Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko naisilla, jotka meikkaavat todella huonosti, jokin hahmotushäiriö? Tarkoitan esim. siksak-rajauksia, sottaista huulipunaa...

Vierailija
09.10.2021 |

Ihan tosissani ja vilpittömästi kysyn. Johtuuko se hahmotushäiriöstä vai mistä? Tuleeko omalle naamalleen sokeaksi? Miksei sotkuja korjata, vaan ne jätetään näkyville? Eikö se häiritse?

Enkä nyt tarkoita huonolla meikillä sitä, että joku ei osaa tehdä vaikkapa cut creasea, tai liian "raskasta" meikkiä tai sitä, että meikkivoiteen sävy on asteen liian tumma.

Tarkoitan mm. surkeita rajauksia, sottaista huulipunaa, toispuoleisuutta ja sitä, ettei meikkiä häivytetä yhtään. Esim. tällaista:

https://i.redd.it/as9rzrvox2k61.jpg

https://preview.redd.it/z8ju8birdh311.jpg?width=640&crop=smart&auto=web…

https://i.imgur.com/yQxl8jO.png

https://i.imgur.com/E7gY4aJ.jpeg

Ja koska tähän tulee kuitenkin mitä ihmeellisimpiä selittelyjä, niin tarkennettakoon, etten tarkoita ihmisiä, jotka ovat vasta viime viikolla alkaneet meikata, joilla on psykoosi tai skitsofrenia, jotka ovat juuri joutuneet rankkasateeseen tai jotka ovat vaikka näkövammaisia, tai jotka ovat tubettajia ja meikki on hirveän voimakas contoureineen. Enkä tietenkään tarkoita ihmisiä, jotka ihan tietoisesti vetävät jotain Robert Smith -pastissia.

Tarkoitan tavallisia, ns. terveitä ihmisiä, jotka meikkaavat tarkoituksenaan kaunistaa itseään tai korostaa parhaita puoliaan, mutta jotka meikkaavat rumasti ja huonosti päivästä, kuukaudesta ja usein jopa vuodesta toiseen.

Mistä se johtuu? Onko täällä ihmisiä, jotka aiemmin meikkasivat sottaisesti ja havahtuivat siihen vasta myöhemmin?

Eikä tämä koske vain ikäihmisiä, joiden kohdalla kaiken voisi selittää se, että kun lähelle ei enää näe, niin rajauksia yritetään väkertää metrin päässä peilistä, jolloin tulos on tietenkin huono.

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ihmetellyt samaa. Eikö ihmistä vaivaa jos eyelinerit on aaltoviivaa tai huulipuna näyttää kuin Jokerin levittämältä.

Vierailija
2/120 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ilmeisesti luulevat, että eivät näy. Vaikka meikkaavatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että tarkoitit jotain kassi-alma meikkiä. Itselläni on varmaan hahmotushäiriö, kun en nähnyt vikaa noissa sun linkkaamissa kuvissa, paitsi että oli tosi räikeä meikki

Vierailija
4/120 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hyvä että kysyit, huomasin että viime aikoina vasen puoli tulee minulla "tuhruisemmaksi" kun teen meikkiä. En saa kulmakarvoja enää piirrettyä samanlaisiksi ja se vähän huolestutti. Minulla on ollut paljon päänsärkyjä ja migreenejä että tuo varmaan vaikutti. En usko että kuitenkaan kaikilla "tuhru"meikkailijoilla on tämä vaiva. 

Vierailija
5/120 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmissä ei ole yhteisnäköä piilokarsastuksen tai karsastuksen vuoksi. Minulla on kyseinen ongelma ja meikkaan tai mieluummin meikkautan itseni vain äärimmäisen pakon edessä.

Siitä seuraa olettamuksia esimerkiksi psyykkisestä voinnistani, koska eihän nainen voi meikittä kulkea jos on terve. Jos joku tulee utelemaan niin sanon suoraan, etten pysty tekemään mitään symmetristä. Minä en näe kolmiulotteisesti. Jokainen voi kokeilla kuinka erilaiselta tuntuu kun on vain toinen silmä käytössä.

Vierailija
6/120 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys vaikuttaa? Ja voi olla että esim se kulmakäsittely-muoti on saanut kaikki ihan ulalle siitä miltä nätit kulmat näyttää. Joku instatrendi saa ihmiset luulemaan että laminointi on nättiä.

Jossain määrin vahva huulimeikki menee, mutta silloinkin kaiken muum pitää olla hentoa.

Jos joku analysoisi mun meikkauksen perusteella niin hillitty hissukka olisin, kunnon hiiri 😁

Vierailija
7/120 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni silmien meikkaus on todella hankalaa, koska näen huonosti ilman laseja.  En ole löytänyt hyviä ns. meikkauslaseja tai tarpeeksi suurta suurentavaa peiliä.

Vierailija
8/120 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmissä ei ole yhteisnäköä piilokarsastuksen tai karsastuksen vuoksi. Minulla on kyseinen ongelma ja meikkaan tai mieluummin meikkautan itseni vain äärimmäisen pakon edessä.

Siitä seuraa olettamuksia esimerkiksi psyykkisestä voinnistani, koska eihän nainen voi meikittä kulkea jos on terve. Jos joku tulee utelemaan niin sanon suoraan, etten pysty tekemään mitään symmetristä. Minä en näe kolmiulotteisesti. Jokainen voi kokeilla kuinka erilaiselta tuntuu kun on vain toinen silmä käytössä.

Kiitos, jotain tällaista ajattelinkin. Se selittää paljon. Ja on tietenkin ihan ok olla meikkaamatta.

Vierailija
9/120 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa aika ilkeän oloinen aloitus.

Vierailija
10/120 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eyeliner on varmaan aika paha jos ei oikein laitettu. Muutenkin antaa vähän sellaisen hutsun vaikutelman. Itse en käytä niin en sottaakaan. Huulipunaa voi joskus olla millin yli, mut sitä ei kukaan onneksi näe muura kun läheltä. Jokerimeikki on kyllä aika kamalaa! Muutenkin, less is more!

Vierailija
11/120 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaus vaatii kädentaitoja. Kaikilla ne ei ole parhaat mahdolliset ja tehdään vähän sinne päin.

Vierailija
12/120 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on huononäkö ja nykyään harjoituksen puutetta. En kyllä tee siveltimellä, koska se vaatii vakaata kättä.

Vierailija
13/120 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein kamalimmat on se likainen yliruskea meikkivoide, pinkki huulipuna, ja yli blondattu tukka sökerönä.

Vierailija
14/120 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hahmotushäiriö. En näe aloittajan linkkaamissa kuvissa mitään vikaa. Me naisetkin olemme vain ihmisiä! Meilläkin on sairauksia ja vammoja. Elämä vammaisena naisena on rankkaa. Ei saisi olla meikkaamatta, koska se on itsekästä, ja vammaisilla naisilla on vielä normaalejakin naisia suurempi velvollisuus huolehtia siitä, etteivät ole vastenmielisiä ihmisten silmissä. Sitten kun meikkaat, sekään ei ole hyvä. Pystytkö ap maalaamaan huipputaiteilijan veroisen taulun? Ihan yhtä mahdotonta minulle on meikata niin, että sinä hyväksyisit sen.

Vierailija
15/120 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari naista, joilla on just tuollaiset sotkumeikit. Tekisi mieli sanoa, että älkää meikatko ollenkaan, kun näyttäisivät ilman paremmilta. Mä luulen, että ne ei vaan osaa ja luulee, ettei kukaan huomaa. Näillä ikää 40-50.

Vierailija
16/120 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa aika ilkeän oloinen aloitus.

Miksi jotkut näkevät kaiken asiallisen pohdinnankin aina ilkeilynä?

Vierailija
17/120 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyspotilaat suttaavat meikit, miten sattuu. Eräs asukas veti pinkin huulipunan nenään asti, kirkkaanvihreän luomivärin otsalle. Kulmat väkersi mustalla ripsivärillä sutaten.

Vierailija
18/120 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viehkeä pommi kirjoitti:

Kaikkein kamalimmat on se likainen yliruskea meikkivoide, pinkki huulipuna, ja yli blondattu tukka sökerönä.

Eli Tuksu-meikki.

Vierailija
19/120 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna Tukiainen meikkaa sotkuisesti, vanhojen meikkien päälle. Rohtuneisiin huuliin lisää huulipunaa, liian tummaa meikkivoidetta likaiselle iholle. Ei hoida ihoaan

Vierailija
20/120 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettiikö joku aikuinen nainen oikeasti toisten ihmisten meikkejä näin paljon?

Itse meikkaan kuten haluan, jos jaksan ja suon sen muillekin. Meikki on keino ilmaista itseään. Harjoittelemalla oppii ja makuja on erilaisia. Kyllä varmaan tuli teininä lähdettyä karmeassa lookissa ulos, mutta niin tulee monen mielestä ehkä nykyisinkin. Se on vain elämää. Meikin voi pestä pois, ei ole niin vakavaa. Ei kaikilla ole aikaa ja innostusta tuhertaa sitä naamaa tunteja, joka kuvausmeikin tekemiseen menee. Joskus ne rajaukset menee vaan päin prsettä, vaikka kuinka yrität, eikä ole aikaa korjata sitä sotkua tai yksinkertaisesti rahat eivät riitä hyviin tuotteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme