Mikä niissä miesten kanssa hyvin toimeentulevissa naisissa ärsyttää?
Miksi nainen ei saisi tulla paremmin toimeen miesten kanssa (esim. työpaikalla)? Miksi naisen olisi teeskenneltävä olevansa toooooosi kiinnostunut siitä, mitä mukahauskaa lissun lapset tänäänkin (niinkuin joka päivä) sanoivat tai tekivät, mitä piken mies on ajatellut mistäkin, pohtia päät yhdessä onkohan laskutuksen sinkku-leenalla mies kun on oikein kampaajalla käynyt jaadajaadajaada? Maailmassa on vaikka kuinka paljon oikeasti kiinnostavaa, niin asioita kuin ihmisiä, joista voisi keskustella, mutta ei, mikään ei voita lapsetmiesulkonäkö-aihetta. Jos haluaa jotakin muuta puheenaihetta, on pakko jutella miesten kanssa.
Ja kun ei sekään käy, että lukee vaikka jotakin lehteä tai on netissä omalla puhelimella kahvitauolla, siihenkin joku huutelee että vai mitä sä olet mieltä sopisko mulle paremmin vaalea vai tumma. Ööh, siis mikä kun en yhtään kuunnellut. Ja taas näytetään naamaa.
Työn tekemisen kannalta näillä tyhjänpäiväisillä länkytyksillä ei ole mitään tekemistä, joten miksi niitä taukojaan ei saa käyttää kuten haluaa vaan olisi pakko kuunnella ja lässyttää jotakin tyoerää, joka on vieläpä samaa typerää päivästä toiseen? Jos yrittää jotakin ajankohtaista aihetta tuoda keskusteluun, ei mene kuin hetki kun siitä on tehty aasinsilta mieheen, lapsiin tai johonkin muuhun minäminäminään ja taas jatkuu.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:53"]
Normaali nainen tulee oikein hyvin juttuun miesten kanssa, koska normaali ihminen ei tuijota sukupuolta vaan näkee ihmisen ihmisenä. Mitä ap tässä ei nyt näytä tajuavan. Minua aina huvittaa nämä aloitukset että joku kuvittelee olevansa jotenkin erikoinen nainen kun pystyy heittämään läppää miesten kanssa, kuvitellen että muut naisparat ei tajua miehistä mitään. Meillä useimmilla on pitkä parisuhde miehen kanssa, poikia, veljiä, miehiä kavereina, eikä siitä tehdä mitään numeroa. :)
Ei ole sosiaalisesti fiksua, eikä hienotunteista, ettei edes yritä kahvitauoilla mennä sinne omalle epämukavuusalueelleen ja puhua siitä mistä ryhmä nyt vaan haluaa puhua, vaan jurmottaa netin ääressä odottaen että tulisi joku jolle viitsisi jutella. Hyvän työilmapiirin luominen kuuluu siihen työhön, ja siinä on lähdettävä aina omasta itsestä; miten minä voisin käyttäytyä niin, että muiden on kiva tulla töihin joka päivä.
[/quote]
Muillako ei ole samanlaista velvollisuutta, keskustella jostakin joka kiinnostaa enemmän toista, jos huomaa ettei toista kiinnosta taas kuunnella pirjopetterin tekemisistä, vaan yrittää keskustella jostakin muusta? Sinusta vaatimus käyttäytyä niin, että muiden on kiva tulla töihin, koskee vain joitakin ja esim. aloittajaa kohtaan ei tällaista vaatimusta ole vaan hänen on kuunneltava omasta mielestään p-kaa, jotta muiden on kiva tulla töihin? Sekö on hyvä ilmapiiri - että vain joku otetaan huomioon?
En minäkään työpaikallani osallistu mihinkään juorupiireihin ja tyhjänjauhamisiin. Jos jonkun työpäivä siitä menee pilalle, vaihtakoon työpaikkaa. Minä menen töihin tehdäkseni TÖITÄ, en siksi että haluaisin kuulla mitä jonkun työkaverin viikonloppuun kuuluu. En myöskään kertoile omia asioitani, koska en kuvittele olevani Maailman Kiinnostavin Henkilö, josta kaikki ovat kiinnostuneita. Työasioista olen kiinnostunut ja työpäivän jälkeen on sitten omien asioiden vuoro, omien ystävien seurassa.
Työpaikka on vähän kuin kerrostalo, et voi valita keitä työkavereinasi/naapureinasi on, mutta työn/asumisen suhteen on syytä tulla toimeen, sen enempään tekemiseen ei ole tarvetta jos ei siltä tunnu ja seura ei kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 15:03"]
Sellainen pointti, että useimpien ihmisten mielestä on epäkohteliasta olla netissä, jos on seurassa. Nuorille tämä on ok, he ovat jo kasvaneet siihen, että tuntikausia möllötetään hipihiljaa kaikki omia kännyköitään räpläten, mut vähänkään vanhempien mielestä se on tylyä ja epäkohteliasta. Aivan samalla lailla kuin joku tulisi siihen kahvipöytään ja lukisi romaania tai alkaisi piirtämään kieli poskessa keskittyneesti kukkasia ja jättäisi reagoimatta muihin. Ihan varmasti jokainen ehtii olla riittävästi netissä myös vapaa-ajalla, ei kannata jättäytyä tahallaan niistä työpaikan jutuista syrjään sen vuoksi.
[/quote]
Jos puheenaiheet on typerääkin typerämpiä, olen netissä. Varsinkin kun tauoilla ei puhuta "työpaikan jutuista" vaan omista asioista. Työpaikalla ei ole töissä ketään arskaa, mutta joka päivä arskasta saa loputtomasti kuulla mitä arska sanoi ja teki. Onko se "työpaikan juttu", josta on oltava selvillä?
Ap kuka sä luulet olevasi sanomaan millaisisa KAIKKI MUUT naiset ovat? Luulet olevasi jotenkin uniikki ja parempi vaikka oikeasti ett tajua mistään mitään.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:51"]
Aloittajalla työpaikkana naisvaltainen työpaikka, huonosti palkattu ala, koulutustaso useimmilla matala? Jos tällaisessa työpaikassa on itse "ylemmässä" asemassa ja korkeakoulutuksella, voi olla että keskusteluseura on aloituksen kaltaista. Ja joskus valtaosa työntekijöistä nyt vaan ei ole kovin fiksuja, jolloin enemmistö määrää ilmapiirin ja se voi yhtä hyvin olla asiallista kuin tuollaista typerää lässytystä.
[/quote]
Olen itse miehenä juurikin edelläkuvatussa paikassa ja kärsin samasta ongelmasta. yleissivistys
on useimmilla työkavereilla todella heikolla tasolla ja mistään asiasta mikä on omien kuvioiden ulkopuolelta ei haluta keskustella joten aihealueet liikkuvat kakkavaippojen sekä ryyppäämisen ihannoinnin ympärillä.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 15:04"]
Normaali nainen tulee oikein hyvin juttuun miesten kanssa, koska normaali ihminen ei tuijota sukupuolta vaan näkee ihmisen ihmisenä. Mitä ap tässä ei nyt näytä tajuavan. Minua aina huvittaa nämä aloitukset että joku kuvittelee olevansa jotenkin erikoinen nainen kun pystyy heittämään läppää miesten kanssa, kuvitellen että muut naisparat ei tajua miehistä mitään. Meillä useimmilla on pitkä parisuhde miehen kanssa, poikia, veljiä, miehiä kavereina, eikä siitä tehdä mitään numeroa. :)
Ei ole sosiaalisesti fiksua, eikä hienotunteista, ettei edes yritä kahvitauoilla mennä sinne omalle epämukavuusalueelleen ja puhua siitä mistä ryhmä nyt vaan haluaa puhua, vaan jurmottaa netin ääressä odottaen että tulisi joku jolle viitsisi jutella. Hyvän työilmapiirin luominen kuuluu siihen työhön, ja siinä on lähdettävä aina omasta itsestä; miten minä voisin käyttäytyä niin, että muiden on kiva tulla töihin joka päivä.
[/quote]
Muillako ei ole samanlaista velvollisuutta, keskustella jostakin joka kiinnostaa enemmän toista, jos huomaa ettei toista kiinnosta taas kuunnella pirjopetterin tekemisistä, vaan yrittää keskustella jostakin muusta? Sinusta vaatimus käyttäytyä niin, että muiden on kiva tulla töihin, koskee vain joitakin ja esim. aloittajaa kohtaan ei tällaista vaatimusta ole vaan hänen on kuunneltava omasta mielestään p-kaa, jotta muiden on kiva tulla töihin? Sekö on hyvä ilmapiiri - että vain joku otetaan huomioon?
En minäkään työpaikallani osallistu mihinkään juorupiireihin ja tyhjänjauhamisiin. Jos jonkun työpäivä siitä menee pilalle, vaihtakoon työpaikkaa. Minä menen töihin tehdäkseni TÖITÄ, en siksi että haluaisin kuulla mitä jonkun työkaverin viikonloppuun kuuluu. En myöskään kertoile omia asioitani, koska en kuvittele olevani Maailman Kiinnostavin Henkilö, josta kaikki ovat kiinnostuneita. Työasioista olen kiinnostunut ja työpäivän jälkeen on sitten omien asioiden vuoro, omien ystävien seurassa.
Työpaikka on vähän kuin kerrostalo, et voi valita keitä työkavereinasi/naapureinasi on, mutta työn/asumisen suhteen on syytä tulla toimeen, sen enempään tekemiseen ei ole tarvetta jos ei siltä tunnu ja seura ei kiinnosta.
[/quote]
...ja juuri tästä syystä et ole kiva työkaveri. Muistathan vielä joka viikko sanoa työkavereillesi, että olet heidän seurassaan vain koska ON PAKKO. Siitä se ilmapiiri paranee.
Työpaikan jutut; lapset, miehet, mökkitekemiset, sisustus, hiukset, naapurin uusi mies, julkimon ero. Onko jossakin työpaikka, jossa nämä ovat työpaikan juttuja? Tätähän ne yleisimmät puheenaheet on, joiden oletetaan kiinnostavan kaikkia naisia siksi, kun ovat naisia. Jos ei kiinnosta, on naisessa jotakin vikaa. Tätähän te selitätte.
[/quote]
[/quote]
Kuulostatpa aurinkoiselta ja iloiselta seuralta! Kiva varmasti tulla tuollaisten kanssa töihin joka päivä.
Minä ainakin ajattelen niin, että jos joku on vähän yksinkertaisempi eikä tajua puhuvansa liikaa itsestään tms niin ei se ole minulta pois. Mitä sitten, siinähän puhuu. Ei todellakaan haittaa jos joku puhuu lapsistaan, vaikka minulla ei omia olekaan. En käsitä, miten tämä aihe saa sinut näin vihaiseksi. Ainahan voit itse aloittaa puhumisen jostain muusta. Veikkaan kyllä, etteivät omatkaan juttusi ole niin hyviä kuin mitä itse uskot.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:32"]
Oman asenteesi takia: oletat, että naiset puhuvat vain hömppää ja pyörittelet silmiäsi, korostat jatkuvasti olevasi "miesten kaveri" eli omasta mielestäsi parempi ihminen. Olet siis ennakkoluuloinen eikä kanssasi voi puhua.
Onko ihme, ettei seuraasi yleensä kaivata?
[/quote]
Tämä.
Itse puhun uutisista, mielipiteistä, kirjallisuudesta ja heitän läppää. Mulla on 50/50 ystävistä ja kavereista miehiä. JA OLEN NAINEN. Katopas AP kun meitä on muitakin ei-hömppäisiä naisia. Sun kanssa tuskin välittäisin olla tekemisissä jos sun asenne muita naisia kohtaan on noin mätä.
Sun naista halventava ja syrjivä asenne oksettaa mua.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 15:08"]
[/quote]
[/quote]
...ja juuri tästä syystä et ole kiva työkaveri. Muistathan vielä joka viikko sanoa työkavereillesi, että olet heidän seurassaan vain koska ON PAKKO. Siitä se ilmapiiri paranee.
[/quote]
Työtä on vähän kuin pakko tehdä useimpien. Ja en minä ainakaan tiedä, millaisia ihmisiä työpaikassa johon haen, on, joten sikäli valitsen kyllä työpaikkani työtehtävien ja palkan perusteella. Ja menen sinne töihin, en viettämään vapaa-aikaa ja juoruilemaan. On ehkä hiemn väärin ymmärretty työnteon tarkoitus, jos kuvittelee että töihin mennään olemaan mukava työkaveri. Kyllä sinne mennään tekemään töitä, siitä työnantaja palkankin maksaa.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:51"]
Aloittajalla työpaikkana naisvaltainen työpaikka, huonosti palkattu ala, koulutustaso useimmilla matala? Jos tällaisessa työpaikassa on itse "ylemmässä" asemassa ja korkeakoulutuksella, voi olla että keskusteluseura on aloituksen kaltaista. Ja joskus valtaosa työntekijöistä nyt vaan ei ole kovin fiksuja, jolloin enemmistö määrää ilmapiirin ja se voi yhtä hyvin olla asiallista kuin tuollaista typerää lässytystä.
[/quote]
Olen itse miehenä juurikin edelläkuvatussa paikassa ja kärsin samasta ongelmasta. yleissivistys
on useimmilla työkavereilla todella heikolla tasolla ja mistään asiasta mikä on omien kuvioiden ulkopuolelta ei haluta keskustella joten aihealueet liikkuvat kakkavaippojen sekä ryyppäämisen ihannoinnin ympärillä.
[/quote]
Ja minä koulutettuna naisena miesvaltaisella alalla, meininki on ihan sama sielläkin. Duudsonit sitä ja Putous tätä ja vaimo sitä ja lapset tätä...Joten ihan turha kuvitella, että tämä olisi jotenkin naisvaltaisten alojen juttu. Juntit on juntteja oli sukupuoli mikä tahansa. Minulle ei tässä tosin ole mitään ongelmaa, naureskelen mukana ja kuuntelen kohteliaasti vaikka eivät koske millään tavalla omaa elämääni nuo asiat. :)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 15:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Työtä on vähän kuin pakko tehdä useimpien. Ja en minä ainakaan tiedä, millaisia ihmisiä työpaikassa johon haen, on, joten sikäli valitsen kyllä työpaikkani työtehtävien ja palkan perusteella. Ja menen sinne töihin, en viettämään vapaa-aikaa ja juoruilemaan. On ehkä hiemn väärin ymmärretty työnteon tarkoitus, jos kuvittelee että töihin mennään olemaan mukava työkaveri. Kyllä sinne mennään tekemään töitä, siitä työnantaja palkankin maksaa.
[/quote]
Sitten ei ole mitään syytä ihmetellä, mikset ole haluttua kahviseuraa :) mutta eihän sen pitäisi sinua haitatakaan, kun haluat vain tehdä töitä?
Mitä sinä nyt ap haluat? Että naiset olisivat kuin miehiä? Että työpaikka räätälöitäisiin just sun halujen mukaan? Että kaikki muut miettisivät, että mistähän sinä haluat tässä nyt keskustella?
Ymmärrätkö, kuinka kohtuuttomia vaatimuksia sulla oikein on muita ihmisiä kohtaan? Helpommalla pääset, jos opettelet itse sen verran sosiaalisia taitoja, että kykenet keskustelemaan niidenkin ihmisten kanssa, jotka eivät ole sellaisia kuin mitä sinä olet. Minunkin on vaikea ymmärtää, miksi olet niin aggressiivinen, vaikka näillä ihmisillä ei pitäisi omien sanojesi mukaan olla sinulle mitään merkitystä. Jos näin on, niin ei se silloin herättäisi sinussa noin voimakkaita tunteita.
Tulepa AP mun kanssani kahville. Jutellaan vähän. Lyön vetoa ettet pysy mun perässäni jos niin haluan. -nainen
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:32"]
Oman asenteesi takia: oletat, että naiset puhuvat vain hömppää ja pyörittelet silmiäsi, korostat jatkuvasti olevasi "miesten kaveri" eli omasta mielestäsi parempi ihminen. Olet siis ennakkoluuloinen eikä kanssasi voi puhua.
Onko ihme, ettei seuraasi yleensä kaivata?
[/quote]
Lieneekö sinulla luetunymmärtämisessä vaikeuksia? Aloittajahan itse nimenomaan EI halua olla tekemisissä työpaikkansa tyhjänlänkyttäjien kanssa vaan lukee lehteä tai selaa nettiä puhelimella. Lue uudestaan, missään ei ruikutettu että voi kun ne hömpänpuhujat eivät halua minua seuraansa, vaan niinpäin että hömpänpuhujien seura ei miellytä.
Ja ei kyllä voi "puhua" minunkaan kanssani, jos puheenaiheet eivät koskaan ole muuta kuin minä, minun mies, meidän lapset, mekin eilen sitä, lapset tänään tätä. Voin vakuuttaa, että vaikka omat tekemiset olisivat omasa mielestä todella erikoisia, hienoja ja kiinnostavia, ne eivät ole sitä muiden mielestä, joten jos haluaa oikeasti olla kiinnostava ihminen ja puhekumppani, kannattaa laajentaa hieman maailmankuvaansa ja ymmärtää, että asioita tapahtuu muualla ja muillekin kuin mitä siellä omassa pienessä himaympyrässä.
Vastaus otsikkoon; todennäköisesti se ärsyttää, että ei itse pystytä keskustelemaan niiden miesten kanssa eikä miesten tavalla, koska tietotaito ei riitä. Jos käyttää termejä reaalinen tarkoittaessaan todenmukaista ja puhuu kodinhoidontuesta, päivänpolitiikkaa ei kannattane yrittää :D
[/quote]
On sulla murheet! :D Miksi niin paljon kiinnostaa itseäsi alempiarvoisten olentojen (naisten) mielipiteet?