Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asuvat Suomen ystävällisemmät ja missä epäystävällisimmät ihmiset?

Vierailija
05.12.2014 |

Asuimme ennen etu-Töölössä ja paikallisessa alakoulussa oli koulukiusaamista ja lasten vanhemmat oikeasti kamalia. Samoin naapurusto. Siihen vain jotenkin tottui. Nyt muutimme Espooseen lähelle p-Tapiolaa ja täysin erilainen ympäristö! Ihmiset ovat fiksuja, ystävällisiä ja jalat maassa! En enää ikinä muuta ns munmoalueelle!

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Helsingissä ja juuri tuolla keskustan alueella olen törmännyt ei niin ystävällisiin nirppanokkiin, muutoin ihmiset ovat kyllä ystävällisiä. Tosin rakastan Lapin kansaa ihan erimaata :))

Vierailija
22/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiolassa asuu oikeasti tosimukavaa porukkaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa ystävällisimmät. Epäystävällisimmistä en osaa edes sanoa, ehkä kuitenkin eteläinen Suomi. Itse asun Etelä-Suomessa.

Vierailija
24/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa epäystävällisimmät ja tylyimmät asuvat.

Vierailija
25/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse palaan aina Savoon hoitamaan särkynyttä sydäntä, sen verran sydämellistä siellä meno on. Toki olen alkujaan savolainen ja minut toivotetaan tervetulleeksi. Asun uudella maalla.

Vierailija
26/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Lauttasaaressa? Onko kokemuksia?

Vierailija
27/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälliset ihmiset asuvat mm. Lappeenrannassa. Kyllä helsinkiläiset ovat vaikeiten lähestyttäviä, mutta toisaalta ei voi mitenkään yleistää.

Vierailija
28/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 11:39"]

Koko Suomessa projektihommia tehneenä sanoisin, että ystävällisimmät ihmiset on Karjalassa ja vieraanvaraisuus vähenee pohjoisesta etelään tullessa. Näiden summa näkyy siinä, että Turun suunnalla asuvat töykeimmät ja vähiten vieraanvaraiset ihmiset. 

[/quote]

Turussa on Suomen töykeimmät ihmiset.

Vierailija
29/52 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Suomessa on töykeintä sakkia; Lahdessa ja Järvenpäässä ainakin. Helsinkiläisistä en tiedä. Itä-Suomesta löytyy ystävällisimmät ihmiset.

Vierailija
30/52 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että Ahvenanmaalla on töykeimmät ihmiset. Turistit kertoneet. Savossa ja Itä- Suomessa yleensä ystävällisemmät.

Helsingissä on paljon epäystävällisiä.

Vierailija
31/52 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa epäystävällisimmät ja tylyimmät asuvat.

Olen asunut Turussa vähän aikaa, enkä ole huomannut heissä sen kummempaa epäystävällisyyttä kuin Helsingissäkään. Suomessa ylimielisimmät ihmiset kokemusteni mukaan Espoon juppialueilla.

Vierailija
32/52 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävälliset ihmiset asuvat mm. Lappeenrannassa. Kyllä helsinkiläiset ovat vaikeiten lähestyttäviä, mutta toisaalta ei voi mitenkään yleistää.

Helsinkiläiset on kyllä helposti lähestyttäviä, kun taas pienessä kylässä on pienet piirit ja vaikea päästä mukaan.

Vierailija
33/52 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko edelleen totta, että itä-Suomessa ja Lapissa on aidoimmat ihmiset?

Jotkut sanoo, että idässä ja pohjoisessa on paljon persuja ja muutenkin ahdasmielinen ilmapiiri.

Vierailija
34/52 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapissa oli todella epäkohteliasta porukkaa kun sinne menin. Ehdin vain esittelemään itseni ja vastaamaan kysymykseen mistä olen kotoisin kun alkoi marmatus siitä kuinka 'siellä etelässä' on sellaisia ja tällaisia ihmisiä, kuinka helsinkiläiset on niin ylpeitä ja inhottavia ja sais pysyä siellä mistä tuleekin, että täällä lapissa on sentään sitä ja tota ja voi kuinka kivaa täällä on, itse käynyt joskus kirkkonummella ja voi kuinka oli ikävää ja harmaata, ei ollut edes lunta talvella.

Vastasin että eikös ole mukavaa kun kaikki saa itse valita asuinpaikkansa oman viihtyvyyden mukaan. Itse tykkään asua helsingissä, tykkään niistä stockan turkkimummoista jotka syö vain fazerin croisantteja aamupalaksi, prätkääijistä jotka auttaa ihan aina tienpäällä ja naapurin vietnamilaisesta perheestä, joka tekee mielettömän hyvää ruokaa.

Luulen, että vieraalle paikkakunnalle meno avartaa, mutta voi kylmittää ihmisen. Kyllä helsingissä koko ikänsä asunut pysähtyy kun näkee jonkun kaatuneen ja loukanneen jalkansa, juuri muuttaneet sen sijaan on kopeaa sakkia. Ehkä se on se muutos mikä ahdistaa.

Juu helsinkiläisenä olen huomannut saman... muualla Suomessa outoa katkeruutta helsinkiläisiä kohtaan. Ei auta vaikka olisi ystävällinen, olet heille aina se ylpeä helsinkiläinen. Mielestäni Helsingissä on yleensä ystävällisiä ihmisiä, jotka auttavat kyllä kun pyytää.

Vierailija
35/52 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun Helsingissä ja juuri tuolla keskustan alueella olen törmännyt ei niin ystävällisiin nirppanokkiin, muutoin ihmiset ovat kyllä ystävällisiä. Tosin rakastan Lapin kansaa ihan erimaata :))

Tietääkö joku, onko tuo totta Lappilaisista?

Vierailija
36/52 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Suomessa sisäänpäin käätyneimmät ihmiset. Ja idässä ulospäin suuntautuneimmat. Joku kulttuurijuttu tässä on.

Vierailija
37/52 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ympäri Suomea eri paikoissa.

Ei siitä pääse mihinkään, että pääkaupunkiseudulla ihmiset ovat järkyttävän paljon itsekeskeisempiä, ahneempia, piheimpiä, ja oman napansa ymprärillä pyöriviä omien pierujensa haistelijoita. Siellä on järkyttävä kilpailu ja kyynärpäiden sohina koko ajan. Itseään ylennetään ja toisia alennetaan vimmatusti.

Pohjoisemmassa on huomattavasti avuliaampaa, pyyteettömämpää ja anteliaampaa porukkaa. Jokaista penniä ei lasketa ja kaikesta kitsastella, kuin elämä olisi joku nollasummapeli tai, että on maailmanloppu mikäli joku toineen hyötyy jostain.

Vierailija
38/52 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lappeenranta on täynnä todella paskoja ja läpeensä epäluotettavia ihmisiä, todellisia lieroja.

Vierailija
39/52 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa peili käteen.

Vierailija
40/52 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne jotka on joskus käyny jossain muuallakin asumassa on yleensä paljon fiksumpia ja mukavampia verrattuna jonkun pikku paikkakunnan kantapeikkoihin, ne on usein melko ahdasmielisiä. Joku pielaveden neste on sellanen paikka etten toista kertaa käväse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi