytyä joulukahveilla ja lahjat tuomassa silloin aattona. Olen pyytänyt joskus ja kieltäytyivät. Asumme 4 km päässä ja heillä on auto. Tunnen perhettämme syrjittävän ja halutaan tahallaan jättää jouluaatto meille yksinäiseksi. Olenko typerä kun märehdin tätä? Tämä on jatkunut jo todella kauan. Välimme on asialliset enkä koskaan ole loukannut heitä.

[/quote]

Eiköhän tähän ole joku yksinkertainen syy. Rasittavinta joissain ihmisissä on, että he eivät suoraan kysy, miksi teemme jotain. He vain märehtivät sitä vuositolkulla ja mullistelevat, mutta suuta ei saa auki.

Kysy heiltä, miksi he eivät voi tulla käymään kahvilla ja tuomaan lahjoja. Yleensä syy näihin on joku ihan selkeä ja yksinkertainen. Ei mikään niin dramaattinen, että teidät haluttaisiin jättää yksin. Kaikkea vain ei ihmiset huomaa ja eivät ymmärrä, että joku voi märehtiä jotain asiaa vuosikausia.

Vierailija
13/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:14"]sekin jostain syystä kaivaa ettei appi ja anoppi edes voi pistäytyä joulukahveilla ja lahjat tuomassa silloin aattona. Olen pyytänyt joskus ja kieltäytyivät. Asumme 4 km päässä ja heillä on auto. Tunnen perhettämme syrjittävän ja halutaan tahallaan jättää jouluaatto meille yksinäiseksi. Olenko typerä kun märehdin tätä? Tämä on jatkunut jo todella kauan. Välimme on asialliset enkä koskaan ole loukannut heitä.
[/quote]

Mikä on joskus? Kutsu uudestaan.

Vierailija
14/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:14"]

[/quote]

Meidän aikataulu (olemme anoppi ja appi): aamulla kuusi sisään, koristelu, riisipuuro. Kinkku pois uunista. Pakataan matkaan mukaan herkkukorit minun äidilleni ja miehen kummitädille, asuvat samassa palvelutalossa. Klo 9.30 olemme jo matkalla sinne. Palvelutalossa joulunlaittoa eli keitetään kahvit kaikessa rauhassa ,rupatellaan jne. Klo 12.00 joulurauhanjulistuksen kuunteleminen. Sen jälkeen pikavisiitti vanhainkodissa, jossa isäni on vuodepotilaana. Ei hän tiedä, että siellä käyn,mutta minä tiedän. KLo 13.15 hautausmaalle, kynttilät haudoille, aattokirkko (mukana tietty äiti, joka pitää palauttaa takaisin). Kotiin laittamaan omaa joulua 2 nuorimmalle lapselle, jotka jossain vaiheessa ovat saapuneet sinne, kattaneet pöydän, tehneet salaatit jne. Tässä vaiheessa kello on jo noin 16.00 ja koko päivä on oltu menossa. Nytkö haluat meidät sinne joulukahville, kun iso toive on hiljentyä jouluun, saunoa kaikessa rauhassa ja soittaa joulupuhelu kahdelle siskolleni.

Vierailija
15/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso talo, joulupöydässä hopeaa ja kristallia. Lapsille olen sanonut, että sukujouluja ei ole eikä tule, hankkikaa omat  jouluperinteenne sen sijaan, että tehtäisiin kulissijoulu koko suvulle. Miniä urputtaa joka vuosi, miten meille voisi kutsua hyvinkin 30 henkeä syömään jouluna. Hymyilen hänelle ystävällisesti ja sanon, että kukaan ei kiellä häntä kutsumasta kotiinsa ketä haluaa. Mutta tämä ei ole hänen kotinsa.

Vierailija
16/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin kerran miehen veljen pyynnöstä.

No, miehen veli ei tullut koska hänen avokkinsa ei voinut viettää joulua missään muualla kuin kotonaan. Miehen toinen veli perheineen tuli mutta ei mielellään. Vaimo oli naama norsunveellä koko aaton ja lapset riitelivät ja huusivat. Miehen sisko perheineen ja appi&anoppi tuli.

Miehen veljen vaimo humaltui(toi viiniä mukanaan) ja kaikenkaikkiaan huokaisin helpotuksesta kun vieraat lähtivät.

Puitteet oli ihan hyvät, vanha iso maalaistalo mutta muuten ei mennyt kuin Strömsössä. Toista kertaa en moiseen ryhdy.

Vierailija
17/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1900-luvun alun joulukuvasto määrittelee aika yleisesti pohjoiseurooppalaisen ihmisen ideaalijoulua. Et ole siis yksin! Katsopal ehtien joulukuvia, sitä se on...

Vierailija
18/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 18:15"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:14"]

[/quote]

Meidän aikataulu (olemme anoppi ja appi): aamulla kuusi sisään, koristelu, riisipuuro. Kinkku pois uunista. Pakataan matkaan mukaan herkkukorit minun äidilleni ja miehen kummitädille, asuvat samassa palvelutalossa. Klo 9.30 olemme jo matkalla sinne. Palvelutalossa joulunlaittoa eli keitetään kahvit kaikessa rauhassa ,rupatellaan jne. Klo 12.00 joulurauhanjulistuksen kuunteleminen. Sen jälkeen pikavisiitti vanhainkodissa, jossa isäni on vuodepotilaana. Ei hän tiedä, että siellä käyn,mutta minä tiedän. KLo 13.15 hautausmaalle, kynttilät haudoille, aattokirkko (mukana tietty äiti, joka pitää palauttaa takaisin). Kotiin laittamaan omaa joulua 2 nuorimmalle lapselle, jotka jossain vaiheessa ovat saapuneet sinne, kattaneet pöydän, tehneet salaatit jne. Tässä vaiheessa kello on jo noin 16.00 ja koko päivä on oltu menossa. Nytkö haluat meidät sinne joulukahville, kun iso toive on hiljentyä jouluun, saunoa kaikessa rauhassa ja soittaa joulupuhelu kahdelle siskolleni.
[/quote]Jaa, ei ole sinun tavoistasi kysymys. Näillä olisi aikaa kyllä jossain välissä mutta antaa olla. Onko siis muita vaim ydinperheen kanssa jouluaattoa viettäviä?

Vierailija
19/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa ihanaa kun naimisissa olevat perheenisät ahdistelisivat palvelustyttöjä jouluna. 

Vierailija
20/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 18:49"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 18:15"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:14"] sekin jostain syystä kaivaa ettei appi ja anoppi edes voi pistäytyä joulukahveilla ja lahjat tuomassa silloin aattona. Olen pyytänyt joskus ja kieltäytyivät. Asumme 4 km päässä ja heillä on auto. Tunnen perhettämme syrjittävän ja halutaan tahallaan jättää jouluaatto meille yksinäiseksi. Olenko typerä kun märehdin tätä? Tämä on jatkunut jo todella kauan. Välimme on asialliset enkä koskaan ole loukannut heitä. [/quote] Meidän aikataulu (olemme anoppi ja appi): aamulla kuusi sisään, koristelu, riisipuuro. Kinkku pois uunista. Pakataan matkaan mukaan herkkukorit minun äidilleni ja miehen kummitädille, asuvat samassa palvelutalossa. Klo 9.30 olemme jo matkalla sinne. Palvelutalossa joulunlaittoa eli keitetään kahvit kaikessa rauhassa ,rupatellaan jne. Klo 12.00 joulurauhanjulistuksen kuunteleminen. Sen jälkeen pikavisiitti vanhainkodissa, jossa isäni on vuodepotilaana. Ei hän tiedä, että siellä käyn,mutta minä tiedän. KLo 13.15 hautausmaalle, kynttilät haudoille, aattokirkko (mukana tietty äiti, joka pitää palauttaa takaisin). Kotiin laittamaan omaa joulua 2 nuorimmalle lapselle, jotka jossain vaiheessa ovat saapuneet sinne, kattaneet pöydän, tehneet salaatit jne. Tässä vaiheessa kello on jo noin 16.00 ja koko päivä on oltu menossa. Nytkö haluat meidät sinne joulukahville, kun iso toive on hiljentyä jouluun, saunoa kaikessa rauhassa ja soittaa joulupuhelu kahdelle siskolleni. [/quote]Jaa, ei ole sinun tavoistasi kysymys. Näillä olisi aikaa kyllä jossain välissä mutta antaa olla. Onko siis muita vaim ydinperheen kanssa jouluaattoa viettäviä?

[/quote]

On ihan normaalia viettää ydinperhejoulua. Ja jos ei siitä tykkää, niin laivalle voi mennä, kylpylään jne. JOulu Pariisissa voi olla kiva sekin, pitää vain itse tehdä jotain eikä ulvoa, että anoppi ei tottele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi